Skocz do zawartości

mod - O2 Headphone Amp


retter

Rekomendowane odpowiedzi

W konfiguracji na "dzień dobry" ma dźwięk trochę spowolniony, przytłumiony oraz trochę posłodzony, brakuje mu otwartości na wyższych rejestrach oraz impaktu na niskich. Dodatkowo oryginalny mostek prostowniczy dodaje metaliczny nalot na dźwięk. Wszystko to zarejestrowane w oparciu o Black Pearl oraz wpięciu Matrixa w tor pomiędzy telefon, a słuchawki.

 

a ślepe testy między dwoma robiłeś? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konfiguracji na "dzień dobry" ma dźwięk trochę spowolniony, przytłumiony oraz trochę posłodzony, brakuje mu otwartości na wyższych rejestrach oraz impaktu na niskich. Dodatkowo oryginalny mostek prostowniczy dodaje metaliczny nalot na dźwięk. Wszystko to zarejestrowane w oparciu o Black Pearl oraz wpięciu Matrixa w tor pomiędzy telefon, a słuchawki.

 

a ślepe testy między dwoma robiłeś? :P

No tak, bo jak nagle usłyszałem różnice, to musi to być placebo. :P Robiłem wiele podchodów miedzy wzmakami. Gdyby to były różnice subtelne, to bym się mógł zastanawiać, ale jak konkretnie słychać różnice w prezentacji, to co się mam oszukiwać. Druga sprawa, ze ja już za stary na efekt placebo.

 

PS- Nawet tydzień temu z ciekawości podpiąłem swojego matrixa i słuchałem go z dobrą godzinę. Po godzinie jego prezentacja zaczynała mnie męczyć nie tak holograficzną sceną , oraz nie do końca finezyjna górą. Rozdzielczość barw oraz kontrola basu tez wypada lepiej po stronie BP.

Edytowane przez patrykvel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahh to z tymi BD139 miałem racje :D Moge już podać adres na który wysłać nagrodę ? Powiedz mi jak ta konstrukcja się ma względem typowego L78xx albo LM317 ?

Tor analogowy masz MEGA rozbudowany, w sumie, Patryk wiedziałeś co robisz i jakie będą tego skutki, mogłeś jedynie ładniej to polutować i nic pozatym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk rożnych stabilizatorów(scalonych i dyskretnych) sprawdzałem kiedyś w DACu spencera w jedyny moim zdaniem adekwatny sposób- w porownaniu do zasilania przetwornika samymi bateriami. Ten dyskretniak najmniej dodawał od siebie względem samych ogniw. Dodatkowo przy stabilizowaniu napięcia z sieci najbardziej przypominał baterie, wiec taki został. Możliwe, ze to przez brak sprzężenia zwrotnego w stabilizacji oraz pełnej stabilności bez potrzeby kompensacji.

 

Oj uwierz, ze naprawdę nie wiedziałem jak to może zagrać. :P Obawiałem się, ze dźwiękowo może wyjść trochę sterylnie, ale jednak dobrze zasilone tantale graja bardzo przezroczyście, czyli muzyka emanuje energią. Co jakiś czas wprowadzam zmiany, ale to już naprawdę delikatne różnice w dźwięku. To nie te czasy kiedy wymiana jednego konda w odsprzęganiu powodowała kompletna zmianę dźwięku :P

Edytowane przez patrykvel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn o jakiej zmianie mówisz Pamiętaj ze tantal to wybitnie szybki kondensator więc odpowiednio zagra tylko przy odpowiedniej filtracji napięcia Dla zasilania z sieci to bym najlepiej zrobił dwa stopnie stabilizacji na diodach Soft Recorvery, inaczej masz racje, tantale będą siekać góra. Pojemności to 100/150uF, cyfra jest odsprzęgana pojemnością 330uF. Tantale są tak samo wybredne jak szybkie układy scalone, same w sobie nic nie dodają i niczego nie odejmują, wiec co podasz to dostaniesz.

Edytowane przez patrykvel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym siekaniu oraz specyficznej kreacji pasm wysokich, pewnie to powoduje właśnie szybkość tego kondensatora, że góra się rozjaśnia, dodatkowo ten kondensator sobie radzi z wysokimi pasmami.

 

Tylko pytanie na czym taką dwustropniową zrobić bo przecież nie na LM317, albo pochodnej, ten stabilizator praktycznie powyżej 1k nie zapewnia żadnego sensownego filtrowania, a jeśli już to na poziomie kilku dB to słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze być nawet LM317 czy tam 7805. Żadne low dropy czy pochodne nie nadają się do audio, bo same w sobie są niestabilne. Na początek wystarczy zrobić zasilacz na diodach soft recorvery, na filtracje jakieś elny for audio(żadne z niskim ESR) a na wyjściu dwa stopnie na stabilizatorach bez żadnych kondesatorów.

Na słowo jest ciężko uwierzyć jak gładkim dźwiękiem gra ten DAC :) Tylko, ze do takiego daca już potrzeba dobrego okablowania, bo wszystko będzie słychać.

 

tak jeszcze w sprawie tantali- to są kondy dobre gdy chce się poprawić filtracje zasilania, ale nie kreować dźwięku kondesatorem, w tedy różne dziwactwa mogą wyjść :P W Black Pearlu tez znajduje się para tantali, a wzmak kompletnie nic nie wyostrza, nawet w recenzjach jest chwalony, za referencyjna gore pasma, bo jest cholernie gładka i niczym nie skażona.

Edytowane przez patrykvel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LDO też mają swoje wymagania konstrukcyjne, przeważnie trzeba dać min. 10 albo 100uF na wylocie oraz odsprzęganie, mnie ciekawią te wynalazki z OPAMP na pokładzie, faktycznie oddają mało mocy, raczej do zasilania podstawowych elementów w DAC, ale mają zadziwiająco dobre parametry.

 

Co do L78xx to są LM340 i kilka innych, a jako dobrą alternatywę dla L317/350 często wymieniane są LM1086 albo LT1086, albo 84/5 zależnie od potrzebnego A na wyjściu.

 

Uważasz Patryk, że odsprzęganie zasilania tych stabów folią MKP, MKT, MKS jakąkolwiek mija się z celem ? Na wyjściu tj. filtrowaniu juz napięcia zbitego na żądaną wartość nic nie dajesz ? Z tego co ja wyczytałem z PDF jest to wręcz niezbędne, zależne od staba właśnie 10-100uF LOW ESR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie wynalazki LDO i pochodne to są dobre do cyfry, gdzie kompletnie nie interesuje nas odpowiedz impulsowa stabilizatora. W audio gdzie przetwornik jest obciążeniem dynamicznym potrzeba stabilizatora o szybkiej reakcji, a każdy kondesator na wyjściu własnie spowalnia jego odpowiedz.

 

stabilizatory LDO tylko do cyfry, do audio się nie nadają :P

 

Tak uważam ponieważ nie wiem czy czytałeś ale te wszystkie parametry które są podane dla stabilizatorów to są już stany ustalone. żadko kiedy firma pokazuje jak wygląda odpowiedz impulsowa takiego stabilizatora, bo najczęściej jest bardzo powolna i różne rzeczy sie dzieją podczas ustalania takiego stanu(delikatne oscylacje), a my właśnie w audio słuchamy sinusoid. Sztaby L78XX, LM317, LM350 są na tyle stabilne, ze nie potrzebują żadnego odsprzęgania.

 

PS- Popatrz sobie na wykresy "Load Transient Response", to zobaczysz, ze reakcja stabilizatora na obciązenie nie jest natychmiastowa oraz wygląda dosyć dziwnie. :P

Edytowane przez patrykvel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności