gooru Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Fordy - fajne samochody, ale mają jedną wadę ( zresztą podobnie jak VW ) - brak w tym momencie jakiś killer silników. Wszystkie co najwyżej poprawne. Choć w Fordzie jeszcze jako tako sprawdzają się wersje ST oraz 1.6 benzynowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Co wg. Ciebie znaczy sprawdzają się? I żeby nie było, miałem Mondeo ST24, mam ST200 i jestem na etapie szukania dobrego egzemplarza ST220. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4ndr3 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Jaki silnik? 1.6 16v Zetec-SE, w sumie 100KM daje radę ale bez szału. Pali w mieście znośnie (7,5-7,8). Moment mógłby ciutkę niżej mieć. I po dwóch miesiącach toczenia się myślę że mogłem poszukać 2.0 albo ST170 (acz tu już koszta większe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooru Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Każdy ma swoje przypadłości. Choć tdci 2litowe tragiczne nie są. Benzyny z kolei są stosunkowo mało ekonomiczne a i nie najlepiej znoszą alternatywne paliwo. Choć akurat w tym aspekcie najlepiej sprawdza się ST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Z alternatywnym paliwem, w przypadku silników benzynowych Forda, jest tylko jeden problem - kiepski fachowiec, który źle dobrał instalację/ustawił mapę. Miałem ich kilka w garażu i jakiekolwiek problemy wynikały z niekompetencji kowali, tzw. "gazowników". Który ST, bo jest ich trochę V6 (przynajmniej 3 typy), R4, R4T, R5T? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooru Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Akurat mój gazownik jest kompetentny. Poszukaj opinii o Jarku Nawotczyńskim. I sam odradzał mi Fordy i Mazdy. Szczerze nie wiem. Z ST miałem do czynienia tylko raz. Mondek IV ST kumpla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Akurat mój gazownik jest kompetentny. Poszukaj opinii o Jarku Nawotczyńskim. I sam odradzał mi Fordy i Mazdy. Szczerze nie wiem. Z ST miałem do czynienia tylko raz. Mondek IV ST kumpla. Nie było modelu ST w czwartej generacji Mondeo. Chętnie poznałbym argumenty Pana Jarka. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez Gotycki_Zdun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooru Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 220konna benzyna. Ale nie wiem która dokładniej. Zawsze ponad dwulitrowe benzyny kojarzyły mi się w Mondku z ST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4ndr3 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Pewnie chodzi o tego samego 2.5T co w Focusie mk2 ST było i w Volvo. Ja co do gazowania Forda słyszałem ze do Zeteca trzeba kombinować jakieś lubryfikatory gniazd zaworowych i inne sztuczki. Acz osobiście nie jestem zainteresowany LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooru Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wszystko zależy od tego ile jeździsz. Ja rocznie robię 25kkm. Z czego po stolicy ok 16-18kkm. Godziny pracy i ostatnio skomunikowanie Marek z miejscem mojej pracy sprawia, że bez samochodu pewnie spałbym po 3-4h. A koszt gazu powoli zbliża się cenie biletów miejskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) @gooru Modele ST (Sport Technologies) to odrębna odnoga popularnych modeli, a nie wielkość silnika. Mondeo (MKII - ST24, ST200 oraz MKIII - ST220), od serii różniły się silnikami, czasem skrzyniami i układami wydechowymi, elementami zawieszenia, stylistyką (pakiety spoilerów, inne wnętrza), no i osiągami rzecz jasna. Ponadto ich nakłady były mocno limitowane... @4ndr3 Lubryfikacja jest dobra do prezerwatyw. W autach, to wciskanie kitu. Dobra instalacja IV generacji (Prins, Omegas, BRC), zgodny ze sztuką montaż oraz właściwie zrobiona mapa wtrysków, to klucz do sukcesu (nie dotyczy silników leanburn i wtrysku bezpośredniego GDI etc.). Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez Gotycki_Zdun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooru Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wiem. Jednak wiesz skąd skojarzenie z serią ST. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Czyli tak powstają urban legends... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4ndr3 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 @Gotycki_Zdun jeździsz Fordem? Co do różnic w ST, ostatnio czytałem art o różnicach stockowego Focusa mk1 i wersji RS. Ponoć z grubsza poza ogólnym wyglądem to mocno inny samochód. Szerzej, zmodyfikowany zawias i hamulce, silnik robiony bodajże we współpracy z Cosworthem. Z karoserii wspólne ze stockiem to chyba tylko dach i tylna klapa były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Aktualnie ST200. Jednak przez 21 lat (czyli od kiedy mam prawko) miałem przyjemność jeździć całą paletą aut popularnych (na przełomie lat 97-01 sprowadzałem auta z krajów Beneluxu) wyposażonych w LPG własnie. Jednak te instalacje zakładali fachowcy, a nie kowale. Właśnie stąd zaraziłem się i każde swoje auto traktuję gazem (od 2003 roku tylko sekwencja). Najbliższe będzie już wyposażone we wtrysk fazy ciekłej. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez Gotycki_Zdun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garp Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Czy ten co pisze, że 2.0 tdci nie są tragiczne, zna ich główną bolączkę? Może i nie są, ale łatwo się wpakować na minę. Nikt o zdrowych zmysłach nie sprzedaje tego silnika po naprawie pompy i wtrysków, z reguły jest to sprzedaż "chwilę przed". A potem jest płacz że się nie wiedziało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Odnoszę wrażenie, że sporo takich opinii bazuje na rewelacjach z magla lub spod biedronki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooru Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Akurat wtryski w tdci nie tyle są delikatne. Rozwala je paliwo w naszym kraju. Niby mamy podobne standardy jak UE. Ale jak na zachodzie ma spełniać normy. To na największym wygwizdowie je spełnia. A u nas nawet na dużej sieciowej stacji nigdy nie wiesz co trafisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4ndr3 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ale z tym 2.0 TDCi to chyba nie chodziło o paliwo tylko o to że pompa się zacierała własnymi opiłkami. W sumie podobna historia jak 2.0 TDI-PD i ich wycierające się wałki i pękające głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hafis Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Nie kwestia paliwa a bledu konstrukcyjnego pompy paliwowej. Poprawione po 2008 r.. Wysłane ze sławojki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gotycki_Zdun Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 O to, to, to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deadmau52 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dziś popołudnie spędziłem motoryzacyjnie. Spot beskidzki, później pozostawienie almery na parkingu w tesco i podróż driftowozem oraz driftowanie na salmopolu. Piękna sprawa, przyjemność większa niż jakiekolwiek odsłuchy Chyba czas spieniężać audio i kupić jakieś e36 z zaspawanym dyfrem do u*******ania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) A ja od prawie roku bujam się takim wozem: Tyle, że granatowym. Na razie bezawaryjny (odpukać) - świetnie się prowadzi, kubełki fajnie trzymają - naprawdę polecam z całego serca. Na przyszłą wiosnę muszę mu kupić nowe gumy i wymienić tarcze+klocki. Prezent w sam raz na 100tys. To moje pierwsze auto, pierwsze, które sobie sam sprawiłem. W planach mam coś o dużo większym motorku :> Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez Arkusz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deadmau52 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Piękny, zawsze mi się c4 podobały w wersji trzydrzwiowej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Piękny, zawsze mi się c4 podobały w wersji trzydrzwiowej. Dziękować - też je zawsze lubiłem Wersja VTS 2.0 - można już trochę odjechać i TIR'a wyprzedzić Dodatkowo kupiłem od babki, która wszystko wymieniała w salonie Citroena - samochód naprawdę jest zacny. Wersja exclusive (chyba niedostępna w Polsce) - nawigacja, zmieniarka, sterowanie radia głosem, skóra - niby ******ły, a cieszą. Jakie to autko musiało być fajne w 2005r., gdy kosztowało 136tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.