Jump to content

Methuselah

Bywalec
  • Content Count

    761
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

Methuselah last won the day on August 18

Methuselah had the most liked content!

Community Reputation

1,611 Excellent

7 Followers

About Methuselah

  • Rank
    bardzo zaawansowany

Ogólne

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

3,216 profile views
  1. Z trójki testowych modeli Fir Audio, które trafiły do mnie największym zaskoczeniem okazał się model, M3 z dynamikiem i dwoma przetwornikami armaturowymi. Nie chodzi jednak tylko o to, że nie miałem okazji posłuchać go na AVS 2019, więc był zagadką. Spodziewałem się wyraźnego spadku jakości względem M4 i M5, ale dostałem do odsłuchu świetnie zestrojone słuchawki, które zachowują styl grania wyższych modeli i ich kluczowe zalety. M3 wykonane są jak M4 i M5, więc jest świetnie. To samo dotyczy wykonania. Drobne różnice to szary przedni panel oraz czarne, a nie brązowe sk
  2. M4 to drugi po M5 model Fir Audio, który miałem okazję słuchać na AVS 2019 w wersji prototypowej (tak pod kątem wykonania, jak i tuningu). Teraz mam możliwość zapoznania się z finalną wersją modelu z przetwornikiem dynamicznym i trzema armaturowymi Bogdana Belonozhki, który wyceniony jest na 8999 zł. Wato było na nią poczekać! Wykonanie i zestaw w przypadku M4 (a także M3 i M2) są identyczne jak w M5, z tą małą różnicą, że przedni panel jest srebrny. Skopiowałem więc wrażenia dotyczące tych aspektów: wykonanie - wzorowe i ciężko do czegoś się przyczepić,
  3. Fir Audio M5 to obecnie flagowy model firmy, który ma jednego dynamika, trzy armatury i pojedynczy przetwornik elektrostatyczny Soniona (elektret). Model wyceniony jest na 12 999 zł, więc to już naprawdę wysoka półka. Mimo to warto się nim zainteresować. Szczególnie, gdy szuka się efektownie grających IEM-ów. Na AVS 2019 miałem okazję zapoznać się z samplem przedprodukcyjnym M5, który wykonany był z tworzywa sztucznego (bardzo przyjemne w dotyku i lekkie), ale finalne wersje są wykonane inaczej. Zanim napiszę o dźwięku parę słów o innych stronach uniwersalnej wersji IE
  4. Fir Audio to marką, którą założył Bogdan Belonozhko. Wcześniej był on CEO firmy 64 Audio, którą w 2010 roku założył jego brat Vitaliy (pierwotnie pod nazwą 1964 Ears). Bogdan postanowił w pewnym momencie wyjść jednak z cienia i skupić się na własnej wizji słuchawek dokanałowych. Tę można określić jako kontynuację myśli stojącej za modelami tia Trio i tia Fourte. Oznacza to niezwykle rzadko spotykane konstrukcje typu tubeless, w których nie ma standardowych "dźwiękowodów", a strojenie opiera się na specjalnie przygotowanym crossoverze i odpowiednim umieszczeniu przetworników we wnętrzu kopułek.
  5. @side sam używam z nimi JVC Spiral Dot. Pasują dobrze. Soranik Air i ePro mogą też Ci się spodobać, gdy kołnierz ma być nieco bardziej miękki.
  6. Już był o nim temat:
  7. @ForeseenQuasar Satin Audio Gaia 8X lub Griffin 4X powinny podejść. Effect Audio Maestro, Kotori Audio Turgsten też mogą spełnić założenia.
  8. FH5 mają dość krótką tulejkę, ale wszystko zależy od ucha danej osoby. Może się zdarzyć, że u ciebie będą pasować lepiej niż FA1 z akrylową obudową "semi-custom". To samo z OH10. Są ciężkie i na pewno nie są to doki do biegania. To czy będą pewnie spoczywać w małżowinie (dość dobrze się w niej chowają) zależy już od budowy ucha. Słyszę różnicę i to wyraźną (tak 2,5 mm, jak i 3,5 mm). Jeżeli ktoś jej nie słyszy, to może tak być. Najlepiej to samemu sprawdzić.
  9. Ale o czym piszesz? Raz, że dostajesz odpowiedź w kolejnym zdaniu. Dwa, że to ty powinieneś przedstawić twarde fakty, jeżeli uważasz, że firma ma złą kontrolę jakości. Zawsze zakłada się, że produkt, który schodzi z linii produkcyjnej jest przetestowany i w pełni sprawny. Jeżeli uważasz, że jest inaczej, to przedstaw proszę coś co to potwierdzi. Nie opieraj się na własnych wymysłach, a konkretach. Nie obracaj też kota ogonem i nie wrzucaj tego typu tekstów: "zwykle to świadczy o braku wiedzy i chęci zmiany toru dyskusji." To strasznie ****iarskie zachowanie (jakbym dyskutował z kim
  10. Tyle, że to co piszesz to jest właśnie teoria spiskowa, a nie fakt powszechny, jeżeli tego w żaden sposób nie udowodnisz. Tym bardziej, że używasz słowa "wierzę", a nie "wiem, bo mam sprawdzone". Opierajmy się na konkretach, a nie fantazjach. To, że miałeś sztuki jakiegoś produktu (można wiedzieć jakiego?) i grały nieco inaczej nic nie mówi, bo nie odnosi się tylko do Chi-Fi. Nie każda para przetworników zagra dokładnie tak samo i nie ma znaczenia czy to Chi-Fi, czy produkty Noble, CA, 64A czy EE. Dochodzi tu też indywidualny odbiór słuchawek, co zauważył @Inszy. Skąd z
  11. Co do DAC/AMP-ów to wskazuję tylko, że 3 z 4 są średnio uniwersalne, ale jak takie miałeś, to nic nie zrobisz. Lepszą opcją była zmiana IEM-ów niż dokupywanie kolejnego DAC/AMP-a. Subbass w obu jest podobny (w OH1 może nieco bardziej doniosły, więc mogło dać takie wrażenie; OH10 mają więcej środkowego basu, więc dół jest lepiej wyważony i brzmi pełniej). Średnica odsunięta, ale raczej neutralna niż cienka. Podkreślony midbass dopełnia instrumenty. Raczej standardowo odsunięta dla V-ki, bez ekscesów. Góra jest dość gładka i łagodna, ciężko nazwać ją cyfrową. Nie musiały siąść i z ty
  12. OH10 mają podbitą wyższą średnicę (ok. 3-4 kHz), a w OH1 wyraźnie podbity jest zakres (3-6 kHz - wyższa średnica i zakres prezencji), stąd grają bardziej bezpośrednio, gdy idzie o wokale, talerze perkusyjne czy gitarę akustyczną. Góra w OH10 jest mocniej podbita, ale za to wyraźnie lepiej rozciągnięta - wyraźnie więcej ostatniej oktawy (ponad 10 kHz), co przekłada się na szerszą scenę i lepsze napowietrzenie, ale nie ma zaburzeń przejść czy "cyfrowości". Może sztuka wadliwa, albo wyjątkowo się nie zgrały ze tymi DAC/AMP-ami (sam żadnego z nich nie wybrałbym pod OH10 - Red mógł dodać cyfrowy na
  13. Dużo cyfrowej góry w OH10? One mają gładszy niższy sopran niż OH1 i mniej zaakcentowany. Z czym ty ich słuchałeś, że góra brzmiała cyfrowo?
  14. Może się zdarzyć, że kilkukrotnie klikniesz przycisk "dodaj odpowiedź", gdy dane są długo przetwarzane przez opóźnienia serwera. Nie można jednak wykluczyć, że znalazł sposób na obejście funkcji scalania i teraz spamuje po dwa posty, bo wie, że w razie czego może zasłonić się błędami forum
  15. Jeżeli masz problemy ze słucham to pewnie nie wychwycisz różnicy, ale warianty African Padauk i Taiwan Acacia modelu BWD8 grają wyraźnie inaczej. "Twardość" niskich tonów, bliskość średnicy, pozycja wokali są inne. Skoro ich nie masz, to raczej twoje sugestie nie są tu wiele warte. Nie ma co paplać, by tylko paplać... PS. Po co dublujesz wszystkie posty? Jeden wystarczy, by były zauważone.
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy