Jump to content

Swordfish_

Bywalec
  • Posts

    611
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Swordfish_ last won the day on April 22 2019

Swordfish_ had the most liked content!

Reputation

609 Excellent

1 Follower

Contact Methods

  • Website URL
    www.hifizone.pl

Ogólne

  • Gender
    Male
  • Location
    Kraków
  • Interests
    P={p^2 +[p’c/v]^2}^(1/2)}

Recent Profile Visitors

3,326 profile views
  1. Tak na szybko: 1. Świetnie całościowe zgrane IEMy 2. Góra jest bardzo, bardzo dobra. 3. Mają świetne zgranie przetworników. Ktoś tam naprawdę w R&D posiedział nad tym - nie są to słuchawki na zasadzie, że coś gdzieś odstaje, pomimo różnych przetowników to brzmienie się bardzo dobrze "spięte".
  2. To już ten moment, że mogę iść po czipsy, czy jeszcze dać tak ze dwa posty?
  3. Takie porównanie także mnie interesuje - z wielu powodów. A tak jeszcze odnośnie tych kości Sabre 9038Pro - to jest cała masa rzeczy, które w przypadku implementacji takiego układu będą decydować o brzmieniu. Już dawno dawno temu, za czasów istnienia takiej firmy, jak Burr-Brown (niektórzy pewnie pamiętają te czasy i kości typu PCM63P) w jednym z "white papers" TI (który tego Burr-Browna wykupił) napisał (uogólniając, ale nie chce tego mojego wpisu zrobić szczegółowej instrukcji wysyłania małpy na oribtę Jowisza), że to aplikacja układu przetwornika w przeważajacej większosći o jego brzmieniu. I tutaj nie tylko chodzi o tor analogowy. A o wiele, bardzo wiele różnych aspektów konstrukcyjnych, które nierzadko się pomija. ESS 9038Pro jest chociażby o tyle ciekawy, że ma "THD Compensation" - vide strona 10, pierwszy akapit aktualnej karty charakterystyki przemiotowego układu.
  4. Akurat tak się składa, że zastosowanie układu przetworników w konfiguracji dual-mono albo też bez niej nie zawsze przekłada się na wielkość sceny. To zalezy od bardzo wielu aspektów konstrukcyjnych danego urządzenia. Można zaprojektować sprzęt, ktory na papierze separację kanałów będzie miał tylko dobrą a jednocześnie będzie miał scenę wielkości hektarów. Natomiast z 9038Pro konkretnie jest taki numer, że to kości przeznaczone do sprzętu stacjonarnego, pobierają i wydzielają więcej mocy - dlatego dwa przetworniki bezprośrednio przekładają się na dużo większe urządzenie. Vide KANN CUBE czy FiiO M17.
  5. Faktycznie, rola Brühla w Rush fenomenalna, genralnie sam Rush - świetny film, niby historia F1 ale opowiedziana w znakomity sposób. I świetna, klimatyczna muzyka Zimmera, która jest - dla mnie - jednym z lepszych soundtracków Hansa.
  6. Interesujące, bo jak recenzowałem nie tak dawno temu zestaw Hugo TT2 / M Scaler - to TT2 przez M Scalera ale w trybie bypass (czyli M Scaler nie działający de facto, tylko przepuszcający sygnał) - różnica między TT2 po USB a TT po USB via M Scaler i BNC była dokładnie taka, jak opisałeś. Przy czym nie była to różnica na zasadzie niebo a ziemia, lecz na pewno była. Na pewno wezmę Qtesta na tapetę, także w kontekście M Scalera oraz możliwe, że pojawi się porównanie z TT2/Davem. To, co mnie na tę chwilę interesuje najbardziej - to porównanie Qtest + MS vs TT2. Zobaczymy
  7. Dobry "Auralic Vega G2.1 to najnowszy i flagowy zarazem przetwornik cyfrowo-analogowy, jaki w swojej ofercie ma firma z Pekinu, która gościła już kilka razy na łamach hifizone.pl. Przy czym Vega G2.1 to także jeden z dwóch przetworników, jakie Auralic może nam na obecną chwilę (marzec 2021) zaoferować." https://hifizone.pl/auralic-vega-g2-1-recenzja/ Miłej lektury i do przeczytania
  8. Widziałem te patenty, rozumiem ideę stojącą za tymi optycznymi izolatorami, co do kabli BNC - to ładne TT2 ma coś w rodzaju "wirtualnej baterii" - natomiast SBooster kosztuje 1.5K, zasilacz Ferrum Hypsos (ta sama firma, co robiła produkty dla Myteka) - to 1K Euro. Podejrzewam, że jak ktoś już się np. pokusi o zestawienie DAVE'a z M Scalerem to takie różnice w cenie to już szczegół. Inną zaś kwestią jest to, że ciekawi mnie zestawienie M Scalera z DAVEem oraz z Qutestem. DAVE, w porównaniu do TT2 - ma 20-to bitowy pulse array (TT2 ma 10-bit). Pytanie oczywiście, czy przekłada się to liniowo na brzmienie. Ale zmierzam do czegoś innego. Jakiś czas temu rozpoczął się wysyp przetworników albo na dyskretnych drabinkach rezystorowych, zazwyczaj jest to opcja taka, że FPGA steruje drabinką. Czyli jest to inne rozwiązanie, aniżeli zastosowanie samego FPGA. Niemniej jednak najtańsze z nich są już sporo tańsze od wielu DACów na kościach pokorju 9028, czy 4497. Nasuwa mi się takie pytanie - co za kod w tych FPGA tam siedzi. To tak już nieco abstrahując.
  9. M Scaler do mnie prawdopodobnie wróci (nie wiem jeszcze, w jakiej konfiguracji, ale na pewno z innym Chordem) , to sobie zorganizuje do niego zasilacz liniowy.
  10. Jest to bardziej ogólne przesunięcie balansu w stronę góry pasma, czy też coś się "drze" bardziej wąskopasmowo? Bo też podejrzewałbym wzmacniacz, ale nie KSA 200S.
  11. https://audio-circuit.dk/wp-content/uploads/simple-file-list/nakamichi/Nakamichi-1000P-dap-sm.pdf AK9201.
  12. Tak się tutaj zapytam - bo widze, że jak ktoś spina Roona z Tidalem - to okay, Roon importuje playlisty z Tidala. Natomiast - co w drugą stronę? Macie jakąś strategię na export w drugą stronę? Chodzi mi o sytuację np. taką, że robię sobie w Roonie jakąś playlistę i chcę ją mieć też w Tidalu, np. żeby ją używać na aplikacji Tidala w DAPie. Any ideas?
  13. Tak, SAA7220 było złem, nic dziwnego, że masa ludzi robiła modyfikacje w stronę NOS. Przy czym TDA1541 to też była taka kość, która grała po swojemu. I powoli dochodzę do wniosku, że jednak chyba by nie wytrzymała ona konfrontacji z najnowszymi układami D-S. P Co do M Scalera - to najbardziej w tym wszystkim zastanawia mnie różnica pomiędzy trybami, bo największa była właśnie między trybem 1/2 a 1 M. A sam Watts gdzieś się wypowiedział, że na tym nie koniec.
  14. Wyjątkowo elegancko to brzmi na Auralicu Vega G2.1
  15. Dzięki za cenne uwagi - z tą wagą to faktycznie nie jest najlżejszy, ale znam też takich, co używali SP1000/2000, jako portable. Co do grzania się przy DSD - to nie jest przypadłość tylko tego odtwarzacza. Ogólnie to ja powiem tak, że dla mnie SA700 jest bardziej odtwarzaczem w tym samym "nurcie brzmieniowym", co SP1000, natomiast SE200 to taki (dobry, ale jednak) - skok w bok. Bo w przypadku tego ostatniego te dwa różne wyjścia to dwie różne sygnatury brzmienia. Na dodatek bardzo różne i to wyjście tam na ESS to brzmienie wyjątkowo odmienne, niż to, co czego Astell zdążył - przynajmniej mnie - przyzywczaić. Mam wrażenie, że SE200 to jest taki player zrobiony na zasadzie "zróbmy dobry odtwarzacz i dla fanów naszego brzmienia i dla fanów brzmienia ESS". Oczywiście to tylko moje zdanie - tak bardziej na luzie, w sobotni wieczór
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy