LuQi Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) Colorfly Pocket HiFi U8 wyceniony na niespełna 1200$ dostępny na Penonaudio.com Specyfikacja: Model: Pocket HiFi U8 Display: 3.97 "WVGA 800*480 0.87" OLED auxiliary screen Sampling rate: PCM 8KHz-384KHz DSD64-DSD512 Output level: unbalanced 2.1Vrms balanced 4.2VrmsDAC chip: 2 x Colorfly Alpha α (alpha) DNR@600RZ: 123dBA THD+N@600RZ: -110dB (0.0005%) Maximum output power: 130mW PEQ: supports 31 segments of +7 segment (professional mode) WiFi: 802.11b/g/n (2.4GHz) Bluetooth: V4.0 (A2DP, AVRCP) Size: 110mm * 66mm * 14mm Headphone interface: 3.5mm (single end ) 2.5mm (balance) Native memory: 64G TF Card: 256G Max Battery capacity: 3300mAh Package Colorfly Pocket HiFi U8 player Więcej szczegółów o nim - LINK Edytowane 5 Września 2018 przez LuQi 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vaiet Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Trochę słabo, że za 1200$ nie ma nawet w pełni zbalansowanej topologii. Widać po tym, że po SE i balansie ma taką samą, raczej niezbyt oszałamiającą moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 10 minut temu, Vaiet napisał: Trochę słabo, że za 1200$ nie ma nawet w pełni zbalansowanej topologii. Widać po tym, że po SE i balansie ma taką samą, raczej niezbyt oszałamiającą moc. Podane wyżej dane są z penona i mają błąd w danych. Prawidłowe są: Output level: unbalanced 2.1Vrms balanced 4.2VrmsDAC chip: 2 x Colorfly Alpha α (alpha) Ale tak czy inaczej chciałem zauważyć że zbalansowana topologia niczego nie gwarantuje oraz wprowadza swoje problemy z tego powodu np żaden dac Chorda nie jest zbalansowany łacznie z Dave. Tutaj masz co o tym myśli Rob Watts: "Component count is very important for transparency. Doubling the number of parts in the direct signal path does degrade depth perception and detail resolution. But there is another problem with balanced operation. Imagine a balanced differential in, differential out amplifier. The input stage is normally a differential pair (maybe cascoded) with a constant current source. Now the input stage is free to move up and down to accommodate the common mode voltage - but the input stage common mode impedance is non linear, and if the common mode voltage has a signal component (it always will have due to component tolerances) then this will create a signal dependent error current, thereby generating distortion. Unfortunately, the negative feedback loop of the amplifier can't correct for this distortion as it can't see the error on the summing nodes. So there will always be a limit to the performance. With SE operation, this problem does not occur, as the differential input stage is clamped to ground. Now DAC designers are well aware of this - that's why all high performance DAC's use two single ended I to V converters from the current OP of the DAC's, then use a differential to SE converter to create the voltage OP. There are other reasons for doing this as well, as the DAC requires a very low impedance virtual ground for low distortion, and you can only get this using dual SE amps - another problem is RF and its much easier to decouple SE than differentially - this in turn creates a lot more noise floor modulation, making it sound less smooth. But for me the most important is transparency. I had an amp that had two modes - differential or SE - listening in balanced mode flattened the sound stage depth dramatically,and it sounded harder, less smooth. That said, there are circumstances when balanced operation can be better than SE, for example when you are looking at connecting a pre-amp to a power amp, and what is best depends upon particular circumstances. In short, if SE operation is noisy, try balanced. Rob " 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuQi Opublikowano 5 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Dzięki @Spawn poprawiłem w pierwszym poście żeby nie wprowadzać nikogo w błąd. Faktycznie błędne dane były z Penona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkb Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 @Spawn gdyż ludzie tylko balans, jak coś nie ma balansu to jest słabe, zwłaszcza to widać w przenośnym audio. Gdyż w stacjonarnych high-endach 3/4 wzmacniaczy ma tylko SE i moje ulubione wzmacniacze słuchawkowe jak Bakoon, Trilogy mają tylko SE, a do Staxów to Mjolnir Audio, który ma tylko wejścia zbalansowane. A czy na balansie DAP gra lepiej, wszystko zależy od tego jak cały układ jest zaimplementowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seler666 Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) W ZX300 balans gra głośniej, trochę dynamiczniej (moc), cieplej i delikatnie bardziej scenicznie. Ale czy lepiej od SE? Przy bardziej wymagających słuchawkach pewnie tak, ale na takich Andromedach (bardzo czułe) nie zauważyłem większych różnic. Edytowane 5 Września 2018 przez Seler666 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Słuchałem różnych sprzetów po balansach i nie i bardzo ogólnie w przybliżeniu większa jest przestrzeń, separacja, przejrzystość ale często kosztem odchudzenia średnicy więc to czy lepiej czy gorzej to już kwestia danego zestawienia. Pioneer xdp100r przykładowo po wyjściu zbalansowanym gra gorzej co potwierdzały też gorsze pomiary o ile mnie pamięć nie myli. Nie do pominięcia przy porównaniach jest fakt że kabel zbalansowany zazwyczaj trzeba sobie kupić a jak się kupuje to zawsze kupuje się lepszy niż fabryczny tak więc ciężko ocenić co wprowadziło wyjście zbalansowane a co sam kabel. Większa jest też praktycznie zawsze moc więc i słuchawki mogą być lepiej wysterowane co wcale nie musi oznaczać że sam poziom jakości dźwięku się zwiększył. Podsumowując nie samym balansem człowiek żyje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbart Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 9 minut temu, Spawn napisał: Pioneer xdp100r przykładowo po wyjściu zbalansowanym gra gorzej co potwierdzały też gorsze pomiary o ile mnie pamięć nie myli. Pioneer xdp300r bo 100r posiada tylko SE. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) 4 minuty temu, superbart napisał: Pioneer xdp300r bo 100r posiada tylko SE. Masz racje 100r nie ma balansu. Myślałem o onkyo dp-x1 Edytowane 5 Września 2018 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkb Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Dla mnie też po balansie jest gorzej, przedewszystkim dlatego że mi holografia się rozwalą na F3, gdyż robi się lepsza stereofonia, ale kosztem dźwięków po środku. Plus do tego jest gładziej :(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ithilstone Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) To jest tak: - jest tylko jedno prawdziwie zbalansowane źródło - jest nim kartridż gramofonu - każde inne źródło możne być tylko pseudo zbalansowane. - A jak wiadomo każdy element na ścieżce dźwięku tylko go degraduje - wiec jeśli nie słuchamy bezpośrednio gramofonu tylko innego źródła to gdzieś na ścieżce mus być element rozszczepiający wiec degradujący dźwięk - zbalansowany przesył został wymyślony tylko po to żeby zminimalizować crosstalk na dużych dystansach ( 20m i więcej) i był tylko do zastosowań profesjonalnych ale jak to zwykle bywa audiofule niemający zbyt dużego pojęcia uznali ze jak do profesjonalistów to musi być lepsze - nie jest - ma tyle samo wad co SE - i każdy profesjonalista to przyzna - łatwiej jest dostarczyć więcej woltów z małego zasilacza przy zbalansowanym - a wiadomo specyfikacja na papierze się sprzedaje - nie ważne ze nie brzmi nic lepiej a często nawet gorzej - dobry wzmacniacz dual mono z osobnym zasilaniem na kanał zakończony SE zagra w 99% przypadkach lepiej niż zbalansowany z jednym zasilaniem na oba kanały... Edytowane 5 Września 2018 przez ithilstone 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inszy Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 A jak będzie osobne zasilania na kanał i do tego balans? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ithilstone Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 7 minutes ago, Inszy said: A jak będzie osobne zasilania na kanał i do tego balans? jeśli zakładamy te sama konstrukcje to zagra tak samo jak dual mono zakończone SE z mniejszym crosstalkiem - który jest nie mierzalny przy ścieżce krótszej niż 5-10 metrów - jeśli dobrze pamiętam to pass labs eksperymentował - i wyszło na to samo a koszty mniejsze - jeśli maja balanced to tylko dlatego ze klienci ciągle proszą o taka opcje... a nie dla tego ze to brzmi lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayster Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Balans w konsumenckim audio to w gruncie rzeczy większa moc, a to jak wiadomo przekładać się może na sam dźwięk za sprawą lepszego napędzenia słuchawek. Tak samo sygnał w line oucie może mieć np 4, zamiast 2V, co też może być przydatne. Co do U8, to czarno widzę ogarnięcie softu w tak rozbudowanym modelu, skoro w poprzednich, bardzo biednych w funkcje, nie ogarnęli wielu rzeczy do teraz (od ~2 lat). Sam odtwarzacz chyba o dobre kilka lat się spóźnił z premierą mam wrażenie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) 11 minut temu, Mayster napisał: Balans w konsumenckim audio to w gruncie rzeczy większa moc, a to jak wiadomo przekładać się może na sam dźwięk za sprawą lepszego napędzenia słuchawek. Tak samo sygnał w line oucie może mieć np 4, zamiast 2V, co też może być przydatne. O to, to. W przenośnym audio każdy Volcik sie liczy jak chce się bardziej wymagające słuchawki podłączyć i najłatwiej uzyskać go dublując niektóre elementy w środku. 11 minut temu, Mayster napisał: Co do U8, to czarno widzę ogarnięcie softu w tak rozbudowanym modelu, skoro w poprzednich, bardzo biednych w funkcje, nie ogarnęli wielu rzeczy do teraz (od ~2 lat). Sam odtwarzacz chyba o dobre kilka lat się spóźnił z premierą mam wrażenie. Chciałbym go obśmiać że za mało, za późno i za drogo ale biorąc pod uwagę jak grają C4 i C10 to się wstrzymam tym bardziej że mają swoją kość daca opracowaną niby we współpracy z ESS - może być ciekawie. Edytowane 5 Września 2018 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 5 hours ago, misiekkb said: @Spawn gdyż ludzie tylko balans, jak coś nie ma balansu to jest słabe, zwłaszcza to widać w przenośnym audio. Gdyż w stacjonarnych high-endach 3/4 wzmacniaczy ma tylko SE i moje ulubione wzmacniacze słuchawkowe jak Bakoon, Trilogy mają tylko SE, a do Staxów to Mjolnir Audio, który ma tylko wejścia zbalansowane. A czy na balansie DAP gra lepiej, wszystko zależy od tego jak cały układ jest zaimplementowany. Nagle "zależy", przecież wszyscy się nad tym rozpływają, jeszcze nie czytałem żeby bo bal komuś słuchawki nie grały "lepiej" czytaj głośniej - hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inszy Opublikowano 5 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Zdarzyło mi się, że zagrał gorzej, bo rozwalał scenę za bardzo na boki. Ale to był jakiś tam wyjątek Jednak czy lepszość w sprzęcie przenośnym wynika z głośności? Przecież zwykłe gniazda słuchawkowe są tak głośne, że tylko głuchemu brakuje decybeli. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ententa Opublikowano 13 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 i jak, czy ktoś słyszał U8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.