Skocz do zawartości
  • 0

Szukam alternatywy dla FIBAE 7 ULTD do produkcji muzycznej


Trapgod

Pytanie

Czy istnieją jakieś alternatywy dla FIBAE 7 ULTD? będą one służyły przede wszystkim do produkcji muzycznej, ale nie tylko.

Bardzo szanuje pracę Pana Piotra i jego pomoc techniczna jest na najwyższym poziomie, ale nie miałem okazji testować żadnych monitorów z kolekcji FIBAE, więc mogło się coś zmienić. Swoje pierwsze CIEMs miałem własnie z thecustomart i nazywały się one wtedy troche inaczej (wersja podobna do Fibae 3x3), ale niestety zakończyły swój niekrótki żywot pare lat temu. Dopiero teraz dałem radę odłożyć trochę pieniędzy i myśle nad zakupem czegoś konkretnego. Z racji tego, że jest to koszt okolo 6000 zł, chciałem zapytać was o ewentualne alternatywy dla owych słuchawek przed jakimkolwiek zakupem. Universal fit odpada, chyba że jakiś model na prawdę mnie zaskoczy. Spróbuje zrobić oparty na waszych propozycjach research i wybiorę coś dla siebie. Potrzebuję jedynie propozycji, bo przez pare lat nie interesowałem się tym tematem i moja wiedza na ten temat jest znikoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jeżeli chodzi o słuchawki uniwersalne do produkcji muzyki bardzo dobre będą InEar ProPhile-8 (lub wersja 8S w mniejszej obudowie), wyrównana charakterystyka, wyłapią wszelkie brudy w nagraniu. Brakuje im nieco rozciągnięcia w wysokich tonach, ale poza tym naprawdę ciężko się do czegoś przyczepić, niezwykle rzetelnie brzmiące monitory.

 

Na słuchawkach customowych się nie znam, więc tutaj muszą się wypowiedzieć bardziej doświadczeni w temacie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 godzinę temu, Trapgod napisał(a):

Czy istnieją jakieś alternatywy dla FIBAE 7 ULTD? będą one służyły przede wszystkim do produkcji muzycznej, ale nie tylko.

Bardzo szanuje pracę Pana Piotra i jego pomoc techniczna jest na najwyższym poziomie, ale nie miałem okazji testować żadnych monitorów z kolekcji FIBAE, więc mogło się coś zmienić. Swoje pierwsze CIEMs miałem własnie z thecustomart i nazywały się one wtedy troche inaczej (wersja podobna do Fibae 3x3), ale niestety zakończyły swój niekrótki żywot pare lat temu. Dopiero teraz dałem radę odłożyć trochę pieniędzy i myśle nad zakupem czegoś konkretnego. Z racji tego, że jest to koszt okolo 6000 zł, chciałem zapytać was o ewentualne alternatywy dla owych słuchawek przed jakimkolwiek zakupem. Universal fit odpada, chyba że jakiś model na prawdę mnie zaskoczy. Spróbuje zrobić oparty na waszych propozycjach research i wybiorę coś dla siebie. Potrzebuję jedynie propozycji, bo przez pare lat nie interesowałem się tym tematem i moja wiedza na ten temat jest znikoma.

Trochę taniej, Lime ears Model X, drożej Empire Ears ESR MkII (choć wolę F7U), jeszcze drożej A12t. A może UIEM + custom-tipsy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
4 minuty temu, wegiel21 napisał(a):

Miałem  Lime Ears Model X jaki i Aether / Aether R i Fibae 7 są lepsze.

F7U są IMO blisko A/U12t, choć wolałem F7 OG :)... Mi osobiście LE Model X nadal co jakiś czas się przypomina, i chce zostać EDC w moim plecaku 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
37 minut temu, Methuselah napisał(a):

Empire Ears ESR MKII, Craft Ears SIX, Jomo Audio 308 Spyder, albo drożej jak 64 Audio U12t czy Softears RS10.


Innych propozycji z tej listy nie słuchałem, ale U12t nie nadają się do produkcji muzycznej (co do pozostałych modeli mam jeszcze większe wątpliwości). Za mało środka, za dużo najwyższej góry. Polecanie modeli „audiofilskich” do zastosowań profesjonalnych moim skromnym zdaniem mija się z celem (U/A12t będą dobre dla muzyka występującego na scenie, ale naprawdę nie widzę ich w produkcji muzyki, zbytnio kolorują dźwięk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Godzinę temu, MrSheep napisał(a):

Innych propozycji z tej listy nie słuchałem, ale U12t nie nadają się do produkcji muzycznej (co do pozostałych modeli mam jeszcze większe wątpliwości). Za mało środka, za dużo najwyższej góry. Polecanie modeli „audiofilskich” do zastosowań profesjonalnych moim skromnym zdaniem mija się z celem (U/A12t będą dobre dla muzyka występującego na scenie, ale naprawdę nie widzę ich w produkcji muzyki, zbytnio kolorują dźwięk).

 

U12t (w zasadzie A12t w tym konkretnym przypadku) także mogą się sprawdzić w pracy z dźwiękiem. Wiele zależy od referencji. Szczególnie, gdy zależy na świetnej separacji i detalu. Dźwięk także można dopasować modułami, wyrównując skraje. To opcja, którą wrzuciłem, ponieważ słuchawki mają być wykorzystywane w różnych sytuacjach. Podobnie z takimi CE SIX.

 

Za mało środka w U12t? Może nie jest wysunięty mocno w twarz, ale nie jest tak, że średnicy im brakuje.

 

Co do innych, to EE ESR MKII czy Softears RS10, to modele z bardzo dobrym wglądem w nagranie, które są w podobnej kategorii co InEar ProPhile8. Swoją drogą PP8 mogłem jeszcze dopisać (jest opcja CIEM). Te swoją drogą także nieco dźwięk kolorują w zależności od wybranej kombinacji przełączników. Jak wyżej pisałem, wiele zależy od potrzeb. Standardu, gdy idzie o doki do pracy w studio nie ma. Wiadomo, że opcją najbardziej bezpieczną są zawsze monitory bliskiego pola.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
13 hours ago, Methuselah said:

 

U12t (w zasadzie A12t w tym konkretnym przypadku) także mogą się sprawdzić w pracy z dźwiękiem. Wiele zależy od referencji. Szczególnie, gdy zależy na świetnej separacji i detalu. Dźwięk także można dopasować modułami, wyrównując skraje. To opcja, którą wrzuciłem, ponieważ słuchawki mają być wykorzystywane w różnych sytuacjach. Podobnie z takimi CE SIX.

 

Za mało środka w U12t? Może nie jest wysunięty mocno w twarz, ale nie jest tak, że średnicy im brakuje.

 

Co do innych, to EE ESR MKII czy Softears RS10, to modele z bardzo dobrym wglądem w nagranie, które są w podobnej kategorii co InEar ProPhile8. Swoją drogą PP8 mogłem jeszcze dopisać (jest opcja CIEM). Te swoją drogą także nieco dźwięk kolorują w zależności od wybranej kombinacji przełączników. Jak wyżej pisałem, wiele zależy od potrzeb. Standardu, gdy idzie o doki do pracy w studio nie ma. Wiadomo, że opcją najbardziej bezpieczną są zawsze monitory bliskiego pola.

 

Dopiero teraz to wszystko przejrzałem i raczej zostaje przy F7U. Patrząc na inne modele w podobnym przedziale cenowym o ktorych wspomnialiście to nie wydaję mi się, że pozostałe propozycje sprawdzą się lepiej do tego do czego mają służyć. Niestety, ale ogranicza mnie w tym momencie budżet, ale jeżeli miałbym wydać ponad 2000$ to wolałbym już wybrać Softears RS10 niż U12t/A12t bo ich cena jest relatywnie taka sama, a na "papierze" RS10 wyglądają o wiele lepiej, a przynajmniej według tego co poczytałem, uwzgledniając tutaj cel do którego mają służyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności