Skocz do zawartości

Fotografia i sprzęt fotograficzny


Saiya-jin

Rekomendowane odpowiedzi

70D wydaje się całkiem spoko. Z innych systemów, to nie wiem, czy Nikon nie radzi sobie lepiej z wysokim iso. Sam się waham nad zmianą systemu na Canona 70D, ale chyba nie warto w moim przypadku. Zmienię chyba na D7100.

 

D7100:

- lepszy obrazek (rozpiętość tonalna, trochę lepsze wysokie iso)

- nie musiałbym zmieniać systemu

 

70D:

- świetny tryb video

- świetny AF

- uchylny ekran

- 100mm macro

- 60mm macro

Edytowane przez Saiya-jin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70D:

- świetny tryb video

- świetny AF

 

do wideo ten AF miażdży, ale do foto... zrobiłem siedemdziesiątką kilkaset zdjęć i stosunkowo często (w porównaniu do Nikona czy Sony) ostrość jest zupełnie nigdzie w kadrze (po prostu za blisko). I to nie pierwszy Canon, u którego widzę takie rzeczy :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiektyw canonowski czy inny? Bo swego czasu (mogę posiadać stare info, bo nie sprawdzałem teraz) Canon miał problem z obiektywem innej marki- bf itp

 

wiem wiem, że z innymi tak, ale akurat właśnie z canonami - 17-55 2.8,bo na przykład to, że z 50 1.4 bardzo słabo ostrzy to znany problem tego obiektywu

 

wrzucam zdjęcie poglądowe, po kompresji forumowej tego nie będzie tak widać, ale na zdjęciu nigdzie nie ma ostrości (mimo dość sprawnego potwierdzenia ostrości przez body)

 

IMG_1905.jpg

Edytowane przez Jackzor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50/1.4 nie lubi się za bardzo z Canonami FF, co do puszek z mnożnikiem x 1.6 - nie wiem.

ja robiłem wtedy Canonem 7D albo jakimś trzycyfrowym, na pewno cropem i to samo. Znany problem

 

 

Hmm, to dałeś spore zastanowienie z 70d. 50 1.4 nie miałem to sie nie wypowiem, jak mi działał.

 

bez przesady, fajna pucha, szczególnie do filmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wykonać podobne zdjęcie. Co jest do tego potrzebne od strony oświetleniowej? Dwie lampy? Jakie? Softbox? Jak duży? Jakieś statywy? Polecacie coś o dobrym stosunku cena/jakość do domowego pstrykania?tn_safe_image.jpg

Z lamp - YN560 II / III wystarczą - 2 lub 3 sztuki. Do tego wyzwalacz np. Yn560-tx, dwa statywy i parasolki. Na zdjęciu masz wykorzystane dwie lampy. Jako światło główne, po prawej, lampa z parasolką lub softboxem a jako kontra, po lewej, za modelem, druga lampa bez modyfikatora.

 

50mm 1.4 lepiej sobie odpuścić i wziąć odpowiednik sigmy jeśli już musimy mieć jasne 50mm. Mnie nie było na sigme stać więc z ww szkła przesiadłem się na 40mm 2.8 stm, nie żałuję.

Edytowane przez PEN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytałem tu jakiś czas temu o Pentaxa K-7 i o tym, jak 550D jest gorszy od niego...

 

Jednakże, postanowiłem posłuchać się Azahiela i odpuścić sobie pancerność korpusu na rzecz paru lepszych ficzerów w Canonie. Rozmyślałem nad 50d (wgrałbym Magic Lantern do video), 60d, potem D300, ale jednak padło na... 550D. Nie kupiłbym go jednak, gdyby oferował jedynie parę rzeczy więcej od Pentaxa, tak więc wybrałem sztukę z oryginalnym gripem BG-E8 (głównie ze względu na ergonomię), a do tego w naprawdę świetnym stanie - nie nosi praktycznie żadnych śladów użytkowania, grip i instrukcje były nawet zafoliowane, a najlepsze, że body ma przebieg poniżej 1500 zdjęć... Także praktycznie nówka sztuka, za 950zł. Gdybym się oparł, to mógłbym sprzedać grip i kupić za niego 50/1.8 i Meike, a zostałoby mi jeszcze trochę na akumulatorki. :) Niemniej jestem bardzo zadowolony, nic nie będę sprzedawał, a jedynie dokupię na razie 50/1.8 i adapter na M42, bo Helios z Zenita czeka. ;)

 

10969439_519341498207323_1386916100_o.jp

Edytowane przez iDaft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przebieg poniżej 1500 zdjęć... Także praktycznie nówka sztuka, za 950zł

 

ale ktoś go musiał katować filmami :woot:

 

Nikt go nie katował filmami, poza tym dziwne, gdyby tak było, skoro poprzedni właściciel ma jeszcze 6d. ;)

Edytowane przez iDaft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, gdyby był katowany, to moim zdaniem byłyby jakiekolwiek ślady użytkowania na gumach. Niemniej skoro mówicie, że na pewno musiał być katowany, to luz. :) Zresztą zabezpieczyłem się, podpisałem umowę kupna/sprzedaży uwzględniając takie rzeczy i do tego sprawdziłem dokładnie sprzedającego - pracuje w bardzo dobrym zawodzie i nie jest raczej powiązany z żadną filmową branżą. No, ale wszystko możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, myślę że 70d to będzie dobry wybór. Dobra to powiedzmy zostaje mi 2500 na oko na obiektyw. Myślałem nad jakiś co mi da 50 i jakimś tele. Używki wchodzą w grę. Jeszcze myślę nad 40 stm, bo faktycznie filmowanie by mi się przydało od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, myślę że 70d to będzie dobry wybór. Dobra to powiedzmy zostaje mi 2500 na oko na obiektyw. Myślałem nad jakiś co mi da 50 i jakimś tele. Używki wchodzą w grę. Jeszcze myślę nad 40 stm, bo faktycznie filmowanie by mi się przydało od czasu do czasu.

 

tele w tej cenie to chyba jedyna możliwość to Sigma 70-200 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko nie w tej cenie co patrzę nawet :) A jakaś stałka ewentualnie, bo w sumie źle określiłem z tym tele. Na koncertach nie mam problemu z podejściem bliżej czy nawet na scenę :)

ja bym do cropa brał sigmę 18-35 1.8 (jest ponoć świetna) i na przykład kanona 85 1.8 (jest spoko)

 

kanon 85:

 

_MG_3338.jpg IMG_2405.jpg

Edytowane przez Jackzor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chciałbym wykonać podobne zdjęcie. Co jest do tego potrzebne od strony oświetleniowej? Dwie lampy? Jakie? Softbox? Jak duży? Jakieś statywy? Polecacie coś o dobrym stosunku cena/jakość do domowego pstrykania?tn_safe_image.jpg

Z lamp - YN560 II / III wystarczą - 2 lub 3 sztuki. Do tego wyzwalacz np. Yn560-tx, dwa statywy i parasolki. Na zdjęciu masz wykorzystane dwie lampy. Jako światło główne, po prawej, lampa z parasolką lub softboxem a jako kontra, po lewej, za modelem, druga lampa bez modyfikatora.

 

50mm 1.4 lepiej sobie odpuścić i wziąć odpowiednik sigmy jeśli już musimy mieć jasne 50mm. Mnie nie było na sigme stać więc z ww szkła przesiadłem się na 40mm 2.8 stm, nie żałuję.

 

Czyli ogólnie coś takiego?

http://fripers.pl/product_info.php/info/p3340_Zestaw-Strobisty-XL-2xYN560III--RF603--statywy--parasolki--uchwyty.html

 

Nad 85mm też się ostatnio zastanawiam, tyle że Nikonowską. Za to Sigmę 10-20mm chyba sprzedam.

Edytowane przez Saiya-jin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności