Jump to content

patrykvel

Bywalec
  • Content Count

    460
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

142 Excellent

About patrykvel

  • Rank
    zaawansowany
  • Birthday 07/07/1990

Ogólne

  • Location
    Sztokholm

Contact Methods

  • Skype
    patrykvel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Raz słuchałem wersji bez subwooferów, innym razem był to model z subwooferem. Zabij, ale nie pamietam które to były modele, grały w zestawieniu z mackinthoshami. W pierwszym przypadku brakowało dobrego zejścia i energii, w drugim nie do końca pasowało mi zgranie niskotonowca z elektrostatem, było słychać, że jest dodatkowy głośnik. Z tego co kojarzę, to nie była to wersja z subwooferem posiadającym servo.
  2. Sam słuchałem elektrostatów w wersji słuchawkowej (różne staxy) oraz w wersji wolnostojącej(Martin Logan) i w obu przypadkach słychać ich ewidentny charakter. Elektrostaty mają świetną przejrzystość, ale ze względu na niską masę membrany oraz mały jej wychył nie są w stanie poruszać dużych mas powietrza przez co cierpi tutaj dynamika oraz sam bas któremu brakuje porządnego zejścia i energii. Czy to przetwornik dynamiczny, elektrostatyczny czy ortho, to zawsze jest kompromis pewnych parametrów nad innymi. Kwestia tego co jest dla nas ważniejsze, ale nie ma co się czarować, że tak nie jest.
  3. Bufor FIFO jest jedynie w odbornikach cyfrowych które działają asynchronicznie by móc przetwarzać częstotliwości powiedzmy z 44,1khz na 48khz. Większość działa synchronicznie, więc zegar masz wyciągany jedynie z sygnału wejściowego. Kolejna sprawa, to buforowanie o którym mówisz jest w przypadku połączenia USB gdzie odbornik jest w stanie kontrolować ile danych ma dostawać, by utrzymać bufor zawsze w połowie pełnym. W dacach układ ASRC nie jest w stanie poprosić o retransmisje danych ani zatrzymać transmisje. Tyle ile dostanie, tyle musi wypluć. DAC to nie komputer, gdzie masz od cholery różnych buforów, a miedzy każdym układem masz komunikacje duplex.
  4. Literaturę do czego? To co podałem wyciągniesz nawet z not aplikacyjnych układów. Poprawna implementacja czyli? Rozmawiamy o analogowej stronie sygnału S/PDIF więc nie działa tak, że jeden odtwarzacz podaje sygnał ok, a drugi nie. Wpływ na jakość sygnału S/PDIF ma wiele czynników, nawet to, że sam standard jest niedopracowany. Mówimy tutaj o formacie cyfrowym który może być przesyłany byle jakim kablem coaxialnym oraz gniazdami RCA które nie są ustandaryzowane co do impedancji falowej(wymagane 75ohmów). Optyk też jest śmieszny, bo minimalne zalecane parametry dla transportu optycznego nie pokrywają w pełni wymaganego pasma. W dobrym studiu nagraniowym transport cyfrowy wygląda akurat zgoła inaczej. Używa się połączenia AES/EBU które jest często separowane galwanicznie, a wszystkie urządzenia cyfrowe są taktowane zewnętrznym master clockiem który oczywiście podawany jest kablami przez gniazda BNC. Taka jeszcze ciekawostka. Łukasz Fikus(lampizator) kiedyś lampizował CDki oraz modyfikował wyjścia cyfrowe. Tutaj jest parę ciekawych zdjęć. http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/CD_transport_DIY.html http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/cec51/cectl51x.html
  5. Bo cały czas rozpatrujesz sygnał cyfrowy jako teoretyczny ciąg zer i jedynek. Wiesz chociaż na jakiej zasadzie działa przetwornik D/A starego typu czyli na drabince R-2R? Taki układ w uproszczeniu tworzy sinusoidę załączając odpowiednie bloki(bity) na określony czas. Ten czas jest najczęściej generowany przez odbiornik cyfrowy używając do tego pętli PLL, czyli układu który jedynie śledzi sygnał wejściowy przy generowaniu zegara, inaczej ów sygnał nie byłby synchroniczny względem sygnału wejściowego. Efekt taki, że co z tego jeżeli masz poprawnie bitowo sygnał, jak sam przetwornik D/A jest uzależniony od zegara taktującego którego stany logiczne mogą mieć różny okres trwania? Wszystko rozchodzi się o to, że układ D/A działa w pełni analogowo z wykorzystaniem sygnału o stanach ustalonych.
  6. Ktoś zajmuje się naprawą IEMów? W ue900 chyba kabelek do wysokotonowca przerywa, bo coraz częściej znikają wysokie tony w jednej słuchawce. Ruszanie gniazdem naprawia problem do czasu.

    1. Show previous comments  1 more
    2. patrykvel

      patrykvel

      Czujesz się na siłach podjąć wyzwanie? Problem powstał po przytrzasznięciu słuchawki przez dzwi. Obudowa się otworzyła, ale grały ok więc skleiłem spowrotem. Po tygodniu zaczęły się problemy.

    3. Oskar2905

      Oskar2905

      a może gniazdo ci zaśniedziało?

    4. retter
  7. Co do słuchawek, jak mają to być do monitoringu gitary to brać słuchawki grające najszybciej i najbardziej przejrzyście. Beyery go nie zawiodą. Line 6 nigdy nie słynął z dobrych symulacji wzmaków. Jeżeli kolega chce plumkać w domu na elektryku, to niech pomyśli nad zewnętrznym oprogramowaniem np. Positive Grid BIAS.
  8. Ja słuchałem zestawu na Audio Note Kondo gdzie nawet trafa wyjściowe są nawijane drutem srebrnym i nie ma możliwości żebyś uznał, że z ich głośnikami zestaw gra chłodno. Dla mnie cały zestaw grał właśnie męcząco przez zbytnie przesycenie barwy. Tego samego dnia słuchałem też monobloków lampowych VTLa spiętych z WIlson Sasha W\P który grał cholernie neutralnie jeżeli chodzi o barwę, czyli miał taką skalę, że człowiek się nad takimi ******łami nie zastanawiał. To był jedyny system na całym złocie gdzie przechodząc obok samego pokoju miało się wrażenie, że w pokoju słychać instrumenty grające na żywo. Może powodem jest to, że monobloki lampowe budową bliżej do wzmacniacza tranzystorowego? Chociaż nawet tutaj będzie ciężko bo producent podaje, że wzmacniacz nie posiada globalnego sprzężenia zwrotnego, jedynie lokalne które nie posiada kompensacji częstotliwościowej. PS- No wiecie co... Żeby "pier.dołami" wykropkować?
  9. To bardzo mało! I ażnieprawdopobne, ja sobie policzyłem proporcjonanie czyli jeśli 1500mW @ 32 Ohm to ok. 551mW @ (12+75) Ohm Moje RA to maxed out robiony dla Soundmana Policzyłeś dobrze, ale zapomniałeś, ze te 551mW rozłoży się odpowiednio na adapter(75ohm) oraz na słuchawki(12omh). Jak policzysz to wyjdzie, że słuchawki dostaną 88mW.
  10. No to źle się zrozumieliśmy. Myślałem, że odnosisz się do mojej wypowiedzi.
  11. Wiem, chodziło mi o zwrócenie uwagi na to że sygnał cyfrowy ma trochę inne pasmo przenoszenia niż analogowy. Nie dość że kodowany z sumą kontrolną, to jeszcze pakowany w ramki lewy i prawy po sobie, dodawana ramka synchronizacji/zegara, to jeszcze sławetne zera i jedynki kodowane. Ale co ma piernik do wiatraka? Przebieg prostokątny jest tak samo analogowy jak sinus. To, że jest używany jako medium do przesyłu danych to inna para kaloszy. Mnie chodziło o pokazanie dlaczego nie da się poprawnie przesłać sygnału prostokątnego o prędkości 1,41MHz bo z taka prędkością jest kodowany redbook przez transport optyczny który ledwo dobija do 9MHz. Majkel napisał w czym problem, ja pokazałem jak to wygląda. PS- Jak już dochodzimy do rozmowy na temat przekłamań w przesyle cyfrowym polecam na początek te 2 filmiki które pokazują jak powolne zbocza i jitter będą wpływać na poprawność odczytu sygnału.
  12. Dla ciekawskich, dlaczego przesyłanie przebiegu prostokątnego wymaga dużo szerszego pasma niż sinusoida o tej samej prędkości.
  13. Znalezione przypadkowo podczas przeglądania mikrofonów gitarowych.
  14. Na tej zasadzie działają wzmacniacze klasy D. które wypluwają sygnał PWM, a konwersja następuje w filtrze LC.
  15. Tylko dla mnie za mało faktów, a za dużo magii w okół DSD. O ile mnie rybka, jak komuś przerobiony PCM na DSD gra lepiej niż format źródłowy, to mówienie, że jest to spowodowane wyższością DSD jest przynajmniej dziwne. Niech mi ktoś powie, co technicznie ma poprawić przełączenie 3bitowego przetwornika Delta Sigma do pracy w archaiczny tryb 1bitowy?
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy