audionanik Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Teraz, Weird_O napisał: Kolejny krok to wymiana tulei stalowej na tytanową. End game to taka z uranu, ale wtedy może być trochę za jasno 🤔 Nic nie kumasz! Tu chodzi o masę i tłumienie drgań!! Żeliwna sezonowana chyba byłaby najlepsza. Albo z jakiegoś materiału obojętnego magnetycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prolim Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Godzinę temu, gabler napisał: Poeksperymentowałem trochę z kabelkami do NH i założyłem w ramach eksperymentu tuleje stalową na wtyk kabla symetrycznego w celu dociążenia go podobnie jak to robię od dawna na wtykach sieciowych i powiem tylko tyle, że warto dociążyć, poprawia się mikrodynamika i ogólnie czytelność, trzeba będzie podjechać do Rcm i zakupić jeszcze rodowanego furutecha bo coś czuję, że sporo dobrego może to spowodować, widać tu pewien potencjał. No to mamy pierwszą nominację do kategorii: Mod roku 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neonlight Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Ja myślę, że można już spokojnie wręczyć nagrodę, poza konkursem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corvin74 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 1 minutę temu, neonlight napisał: Ja myślę, że można już spokojnie wręczyć nagrodę, poza konkursem. Ja tam bym się wstrzymał mamy cały rok, jestem pewien naszej kreatywności, to dopiero skromne początki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenchcore Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Rodowanie to przeszłość w empiku sodują 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 (edytowane) Ja tam sie boje rodowanych wtyków i nie mowie tutaj o wyimaginowanej voodoo fobii. Gniazdo ma pozłacane wtyki a wtyczka jest rodowana. Złoto w skali twardości Mohsa ma 2,5 a rod 6. Na chłopski rozum wydaje mi sie ze dość szybko uszkodzimy w ten sposob te pozłacane elementy w gniezdzie a przez to zmniejszymy powierzchnie styku. Wolalabym tez wymieniac wtyczke albo kabel a nie gniazdo jak sie wyrobi. Co myślicie? Edytowane 16 Stycznia 2019 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzingi Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 17 minut temu, prolim napisał: No to mamy pierwszą nominację do kategorii: Mod roku To ja też się pochwalę swoim modem. Mod sprawia przede wszystkim, że dźwięk jest bardziej dociążony, a zarazem czystszy. Działa to na takiej zasadzie, że połączenia nitowe we wtyku są równomiernie, ze wszystkich trzech stron, podgrzewane do optymalnej temperatury w której przewodnictwo pierwiastków chemicznych jest pierwszorzędne. Nie muszę mówić, że w ten sposób otrzymujemy także czystszy sygnał, a więc wydatnie możemy zaoszczędzić na lepszym okablowaniu. Co więcej, światło świeczek doświetla skraje pasma, sprawia że zaczynamy dostrzegać jak pięknie światłocienie szeleszczą i falują. Polecam to samo uczynić z kablami zasilającymi i interconnectami dla osiągnięcia najlepszego efektu. 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damix Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Godzinę temu, audionanik napisał: @Damix Prawdziwy audiofil do uszu też używa izopropanolu, tak jak do dżeka i nóżek opampów. Jesteś prawdziwym audiofilem? Tylko audiofilskie preparaty kolego ;), polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 14 minut temu, Dzingi napisał: To ja też się pochwalę swoim modem. Mod sprawia przede wszystkim, że dźwięk jest bardziej dociążony, a zarazem czystszy. Działa to na takiej zasadzie, że połączenia nitowe we wtyku są równomiernie, ze wszystkich trzech stron, podgrzewane do optymalnej temperatury w której przewodnictwo pierwiastków chemicznych jest pierwszorzędne. Nie muszę mówić, że w ten sposób otrzymujemy także czystszy sygnał, a więc wydatnie możemy zaoszczędzić na lepszym okablowaniu. Co więcej, światło świeczek doświetla skraje pasma, sprawia że zaczynamy dostrzegać jak pięknie światłocienie szeleszczą i falują. Polecam to samo uczynić z kablami zasilającymi i interconnectami dla osiągnięcia najlepszego efektu. Jakie znicze polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzingi Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 2 minuty temu, majkel napisał: Jakie znicze polecasz? Jak najtańsze. Więcej zostanie na audio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 1 minutę temu, Dzingi napisał: Jak najtańsze. Więcej zostanie na audio Najtańsze podobno dymią, trudno się zapalają, a barwa i temperatura ognia dyskwalifikują je do zastosowań audiofilskich. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prolim Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Hmm... Skądś to znam? Sennheiser hd1000. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzingi Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Teraz, majkel napisał: Najtańsze podobno dymią, trudno się zapalają, a barwa i temperatura ognia dyskwalifikują je do zastosowań audiofilskich. A skoro chodzi o audioświeczki, to całkowicie zmienia postać rzeczy. Tutaj nie polecam oszczędzać, bo jak wiadomo jeden słaby element toru i nici z popisu. W audioświeczkach kluczowymi parametrami jest jak dobrze utrzymują temperaturę i jak jasno świecą. W zależności od tego jak jasne brzmienie chcemy uzyskać, dobieramy odpowiadającą nam barwę świeczek. Na dobry koniec pozostaje kwestia dymienia świeczek, otóż dym jest szkodliwy dla aparatury audio, a w szczególności przetworników. Może je zniszczyć, więc trzeba się go wystrzegać za wszelką cenę. Dlatego trzeba dopłacić do świeczek bezdymnych. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 3 minuty temu, Dzingi napisał: A skoro chodzi o audioświeczki, to całkowicie zmienia postać rzeczy. Tutaj nie polecam oszczędzać, bo jak wiadomo jeden słaby element toru i nici z popisu. W audioświeczkach kluczowymi parametrami jest jak dobrze utrzymują temperaturę i jak jasno świecą. W zależności od tego jak jasne brzmienie chcemy uzyskać, dobieramy odpowiadającą nam barwę świeczek. Na dobry koniec pozostaje kwestia dymienia świeczek, otóż dym jest szkodliwy dla aparatury audio, a w szczególności przetworników. Może je zniszczyć, więc trzeba się go wystrzegać za wszelką cenę. Dlatego trzeba dopłacić do świeczek bezdymnych. Dziękuję za odpowiedź. A jak sprawdzają się znicze na baterię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 5 minut temu, majkel napisał: Dziękuję za odpowiedź. A jak sprawdzają się znicze na baterię? Majkel zadajesz lamerskie pytania. Tak jak dioda led zamiast lampy ecc82 we wzmaku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Weird_O Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Mamy się od kogo uczyć: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenchcore Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Wiele razy to oglądałem i zawsze mnie to zastanawiało jak można być audiofilem (nie uznaje tego słowa) Skoro taki stary dziad nie słyszy 8 k hz a może i 7k Pare lat temu obrobiłem nagranie w jakości 24b powycinałem pasmo od 8k do góry ile się dało, taki utwór był jak flaki z olejem bez smaczków bez detali nie dało się tego słuchać I oni uważają się za audiof.... specjalnie za małej. Bez komentarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Jeżeli nie słyszysz detali poniżej 8khz to słabo raczej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saudio Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Gorzej niż u tego staruszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prolim Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Może przez pomyłkę wyciąłeś wszystkie detale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakubas100 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 1 hour ago, Frenchcore said: Skoro taki stary dziad nie słyszy 8 k hz a może i 7k Dla mnie to nie 'stary dziad' ale sympatyczny, szczesliwy czlowiek spelniajacy marzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. audionanik Opublikowano 17 Stycznia 2019 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 1 godzinę temu, Frenchcore napisał: powycinałem pasmo od 8k do góry ile się dało, taki utwór był jak flaki z olejem bez smaczków bez detali nie dało się tego słuchać Nie wiem co jeszcze przy okazji powycinałeś i cholera wie co się w jeszcze podziało z materiałem po Twoich wycinankach. W każdym razie szczegółowość nie ma nic wspólnego z zakresem częstotliwości. W sensie, że nie musi on sięgać nawet 9kHz żeby bezbłędnie rozpoznawać instrumenty i określać indywidualną barwę konkretnego egzemplarza oraz usłyszeć najdelikatniejsze muśnięcia szczotek po membranie werbla. Jest sporo wiekowych dyrygentów, którzy raczej nie słyszą już powyżej 7-8khz. Może chcesz się z nimi poboksować na to kto trafnie rozpozna, które to skrzypce fałszują na próbie? Czy to kaszanią skrzypce pani Marysi z drugiego pulpitu, czy nowe struny w skrzypcach pana Stefana siedzącącego obok koncertmistrza? Obawiam się, że poległbyś w przedbiegach. 8khz (dość dobrą granicę przyjąłeś) to wystarczająco, ale i poniżej jest spoko. Powyżej w muzyce jeszcze coś tam się dzieje w sensie barw, ale już nie ma to dużego znaczenia. Zaś okolice ponad 13khz to takie tam doświetlenie/poświata. Takie np. talerze zaczynają się już od 200hz i lecą przez całe pasmo do samej góry. Ale jakbyś obciął je nawet na 1(jeden)khz to też będziesz je słyszał, a nawet rozpoznawał; wszystkie delikutaśne trącenia też usłyszysz; tylko że nie będzie już "sss" i "ccyk" a "fff" i "ttfff". Takie tam znalazłem stare: i jeszcze: "Częstotliwości podzieliliśmy na 3 zakresy, niezależnie jednak od tych 3 zakresów istnieje jeszcze ogólny dla wszystkich ścieżek zakres basu i wysokich tonów, którą podamy na końcu tabeli. Zakresy te to: · Częstotliwość Podstawy- zakres, w którym skupia się najwięcej energii brzmieniowej instrumentu i który stanowi główną podstawę tonalną tego instrumentu · Częstotliwość Wyróżnienia- zakres, którego equalizacja powoduje drastyczną zmianę charaktery brzmienia danego instrumentu · Częstotliwość Prezencji- zakres, który decyduje o rozróżnialności ścieżki w miksie, dodanie go powoduje podkreślenie instrumentu w miksie a ujęcie daje jego zmatowienie Oto częstotliwości dla poszczególnych zakresów: Ścieżka Częstotliwość Podstawy [Hz] Częstotliwość Wyróżnienia[Hz] Częstotliwość Prezencji Uwagi Wokal męski 255 1200 2800 Wokal żeński 355 1500 3500 Bas elektryczny 155-150 1200 2800 Bas akustyczny 105 1312 2680 Stopka perkusji 82 1050 2200 Werbel 812 1320 4500 Kotły 212 805 1600 Blachy 250 6500 9000-11000 Gitara akustyczna 230 950 5100 Gitara hiszpańska 230 1500 3500-4200 Gitara elektryczna 250 1500 3200-5250 Fortepian 225 1000-1350 3500-4100 Skrzypce 350 1050 4500 Wiolonczela 150 930 3250 Puzon 245 2000 2300 Trąbka 420 850 2600 Saksofon tenorowy 285 1300 1950 Saksofon altowy 500 1420 2212 Organy Hamonda 235 850-1250 3500 Piano Fendera 280 750-1150 3600 Organy kościelne 80 600-1000 1500 Ponadto każdy z wymienionych instrumentów posiada wspólne dla każdego dźwięku rejony częstotliwości, gdzie możemy wzmocnić ogólnie bas i wysokie tony. Odpowiednio wynosi to 76Hz i 10 500 khz. Niektórzy specjaliści miksowania zalecają dodanie tzw. „powietrza” w zakresie około 13 000 – 16 000 Hz, nie są to jednak częstotliwości wpływające decydująco na brzmienie ścieżek. Ponadto istnieje niebezpieczeństwo wydobycia szumu z nagrania." 12 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Weird_O Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 No i to jest quality post! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenchcore Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Szukałem szukałem i znalazłem Użyłem programu audio Avs audio editor, filtry parametryczne > filtry pasma > filtr blokujący pasmo, ustawiłem KHz o których wspomniałem wyżej do obcięcia i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 18 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 21 godzin temu, Frenchcore napisał: Szukałem szukałem i znalazłem Użyłem programu audio Avs audio editor, filtry parametryczne > filtry pasma > filtr blokujący pasmo, ustawiłem KHz o których wspomniałem wyżej do obcięcia i tyle. Panie, ja to się nie znam na programach do obróbki cyfrowej dźwięku; ja go (dźwięk znaczy) tylko konsumuję i smakuję. Oceniam jak analog wykreowany z cyfry ma się do rzeczywistości. Nie wiem co jeszcze po w/w zabiegu mogło się stać z bitami. Może zabieg zadziałał też na niższe częstotliwości, może wyciął część informacji, tak jak mp3...nie wiem. Pamiętam, chłopaki kiedyś odkryli, że mqa z tidalka to jakaś lipa czy cuś, a ja na to wkleiłem swoje wcześniejsze posty, pokazujące że słyszałem miśkowatość i wcalenielepszość mqa od samego początku, choć nie wiedziałem na czym technicznie ten format(?) polega..i nadal nie bałdzo kumię, i nadal mam to gdzieś....ooojojoj!!! Tak być nie może!!! Pamiętam jak @Spawn mnie ofuczał. Okazało się, że jeżeli wcześniej nie poznałeś teorii, to na słuch nie możesz oceniać mqa i flac, bo inaczej zjepka. Dopiero jak chłopaki poczytali o tym MQA, to wtedy ogłosili werdykt, że to lipa/ściema jest, czy jakoś tak.. Co do częstotliwości i skali w muzyce; wklejam jeszcze tabelkę. Od razu uprzedzam - nie podniecać się, bo oktawy pięcio- i sześcio-kreślna istnieją tylko na papierze; nie używa się ich w muzyce: Oktawa Dźwięk Częstotliwość [Hz] Oktawa Dźwięk Częstotliwość [Hz] Sub kontra C2 16,351598 Dwukreślna c2 523,251136 Cis2 17,323915 cis2 554,365268 D2 18,354048 d2 587,329542 Dis2 19,445437 dis2 622,253974 E2 20,601723 e2 659,255121 F2 21,826765 f2 698,456470 Fis2 23,124652 fis2 739,988853 G2 24,499715 g2 783,990880 Gis2 25,956544 gis2 830,609404 A2 27,500000 a2 880,000009 Ais2 29,135235 ais2 932,327533 B2 30,867707 b2 987,766613 Kontra C1 32,703196 Trzykreślna c3 1046,502272 Cis1 34,647829 cis3 1108,730535 D1 36,708096 d3 1174,659084 Dis1 38,890873 dis3 1244,507948 E1 41,203445 e3 1318,510241 F1 43,653529 f3 1396,912940 Fis1 46,249303 fis3 1479,977706 G1 48,999430 g3 1567,981760 Gis1 51,913088 gis3 1661,218807 A1 55,000001 a3 1760,000018 Ais1 58,270471 ais3 1864,655065 B1 61,735413 b3 1975,533225 Duża C 65,406392 Czterokreślna c4 2093,004544 Cis 69,295658 cis4 2217,461071 D 73,416193 d4 2349,318168 Dis 77,781747 dis4 2489,015895 E 82,406890 e4 2637,020483 F 87,307059 f4 2793,825880 Fis 92,498607 fis4 2959,955412 G 97,998860 g4 3135,963520 Gis 103,826175 gis4 3322,437615 A 110,000001 a4 3520,000036 Ais 116,540942 ais4 3729,310131 B 123,470827 b4 3951,066451 Mała c 130,812784 Pięciokreślna c5 4186,009088 cis 138,591317 cis5 4434,922141 d 146,832385 d5 4698,636335 dis 155,563493 dis5 4978,031791 e 164,813780 e5 5274,040965 f 174,614118 f5 5587,651761 fis 184,997213 fis5 5919,910824 g 195,997720 g5 6271,927040 gis 207,652351 gis5 6644,875230 a 220,000002 a5 7040,000073 ais 233,081883 ais5 7458,620261 b 246,941653 b5 7902,132902 Razkreślna c1 261,625568 Sześciokreślna c6 8372,018176 cis1 277,182634 cis6 8869,844283 d1 293,664771 d6 9397,272670 dis1 311,126987 dis6 9956,063582 e1 329,627560 e6 10548,081930 f1 349,228235 f6 11175,303521 fis1 369,994427 fis6 11839,821649 g1 391,995440 g6 12543,854081 gis1 415,304702 gis6 13289,750460 a1 440,000005 a6 14080,000145 ais1 466,163766 ais6 14917,240522 b1 493,883306 b6 15804,265803 Ostatni klawisz fortepianu to c5 , skala skrzypiec kończy się na g4 ; no na upartego można dopiłować flażoletem do c5 Dźwięków powyżej 4khz z ogonkiem raczej nie używa się w muzyce, a i ostatnie tony oktawy czterokreślnej są używane niezmiernie rzadko (i dobrze, bo są wyjątkowo wkur.iające). Potem (na tęczowym rysunku ze słupkami) to są już częstotliwości pochodne, harmoniczne, tzw barwa na którą do 8/9 khz jest jeszcze spoooro miejsca. Chyba najmocniej nasycone barwowo są skrzypce i perkusyjne (talerze); jak widać na tym tęczowym grafie, harmonicznymi sięgają też bardzo wysoko, nawet 16khz, ale to już naprawdę nie ma jakiegoś znaczenia dla rozpoznawalności ich indywidualnego charakteru. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.