Skocz do zawartości

Motoryzacja


Bednar94

Rekomendowane odpowiedzi

To, że diesle Subaru to był szajs wie każdy :D Silnik który potrafił się zatrzeć po 30 tysiącach? ŻENADA!

 

Widzisz, szef mój ma A4 B6 i nie narzeka. Jechałem jako pasażer i strasznie, ale to strasznie mi się podobał. Tylko ilość miejsca na nogi z tyłu to tragedia, niestety.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to maszyny. Nie ma auta idealnego, ani takiego, którym można jeździć do końca świata bez żadnej usterki ;) tak naprawdę kupno używanego auta to loteria jak totolotek, bo prawdę powiedziawszy wszystkiego nie da się sprawdzić przy zakupie lub przed jego dokonaniem. Niektóre rzeczy, jak naprawiona nieudolnie lub po taniości dwumasa wychodzą nawet po kilku miesiącach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze bo z nowymi autami niestety trzeba sie umiec obchodzic. Vide turbo, dwumasa i dpf. To nie wina producenta ale ogolnie technologii.

Jednemu pojdzie po roku inny przejezdzi 10 bo wie jakje traktowac. Niestety najczesciej najgorzej sa traktowane w drogich autach bo ich wlasciciele nie przykladaja wagi. Ktory prezes zjezdzajac z A2 na stacje poczeka 2 minuty zanim pojdzie na kawe? A wczesniej pedzil 200kmh przez godzine...

Potem wsiadzie do zimnego i od razu depnie. Oczywiscie gorzej jak turbo nie jest chlodzone ciecza i jest nadmiernie wyzylowane i to jiz wada producenta. Ale imo jednak wiecej to wad technologii i bledow ludzkich czyli uzytkowania. Bo zabezpieczenia przed czlowiekiem jak nie zamykanie obwodu cosnienia oleju w turbo to dodatkowe koszty...

To tylko przyklad.

 

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grubbby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie ludzie sa dla samochodow czy samochody dla ludzi? Kiedys sie lalo benzyne, zmienialo olej i mialo jezdzic a teraz dbaj bardziej niz o babe to moze pojezdzi.

 

A co do dbania i kultury jazdy, jedziesz 200 przez godzine, zjezdzasz i stajesz na swiatlach i start/stop gasi silnik :D

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to odczekanie przed zgaszeniem po butowaniu, delikatna jazda na zimnym, zmiana oleju itd. to nie jest umiejętność dbania o samochód. Tak się powinno z każdym obchodzić, inaczej nawet as niezawodności się poddaA i z drugiej strony - są samochody, że możesz chuchać i dmuchać, a nic to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzisz, szef mój ma A4 B6 i nie narzeka. Jechałem jako pasażer i strasznie, ale to strasznie mi się podobał. Tylko ilość miejsca na nogi z tyłu to tragedia, niestety.

 

Ojciec ma od lat to auto Avant. Autko jest naprawdę udane, bo rzeczywiście poza elementami, które się zużywają po jakimś tam przebiegu to żadnych przygód nie było. Nigdy nie stanął na autostradzie, zawsze dowozi do celu ;) Dodam, że auto ma już ponad 400tyś. oczywiście wtryski już były robione, ale żadne nie wytrzymają 400 tauzenów ;)

 

Zresztą Skoda Octavia I też rewelacyjna, poza kilkoma niestandardowymi wymianami, o których wspomniałem wcześniej. Też świetne auto.

 

 

Jestem ciekaw jak wypadłoby Audi A4 B8. Jakieś opinie? Zresztą większość aut z DE to już zapewne padaka brana na firmę.

A co do dbania i kultury jazdy, jedziesz 200 przez godzine, zjezdzasz i stajesz na swiatlach i start/stop gasi silnik :D

 

Start/Stop Start/Stopowi nierówny ;) W życiu nie chciałbym Opla z tym systemem, choć może coś poprawili w nowszych modelach. W Oplu jest tak jak mówisz, rozgrzany silnik, stajesz na światłach i wyłącza cały obieg. Co oznacza, że rozgrzana turbina przestaje być smarowana olejem silnikowym, co przekłada się na jej śmierć nawet i w przeciągu 2lat.

 

Natomiast nie wszędzie tak jest, Opel to akurat przypadek potwierdzony, ale BMW już zadbało o ten element i w momencie gdy gaśnie silnik obieg oleju w turbinie zostaje podtrzymany i w przypadku tych aut nie ma się czego obawiać. Także nie ma co generalizować.

 

W ogóle nie traktowałbym tego systemu jako oszczędności paliwa, bo to się chyba tak nie sprawdza, tu bardziej chodzi o ekologię by nie zatruwać środowiska. Tak samo w BMW gdy temperatura jest dajmy na to poniżej 5 stopni, to system nie funkcjonuje. Tak samo gdy akus nie jest wystarczająco naładowany, silnik nie zgaśnie. Oprócz tego w BMW podczas hamowania jednocześnie ładuje akumulator prawie jak w F1 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie ludzie sa dla samochodow czy samochody dla ludzi? Kiedys sie lalo benzyne, zmienialo olej i mialo jezdzic a teraz dbaj bardziej niz o babe to moze pojezdzi.

 

A co do dbania i kultury jazdy, jedziesz 200 przez godzine, zjezdzasz i stajesz na swiatlach i start/stop gasi silnik :D

Koszt rozwoju niestety... to samo dotyczy wielu segmentow rynku.

A system start stop ciekawa sprawa, acz podejrzewam ze tu producent pomyslal i podrzymuje cisnienie oleju. Acz to tylko podejrzenie ;) ktory ie pomyslal ten glupi... albo sprytny bo nie od dzis wiadomo na czym glownie ten biznes zarabia.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Start stop i ekologia? Ja tu akurat wyznaje argumenty Clarksona ;)

Ze to bzdura. Dodatkowe elementy, wiecej akumulatorow do skladowania w srodowisku, wiecej elementow ktorw sie zepsuja i beda zlomowane, wiecej energii zuzyte na produkcje na transport itp.

W vw passat mialem to cudo. Auto nowe. I moj miejski styl jazdy spowodowal ze po tygodniu akumulator odczul na tyle ze juz szarpalo przy odpalaniu, a nie jak na poczatku kiedy bylo to nie wyczuwalne.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzisz, szef mój ma A4 B6 i nie narzeka. Jechałem jako pasażer i strasznie, ale to strasznie mi się podobał. Tylko ilość miejsca na nogi z tyłu to tragedia, niestety.

Ojciec ma od lat to auto Avant. Autko jest naprawdę udane, bo rzeczywiście poza elementami, które się zużywają po jakimś tam przebiegu to żadnych przygód nie było. Nigdy nie stanął na autostradzie, zawsze dowozi do celu ;) Dodam, że auto ma już ponad 400tyś. oczywiście wtryski już były robione, ale żadne nie wytrzymają 400 tauzenów ;)

 

Zresztą Skoda Octavia I też rewelacyjna, poza kilkoma niestandardowymi wymianami, o których wspomniałem wcześniej. Też świetne auto.

 

 

Jestem ciekaw jak wypadłoby Audi A4 B8. Jakieś opinie? Zresztą większość aut z DE to już zapewne padaka brana na firmę.

 

A co do dbania i kultury jazdy, jedziesz 200 przez godzine, zjezdzasz i stajesz na swiatlach i start/stop gasi silnik :D

Start/Stop Start/Stopowi nierówny ;) W życiu nie chciałbym Opla z tym systemem, choć może coś poprawili w nowszych modelach. W Oplu jest tak jak mówisz, rozgrzany silnik, stajesz na światłach i wyłącza cały obieg. Co oznacza, że rozgrzana turbina przestaje być smarowana olejem silnikowym, co przekłada się na jej śmierć nawet i w przeciągu 2lat.

 

Natomiast nie wszędzie tak jest, Opel to akurat przypadek potwierdzony, ale BMW już zadbało o ten element i w momencie gdy gaśnie silnik obieg oleju w turbinie zostaje podtrzymany i w przypadku tych aut nie ma się czego obawiać. Także nie ma co generalizować.

 

W ogóle nie traktowałbym tego systemu jako oszczędności paliwa, bo to się chyba tak nie sprawdza, tu bardziej chodzi o ekologię by nie zatruwać środowiska. Tak samo w BMW gdy temperatura jest dajmy na to poniżej 5 stopni, to system nie funkcjonuje. Tak samo gdy akus nie jest wystarczająco naładowany, silnik nie zgaśnie. Oprócz tego w BMW podczas hamowania jednocześnie ładuje akumulator prawie jak w F1 ;)

 

maciej3, pytasz o opinie nt a4 b8. to ja potwierdzam że jestem zadowolony. mam diesla avanta. przesiadłem się z corolli więc przeskok był kosmiczny. jest lepiej i z perspektywy komfortu wnętrza, komfortu podróżowania, wrażenia bezpieczeństwa, elastyczności silnika etc. jedynie mógłby mieć trochę więcej miejsca w środku - z tej perspektywy a6 c7 byłoby pewno lepsze.

Edytowane przez shakur1996
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze bo z nowymi autami niestety trzeba sie umiec obchodzic. Vide turbo, dwumasa i dpf. To nie wina producenta ale ogolnie technologii.

Jednemu pojdzie po roku inny przejezdzi 10 bo wie jakje traktowac. Niestety najczesciej najgorzej sa traktowane w drogich autach bo ich wlasciciele nie przykladaja wagi. Ktory prezes zjezdzajac z A2 na stacje poczeka 2 minuty zanim pojdzie na kawe? A wczesniej pedzil 200kmh przez godzine...

Potem wsiadzie do zimnego i od razu depnie. Oczywiscie gorzej jak turbo nie jest chlodzone ciecza i jest nadmiernie wyzylowane i to jiz wada producenta. Ale imo jednak wiecej to wad technologii i bledow ludzkich czyli uzytkowania. Bo zabezpieczenia przed czlowiekiem jak nie zamykanie obwodu cosnienia oleju w turbo to dodatkowe koszty...

To tylko przyklad.

 

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Taki prezes, który jeździ w rajdach terenowych razem z Małyszem, ma firmę spedycyjną z pokaźnym taborem, a do tego jest mega sknerą, więc dba najlepiej jak potrafi właśnie po to, żeby jak najmniej go to kosztowało ;) Facet sam z siebie wyjmuje skrzynię ze swojego potwora, rozbiera na kawałki, a potem składa i montuje ;) A to, że żona się wkurza, bo miał wrócić do domu 6h temu... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie... bo to mniejszy problem i mniejsze ryzyko zrzucenia tego na barki producentow.

Malo autek ma podtrzymanie ukladu smarowania po wylaczeniu. Z popularnych osobowek nie znam zadnego. Mowa o tych bez start stop

 

 

Edit. Z tego co czytam wiele wspolczesnych samochodow ze start stop zostala zaopatrzona w podtrzymanie ukladu chlodzenia ciecza. Nie ma jednak podtrzymania cisnienia w ukladzie smarowania. Np. w VW TSI. Czy to jest wystarczajace zdania sa podzielone. Imo skraca zywotnosc turbiny bezsprzecznie. Sprzeczac sie mozna jak bardzo :)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grubbby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja jestem gupi. GUPI! Panie, z takim budżetem olej wszystko, co mówiłem. Kup Hondę Accord VII w benzynie i ciesz się życiem. Z kim bym nie rozmawiał, mechanicy i użyszkodnicy, każdy mówi, że to najtrwalszy samochód w swojej klasie. Ja wiem, że najpiękniejsze to one nie są, ale z takim portfelem nie wahałbym się ani sekundy i leciał po Accorda.

 

Accord - w koncu sensowna propozycja ;)

 

No dupsko to one mają jak karawana http://olx.pl/oferta/honda-accord-klimatronik-alufelgi-serwisowana-CID5-IDdRcCt.html#99b5eae8ae

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0? Eeee... to se ne wrati :) czy jak to tak mowia czesi. To pewnie hamerykanin z automatem. Tam wolne te automaty sa... jak wszystkie z reszta poza dwusprzeglowkami :D

 

Wiec cos mi ni pasuje ze to w kombi... nie spotkalem sie...

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grubbby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano fakt... wszystkie silniki poza 3.0 w kombi obsadzone ;)

Mi sie wydaje ze 3.0bylo na ameryke a tam kombi nie oferowali? Przynajmnoej sie nie spotkalem wlasnie...

 

Ale powiem Ci nie patrz tylko ma kombi. Tez tak mslalem... dzieci wozki pakunki. Teraz corki 2.5 i 3.5roku. Wanienki, wozki, sloiki kaszki inne ******ly najwieksze jiz odpadaja. I nie potrzeba takiej prsestrzeni.

Ba a nawet w tamte wakacje z wozkami na 10 dni nad morze zabralismy sie w sedanie wlasnie w m6 spokojnie, ze w srodku pod fotelami w nogach dzieci tylko metrowe pluszaki musialy sie znalezc :)

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grubbby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiem Ci nie patrz tylko ma kombi. Tez tak mslalem... dzieci wozki pakunki. Teraz corki 2.5 i 3.5roku. Wanienki, wozki, sloiki kaszki inne *******y najwieksze jiz odpadaja. I nie potrzeba takiej prsestrzeni.

Ba a nawet w tamte wakacje z wozkami na 10 dni nad morze zabralismy sie w sedanie wlasnie w m6 spokojnie, ze w srodku pod fotelami w nogach dzieci tylko metrowe pluszaki musialy sie znalezc :)

Zdaję sobie z tego sprawę, ale na razie celowałem jednak w kombi. Wolę mięc te miejsce w budzie i nie chodzi tylko o wypady rodzinne. Dla mnie to profilaktyczne rozwiązanie.

Z drugiej strony trochę mnie dalej ciągnie do minivanów i aut minivanopodobnych.

Nie wiem czy potrzebuję długiej limuzyny, którą będzie się super prowadzić. Nie mam takiego doświadczenia, by wyłapać wszystkie niuanse. Ba, przerzucam się z drętwego Lanosa, a po nim wszystko będzie się lepiej prowadzić.

Jakoś bardziej do mnie przemawia auto, gdzie jestem usytuowany wysoko, z dużą przestrzenią, z dobrą widocznością, niż prawie leżeć na fotelu i na kolanach wkłądać dzieci do fotelika.

Chyba widzę się w jakieś Corolli Verso czy durnej Kia Carens niż we wcześniej wymienionych.

 

Oczywiście. jazda jest inna, ale to głównie przy jeździe dynamicznej, szybkiej. A ja dalej będę więcej robił miasta i krótkie dystanse.

 

Ps. Kur...... Wiedziałem, że tak będzie! Wezmę pierwsze-lepsze i przestanę zawracać dupę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś dużego z SGA? (Sharan, Galaxy, Alhambra). Na brak miejsca nie będziesz narzekał :), widoczność jak w żurawiu budowlanym (czyt. znakomita); jak weźmiesz diesla to będzie się toczył po drodze "jako tako", bo na benzin za bardzo nie poszalejesz :) /sam posiadam MK1 i silnik 2.0i, gdzie przy apetyczności 10-12L gazu te bolączki przestają mieć znaczenie :>/ ps. no i od kasiury zależy rocznik, czy po lifcie i wyposażenie...

Edytowane przez adikadik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj w raportach awaryjnosci od dawna te trojaczki stoja wysoko. Wujaszek mial od nowosci galaxy z rocznikow jakos pod 2010 i slabiutko wypadalo. O wymianie drzwi wszystkich przez ruda nie wspominajac...

Starsze ponoc jeszcze gorzej dopracowane... tu mowie ponoc bo z autopsji nie znam a wlasnie z raportow.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności