Skocz do zawartości

Topping dx3 pro+


audionanik

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.02.2023 o 15:35, MrBrainwash napisał(a):

Można też zjeść ciastko i mieć ciastko. Jest to możliwe dzięki EQ i odrobinie czasu poświęconego nauce jego obsługiwania. W takim scenariuszu nie jesteśmy skazani na neutralne brzmienie DX3pro+ (czy innego odpowiednika), a "preset" tworzymy sami, dodając takie przyprawy jakie lubimy, a przy tym nie ma kompromisów na czystości sygnału.

Dużo osób twierdzi, że użycie EQ degraduje dźwięk i nie chodzi o doprowadzenie do przesterów, a zwykłe aktywowanie chociażby płaskiego EQ. Ja dużego doświadczenia z EQ nie mam, ale przy drobnych korektach nie słyszałem negatywnego wpływu na dźwięk (używałem "globalnego" Equalizer APO, ale też EQ w konkretnych aplikacjach), lecz ja również nie słyszę wyższości ASIO/WASAPI nad KS, a SMSL Sanskrit oraz Aune X1S zagrały mi tak samo jak Creative X-Fi Titanium HD, choć możliwe jest, że wszystkie trzy sprzęty grają do po prostu słabo (choć mimo to często przypisywane są im jakieś cechy typu ciepły lub zimny i analityczny) i dopiero coś droższego dałoby odczuwalną różnicę. Póki co nie mam jednak potrzeby dalej eksperymentować i cieszę się z zaoszczędzonego miejsca na biurku, bo mój DAC wpięty jest w płytę główną.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałem wcześniej DX3pro+  (+DT 1990)   z wyjściem analogowym tv (z wyższej półki model Sony) i bardziej podobało mi się brzmienie z ..telewizora. Od kilku dni słucham Toppinga   podłączonego do tv przez wyjście optyczne - dźwięk ma mniej "dociążenia" ale w porównaniu, gdy podłączałem DT 1990 do 1. karty muzycznej zintegrowanej z płytą główną 2. starego Daca Fostex to jednak  DX3pro+  gra zdecydowanie lepiej pod niemal każdym względem od nich i zastanawiam się jednak czy nie kupić drugiego do pc, bo podłączony do tv po wyjściu optycznym daje jednak radę dźwiękowo i funkcjonalnie nic nie tracę(a gdy podłączę po analogowym wyjściu z tv to tracę możliwość korzystania z głośników podłączonych do tv, nie da się tego obejść bez fizycznego odpięcia kabla od gniazda słuchawkowego)...   także w tej cenie to  bdb urządzenie i przede wszystkim wydaje się dawać "neutralny, prawdziwy" dźwięk :)    A DT 1990 jak najbardziej nadaje się do słuchania muzyki   np. ten kawałek z DX3pro+ i DT 1990 generuje ciarki u mnie :)  Piano

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Hustler napisał(a):

SMSL Sanskrit oraz Aune X1S zagrały mi tak samo jak Creative X-Fi Titanium HD, choć możliwe jest, że wszystkie trzy sprzęty grają do po prostu słabo (choć mimo to często przypisywane są im jakieś cechy typu ciepły lub zimny i analityczny) i dopiero coś droższego dałoby odczuwalną różnicę.


Kupiłem Toppinga dla (potencjalnego) placebo. Nie spodziewałem się, że zagra lepiej, tylko dobrze się czuję ze świadomością, że mam większą - można powiedzieć gwarantowaną - pewność, że nic mi nie wejdzie w obszar słyszalności, po za odtwarzaną muzyką i że nie zabraknie prądu słuchawkom. Jeśli chodzi o całą moją przygodę ze sprzętem, to równie dobrze mogłem zostać z MM02us+RegaEar -> moim pierwszym większym zestawem. Rozmawiałem z @Riddick w tamtym czasie, kupił MM02us po moich spostrzeżeniach o nim i powiedział, że więcej nie trzeba, ale go nie słuchałem. Byłoby mi o wiele przyjemniej i łatwiej poruszać się w tym hobby jeśli wtedy skoncentrował się po prostu na poznaniu ciekawych nauszników i ich dostrojeniem EQ. 

 

4 godziny temu, budasty napisał(a):

zastanawiam się jednak czy nie kupić drugiego do pc, bo podłączony do tv po wyjściu optycznym daje jednak radę dźwiękowo i funkcjonalnie nic nie tracę(a gdy podłączę po analogowym wyjściu z tv to tracę możliwość korzystania z głośników podłączonych do tv, nie da się tego obejść bez fizycznego odpięcia kabla od gniazda słuchawkowego)...   


Aaaa kumam. Pewnie, jakby nie było funkcjonalnie problemu to też nie widziałbym problemu by zostać przy TV, skoro dźwięk odpowiada. Gorzej jak dla dźwięku tracimy potrzebną nam funkcjonalność i zostajemy z niewygodnymi rozwiązaniami.  

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MrBrainwash Coś w tym jest, że kupując nieco droższy sprzęt kupujemy sobie też tzw. święty spokój. Znowu fajnie jest samemu przebyć taką drogę, bo nawet jeżeli cel osiągniemy ten sam to ścieżki są różne i można się sporo nauczyć nimi wędrując.

 

Ja obecnie żongluję tylko słuchawkami i to praktycznie tylko IEM-ami, bo dwa wzmacniacze słuchawkowe mam te same od kilku lat i jedynie właśnie większa funkcjonalność typu pilot lub BT mogłaby mnie skusić do zmiany. No i pewnie wyciągnięcie DAC-a z obudowy też by dało mi spokój z tym, że na pewno nic mi nie sieje zakłóceniami po karcie dźwiękowej. Z EQ to w zeszłym roku trochę się pobawiłem aplikacją Wavelet, a trochę wcześniej HiBy Music, która jest moim zdaniem świetnym wstępem do equalizacji, bo w sposób opisowy ukazuje niektóre profile EQ i pozwala zrozumieć czy wręcz usłyszeć na własne uszy niektóre pojęcia, których się używa w dyskusji o sprzęcie i muzyce. Obie pewnie znasz, choć siedzisz chyba w parametrycznych EQ, których ja akurat nie zgłębiałem poza wgraniem kilku gotowych presetów dla DT1990, K712 i paru innych modeli słuchawek, ale jeszcze wszystko przede mną.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Hustler napisał(a):

jedynie właśnie większa funkcjonalność typu pilot lub BT mogłaby mnie skusić do zmiany. No i pewnie wyciągnięcie DAC-a z obudowy też by dało mi spokój z tym, że na pewno nic mi nie sieje zakłóceniami po karcie dźwiękowej.

To również odrywało rolę, BT i zero szumów i zakłóceń to piękna sprawa. Cały czas z tego korzystam i doceniam.

 

3 godziny temu, Hustler napisał(a):

HiBy Music, która jest moim zdaniem świetnym wstępem do equalizacji, bo w sposób opisowy ukazuje niektóre profile EQ i pozwala zrozumieć czy wręcz usłyszeć na własne uszy niektóre pojęcia, których się używa w dyskusji o sprzęcie i muzyce. 


Z Wavelet teraz korzystam dość często gdy ogarnąłem  sposób zamieniania wartości PEQ na parametry GEQ w formie preseta. 

Z Hiby przez chwilę korzystałem, ale nie zdąrzyłem się pobawić. Chyba spojrzę jeszcze raz by zobaczyć o czym dokładnie mówisz, ale samo "odrywanie" rozumiem bardzo dobrze.

 

Świetna sprawa zacząć kojarzyć to co się słyszy z pasmem przenoszenia i móc sobie w to zaingerować. Według mnie to daje też większą świadomość "coś za coś", że każdy efekt specjalny w sprzęcie to na czymś się odbija.

Jak masz jeszcze DT1990 na padach balanced to spróbuj sobie jeszcze z buddy to  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 3.03.2023 o 08:56, budasty napisał(a):

Porównywał ktoś może FiiO K7 z DX3pro+ ?

 

 DX3pro+ mam i potrzebuje drugiego takiego urządzenia na biurko do kompa czyli wzmacniacz słuchawkowy + pre na monitory aktywne.

Mam teraz oba wzmacniacze na biurku - FiiO K7 zostaje do słuchawek(DT 1990) a DX3pro+ do monitorów Focala.   K7 z DT 1990 dogaduje się imo lepiej niż DX3Pro+ , nieco temperuje momentami ostrą górę i dodaje jeszcze dołu, co mi odpowiada. Dźwięk zbliża się bardziej do sygnatury, którą daje tv A90J Sony :P na wyjściu słuchawkowym.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 5.01.2022 o 05:16, MrBrainwash napisał(a):

Ja nie chcę nic mowić, ale sam konstruktor z Toppinga mówił na ASR, że P50 nic nie poprawia w ich produktach i że go chyba będą wycofywać z produkcji. Takie urządzenia maja mają już dobry system filtrowania w sobie. Można im podać najbrudniejszy prąd z brudnych a one i tak sobie wyciągną to co chcą z niego i nic więcej. Jeśli zasilacz nie buczy i nie potrzebujemy "ozdoby" to raczej bez sensu nabywać nowy jakiś inny. 


Cześć, sporo czasu minęło, wrócę do tematu zasilania:-) z takimi oto kwestiami, może ktoś z Was mógłby podzielić się doświadczeniami? @lobuz1? @audionanik?

 

- dx3pro+ fabrycznie jest dostarczany z impulsówką 15V/1A. DX5 i DX7pro+ maja wbudowane impulsówki MeanWell 15V/1.4A. Czy próbowaliście na którymkolwiek z tych sprzętów, ale szczególnie na dx3pro+ używać liniowych zasilaczy z jakimś solidnym buforem kondensatorów?

- Nostromo ma od niedawna w ofercie bardzo obiecujące pod względem specyfikacji zasilacze liniowe z 5 kondensatorami o łącznej pojemności ponad 20000uF, https://nostromo.audio/pl/zasilacze-do-urzadzen-audio/149-zasilacz-liniowy-nostromo-5v-6a.html

 

Jeżeli tylko ten toroid jest porządnie odszumiony i wygładzony na wyjściu to jest to więcej niż optymalna odpowiedź na zalecenia zasilania dla ZenCan który ma swoje własne kondensatory 4x1000uF ale lubi mieć też solidny bufor po stronie zewnetrznego obwodu zasilania, a to z kolei na poziomie conajmniej 5V/4A

 

A tutaj wersja 15V (czyli np dla Toppingów): https://nostromo.audio/pl/zasilacze-do-urzadzen-audio/152-zasilacz-liniowy-nostromo-15v-35a.html

 

- w przypadku Toppingów i ich technologii NFCA wzmacniania sygnału jest trochę inaczej, ale jak popatrzymy na płytki PCB wzmaków L30II oraz L50, to tam tez są wlutowane porządne kondensatory Nichicon 2x4700uF. Brakuje tego właśnie w integrach DX3/5/7. A przydaje się przy większej głośności i przy dużym zagęszczeniu niskich tonów, w wymagających słuchawkach.

 

Używał ktoś może tych zasilaczy Nostromo, właśnie z tej linii? Są dość drogie (względem cen urządzeń o których piszę), ale może macie jakieś doświadczenia? Nie chodzi mi tu o czystość sygnału , ale głównie korzyści dla wymagających słuchawek (powiedzmy dynamiki o czułości około 100dB/V i poniżej oraz wymagające planary, czyli coś pokroju T50RP lub bardziej wymagającego).

Edytowane przez PioterD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PioterD napisał(a):

Czy próbowaliście na którymkolwiek z tych sprzętów, ale szczególnie na dx3pro+ używać liniowych zasilaczy z jakimś solidnym buforem kondensatorów?

Ja z dx3pro+ miałem p50, ale w tym przypadku różnice soniczne vs impulsówka z tego co pamiętam nie istniały lub były kosmetyczne. Cyba coś tam pisałem o tym, ale mogłem się też wygłupiać, bo na tym forum pisanie na serio jest najczęściej bezcelowe.

Ogólnie to wpływ rodzaju i jakości zasilania na dźwięk zależy dużej mierze od zasilanego urządzenia m.in. od tego jaka część zasilania/filtrowania znajduje się już w środku.

4 godziny temu, PioterD napisał(a):

kondensatory

Te pełnią różną funkcję w zasilaniu; pojemność tych głównych powinna być optymalna, a nie jak największa.

4 godziny temu, PioterD napisał(a):

- dx3pro+ fabrycznie jest dostarczany z impulsówką 15V/1A. DX5 i DX7pro+ maja wbudowane impulsówki MeanWell 15V/1.4A.

Dobra impulsówka wcale nie musi być zła. Widziałem jak Tomanek był pakowany z powrotem tam skąd przyszedł, bo impulsówka okazała się o wiele lepsza (słuchałem i potwierdzam).

Edytowane przez audionanik
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem z p50 i rewolucji nie było. Lepiej nie inwestować w zasilanie tylko jesli już na to konto pójść w lepszy sprzęt..

Edytowane przez lobuz1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, audionanik napisał(a):

pojemność tych głównych powinna być optymalna, a nie jak największa.

Tak, zgadza się. Główne to pewnie masz na myśli te towarzyszące bezpośrednio obwodom wzmacniaczy operacyjnych. Szczegółowe specyfikacje konkretnych układów DAC zawierają wskazania dotyczące opampow i kondensatorów. 

 

Godzinę temu, audionanik napisał(a):

Ogólnie to wpływ rodzaju i jakości zasilania na dźwięk zależy dużej mierze od zasilanego urządzenia m.in. od tego jaka część zasilania/filtrowania znajduje się już w środku.

Zgadza się, tu znowu odwołam się do ZenCana który dzięki wewnętrznemu obwodowi zasilania i własnej konwersji DC-DC 5V->12V jest niemalże niezależny od szumu i falowania zewnętrznych zasilaczy (jeżeli te występują poniżej częstotliwości 1.2MHz na której pracuje obwód wzmacniacza). Ale dobrze mu robi dodatkowy bufor kondensatorów w celu zapewnienia szybkich i krótkich impulsów prądowych.

 

Zastanawiałem się czy technologia NFCA toppinga również czerpie podobne korzyści ze zmiany zasilania, ale nie znajduję na to odpowiedzi w sieci 🙂

Edytowane przez PioterD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PioterDtu jest chyba ciekawa kwestia, bo ponoć - tak twierdził chyba @MrBrainwasho ile dobrze pamiętam - Topping, a dokładniej inżynier który się udziela na forum ASR pisał, że P50 właśnie nic nie wnosi dźwiękowo, nie poprawia Toppingów które mają już niemalże idealnie czyste zasilanie per se. 

 

Ja w sumie miałem P50 ale DX3 Pro+ wtedy akurat nie; zamiast niego zasilałem nim wieżyczkę D50s i A50s, ale chyba nawet nie chciało mi się wtedy podpinać tych zestawowych impulsówek. Raczej traktowałem P50 jako element estetyczny i w celu zaoszczędzenia miejsca w listwie (mam tylko 5 gniazdek). Dokupując takiego M50 ma się zdaje się komplet konkret. 

Edytowane przez Undertaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Undertaker napisał(a):

Topping, a dokładniej inżynier który się udziela na forum ASR

Tak, użytkownik JohnYang1997, który opracował wzmacniacze NFCA stosowane w toppingach i odpowiada (w większej lub mniejszej części) za kilka projektów, poczynając od A30pro, przez L30II oraz dx3pro+ jak również ostatnie np. L70. Bardzo aktywny inżynier, tłumaczący sporo spraw. Ale nawet szperając w jego wypowiedziach na przestrzeni ostatnich 2 lat, trudno się czegokolwiek dowiedzieć o zasilaniu - może dla spokoju wystarczy zaufać że faktycznie jak niemal wszystko w toppingach jest robione „na wymiar” pod konkretne urządzenie i nie ma sensu zmieniać fabrycznego optimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
12 godzin temu, it-mail napisał(a):

toppinga 3 Pro + z hybryda TAGA Harmony

Chcesz używać dx3pro+ jako preamp? Zostawiasz go w domyślnym trybie O-3 (HP out + line out) oraz ustawiasz w tryb m-p (pre-amp mode, czyli możesz regulować głośność zarówno korzystając z wyjścia słuchawkowego jak i wychodząc z niego po złączach RCA). Obydwa te tryby są domyślne, więc jeżeli nic nie przestawiałeś to po prostu podłącz kablami RCA toppinga z hybrydą (zakładam że się da, nie wiem co to za sprzęt).

Unikaj tylko sytuacji gdzie ustawisz bardzo wysoko głośność na urządzeniu końcowym (TAGA) a bardzo mocno ściszysz na toppingu - on ma cyfrową regulacje głośności więc wtedy zapewne wydobędziesz z niego albo ze sprzętu TAGA szum 🙂 teoretycznie na urządzeniach "po drodze", preampach, najlepiej mieć głośność blisko maksa lub na maksa (chociaż czasami ściszenie o -6dB na preampie, czyli zmniejszenie napięcia o połowę, daje nieco lepsze rezultaty), a na końcowym urządzeniu sterować głośnością jeżeli daje taką możliwość - ale rozumiem że takie rozwiązanie Cię nie urządza bo chcesz używać pilota od toppinga. A jak się to sprawdzi w praktyce - sprawdź na własny słuch 🙂

Edytowane przez PioterD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka dzięki za szczegóły 

docelowo chciałem używać jako przedwzmacniacza z dekodowaniem dźwięku przesyłanego do TAGA 

w tej chwili mam połączenie przez wyjście słuchawkowe i niby wszystko działa , kwestia czy nie lepiej zrobić taki sam manewr przez RCA czy się da ? Sorki za proste pytania ale ja zaczynam się tym bawić …. A zależy mi na fajnym odsłuchu przez podstawki podłączone do TAGA Harmony 25B

czy coś pokręciłem - nie wiem kupilem

nowa używkę wiec nie sprawdzałem ustawień poprzedniego usera

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, it-mail napisał(a):

przez wyjście słuchawkowe i niby wszystko działa , kwestia czy nie lepiej zrobić taki sam manewr przez RCA czy się da

Toppingi „mierzą” tak samo dobrze w trybie przedwzmacniacza na złączach RCA jak na wyjściu słuchawkowym. Na bazowym gain, na wyjściu słuchawkowym masz dostępne maks 2V, tak samo jak po RCA. Nie włączaj wysokiego gain jeżeli puszczasz sygnał z wyjścia słuchawkowego do wejścia liniowego w Taga, jest ryzyko przesterowania. Jeżeli gra muzyka to znaczy że sobie poradziłeś, nie ma za co przepraszać;-) żeby sobie uprościć życie to łącz wyjścia RCA z wejściami RCA, natomiast wyjście słuchawkowe zostaw dla słuchawek. Jak masz wątpliwości, to ściągnij manual w PDF i metodą copy-paste skorzystaj z tłumacza google, to naprawdę nie jest trudne w obsłudze urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
11 godzin temu, Silu00 napisał(a):

Pewnie stworzę osobny temat w dziale "Co kupić?", ale taki szybki strzał - Topping DX3 pro+ czy Fii0 K7 do HiFiMan Edition XS zamiast AIM SC808?

Do edition xs zdecydowanie polecam k7. (wypróbowane) 

Bardzo dobra synergia, spora moc - w pełni wysterowuje, fajnie dodaje barwy hifiman-owi, brzmią troszeczkę łagodniej. Basik utrzymany w ryzach, holografia- scena na przyzwoitym poziomie. 

Z topping xs zagra Ci bardziej technicznie, neutralnie (oczywiście w ramach swojego charakteru), "prowadzenie"(trzymanie w ryzach niskich tonów, scena, dynamika..) będzie równie dobre. 

K7 brzmienie pełniejsze z bardziej mięsistym dołem. 

Dla mnie osobiście sq obu dac/AMP-ów na podobnym poziomie z lekkim wskazaniem na fiio. 

Wybór zależy od własnych preferencji. 

Edytowane przez Tecnoselfrx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 9.07.2023 o 12:07, Tecnoselfrx napisał(a):

Do edition xs zdecydowanie polecam k7. (wypróbowane) 

Bardzo dobra synergia, spora moc - w pełni wysterowuje, fajnie dodaje barwy hifiman-owi, brzmią troszeczkę łagodniej. Basik utrzymany w ryzach, holografia- scena na przyzwoitym poziomie. 

Z topping xs zagra Ci bardziej technicznie, neutralnie (oczywiście w ramach swojego charakteru), "prowadzenie"(trzymanie w ryzach niskich tonów, scena, dynamika..) będzie równie dobre. 

K7 brzmienie pełniejsze z bardziej mięsistym dołem. 

Dla mnie osobiście sq obu dac/AMP-ów na podobnym poziomie z lekkim wskazaniem na fiio. 

Wybór zależy od własnych preferencji. 

 

Podpisuje sie obiema rekoma. Fiio K7 to maly potworek :) I tez zauwazylem ze K7 gral z XS cieplej niz stack E50/L50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W sprawie użytkowania DX3pro+ z Edition XS, tutaj wpis użytkownika HeadFi:

 

High Gain, -17 dB on volume pot (90 dB measured at cup), added PEQ with 10 dB low shelf at 100 Hz. Played the following:

Doom (Original Game Soundtrack) - Bfg Division
Daft Punk - Give Life Back to Music
Billie Eilish - bury a friend
REOL - Hibikase
Stereo Dive Foundation - PULSE

Handled everything just fine; no going into protection, no distortion or clipping that I can hear (at least for as long I could stand the volume).

I don't usually bump the bass up this much, but I have to admit...kind of fun and rumbly :L3000:


 

17dB zapasu to dużo, osiągając już w pomiarach głośności 90dB i używając EQ do podciągnięcia basu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ktoś z was używał DX3 Pro+ po USB z urządzeniami na iOS? Topping wykrywa połączenie USB z iPadem, ale dźwięku nie ma. To samo ze starym iPhone. Jak podłączam laptopa, to nie ma problemu, wszystko gra, natomiast z iPadem jest cisza. Próbowałem różnych kabli USB, ale to nic nie daje. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności