Skocz do zawartości
Uwaga konkurs! Wejściówki na AVS 2018 Czytaj więcej.. ×

majkel

Legendarny
  • Zawartość

    8309
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    7

Ostatnia wygrana majkel w dniu 30 Październik

Użytkownicy przyznają majkel punkty reputacji!

Reputacja

1252 Excellent

1 obserwujący

O majkel

  • Tytuł
    producent
  • Urodziny 06.07.1977

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    DVD 25 modzony
  • słuchawki
    T90 modzone
  • testuję
    DACe

Kontakty

  • Website URL
    http://earstream.eu

Ogólne

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. majkel

    Ranking słuchawek dokanałowych IEM - Spawn

    Dla mnie dolna średnica w 507 z SRM-T1 była mocno przesłodzona, co daje też wrażenie twardości. Niemniej, jak ktoś akceptuje przełom średnicy i basu w Hawkach, to z SR-507 tym bardziej nie będzie miał problemu. Ja z Hawkami żyć nie dałbym rady właśnie przez to, a w Staxach być może bym wytrzymał. ale w SR-507 męczyły mnie jakieś takie "rozbłyski" nie wiem czy na sopranie, czy jeszcze na najwyższej średnicy. No, nie zostałem fanem tych słuchawek. Utkwił mi też w głowie tekst i mina jednego pana , który słuchał po nich grzebniętych DT880 "mam wrażenie, że one niektóre rzeczy robią lepiej". Dla mnie ze Staxów to albo SR-007 Mk I, albo SR-404 jeśli po taniości. Natomiast HD800 to mi zagrały ostatnio tak, że strzeliłem karpia, ale im trzeba kabel wymienić na dzień dobry na jakąś sensowną miedź.
  2. majkel

    Motoryzacja

    BMW miało taki okres w swojej twórczości, że np. w dwulitrowym dieslu potrafił pęknąć wał. Po chudości zrobili, to nie dziwota. O odpadających klapach wpadających do cylindrów pewnie też wielu słyszało.
  3. majkel

    Motoryzacja

    No dobrze, ale tu też nikt nie wie ile to pojeździ bez remontu, bo to wyskoki ostatnich paru lat wcześniej zarezerwowane dla tylko dla specjalnych wersji samochodów przeniesionych na szosy z WRC. Nie od parady też dają osobno włączany tryb sport w takich autach.
  4. majkel

    Motoryzacja

    Poza tym chętnie się przemilcza fakt, iż diesel wolniej się obraca, więc jego przełożenia na koła są bardziej bezpośrednie niż w benzyniaku, a przecież interesujący jest moment obrotowy na kołach. Przy takim samym momencie obrotowym silnika, w tym samym aucie benzyna więcej ciśnie na asfalt. Prosta matematyka. Do kolegi parę postów wyżej - tak, w przypadku silników benzynowych miarą postępu jest ostatnio już tylko ekologia. Ogromne moce z litra pojemności osiągano już 100 lat temu. Polecam poczytać historię Ferrari albo Alfy Romeo. Jakiś niedawny czas temu wyznacznikiem była ekonomia, stąd chętnie pisano o silnikach "eco", żeby nie było wiadomo, od czego właściwie ten skrót, i tym sposobem wcisnął się na rynek wtrysk bezpośredni oraz downsizing. Tymczasem wtrysk bezpośredni w benzyniaku (znamienne, pierwsza benzyna z GDI była tej marki, co moje auto , i się sami z tego wycofali) powstał celem oszczędzania paliwa, bo można uwarstwiać mieszankę, co teoretycznie pozwala ją zubożyć, tylko praktycznie wychodzi to, co ma wychodzić, czyli duże ilości tlenków azotu. Benzyniak musi jeździć na ścisłej proporcji paliwa do powietrza i tego się nie przeskoczy nawet kombinowaniem z pojemnością skokową, bo jak do małej pojemności dochodzi sprężone powietrze, to i więcej benzyny trzeba wpuścić, proste. Z drugiej strony, jakby nie ta ekologia, to by dalej robiono silniki z gaźnikiem, zwłaszcza w autach usportowionych, bo charakteru i szybkości odpowiedzi na wciśnięcie pedału gazu w tej wersji zasilania benzyną podobno nie da się podrobić, a przynajmniej tak gadano jak wchodziły pierwsze systemy wtryskowe. Niewątpliwie wtrysk ma natomiast walor ekonomiczny, bo jest prosty w konstrukcji i łatwiejszy do zarządzania elektronicznego.
  5. majkel

    Motoryzacja

    Ja sobie niecały rok temu kupiłem właśnie takiego dinozaura produkcji 2017 - 150KM z 2l w benzynie. 4 cylindry, 16 zaworów, SOHC na łańcuchu i płynne regulacja faz rozrządu na wdechu i wydechu. Po przesiadce z turbodiesla jest wrażenie, że na średnich obrotach nic się nie dzieje. Natomiast góra i dół mocne, jak to w japońcach. Powyżej 4000 obrotów silnik się przestawia z trybu oszczędnego na efektywny i to czuć, chociaż już od 3000 się budzi. Najlepsze to jest spalanie - auto w manualu 5 biegów (6-ka naprawdę mu niepotrzebna) potrafi palić poniżej 6l w odpowiednio spokojnej trasie. Do tego spełnia EURO 6 jak mało co, bo nie ma turbo ani wtrysku bezpośredniego. Przez to też nadaje się do gazu, bo auta z wtryskiem bezpośrednim muszą go mieszać z benzyną, która chłodzi wtryskiwacze. VW i przyjaciele się nie chwalą, ale ten ich bezpośredni wtrysk, jak i turbo, dowalają NOx podobnie jak nowoczesne diesle, że aż podzielili w UE normę EURO 6 na 2 podtypy, żeby się niemieckie cudo TSI załapało. Natomiast powiedzmy sobie szczerze, to jest kicha - po pierwsze NOx, po drugie: turbodziura, po trzecie: zdychająca końcówka obrotomierza. Sorry, ale nawet w opiniach o porsche GT2 wspominają o tym, że nie ma tej dzikości przed czerwonym polem co auta wolnossące. Do setki auta z turbo są dobre, bo duży moment obrotowy w szerokim zakresie to dobre przyspieszenie. Natomiast co do prędkości maksymalnej - mój ojciec ma auto ze 150KM z turbodiesla i o ile przyspieszenie toto ma dobre, to prędkością maksymalną odstaje od mojej krowy, mimo iż sam jest nieco mniejszym byczkiem, i ma 6 biegów. Jeszcze co do tych turbo-cudów do napędzania kosiarek - rok temu właśnie badałem mocno rynek i czytałem o tych silnikach. Prędzej bym właśnie wziął coś od forda niż VW-audi w segmencie poniżej 2l pojemności. Niemcy się delikatnie mówiąc nie popisali. Śmiech mnie ogarnia jak czytam, że tam jest rozrząd na pasku. Taki to ja miałem w aucie wyprodukowanym 20 lat temu. Natomiast historia tego paska w VW jest taka, że na początku był łańcuch, tylko się rozpadał po 30kkm, więc przeszli na paski. Nie ogarniam - jaki problem jest zaprojektować niezniszczalny łańcuch rozrządu? Niemcy nie potrafią, a Japończycy to robią od kilkunastu lat.
  6. majkel

    troche o kablach zasilających..

    Ja tylko w kwestii ślepych testów. Byłem na imprezie, gdzie gość na ślepo pomylił narzeczoną z inną kobietą. Jaki z tego wniosek? Dobór kobiety nie ma znaczenia. Trzeba brać najtańszą w utrzymaniu.
  7. majkel

    Zasilacz

    Teraz zauważyłem, że to ktoś używkę sprzedaje po taniości. Środek według książki jak najbardziej liniowy.
  8. majkel

    Zasilacz

    To z Allegro to przetwornica impulsowa przecież, bo w przemyśle tylko przetwornice się stosuje. Nie ma nic wspólnego z Salasem. Ja jestem fanem stabilizatorów liniowych, ale w Salasie parę rzeczy bym zmienił, nie tylko dobór komponentów, ale jak napisałeś - to nie ten temat. Trzeba wziąć liniowy zasilacz stabilizowany, obojętnie jakiej firmy, jeśli to ma być do 150zł. LM78xx to rozwiązanie nazwijmy to podstawowe, ale przy odpowiednim otoczeniu i przygotowaniu mu prądu wcale nie bruździ.
  9. majkel

    Zasilacz

    Po co mu zasilacz przemysłowy? Kupić na takie samo napięcie Abasco stabilizowany i gotowe. Ta sensoryka wyciągnięta na zewnątrz w zastosowaniach domowych audio będzie do bani. Po pierwsze - długie przewody to długa reakcja i mniejsza stabilność w sprzężeniu zwrotnym, a po drugie - jak mu się urwie któryś z przewodów "sensing", to mu zasilacz wzmacniacz ugotuje.
  10. majkel

    AudioQuest NightHawk

    HIV, Panie , HIV zabrał do grobu kolegów Rona. Kondycja przed tym nie chroni.
  11. majkel

    AudioQuest NightHawk

    Pewnie pomyliłeś z jego kolegami z branży.
  12. majkel

    Fanklub Denon

    Jakie drewno? Bambus to trawa.
  13. majkel

    Fanklub HiFiMAN

    Skrzynkę za garść.
  14. majkel

    Fanklub Denon

    Ceny też się wygrzewają. W pierwszych tygodniach nie da się na nie patrzeć, a po paru miesiącach przekaz łagodnieje, zaczyna kleić się w całościowy sens, itp. Jak przeczytałem na innym forum, próg zachwytu przesunięto na 13500 PLN, a tutaj jesteśmy gdzieś w połowie drogi, czyli jakby w punkcie środkowym między zachwytem, a opadem innych narządów niż szczęka.
  15. Facebook mi czasem pokazuje niektórych znajomych lub znajome i obok przycisk "Dodaj członka"... czy nie można by zacząć od czegoś miększego, np. "Domaluj wąsy"?

×

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności