Jump to content

majkel

Legendarny
  • Content Count

    8,863
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

majkel last won the day on June 11

majkel had the most liked content!

Community Reputation

2,320 Excellent

5 Followers

About majkel

  • Rank
    Miś bipolarny
  • Birthday 07/06/1977

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    h/k DVD25 mod
  • słuchawki
    DT880 600Ω mod

Contact Methods

  • Website URL
    http://earstream.eu

Ogólne

  • Gender
    Male
  • Location
    Kraków

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To musiał być właściciel gubiącego się wzmacniacza.
  2. Poziom błądzenia rośnie. Po pierwsze, lampa 2A3 potrafi przewodzić 160mA i to jest maks. Czyli w SETcie 80mA amplitudy to wszystko, co da się wycisnąć, i to pewnie przy 10% zniekształceń. I dlatego odsłuchowo to ona nawet do Grado jest nie do końca OK, gdzie lepiej podejdzie 300B. Grado mają 32 omy. 2A3 to jest świetna, ale do słuchawek 300-600 omów, jak T1 albo HD600. Cały czas piszę o OTLach. Wracając do 300B - 80mA w szczycie 56mA prądu skutecznego. Jak to ma "wszystko" pociągnąć? Weźmy te LCD-3 z ich 110 omami. 345mW na kanał, gdzie lampa już robi bokami. Grado - 100mW na kanał. Dla 300B wyjdą w porywach czterokrotności tych wyników. Mówimy o OTL cały czas, i najbardziej wyżyłowanym napięciu anodowym, jakie dopuszcza karta katalogowa. Do OTLa to jest dobry diabełek. 500mA amplitudy do wzięcia od ręki. Potrafią ciągnąć niskoomowe słuchawki od Denona na przykład, a i wysokie omy ogarniają, ale trzeba umieć na nich zrobić wzmacniacz. Pewien Kanadyjczyk umiał, a znowu pewien Polak jak zrobił, to mi soprany z D7100 chciały uszy pociąć. Kolejna sprawa - przeciętny transformator, ale taki uczciwy, będzie lepszy niż przeciętny elektrolit, który w OTLu sprzęga słuchawki z lampą. Problemem jest jak się chce sięgać szczytów, bo trafo z górnej półki to tysiące zł, a kondensator z górnej półki znacznie mniej. Tylko że transformatorem można dopasować impedancję, a kondensatorem nie.
  3. Na windzie Firefox też mnie nie raz zmiażdżył jakością, Jriver z dobrym materiałem z rury nie ma szans konkurować. Tidal nie ma ani sensownej jakości, ani ciekawych zasobów. Nie wiesz, czego słuchasz, a na YT popularne albumy występują w wielu wersjach jakości i masteringu. Astrix itp. można znaleźć w 4K, albo Metallicę w 1440p bez ruchomego obrazu. Ileż to już było utyskiwań na jakość Tidala, że nie wiedzieć czemu hifi brzmi jak mp3. Widocznie Roon dopisuje brakujące dane.
  4. No, to by było ambitne przedsięwzięcie kręcić hype na dziadki W5000. Poznałem je zarówno w wydaniu fabrycznym, jak i rekablowane APS v3.
  5. Po prostu tak zrób. Mam laptopa na i3 z 4GB RAM i 1000GB dyskiem hybrydowym (8GB smart cache). Zoptymalizowane ustawienia Windows 10 i foobar2000, a i tak najczęściej lecę z YouTube. Zasilacz tylko poprzedzony specjalnym filtrem sieciowym, dobry kabel USB, i temat dostarczania danych do DACa zamknięty. Net po WiFi, i tu też optymalizacja ustawień karty sieciowej. Może i voodoo z tymi wszystkimi ustawieniami, ale przynajmniej darmowe.
  6. Niedawno był tu wątek z pytaniem jaki wzmacniacz do Ultrasone Signature Pro do 3000zł, i skończyło się na samym wzmacniaczu podpiętym do komórki kablem jack-2xRCA. Użytkownik bardzo zadowolony. Telefon to LG V30 zdaje się. Tak, że to nie musi być tak, że trzeba ten budżet wydać na zestaw. Szczególnie, że kable, jakimi połączysz DACa z ampem, też mają wpływ na całość. Za 3-4kzł to możesz mieć porządny wzmacniacz, jak dobrze wybierzesz, albo porządnego DAC... jak dobrze wybierzesz. Bo spudłować można za 2-3 krotność tych kwot nawet. Jak natomiast kupisz dobrego ampa, to ścieżka upgrade będzie w przyszłości łatwiejsza, bo nabędziesz np. DACa, ale bez konieczności sprzedaży zestawu, żeby pójść wyżej. I nie daj się zwieść znaczkom typu THX, bo to ma znaczenie czysto religijne. Dla Europejczyka takie samo jak napis "koszerna" na wódce albo "halal" na opakowaniu z wołowiną. Będzie to grało tak se, albo lepiej niż tak se. Hi-endu z tym znaczkiem na razie nie stwierdzono, ani innymi tego typu dopiskami. Weź jeszcze pod uwagę, że jako nowy użytkownik nie masz dostępu do Komisu. Bez tego nie masz pełnego obrazu sytuacji, czyli jak bardzo powszechne jest zjawisko, iż hype na temat nowo nabytego sprzętu kończył się wystawieniem sprzętu na sprzedaż. Jeżeli w tym wątku był wymieniony jakiś sprzęt, którego nie dotknęło takie następstwo zdarzeń, to proszę mnie poprawić.
  7. majkel

    All that Jazz

    Rzadko tu zaglądam, więc przepraszam, jeśli było.
  8. Trzeba mi napisać, co się chce uzyskać. Oczywiście może nie być możliwe posłodzenie samych wysokich tonów bez innych tego konsekwencji. Dawno temu zrobiłem Moonlighta, którego ktoś chciał pod Audio-Technica ATH-W1000. Miał zastąpić Yamamoto Soundcraft HA-02, cokolwiek to miało znaczyć, i nabywca był zadowolony. Tak na marginesie, mnie się najbardziej podobało granie tego Yamamoto podczas odsłuchu różnych lamp w nim z Sylvaniami Gold Pin, a równocześnie było to tak podobne do tego, co można uzyskać tranzystorami, że skreślało sens interesowania się nim - dla mnie. Możliwe, że klient kiedyś miał podobne podejście. Jeszcze taka sprawa, że ja staram się zachować poprawność wszelkich aspektów dźwięku, a sama ingerencja ma polegać na dodaniu temu jakichś ram np. dociążoną barwą, rozłożenia akcentów tak czy inaczej, ale prób odtworzenia jakiegoś dźwięku wraz z jego wadami, przykładowo snującym się basem bez impaktu, pewnie bym nie podjął.
  9. Rzeczywiście pomysł taki jest, żeby pożenić pozbieraną przez ostatnią dekadę wiedzę z częściami, których pewne zapasy znalazłem u siebie, a kiedyś stanowiły podwaliny pod projekt Black Pearl i w pierwszym roku produkcji do niej trafiały. Chodzi tu tylko o niektóre kondensatory, bo układy aktywne, rezystory, przewody i inne drobiazgi to jak w najnowszych konstrukcjach. Sama idea powstała, ponieważ ostatnio trochę osób mnie pytało o coś taniego, najlepiej w kwocie trzycyfrowej. Postanowiłem więc odrestaurować i unowocześnić płytkę, jaka mi została po upgrade u klienta. Miało być po największej taniości, stąd gałka na zdjęciu jest "oryginalna, z epoki". Sprzęt już oczekuje w paczce na kuriera, ale póki zakup nie został przyklepany przelewem, to chciałem poznać niezależną opinię o tym dźwięku. Nota bene, podstroiłem wzmacniacz na K812, ale to wpasowało się w potrzeby moich T90 wyśmienicie, a i podobno Denony AH-D7000 nie dostają czkawki. Jeszcze jako ciekawostkę dodam, iż zasilacz też został zmodyfikowany tak, żeby to brzmieniowo dało zgrany duet. Od jutra będę składał podstawowego Headonica III na zamówienie i nie omieszkam przynajmniej przetestować na nim pewnych tricków opracowanych przy okazji ćwiczeń z Black Pearl Neo-Classic/Vintage/Limited.
  10. majkel

    Muzyczne Zakupy

    Ja mam obawę, że będą za mało zniekształcać.
  11. I to by pasowało, bo @audionanik dużo w aucie siedzi, gdzie jest suche powietrze, bo przy obecnej aurze trzeba ciągle klimę włączać. Przesuszone uszy ranie byle co.
  12. Ja znowu zauważyłem, że mi w ostatnim czasie wzrosła szybkość adaptacji przy przesiadkach z jednych słuchawek na drugie. Przykładowo DT880<->T90 odbywa się to w czasie rzeczywistym, gdzie jeszcze niedawno temu wymagało to iluś tam sekund, żeby przejść na inną ilość basu i wyższej średnicy w przypadku każdych. Do tego sopran też jest w sumie nieco inny. Być może jakieś szlify w torze, które robię sobie choćby dla nauki, też mają na to wpływ, ale nie wiem. K812 słyszałem jednoznacznie, gdzie przeginają pałę, jakie mają ogólne tendencje i zapędy, ale przy niewielkim "doprawieniu" grania wzmacniacza doszedłem do sytuacji przesiedzenia w nich kilku godzin z efektem ostatecznego przyzwyczajenia się, a nie zmęczenia i odrzucenia, co miało miejsce kilka lat wstecz. Z Beyerami w sensie tonalnego spasowania się, możliwości modyfikacji, symetryzacji - jest mi lepiej, i chyba też taniej, więc przesiadki nie będzie. Do tego zauważyłem, że w AKG są porobione dziwne rzeczy, być może niepotrzebne. Przetwornik pracuje przez twarde i gęste sito po obydwu stronach. Spodziewam się tu masy dyfrakcji i tych świstów, na które część osób narzeka. To jest pewnie ich źródło. Kolejna rzecz, która mnie zastanawia, to zasłonięcie jakby 1/3 obwodu przetwornika od górnej strony. Po co to? Z jednej strony blokuje promieniowanie na ucho w tej strefie, a z drugiej - tam się odbija dźwięk i oddziałuje na membranę.
  13. Oj tam, oj tam. Wielka mi fizyka kwantowa, że z nieba leci to, co wcześniej do rzeki spłynęło.
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy