Skocz do zawartości

misiekkb

Bywalec
  • Zawartość

    2068
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana misiekkb w dniu 24 Grudzień 2017

Użytkownicy przyznają misiekkb punkty reputacji!

Reputacja

552 Excellent

O misiekkb

  • Tytuł
    super wymiatacz

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    monolith mx7000
  • słuchawki
    T-PEOS H100

Ostatnie wizyty

5128 wyświetleń profilu
  1. Przedmiotem recenzji jest nowy kabel głośnikowy Ultra Black II firmy Tellurium Q. Kabel ten powstał pod koniec zeszłego roku, a dopiero teraz wchodzi do sprzedaży detalicznej. Firma Tellurium Q jest brytyjską firmą produkującą kable w różnych segmentach cenowych od najtańszej serii Blue poprzez serie Black, Silver kończąc na flagowym Statement. Firma nie dzieli się zbytnio informacjami o tym z czego kable są zrobione oraz z metod produkcji i twierdzi że to nie jest problemem, gdyż ważne jest to jak kabel brzmi dla ludzi, czy klientom się podoba, czy nie, a to z czego jest zrobiony, czy jest to miedź, czy srebro, a może jakiś inny metal to już zostawiają sobie jako tajemnica handlową. I tutaj mają rację nie ważne jest to z czego jest kabel zrobiony, sam zbytnio na to nie patrzę, a zwłaszcza że istnieją jakieś stereotypy że srebro jest ostre, jasne, a miedziany ma więcej basu, z czym się nie zgadzam, przesłuchawszy trochę różnych kabli. Budowa Z czego zbudowany jest Ultra Black II to tak jak wspomniałem na wstępie nie wiadomo, można tylko powiedzieć że w stosunku do pierwszej wersji oba przewody są od siebie są trochę bardziej oddalone owinięte dodatkowo w siatkę. Brzmienie Cechą serii Black ma być naturalne brzmienie z czarnym tłem. A czy tak brzmi nowy Ultra Black II? Szczerze powiedziawszy to że brzmi naturalnie i ma czarne tło zgadzam się z tym, ale jaka jest jego sygnatura brzmieniowa ciężko mi napisać, gdyż co zmieniłem kolumny w systemie odsłuchowym, opartym na Chord Qutest jako DAC, a Jadis Diapason i Fezz Luna Silver jako wzmacniacze to kolumny zupełnie inną miały sygnaturę brzmieniową niż na innych kablach głośnikowych. Amphiony ION+ straciły swoją eteryczność, lekkość w brzmieniu wysokich tonów na rzecz dociążenia na wysokim basie i średnicy, grały bardziej średnicowo i z większym wolumenem i gęstością niż na takich kablach jak Albedo Air, Albedo Monolith, Tellurium Q Diamond Silver, czy Tellurium Q Black. Także attack i decay się wydłużył. Ale wysokie tony nadal pozostały detaliczne, ale już nie było pazura, także pazur na wysokiej średnicy zmienił się w gładkość. AudioSolutions Overture O202B nagle z kolumn, które nie podobały mi się gdyż ich brzmienie było za wolne, brak im było eteryczności, swobody w kreowaniu dźwięku nagle stały się właśnie takie oraz ich sygnatura dźwiękowa zmieniła się i punkt ciężkości nie był jak na innych kablach na dolnej średnicy, lecz na wyższej średnicy, także kolumny grały większą ilością wysokich tonów. Attack i decay skrócił się czasowo. Także na innych kolumnach też kabel powodował inną sygnaturę dźwiękową, niż byłem do tej pory przyzwyczajony że kolumny tak grają. Czyli żeby się przekonać czy Ultra Black II będzie dobry w jakimś torze trzeba sprawdzić go dokładnie w tym torze, gdyż kabel jest nieobliczalny w swojej sygnaturze i ciężko z góry napisać czy gra jasno, czy może ciemno, czy jest gęsty czy nie, co ujmie a co doda. Jedynymi wspólnymi rzeczami na tych samych torach z różnymi kolumnami są takie rzeczy jak rozdzielczość że szczegółowością oraz scena dźwiękowa. Kabel ma jak w swoim przedziale cenowym bardzo dobrą rozdzielczość, szczegółowość oraz fakturę dźwięku i chyba Tellurium Q sobie strzeliło tutaj w stopę, gdyż te cechy są takie same jak w wyższym bracie Diamond Black, który jest dwukrotnie droższy. A jeśli chodzi o scenę dźwiękowo to tak kabel ma czarne tło, dzięki temu każdy instrument na scenie jest bardzo dobrze zaznaczony, do tego scena jest szeroka, a także głęboka z bardzo dobrym poukładaniem instrumentów na scenie bez względu czy to jest mały skład, czy kilkadziesiąt instrumentów. Otrzymamy, jeśli oczywiście reszta toru nam na to pozwoli każdy instrument odseparowany od drugiego instrumentu z dokładnym ułożeniem na scenie nawet i w dużym składzie symfonicznym. Także kontrola nad basem i resztą jest bardzo dobra, powyżej swojej grupy cenowej. Porównania z innym kablami Albedo Monolith gra równiejszym dźwiękiem, podczas gdy Ultra Black II bardziej zaakcentuje dany moment w muzyce, na której aktualnie jest zwrócony dany fragment, np. solówki. Rozdzielczość i scena takiej samej jakości. Także Monolith gra twardszym dźwiękiem. Monolith jest tutaj bardziej wygładzonym kable, ale nie brakuje mu blasku. Tellurium Q Diamond Silver jest to mój ulubiony kabel głośnikowy w stosunku do ULtra Black II bardziej wchodzi w strukturę instrumentów, a także wokal bardzo przybliża do słuchacza, czyniąc go bardziej intymnym. Ultra Black II ma krótszy attack i decay. Scenę mają tej samej wielkości, ale Silver Diamond ma lepszą rozdzielczość, przez co instrument na tle grupy instrumentów jest lepiej odseparowany. Podsumowanie Tellurium Q Ultra Black II przy cenie niecałych 6000 złotych za 2x2m jest bardzo dobrym kablem, jest kablem głośnikowym, który gra rozdzielczo, szczegółowo, dobrze pokazuje fakturę dźwięku oraz scenę dźwiękowo. I tak jak wspomniałem wyżej nie wiem czy to nie jest strzał w stopę w serii Black, gdyż jakość dźwiękowo jest na takim samym poziomie, a w niektórych aspektach minimalnie wyższa niż Diamond Black. Ale musimy obowiązkowo sprawdzić go w swoim systemie, gdyż ten kabel może nam bardzo zmienić sygnaturę dźwiękową kolumn. Dlaczego tak się dzieje nie wiem, już dawno przestałem rozumieć zasady fizyki i materiałoznawstwa w kablach, tak jak przy tym że kolumna może zagrać prawie że o 180 stopni inaczej niż na większości innych kablach głośnikowych, czy Diamond Silver głośnikowe przybliżają do nas partie wokalne, czyniąc je bardzo bliskimi, intymnymi, a inne instrumentów już nie. Więć czy kabel jest jasny, czy ciemny, czy gęsty czy też nie, co najbardziej nasyci dźwiękowo wszystko to będzie zależało od naszych kolumn. Kabel do testu dostarczył Szymański Audio, zdjęcia Tellurium Q
  2. Jak dla mnie tylko z Chordem Hugo2, TT2 i Dave, gdyż na innych było mocne podbicie i wydłużenie w czasie wyższego basu. A jest to cecha, której nie lubię w dźwięku. Tak jak @saudio kiedyś napisał że Dave daje transparentny, rozdzielczy dźwięk do Meze. Może komuś się to przyda między Hugo2, TT2 jest różnica jeśli chodzi o dźwięk z DAC'a, a mianowicie TT2 ma szersze pasmo przenoszenia, większy wolumen, trochę większą rozdzielczość i szczegółowość, oraz dźwięk mniej wygładzony w stosunku do Hugo2. Natomiast sekcja wzmacniacza w TT2 więcej mocy.
  3. Słuchałem z różnymi wzmacniaczami zadużo tego żeby wymieniać, napewno nie słuchałem z Ayonem, Bakoonami i Trilogy'ami.
  4. Ja od siebie dodam że Meze Empyrean bardzo dobrze zagrały właśnie z Hugo2, owiele lepiej niż z różnych wzmacniaczy stacjonarnych jak Aune, Fezz, Cayin, gdyż zniknęła "buła" na wysokim basie. Fakt że z TT2 było owiele lepiej. @Spawn Sony Z1R dla Ciebie dobrze zagrały, dla mnie Hugo2 ma za słabą kontrolę basu dla Soniaczy.
  5. Na prototypie i dwóch innych egzemplarzach, a jednego to prawie codziennie słucham jest tak jak u @calluna. Tą, którą miałeś może sprawdzę i wtedy się przekonam, gdyż napisałem do tej osoby że jak jest niepewny to niech wyślę urządzenie na sprawdzenie. To sprawdzę czy naprawdę się inaczej przełącznik zachowuje, gdyż u Ciebie @EvilKillaruna nie ma mowy o pomyłce abyś mylił ciemny sprzęt z ilością basu, a często ludzie to mylą. Ja bardzo lubię Omegę za wysokie tony, za szybkość basu i za lekkie nasycenie na średnicy lampą, przez co jest dla mnie bardzo uniwersalnym wzmacniaczem, gdyż zarówno zagra muzyka filmową, czytać z anime, symfonikę, utwory na fortepian i skrzypce czy ostrzejsze brzmienie, a z FOL będziemy mieli tutaj to co lubię, czyli pazurka na wysokiej średnicy, nie przymulony górny bas, szybkość oraz lekkie nasycenie średnicy lampą.
  6. Evil na na twojej, gdyż dobrze wiemy że każdy sprzęt przesłuchasz, zrobisz pomiary i za to Cię cenię, to że się Tobą nie zgodzę co do sprzętów to inna rzecz, wynikająca z naszych gustów, oczekiwań i itd. Chodzi mi o highfidelity, chyba jest zupełna odwrotność do tego co napisałeś, a ten tor cały tak nie zmieni wzmacniacza. Owszem dla niektórych może nie grać jak wzmacniacz lampowy, taki w widzeniu stereotypu, czyli ciemny wzmacniacz, gęsty, z długim attackiem i decayem. Ale tak jak Ci wspomniałem w mailu są też inne wzmacniacze lampowe, które grają krótkim attackiem i decayem, nie są ciemne ani gęste, bardziej grają naturalnie i równo z lekkim bardzo nasyceniem lampwym jak Ayony, Jadisy.
  7. Brumi, zw Brumi. Omega Lupi była przedewszystkim strojona pod Audeze LCD-3 przetworniki po 2016 roku. Dlatego tak dobrze gra z nimi, ale także że innymi Audeze również, jeszcze dobrze się zgrywa z HD600, HD650, He-6. Fakt że można lepsze wzmacniacze znaleźć do tych słuchawek, ale w cenie dwukrotnie wyższej albo i więcej. Mi się na nich dobrze słuchało HD800, ale w podobnej cenie jest lepszy do nich wzmacniacz jak Dubiel. Co do podłączania daców to ja tylko uznaję Chordy i było to Qutest, Hugo 2 i Hugo TT2. Hmm ciekawe, gdyż ja spędziłem bardzo dużo czasu zarówno z Luną na różnych odsłuchach kolumn jak i z Titanią, którą o mało co nie kupiłem do takich kolumn jak Amphion ION+, ale w końcu wybór padł na inny wzmacniacz. I nigdy bym nie powiedział że Fezzy grają bez energii, emocji, że są suche a góra zapiaszczona, zarówno na tak lekko grających kolumnach jak wspomniane Amphiony, czy na AudioSolution, STX, Diapasonach, czy innych. Wszystko zależy od naszych gustów, to czego oczekujemy, od reszty torów. A na recenzję w popularnych serwisach ja bym patrzył z bardzo dużym przymrużeniem oka, gdyż tak jak widać po recenzji Omegi Lupi na jednym portalu widać że wzmacniacz nie został przesłuchany.
  8. Dokładnie tak jest, jak piszesz basu jest więcej na low oraz scena jest większa, a także wysoka średnica i wysokie tony są bardziej eteryczne.
  9. Ach, źle zrozumiałem.
  10. Tylko wiesz że podłączając tak możesz spalić sekcja wzmaka w Sony. W drugą stronę nie ma żadnego problemu, aby podpinać kabel zbalansowany do wyjścia nie zbalansowanego.
  11. Małe spostrzeżenie zaciągnięte z head-fi dotyczące dźwięku. Włączyć EQ i ustawić na 0, wtedy podbicie na wysokim zmniejsza się oraz zmniejsza się podbicie na wysokiej średnicy, także otrzymujemy bardziej "naturalne" brzmienie instrumentów oraz wokali.
  12. misiekkb

    Cayin N8

    Dokładnie każdy ma swoje zdanie, ja uważam że da się porównać w przypadku elektroniki jak znasz dobrze sprzęt, np, bez problemu Ci porównam wzmacniacze głośnikowe, które dobrze znam gdyż ich na codzień używam z innym wzmacniaczem i to nie face to face. Tylko warunek musi być reszta toru taka sama.
  13. misiekkb

    Cayin N8

    Wcale nie prawda, jeśli znasz jakikolwiek sprzęt, gdyż go używasz, używałeś go dłużej i to w krótkim odstępie czasowym od drugiego sprzętu możesz je porównać. Owszem nie mówię o sprzęcie, który się używało kilka lat temu, gdyż wtedy z pamięci ciężko porównać.
  14. misiekkb

    Cayin N8

    MP3store nie ma sprzętów Cayina słuchawkowych w dystrybucji, tylko Audiomagic. Nie, ale znam te wszystkie DAPy bardzo dobrze, tyle razy były odsłuchiwane przeze mnie że wiem jak one grają.
  15. Posłuchałem dzisiaj Blacków i FIBAE4 i mam spodobały mi się oba modele. Nie tak żebym wymienił FIBAE3 na któryś z nowych modeli, ale z chęcią był połączył te trzy modele. Blacki bardzo w nich mi się podobała ta organiczność średnicy i wokali, zarówno głosy i instrumenty miały taką naturalną barwę. Czytając wasze opnie myślałem że będą to ciemne słuchawki bez góry ona jest, ale do pewnego miejsca z talerzami nie ma problemu, ale z dzwonkami już tak, co mi się w niej podoba to jeszcze to że mimo ograniczonego zakresu co słychać ma pazur. Natomiast FIBAE4 świetnie są do mocniejszych brzmień i muzyki elektronicznej, bardzo miło mi się słuchało. Natomiast jak posłuchałem Kalafiny to już czułem że zadużo mają dla mnie basu, gdyż wchodził na średnicę. Ale to co pokazały na wysokich tonach to chylę głowę przednimi. A dlatego powiedziałem że połączenie tych trzech modeli było by dla mnie najlepsze, gdyż tak bas bym wziął z F3, średnicę z Blacków, wysokie z F4, konstrukcja bez zwrotnicowa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności