Skocz do zawartości

Uważajcie Na In-ear'y - Słuch Jest Ważniejszy :-(


bartekgib

Rekomendowane odpowiedzi

nie byle jakiego] i tyle...

 

EDIT:

Bo pewnie podpinasz te sluchawki pod zwykly wzmacniacz stereo, tak?

Te sluchawki zeby "zagrac" potrzebuja wzmaka sluchawkowego [i to nie byle jakiego] i tyle...

 

tum sie troche zdziwil....wzmak stacjonarny potrafi wysterowac rownie dobrze - jak nie lepiej - wiekszosc sluchawek - z racji mocy....cos Waćpan bajki opowiadasz :)

No tos pan powiedzial co wiedzial... :lol:

komentarz chyba zbedny

 

moze jakis argument za ta teza ?? wiekszosc wzmacniaczy stacjonarnych ma wyjscie sluchawkowe - z dobrana mocoa wyjsciowa w dużym przedziale impedancji na obciążeniu (czyli sluchawek). zamiast szermowac sloganami moze jakis argumet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na epkach 40/40 na IFPku? - jeeezzz Zdarzało mi się słuchać na 20-22 ale na KPP, a do 26 dojechałęm jak musiałem napędzić HD 555...

 

Nie, nie na EPkach, ale na EX'ach jednak cichszych od EPek, ale tak czy siak, było to na tyle głośno, że do uszu bym takich słuchawek wogóle nie włozył ! (powyżej 15 to dla mnie już bardzo nie przyjemne doznanie, a 20 to granica bólu).

 

 

Tylko nie mów, że na dokanałówkach

 

Tak, na kanałowkach, dokładnie Sony MDR-EX71 (czyli to co w sygnaturce).

 

Pozdrawiam ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja slucham 20/35 albo 25/35 zalezy od utworu, ponizej slysze ludzi , nieslysze niektorych dzwiekow w muzyce... ale mysle ze zjade jeszcze toszke ale na to trzeba czasu bo odrazu ciezko sie przezucic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już porównujemy głośności - u mnie to różnie bywa. W mieście potrafię słuchać 25/25, 20/25 w zależności od natężenia hałasu, w domu 15-17/25, wieczorem do snu od 15 w dół (/25). Duet Zen V + MX 500, wydaje mi się swoją drogą, że dosyć cichy... A przynajmniej staram się tak słuchać, jednak nie zawsze wychodzi. Wciąż wolę lepiej słyszeć muzykę :lol: A doków nie mam zamiaru kupować bo zupełnie ogłuchnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na muvo i epkach dojechałem do 22/25... <_< do 25 już nie dałem rady bo mi zaczęło sięrobić ciemno przed oczami i czym prędzej wcisnąłem pauzę... O_o trochę to bolało ale wiem już czego nie robić...

na t10 to powyżej 20/40 to się boje próbować.. raz że i tak jest wtedy już głośno, a dwa że w t10 są jakieś takie dziwne skoki głośności i nie wiem jak by to się skończyło... ;)

btw. żadnym maso nie jestem.. :P człowieka tylko czasem trawi taka 'ciekawość; ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na epkach na muvo trzymałem się ~10, na mg100 na epkach ~15(ale tu już jest 40 stopniowa skala), na pxach mg100 około 20. Cały czas dziwnym pozostaje dla mnie mój kolega któy na epkach na muvo, słucha techniawki gdzieś koło dwudziestki i to jeszcze z podbitym eq (głównie basy) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byle jakiego] i tyle...

 

EDIT:

Bo pewnie podpinasz te sluchawki pod zwykly wzmacniacz stereo, tak?

Te sluchawki zeby "zagrac" potrzebuja wzmaka sluchawkowego [i to nie byle jakiego] i tyle...

 

tum sie troche zdziwil....wzmak stacjonarny potrafi wysterowac rownie dobrze - jak nie lepiej - wiekszosc sluchawek - z racji mocy....cos Waćpan bajki opowiadasz :)

No tos pan powiedzial co wiedzial... :lol:

komentarz chyba zbedny

 

moze jakis argument za ta teza ?? wiekszosc wzmacniaczy stacjonarnych ma wyjscie sluchawkowe - z dobrana mocoa wyjsciowa w dużym przedziale impedancji na obciążeniu (czyli sluchawek). zamiast szermowac sloganami moze jakis argumet?

 

Eh...owszem maja, i co z tego?

Podpinanie sluchawek klasy akg k701 do dziurki wzmaka stereo jest tak samo zasadne jak kupowanie sportowego ferrari z przeznaczeniem do jazdy po polnych dróżkach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie odnosnie sluchawek obecnie przeze mnie uzywanych (AKG K 701). Zauwazylem, ze o ile podczas sluchania na Sennkach 555 gałkę potencjometru miałem rozkręconą na 1/4, to przy AKG musi to być już ok 1/2, by usłyszec wszystkie detale jakie niosą ze sobą te słuchawki. Czy to możliwe ze są takie ciche? W sklepie az takie sie nie wydawaly, choc sprzet do testu byl trochę inny. I czy jest jakas metoda, by zmierzyc ilosc decybeli ktore emitują (bo byc moze AKG z glosnoscia 1/2 są rownie glosne co Sennki z glosnoscia 1/4)

 

KHRoN

trzeba mieć mikrofon i nagrać obie pary słuchawek przy tych samych ustawieniach (ustawieniach urządzenia, na któro się nagrywa), a potem porównać które jak głośno grają... (wtedy masz porównanie w skali względnej)

 

... albo po prostu mieć urządzonko do mierzenia natężenia dźwięku

 

Nawet mając takie urządzenie i mierząc głośność w takich samych warunkach jesteśmy skazani na przyblizenia

bo mm droższe słuchawki , tym z reguły mają bardziej zrównoważoną charakterystykę , natężenie dzwięku

jest słabsze , ale głośność ta rozkłada się na wszystkich częstotliwościach mniej więcej po równo .

 

Jak zarejestruje na taką zmianę głośności ( i charakterystyki pasma przenoszenia ) Twój słuch zależy

też w dużym stopniu jakiej muzyki słuchasz . Czy preferuje ona jakieś konkretne częstotliwości ( jak bas )

, czy odwrotnie - ma bogatą i ciężką fakturę .

 

Po drugie AKG 701 mają bardzo głębokie muszle słuchawkowe ( znacznie głębsze niż HD555/595 )

- dzwięk zanim przebędzie drogę z membrany do Twojego ucha musi przebyć dłuższą drogę

nię w wypadku Sennheiserów - żeby zmierzyć odczuwaną głośność należałoby więc odpowiednio

dobrać opóznienie i dystans ( bo każde 0.1 ms i każdy centymetr róznicy zmienia też natężenie dzwięku )

W tym wypadku - to nie żart - ważne jest także to , jaki masz kształt uszu .

 

Choć generalnie słuchawki z wysokiej półki mają przewaznie niską skuteczność , i ta różnica w porównaniu

z słuchawkami przezanczonymi do odtwarzaczy przenośnych jak PX-100 , AKG 26 czy tańszych

monitorówek UR40 przekracza zwykle 10 dB - a to oznacza że istotnie można powiedzieć że są dwa razy cichsze .

(HD 595 / HD 555 są wyjatkowo niemiarodajne pod tym względem - ich SPL jest chyba najwyższy w tej klasie sprzętu )

 

Dwa wykresy skuteczności - zrobione przez tego samego człowieka , na tym samym sprzęcie rejestrujacym

Pierwszy przedstawia Twoje AKG701 , drugi Sennheisery PX 100

 

AKG701

akgk701pu3.gif

 

PX100

sennheiserpx100aq1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Podpinanie sluchawek klasy akg k701 do dziurki wzmaka stereo jest tak samo zasadne jak kupowanie sportowego ferrari z przeznaczeniem do jazdy po polnych dróżkach ...

 

Franek - zamiast się kompromitować , sprawdz lepiej proszę w necie co to za model

, do czego są przeznaczone i ile kosztują . ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój słuch zależy też w dużym stopniu jakiej muzyki słuchasz . Czy preferuje ona jakieś konkretne częstotliwości ( jak bas )

, czy odwrotnie - ma bogatą i ciężką fakturę.

 

hmm, wydaje mi się, że słucham na tyle różnorodnej gatunkowo muzyki, że wszelkie możliwe częstotliwości ulegają sprawdzeniu (zaczynając od powiedzmy od muzyki typu metallica, kończąc na utworach Vivaldiego, często bazujących na górnych dzwiękach. Glośność w każdym przypadku jest zbliżona.

 

 

W tym wypadku - to nie żart - ważne jest także to , jaki masz kształt uszu

 

m.in. dlatego wybrałem K701, gdyż mam dość duże uszy i w tych muszlach bardzo dobrze się mieszczą. Faktycznie, membrany są oddalone od ucha w większym stopniu niż miało to miejsce w HD555.

 

 

Getz -> dzięki za wykresy :) Widać z nich wyraźnie, że PX są skuteczniejsze, a co za tym idzie głośniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Podpinanie sluchawek klasy akg k701 do dziurki wzmaka stereo jest tak samo zasadne jak kupowanie sportowego ferrari z przeznaczeniem do jazdy po polnych dróżkach ...

 

Franek - zamiast się kompromitować , sprawdz lepiej proszę w necie co to za model

, do czego są przeznaczone i ile kosztują . ;):)

 

Hm? W ktorym momencie sie wg. Ciebie skompromitowalem?

Uwazasz ze akg k701 maja szanse zagrac dobrze bez opowiedniego sluchawkowego ampa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazasz ze akg k701 maja szanse zagrac dobrze bez opowiedniego sluchawkowego ampa?

 

SuperSergiej akurat używa do swoich AKG tranzystorowego ampa słuchawkowego

, ale większość słuchawkowych wzmacniaczy lampowych będzie miała problem

z wysterowniem tego modelu słuchawek ze względu na jego niską impedencję - 60 ohm.

 

Poprzednicy 701 > modele 500 , 501 , 601 miały impedencję 120 ohm ( choć dla lampy to też

bardzo mało ) i AKG obniżyło ją celowo do wartości 60 ohm oby 701 można było podpiąć

także do sprzętu prznośnego > chodziło tu oczywiście głównie o iPody . :D

 

Zwróciłeś uwagę na gustowny biało-srebny design kolorystyczny tego modelu ? ;)

 

Ale że w AKG obowiązywała zasada " Panu Bogu świeczkę i diabłu ogarek" żeby wzornictwo 701-ek

nie były aż tak wyraznie "iPoddish" , austryjacka firma uznała że może lepiej dać im

zamiast podstawowego zakończenia małym jackiem , duzy jack 6.3 mm.

 

W sumie miały to być więc słuchawki all-around - dające się szeroko stosować zarówno z sprzętem

stacjonarnym ( przecież nie tylko typowo audiofilskim ale także kinem domowym na przykład )

oraz przenośnym ( AKG 701 dwa razy pod rząd były rekomendowne jako najlepsze słuchawki

monitorowe do iPoda w "iPod Book " - najpopularniejszym -blisko 200 stronicowym katalogu

ekcesoriów do playerów Apple )

 

Reasumując - AKG wykombinowało sobie że zrobi uniwersalne słuchawki klasy średnio-wysokiej

dające się podpiąć do każdego zródła , i model 701 - przynajmniej w zamyśle taki jest.

(choć trzeba pamiętać że takie kompromisy też mają swoją cene > patrz początek tego postu )

Nie ma co robić z niego Ferrari , bo to Sennheiser Orpheus ani nawet AKG1000 tylko

słuchawki "egalitarne" , przeznaczone nie tylko dla audiofilów i ich bardzo drogiego sprzętu :)

 

( A trzeba pamiętać że cena dobrego wzmacniacza słuchawkowego przekracza cenę dobrych

słuchawek kilkakrotnie . 300 -500$ { > cena HD-650 , DT-880 , AKG 701 } to w Stanach

cena ampa słuchawkowego klasy budżetowej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat miałem w weekend przyjemność skosztować tych AKG K701, niestety tylko z mojego wzmaka i dwóch różnych źródeł przenośnych. Słuchawki te mimo niskiej impedancji nie są zbyt łatwe do wysterowania. Na moim wzmacniaczu musiałem pojechać o jakąś 1/5 obrotu dalej, żeby grały tak samo głośno jak Sennheisery HD 595, a impedancje obu słuchawek są na tyle podobne, że w skali decybelowej jest to tyle co nic. Zacząłem więc drążyć tematykę skuteczności słuchawek AKG - różnych modeli, i zauważyłem, że firma AKG stosuje dość brzydki trick marketingowy jeśli chodzi o SPL. Zamiast podawać go w db/mW jak cała konkurencja, oni prawie zawsze podają w dB/V. No to zróbmy porównanie z HD 595 - SPL = 112dB/mW, AKG = 105dB/V. Potencjalny klient (w tym do niedawna ja) widzi, że SPL jest ponad 100 czegoś tam, więc słuchawki będą miały dobrą skuteczność. Tylko że po przeliczeniu tych 105dB/V okazuje się, że w przypadku AKG K701 jest to 91dB/mW, czyli 21dB mniej z miliwata niż w Sennkach. Komentarz każdy dopowie sobie sam, w każdym razie kolor AKG K701 jeśli ma nawiązywać do iPoda, to jest to błędne skojarzenie. Te słuchawki to prawdziwy hi-end, ale dopiero po odpowiednim napędzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem więc drążyć tematykę skuteczności słuchawek AKG - różnych modeli, i zauważyłem, że firma AKG stosuje dość brzydki trick marketingowy jeśli chodzi o SPL. Zamiast podawać go w db/mW jak cała konkurencja, oni prawie zawsze podają w dB/V. No to zróbmy porównanie z HD 595 - SPL = 112dB/mW, AKG = 105dB/V. Potencjalny klient (w tym do niedawna ja) widzi, że SPL jest ponad 100 czegoś tam, więc słuchawki będą miały dobrą skuteczność

 

Większość niemieckich firm stosuje SPL mierzony do napięcia dB/V , a nie mocy wyjściowej

i ten SPL HD595 = 112dB też jest podany dla 1 V a nie mW. ( gdyby to było dB/mW to

nawet na cichutkim MP3 Walkmanie Sony który ma 5 mW to przy odkręceniu

dzwięku na full odpadłyby Ci uszy , a Twój Iriver iFP to byłaby już elektrownia :D .)

 

Co nie zmienia faktu że większość tego typu "oficjalnych" danych o SPL podawanych

przez producentów słuchawek to wierutne marketingowe bzdury, którymi nie wolno się przejmować -

nawet jeżeli nie są one wzięte z sufitu , to dzięki możliwości zdejmowania takiej charakterystyki

w najbardziej korzystnych warunkach , nie mających nic wspólnego z ułożeniem

słuchawek na uszach , możesz takimi danymi o charakterystyce cżęstotliwościowej

niemal do woli żonglować .

 

Liczyć się mogą tylko takie pomiary które by były robione w takich samych warunkach

, według takiej samej metodolgii - ale producenci słuchawek nie sa oczywiście tak głupi

aby przyjąć wspólnie jakieś zasady w tym względzie . Mogliby tylko na tym stracić . :D

 

Ja moge jedynie dodać że nie tylko AKG "oszukuje" - Sennhesier wcale nie jest lepszy

 

AKG 601 -oficjalnie 101 dB/V > faktycznie 86 dB/V

akgk601bt9.gif

 

HD-650 - oficjalny SPL 103dB/V > faktycznie 88 dB/V

sennheiserhd650vc9.gif

 

tanie Koss UR-40 - oficjalny SPL 98 dB SPL/1mW , faktycznie 102 dB/V :blink:

Sufit :D

kossur401mg5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednicy 701 > modele 500 , 501 , 601 miały impedencję 120 ohm ( choć dla lampy to też

bardzo mało ) i AKG obniżyło ją celowo do wartości 60 ohm oby 701 można było podpiąć

także do sprzętu prznośnego > chodziło tu oczywiście głównie o iPody . :D

 

Zwróciłeś uwagę na gustowny biało-srebny design kolorystyczny tego modelu ? ;)

 

Ale że w AKG obowiązywała zasada " Panu Bogu świeczkę i diabłu ogarek" żeby wzornictwo 701-ek

nie były aż tak wyraznie "iPoddish" , austryjacka firma uznała że może lepiej dać im

zamiast podstawowego zakończenia małym jackiem , duzy jack 6.3 mm.

 

W sumie miały to być więc słuchawki all-around - dające się szeroko stosować zarówno z sprzętem

stacjonarnym ( przecież nie tylko typowo audiofilskim ale także kinem domowym na przykład )

oraz przenośnym ( AKG 701 dwa razy pod rząd były rekomendowne jako najlepsze słuchawki

monitorowe do iPoda w "iPod Book " - najpopularniejszym -blisko 200 stronicowym katalogu

ekcesoriów do playerów Apple )

 

Reasumując - AKG wykombinowało sobie że zrobi uniwersalne słuchawki klasy średnio-wysokiej

dające się podpiąć do każdego zródła , i model 701 - przynajmniej w zamyśle taki jest.

(choć trzeba pamiętać że takie kompromisy też mają swoją cene > patrz początek tego postu )

Nie ma co robić z niego Ferrari , bo to Sennheiser Orpheus ani nawet AKG1000 tylko

słuchawki "egalitarne" , przeznaczone nie tylko dla audiofilów i ich bardzo drogiego sprzętu :)

 

( A trzeba pamiętać że cena dobrego wzmacniacza słuchawkowego przekracza cenę dobrych

słuchawek kilkakrotnie . 300 -500$ { > cena HD-650 , DT-880 , AKG 701 } to w Stanach

cena ampa słuchawkowego klasy budżetowej )

 

W takim razie mozna by wywnioskowac z tego co mowisze ze Grado RS-1 bylyby jeszcze lepsze do ipoda bo maja opor 32 ohm oraz troche wyzsza od k701 skutecznosc :rolleyes:

Ale obawiam sie ze efekt takiej kombinacji bylby niesamowicie marny.

 

Oczywiscie ze mozemy sobie sluchawki podpinac do kazdej dziurki, nikt nam przeciez nie zabroni - tylko po co? Skoro ktos kupuje sluchawki za 1.3k to oczekuje od nich grania adekwatnego do wydanych pieniedzy ... a bez odpowiednio dobranego apma sluchawkowego osiagniecie go - w tej klasie sluchawek - jest wg. mnie nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak btw: zauważył ktoś że gdy podczas słuchania na epkach sie przeciągle ziewnie to tak jakby scena dźwięku się zwiększa ?

 

To oczywiste skoro dzwięk nabiera więcej " powietrza " :D

 

W takim razie mozna by wywnioskowac z tego co mowisze ze Grado RS-1 bylyby

jeszcze lepsze do ipoda bo maja opor 32 ohm oraz troche wyzsza od k701 skutecznosc

Ale obawiam sie ze efekt takiej kombinacji bylby niesamowicie marny.

 

Ależ one bardzo często -choć złośliwie nazywane sa najlepszymi słuchawkami do iPodów właśnie :D

32-ohm to bardzo duże obciązenie dla wzmacniaczy lampowych , więc taki sprzęt

dla tego typu ampów jest bardzo trudny zarówno do wysterownia ( jak i nawet do napędzenia) .

 

Ale nawet wzmacniacze tranzystorowe dedykowane pod Grado muszą miec dobraną

specjalną charakterystykę pod niską impedencję słuchawek tej firmy .

Fragment opisu charakterystyki firmowego ampa Grado > modelu RA1 dedykowanego

właśnie do "drewnianych modeli RS 1 , RS 2 , GS 1000 - o których piszesz

 

Grado RA1

The RA-1 was designed specifically to drive Grado headphones and it does that decently..

. It's recommended only for use with fairly efficient (low impedance) headphones --

like the 32-ohm Grado headphone line!

 

Politykę Grado można tłumaczyć tym , że to w tej branży w sumie młoda firma

która startowała od słuchawek budżetowych (prawie równolegle z pierwszymi

walkmanami , pozniej portable playerami ) i wszystkie jej produkty mają

tradycjnie liniową impedencję 32 ohm. Firma nigdy nie produkowała wysokoimpedencyjnych

słuchawek profesjonalnych , więc nie ma potrzeby tego - tym bardziej teraz - zmieniać

 

Ale w przypadku takich marek jak Sennheiser , AKG , które mają wieloletnie doświadczenie

w produkcji wysokiej klasy słuchawek studyjnych , obniżanie impedencji słuchawek z średniej

i wyższej klasy poniżej 100 ohm ( jak HD -595 czy AKG 701) - jest spowodowane wyłącznie potrzebą

dostosowania tych modeli do sprzętu przenośnego . W tym oczywiście do iPodów .

I nie piszcie że biały kolor to przypadek . AKG produkowała przez lata słuchawki

w bardzo różnych kolorach czernym , srebnym , szarym tylko nie białym . A teraz taki dziwny

zbieg okoliczności ;) I jakoś tak się porobiło że ta dziwina epidemia dotkneła (oczywiście

zupełnie przypadkowo ) innych producentów (jak białe iGrado czy Creative - które celowo

wypuściło ostatnio nową, białą wersję popularnych EP-630 ) Wolne żarty .

 

Oczywiscie ze mozemy sobie sluchawki podpinac do kazdej dziurki, nikt nam

przeciez nie zabroni - tylko po co? Skoro ktos kupuje sluchawki za 1.3k to oczekuje

od nich grania adekwatnego do wydanych pieniedzy ... a bez odpowiednio dobranego

apma sluchawkowego osiagniecie go - w tej klasie sluchawek - jest wg. mnie nierealne.

 

Nie dajmy się zwariować - cena nie może decydować o wszystkim (zwłaszcza

że w przypadku słuchawek mamy do czynienia z cenami absolutnie " umownymi"

> koszt produkcji i komponentów HD 555 i dwa razy droższych HD 595 jest przecież

dokładnie taki sam )

 

Zakładanie że musi być jakać stała zależność cenowo -jakościowa pomiedzy zródłem

a słuchawkami też jest trochę naciągana . Shure E 500 też są sprzętem za > 1k zł

a bezprzecznie przeznaczone sa do sprzętu przenośnego , a nie stacjonarnego.

Jak widać zasada że zródło zawsze musi być droższe niż podpinane do niego słuchawki

nie zawsze jest prawdziwe

 

Co do specjalnie dydykowanych wzmacniaczy słuchawkowych - to jak już pisałem

cena dobrych i wysoiej klasy urządzeń tego typu jest znacznie większa niż samych słuchawek

> na Head-Fi przyjmuje sie że że do 500 $ mamy do czynienia ze sprzętem budżetowym

( który często wcale nie jest lepszy niż dziurki w stacjonarnych ampach lub CD-ekach )

500$-2000$ to sprzet średniej klasy , a dopiero powyżej tej granicy zaczyna się high end.

 

I jestem ciekawy : ilu procentowo - nie tylko polskich , ale także amerykańskich

użytkowników - HD 650 , HD 600 , AKG 701 , DT-880 wydało te minimum 1.5k -2k

na wzmacniacz słuchawkowy . Obawiam się że jednak znikomy :)

 

Użytkują je więc trochę niewłaście . Ale z dwojga złego lepiej mieć wysokiej klasy słuchawki

bez dobrego wzmacniacza słuchawkowego , niż dobry wzmacniacz , ale bez słuchawek . No nie ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowiac "odpowiednio dobrany wzmacniacz sluchawkowy" mialem na mysli m.in to wlasnie ze amp powinien byc dostosowany do impedencji sluchawek - przeciez rozne wzmacniacze sa dedykowane do sluchawek "nisko-omowych" a rozne do "wyosko-" czy "srednio-omowych" [choc niektore ampy maja nawet zmiene trybu pracy w tym zakresie].

Podajac te kwoty zapewne miales na mysli ceny komercyjnyjnie produkowanych wzmacniaczy, tymczasem istnieje wiele udanych konstrukcji DIY ktore kosztuja kilkukrotnie mniej niz ich "jakosciowe odpowiedniki" w sklepie.

 

Ja po prostu nie wyobrazam sobie zakupu sluchawek klasy hd650 czy k701 gdyby mialy byc podpiete do "byle jakiej dziurki" - ich potencjal w takim zestawieniu by sie po prostu marnowal, imo w tej klasie wzmacniacz sluchawkowy jest juz obowiazkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu nie wyobrazam sobie zakupu sluchawek klasy hd650 czy k701 gdyby mialy byc podpiete do "byle jakiej dziurki" - ich potencjal w takim zestawieniu by sie po prostu marnowal, imo w tej klasie wzmacniacz sluchawkowy jest juz obowiazkowy..

 

Jest obowiązkowy, ale ciężko jest zebrać jeszcze kasę na np. Ear Yoshino HP4, kosztującym co najmniej tyle, co cały mój sprzęt (jak nie więcej - ceny od 1500 do 3000 USD za używany). Przy obecnym budżecie, którym dysponuję, wolę kupić 10 nowych płyt i zadowolić się i tak rewelacyjnym (zapewne jak dla kogo) dźwiękiem przy użyciu w sumie "półśrodka", jakim jest wzmak Pro-Jecta (i tak super jak na swoją cenę). Zawsze można wymienić to co się ma na coś lepszego - powie Ci to nawet użytkownik Maybacha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, to z tamtych pomiarów wynika, że HD650 mimo 300 ohm zagrają głośniej z takiego samego położenia gałki potemcjometru niż AKG K701 ze swoimi 62 omami. Pobieżnie licząc wyjdzie, że około trzydziestokrotną moc potrzeba AKG do uzyskania tej samej głośności co z HD 650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podajac te kwoty zapewne miales na mysli ceny komercyjnyjnie produkowanych wzmacniaczy, tymczasem istnieje wiele udanych konstrukcji DIY ktore kosztuja kilkukrotnie mniej niz ich "jakosciowe odpowiedniki" w sklepie

 

Zdecydowana wiekszośc wzmacniaczy słuchawkowych to swoiste DYI -produkowane w bardzo małych

seriach . Bo i rynek potencjalnych userów wzmacniaczy za circa > 2000$ jest niewielki

Bo jezeli kogoś stać na taki wzmacniacz , to zwykle także może sobie pozwolić na dobrej klasy

sprzet stacjonarny za > 5k , a nawet pokój odłuchowy do tego . Słuchawki w tym wypadku

często przestają byc nawet potrzebne :)

.

Ja po prostu nie wyobrazam sobie zakupu sluchawek klasy hd650 czy k701

gdyby mialy byc podpiete do "byle jakiej dziurki" - ich potencjal w takim zestawieniu

by sie po prostu marnowal, imo w tej klasie wzmacniacz sluchawkowy jest juz obowiazkowy.

 

Kwestia co nazywasz "byle dziurką "

 

Jeżeli każdą dziurkę w wzmaku czy CD-eku stacjonarnym to niestety nie masz racji.

Dwa miesiące temu zrobilismy z Ogórkiem porównanie m.in HD580 /600 , AKG 501

HD 595 , HP-1000 na sporej ilości wzmacniaczy słuchawkowych > był tam DYI Moonlight Majkela

, Holdegron , hybrydowy Millett , lampowy OTL DYI , tansze wzmacniacze przenośne typu Cmoy , PA2V.

,stacjonarny Creek 5350 i kupiony za 280 zł na Allegro 17 letni Denon PMA-560 , oraz CD-ek Vincent CD-S1 ( też hybrydowy )

 

Moim zdaniem AKG501 z tego zestawu najlepiej zagrały na "dziurkach" sprzętu stacjonarnego

> Vincenta CD-S1 i Denon PMA-560 . Zupełnie się w ich przypadku nie sprawdził natomiast

Holdegron czy Millett Hybrid .W przypadku innych słuchawek wyglądało to trochę inaczej

> na przykład Millett idelnie się komponuje dzwiękowo z Sennhesierami HD 580 , a Moonlight Majkela

z HD -595 , ale zasada że - posłuże się Twoim sformułowaniem " byle amp " zagra lepiej niż "byle

dziurka " stacjonarnego klocka " się nie sprawdza . Chocby dlatego że ampy budżetowe robione

sa zwykle na tanich opampach za kilka złotych , a w sprzęcie stacjonarnym masz czasami klasę A

, świetne kondensatory filtrujące w torze , często brak jakichkolwiek op-ampów w torze

.A że jak zgodzilśmy się w innym wątku , takie kilkunastoletnie sprawne stacjonarne klocki można

kupić za grosze na Allegro czy eBayu , przewaga wzmacniaczy słuchawkowych - budzetowych

i średniej klasy nie jest taka oczywista . Z jednym modelem słuchawek mogą zagrać lepiej , z innym gorzej

- róznie z tym bywa i zależy głównie od synergii i dopełniania się charakterystyki sprzętu stacjonarnego

oraz słuchawek , bo ich jakość elementów takiego wzmacniacza wcale znacząco nie odbiega od jakości

tego co możesz znalezć w stacjonarnych klockach .

 

Wzmacniacza słuchawkowe kosztujące powyżej 1.5 k to może być oczywiście inna bajka

(choć pamietajmy że audiofilzim polega na tym że kazda nastepna poprawa jakości

dziwięku wymaga coraz wiekszej ilości pieniędzy ) - ale nawet kiedy bawisz się w DYI i złożysz

amp lampowy to nie jest tania zabawa . Dobre parowane lampy kosztują

> a przy niskiej impedencji takich słuchawek jak Grado czy AKG 701 musisz ich użyć

zarówno więcej , jak niestety częściej wymieniać . :unsure: W dodatku do dobrego

wzmacniacza słuchawkowego niezbedne sa podobnej dobrej klasy interkonety i rozkreca

się w ten sposób spirala wydatków która może nie miec końca . :D

 

Hehe, to z tamtych pomiarów wynika, że HD650 mimo 300 ohm zagrają głośniej z takiego

samego położenia gałki potemcjometru niż AKG K701 ze swoimi 62 omami.

Pobieżnie licząc wyjdzie, że około trzydziestokrotną moc potrzeba AKG do uzyskania tej samej głośności co z HD 650.

 

Mam tylko doświadczenie z porówaniem skutecznosci AKG 501 (120 ohm ) i HD 580/600 .

Rzeczywiście -Sennhesiery wymagają znacznie mniejszej mocy , a AKG bardzo trudno napędzić .

Jednak Twój Moonlight ( w pierwotnej postaci ) nawet ładnie je pociągnął :) Muszę powiedzieć ,

że mocno się tym zadziwiłem , bo na Holdegronie czy nawet Millett Hybrid Forzy były z tym kłopoty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności