Skocz do zawartości

Jakie źródło do Etymotic HF3/5 lub ER-4p (do 400-500 zł)


Rekomendowane odpowiedzi

No rozumiem. W każdym razie piszę prosto z mostu też dlatego, że wiele sensownych rozwiązań tak naprawdę nie ma... Dla mnie również "kanapka" do iemów to żadne rozwiązanie. Masz monitorowe doki i pozostaje pytanie czy koloryzacja sprzętu będzie Ci pasować, czy będziesz wolał neutralne źródło? Jak gra twój interfejs i pasuje CI dźwięk z niego na ety-ach?

Edytowane przez MrBrainwash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem Scarlett (lol :P ) z HF5 i brzmiało to zaskakująco dobrze, a z porównań jakie mam względem zestawu domowego (Onkyo - cieplej) czy mega budżetowego (Blackberry - zimniej), wiem że ten interfejs jest bliski neutralności (możliwe, że wypycha w mikroskopijnym stopniu pasmo wokali, ale to niuanse).

Niestety, Ety wróciły do właściciela, a ja zostałem z dylematem co zrobić i jak to upchnąć w mój system :P Wiem, że pod interfejsem zagrają dobrze, ale nie mam takiej pewności co do DAPa. Stąd temat i pytanie o neutralny (lub minimalnie ocieplony) playerek z dużą szczegółowością (bo mój interfejs w kwestii detali wymiata). Nie chcę też pchać Bóg wie jakiej kasy w portable-audio z prostej przyczyny: to sprzęty studyjne zarabiają na siebie, a takie coś to dla mnie w sumie zabawka i jak miałbym więcej wolnej gotówki to prędzej kupiłbym jakiś kolejny synth czy nawet bibliotekę dźwiękową niż playerka za >1000 zł.

Ogólnie to dziękuję wszystkim za tak ochocze udzielanie się w tym temacie! Nie spodziewałem się aż takiego odzewu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do Etymoticow polecam po kolei (od najlepszego):

- iPod Classic,

- Cowon X5

- FIIO X3

- AK100/AK120

- iPhone 4s

- iPod NANO 1G

- iPod Video

- inne.

Przy czym pozycja pierwsza to zdecydowany lider, od 2 do 5 są praktycznie łeb w łeb, dalej już słabo.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iMod mi tu nie pasuje, bo jako kanapka wpływ na dźwięk ma tutaj zastosowany amp, nieprawdaż? Ciężko byłoby więc arbitralnie powiedzieć jak iMod zabrzmi bez wzięcia pod uwagę wzmaka. Ale mogę się mylić. ;)

Co nie zmienia faktu, że chętnie przeczytałbym jak ma się iMod z jakimiś najpopularniejszymi ampami (typu E07k, E12, HiFiMAN HM101) do Etymoticów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma iModa bez ampa.

 

iMod z fiio e07k gra b.dobrze IMO. Ale dopiero jak dostałem do testów DIY wzmaka na bazie cMoyaBB v2.03 z opampem AD8620 to dopiero zauważyłem pewne "naleciałości" dźwięku fiio tj. bliskie granie, trochę cyfrowe brzmienie, spłaszczony/cyfrowy bas. Na DIY wzmaku jest bardziej przestrzennie, bas jest bardziej neutralny, jest tak bardziej nie-cyfrowo. Oczywiście nie są to jakieś różnice ogromniaste ale ja je słyszę (albo sobie wmawiam że słyszę who knows). Czekam teraz na wersję finalną, która będzie nieco inna, będzie bardziej skomplikowana ale też będzie opierała się o AD8610 (tym razem mono a nie stereo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma iModa bez ampa.

 

No i właśnie. Dlatego ciężko go wstawić w jakikolwiek ranking, bo jego brzmienie determinowane jest przez ampa. Podejrzewam, że w jakiejś konfiguracji iMod może wejść na szczyt listy Fatso, ale przy ****ianym ampie może spaść poniżej Video 5gen. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fatso
No i o tym mówię właśnie. Bez sensu jest więc wstawianie iModa do zestawienia (tym bardziej, że wolałbym coś, co zagra mi z marszu dobrze z Etami bez kombinowania typu "jaki amp do iModa i Etymotic?" :P ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO różnice pomiędzy ampami to często niuansy (jeżeli przyjmie się założenie że odrzuca się skrajne ****o i mega drogie zabawki) - oczywiście nie twierdzę że tych różnic nie ma przy IEMach (nie oceniamy w tym temacie ampa z perspektywy nausznych), więc moim zdaniem iModem może być umieszczony gdzieś w tym zestawieniu, choć nie twierdzę że to będzie mega miarodajne; wiem o co Wam chodzi.

 

nismovsky, ja Ci podałem zestaw (wiem że nie chcesz kanapki) który spełniałby Twoje oczekiwania - dawał świetny dźwięk, detaliczność etc. Więc jeżeli kanapka jest to dla Ciebie minus to wpadasz w tradeoff. Fatso też mi kiedyś pisał że Classic (czyli 6g) wypada b.dobrze z dziurki więc może po prostu go bierz jak nie chcesz kanapki; nie jest on drogi chyba i powinieneś się zmieścić w budżecie.

BTW IMHO inaczej się poleca sprzęt dla osoby, która "tylko słucha" a inaczej dla osoby który ma zacięcie do jego analizy (tak ja, może błędnie, zrozumiałem Twoje wymagania) i tu raczej idziesz bezkompromisowo.

Edytowane przez Krismarzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nismovsky problem polega na tym, że do tysiaka za nowe grajki nie ma nic ciekawego na rynku, bo segment lekko "zamarł" w związku z faktem, że teraz i tak 90% ludzi słucha z telefonów. Tzn grajki może i są, ale jakość dźwięku delikatnie rzecz biorąc nie jest satysfakcjonująca. Dobrze grające grajki zaczynają się od sporo wyższych kwot, a poniżej są albo jedynie nieźle grające albo skopane pod względem funkcjonalności sprzętowej, programowej czy innej. Sam chętnie zobaczyłbym takiego nowego s:flo2 w jego cenie, kiedy był dostępny w sklepach i z takim dźwiękiem, jaki oferował. Gdyby pojawił się grajek z takimi możliwościami i byłby te kilka setek droższy z racji lepszego dopracowania soft, dłużej trzymającej baterii itp. to chętnie wydałbym na niego 1 kpln i nie bawił się w imody i kanapki (chociaż ostatnio i tak się już praktycznie w to nie bawię). Sam osobiście stwierdziłem, że mam to gdzieś i podpinam w drodze doki (w tych HF3) do telefonu (SGS1). Dźwięk w Samsungach z Wolfsonem czy Iphonach nie odbiega w żaden sposób od średniej klasy DAPów, więc może warto pomyśleć nad jednym urządzeniem, które zresztą funkcjonalnością (software) przewyższa jakikolwiek DAP w podobnych granicach cenowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tych "klas" nie słyszę. Dla mnie to wszystka rozbija się u "ulubioną koloryzacje". Na R-50 po podpięciu O2 poprawiała się jedynie scena, ale nie w jakiś sposób który w drodze byłby istotny... Tak więc ludzie sobie podpinają wzmaki, aby przerobić sobie dźwięk na swoją modłę, a dla mnie to prawie zawsze równa się z degradacją dźwięku, i w sumie jestem wstanie uwierzyć, że są wzmaki, bardzo dobre, które tak dźwięku nie degradują, ale ile one kosztują? 1,5kzł w górę? Wydać tyle kasy by mieć dodatkową cegłę do noszenia... nie dziękuję :P W ruchu O2 bardzo dobrze zastępuje E6. On do trudniejszych słuchawek się nie nadaje, ale iemom dodaje powietrza i trochę ciepła, przez co dźwięk bardziej analogowy się wydaje. Jest też EQ, ale 1 stopień ssie, 2 jest całkiem fajny, ale u mnie jest popsuty, a i tak pewnie bym nie korzystał.

 

Największa frajda jest gdy mamy fajne słuchawki i w ogóle zapominamy o tym z czego słuchamy i jesteśmy tylko z muzyką :)

 

Dzięki Fatso za ranking. Mi się nie przyda, ale bardzo zgrabnie to ująłeś :>

Edytowane przez MrBrainwash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeżeli kanapka jest to dla Ciebie minus to wpadasz w tradeoff.

 

Dla mnie portable audio z definicji jest tradeoffem :)

 

BTW IMHO inaczej się poleca sprzęt dla osoby, która "tylko słucha" a inaczej dla osoby który ma zacięcie do jego analizy (tak ja, może błędnie, zrozumiałem Twoje wymagania) i tu raczej idziesz bezkompromisowo.

 

Dobrze zrozumiałeś, jednakże jeszcze nie wiem czy aż tak mnie to wciągnie, żeby kupić sobie np. jedno źródło typu AK i żonglować słuchawkami. Poza tym, do szczegółowego analizowania mam zestaw stacjonarny, który stale rozbudowuję. Przenośny sprzęt miałby mi tylko zapewnić analityczność na takim poziomie, bym mógł co większe błędy produkcyjne wysłyszeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób w przypadku portable odrzuca z założenia analizowanie/wnikanie w szczegóły i mówi że on the go to wystarczy coś co gra dobrze ale nie musi być super bo i tak nie słychać tych szczegółów na zewnątrz.

 

Moim zdaniem nie dotyczy to Ety oraz Customów. Mając taką izolację fakt że jesteś na zewnątrz nie ma najmniejszego znaczenia gdyż jesteś w stanie wnikać w szczegóły jadąc autobusem czy czymś podobnym. Nie twierdzę że to jest analiza dźwięku w studio, bo nie przecież o to tu chodzi. Ale jesteś w stanie na zewnątrz skupić się na niuansach nagrań. Ja np. tak robię - jak się wkręciłem trochę w audio to jadąc z i do pracy słucham tylko muzyki, nic mnie nie rozprasza, i z Ety mam fan ze słuchania szczegółow kawałka - co raz wpada mi w ucho jakiś niuans, którego wcześniej nie słyszałem.

Więc mając nawet portable nie znaczy że nie możesz wnikać mocno w szczegóły. I jeżeli przyjmiesz takie założenie to dobrze mieć sprzęt, który Ci to umożliwi. Nie twierdzę że od razu trzeba mieć AK ale właśnie taki iMod daje bardzo dobry dżwiek i jak się dorzuci dobrego ampa (nie musi to być amp za bardzo duże pieniądze, są b.dobre projekty DIY i można tez kupić w dobrej cenie używki b.dobrych sprzętów) to ma się to czego się chciało a nie wydało się na to fortuny (mniej na pewno niż na AK).

 

Zgadzam się z MrBrainwashem że amp to jest kwestia co on tam zmienia i co nam się podoba. Nie zgadzam się że musi kosztać ogromne pieniądze. Ja szukam "neutralnego" wzmaka i takiego będe miał - przynajmniej dla mnie on tak brzmi w wersji testowej (a hopefully wersja finalna będzie brzmiała jeszcze lepiej) i nie będzie mnie kosztowało to 1,5 tys. zł. Ma on takie brzmienie jaki mi się podoba.

 

Jak można nowego Classica dorwać, jak pisze Fatso, poniżej 1 tys. zł, to używka pewno w Twoim budżecie nismovsky się znajdzie. Poza tym z tego co pamiętam z rozmowy z Fatso on dość wysoko go cenił, porównywalnie z iModem złączonym z takim fiio czy czymś ze średniej półki. Więc miałbyś pewno też b.dobry sprzęt.

 

Możesz zawsze za jakiś czas zapolować na nowego ibasso dx50 (jak się okaże być dobrym sprzętem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak MxMa (lub jakiegoś dobrego cmoya) można poskładać za kilka stówek i będzie ładnie grał :], chociaż ergonomiczne to dalej nie jest.

 

Akurat tu się Krismarzyk nie do końca rozumiemy. Dla mnie to nie izolacja jest problemem na ulicy, lecz mnogość innych bodźców i stan aktywności. Owszem można delektować się smakami on the go, ale to tak samo jak byś wziął jedzenie z restauracji 5 gwiazdkowej owiną w gazetę i musiał jeść w drodze czy tramwaju. Dla mnie to nie ma przełożenia w ogóle... Szczegółowość w drodze może mnie nawet drażnić i odbierać fun ze słuchania. W drodze najważniejszy jest dla mnie beat i dynamiczność brzmienia, co by dodać motoryczności poruszaniu się :P. Ewentualnie ciekawa akustyka, coby dodać atrakcyjności muzyce w drodze. Ale to nie to samo co referencyjność i subtelność dźwięku, którą lubię w domu. Z brzmieniem jaki preferuje w portable bym nie wytrzymał w domu... i na odwrót, dźwięk który mam w domu by mnie nie satysfakcjonował na ulicy. Rozumiem jednak, że są różne preferencje i style.

Edytowane przez MrBrainwash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mój ten wmzak to te kilka ładnych stówek wyjdzie, więc brzmieniowo powinno być super - mam zaufanie do wykonawcy. Funkcjonalność tego będzie słaba, tylko że mi to nie przeszkadza.

 

Każdy ma inaczej - Ja zupełnie te bodźce od siebie odsuwam i wsłu****ę się na tyle na ile sprawia mi to frajdę. Oczywiście inaczej byłoby jakbym położył się sam w domu wieczorkiem na kanapie, przgasił światło i zapuścił muzykę - wtedy byłbym tylko ja i muzyka :) (ale niestety nie mam za często na to okazji bo po powrocie z pracy późnym wieczorem albo żona albo syn zajmuje mój czas, a w weekend to różne obowiązki - sprzątanie, zakupy i takie tam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z brzmieniem jaki preferuje w portable bym nie wytrzymał w domu... i na odwrót, dźwięk który mam w domu by mnie nie satysfakcjonował na ulicy. Rozumiem jednak, że są różne preferencje i style.

 

Coś w tym jest. Dlatego też trzymam jeszcze mój zestaw Onkyo+Behringer. Niby nadal monitory, ale z ciepłym brzmieniem wspieranym przez Onkyo i daje to badzo miłą barwę końcową. Niemniej jednak, sporo jeżdżę, a z racji intensywnego komponowania przywykłem niejako do tej analityczności z domowego zestawu i wolałbym ją przenieść na grunt portable niż ciepłą, relaksacyjną barwę typu Onkyo.

 

Tym bardziej, że dzięki temu oszczędzam czas na słuchaniu w domu celem poprawek, bo chociaż te większe błędy wysłyszę nawet gdzieś w plenerze.

 

Funkcjonalność tego będzie słaba, tylko że mi to nie przeszkadza.

 

I tutaj się różnimy. Mi przeszkadza kanapka, nawet z niewielkim ampem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcjonalność tego będzie słaba, tylko że mi to nie przeszkadza.

 

I tutaj się różnimy. Mi przeszkadza kanapka, nawet z niewielkim ampem.

Mój będzie większy od Fiio, prawie jak Video tylko grubszy :)

 

To w takim układzie chyba zaproponowany przez Fatso Classic czy jednak rozważasze tego Wave?

Edytowane przez Krismarzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupować telefon i korzystać z niego jako DAP? Niezbyt to widzę, a używać czegokolwiek poza Blackberry jako telefon już sobie nie wyobrażam. Żadne tam Androidy czy iOSy mi nie pasują - tym bardziej, że usługa Blackberry Internet Service jest dla mnie idealna i nigdzie indziej jej nie uświadczę.

Co do ampa to nie tyle przeszkadza mi wielkość, co grubość takiego zestawu. Pewnie więc zacznę przeczesywać Internet w poszukiwaniu Classica, a jak już go nabędę to wrzucam RockBoxa, a z czasem będzie kolejny CF Mod (w imię dłuższej pracy na baterii i szybkości działania). Może nawet 64 GB? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nismo

 

No tak :). Właśnie cele nasze są różnią, Ty chcesz wyłapywać błędy swoich miksów, a ja chcę sobie Twoje mixy wgrać na fona i się nimi cieszyć w drodze po prostu. Tu jest ta różnica.

 

BTW. jeśli dostajesz grajka hifi z funkcją dzwonienia za 200zł to ja bym nie narzekał, że ma funkcje dzwonienia... Zawsze możesz go też używać jako pkt. dostępu do internetu, czy do przeglądania neta. Jest też mniejszy od classica a kartę 64gb do niego wsadzisz. + aparat, + różne podstawowe apki. itd.

Edytowane przez MrBrainwash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Inne cele do osiągnięcia.

W sumie rozważę ten telefon jako awaryjne rozwiązanie. Niemniej jednak, moimi faworytami będą:
- iPod Classic 6gen (kusi RockBox, jakość wykonania i fakt, że mam przecież akcesoria pod Video, więc łatwiej będzie ze stacją dokującą itp.),
- Colorfly C3 (oryginalny wygląd i rzekomo super dźwięk, jednakże odpychają mnie przyciski kontrolne),
- FiiO X3 (ale dopiero po przeczytaniu większej ilości recenzji),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ibasso robi też fajne ampy i niby gdzieś tam deklarowali że to w dźwięku nie będzie gorsze od dx100 (choć nie wiem ile jest w tym prawdy) więc aplikacja DAC może być dobrze zrobiona i mieć fajny, równy dźwięk; do tego ma możliwość odtwarzania 24/192 (jak ktoś to lubi).

Edytowane przez Krismarzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności