Jump to content

Nowy Topping DX5


lobuz1

Recommended Posts

  • lobuz1 changed the title to Nowy Topping DX5

Fajnie wygląda :D Na szybko moc podobna co DX3 Pro+, choć ja się ostatnio przekonałem że te wszystkie parametry to są bardziej dla szpanu chyba (mój Leman Rajnlender ma ileś tam mW na kanał a pędzi moje słuchawki niegorzej niż wzmaki z 3-6W). 

 

I ma blututa! Normalnie pewnie będzie człowienia korcić żeby wymienić swoje obecne klocki na tę nowość. Pytanie czy warto, skoro mam obecnie dwa najlepiej-zmierzone A30 Pro i L30 z nowej rewizji. Pewnie nie bo i tak nie będzie słychać różnicy, ale przez ten skądinąd ciekawy design może nawet zagrać nieco lepiej :D

Link to comment
Share on other sites

Jest o 1000zł droższy od dx3pro+. Ładnie wygląda i ma 2 kostki w dac. Ciekawe czy brzmieniowo będzie znacząco lepiej co uzasadni wyższą cenę.

Edited by lobuz1
Link to comment
Share on other sites

Dla mnie nie ma znaczących różnic między DAC'ami Toppinga a mam/miałem już kilka modeli jak D10s, D30, D50s, E30 czy D30 Pro. Niemniej jednak wydaje mi się że D30 Pro gra mi jakoś tak najswobodniej i najgładziej, że tak to ujmę, bo sobie myślę że mój ulubiony Cirrus Logic w środku siedzi i to w znacznej ilości (x4). 

 

Ciekawe kto tam projektuje te daci. Bo z tego co pobieżnie przeglądam forum ASR to siedzi tam JohnYang który projektuje kto wie czy nie większość wzmacniaczy (a na pewno A30 Pro) i ogólnie z tego co widziałem to on twierdzi podobnie jak sami użytkowncy tej społeczności, że różnica w brzmieniu poszczególnych modeli jest raczej nieodczuwalna dla ucha. Taki A30 Pro np. ma ponoć wg specyfikacji i pomiarów super-niskie szumy i bardzo trudno go przesterować + czystą moc na wyjściu SE gdzie nie potrzeba balansu (ponoć czystszą niż sam balans w A90 na ten przykład o ile dobrze zrozumiałem). 

 

Generalnie po tym co sam zdążyłem już przetestować to raczej różnica cenowa nie uzasadni zmiany brzmienia choć to pewnie jak zwykle kwestie indywidualne. Ja sam jeśli miałbym coś zmieniać to nastawiałbym się na kwestie użytkowe bardziej i design właśnie. Choć jak za lepsze złącza (a nie mały jacek) to trochę sobie wołają, no ale nowszy XMOS przy okazji.  

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Balans bez balansu, trochę bez sensu. Tym bardziej z gniazdem XLR zamiast 4.4mm, gdzie XLR kojarzy się raczej z podpinaniem konkretnego sprzętu co sugerują wymiary wtyczki. Coś tu chyba nie poszło zgodnie z planem, lub też plan był trochę mało sensowny. Mnie trochę dziwi, że tak mało producentów potrafi zrobić kompletny sprzęt nawet do tych 3-4k - porządnie brzmiący, z faktycznym balansem. Na razie najbardziej podeszło mi Xduuo XA-10, ale z obecnym sprzętem nie do końca się zgrywa, więc poszło w świat.

 

Niemniej czekam na recki Toppinga i może nie pierwsze (bo te zawsze są hajpowane :P), ale opinie. Szkoda, że nie jest na Cirrusie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No ale masz moc taką jaką byś miał po balansie, przynajmniej tak tłumaczyli A30 Pro. Że sam balans w nim nie ma sensu, czy nie był pod niego projektowany - jakoś tak. Dla mnie to żadna różnica o ile to nie są takie gadki tylko. Na przykład nie czuję tego żeby dźwięk ze stacka D30 Pro/A30 Pro był gorszy bo tym jego udawanym balansie niż z Cowona Plenue L który ma już ten balans legitny. 

 

W ogóle dla mnie ten balans po tym co usłyszałem z Cowona i wcześniej Astella SR25 to znowu - pic na wodę. Ponoć Chord twierdzi podobnie. Nie wiem na ile to prawda. Każdy będzie naganiał na swoje. 

 

A jakaś tam wygoda jest jak ma się zbalansowany kabel. Można spokojnie podłączyć pod te wyjścia i nie ma lipy. 

Link to comment
Share on other sites

No to w sumie też fakt, trochę tego powera tam jest. Ja tam nie jestem jakimś naganiaczem na balans, w sumie racja - fajnie, że po prostu jest takie wyjście, szkoda tylko, że nie dali też 4.4mm, bo wiele miejsca to nie zajmuje, a jest chyba trochę bardziej uniwersalne od XLR.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Undertaker napisał:

Dla mnie nie ma znaczących różnic między DAC'ami Toppinga

   tymi  z  poddobnej  polki  cenowej ........ dochodze  do  tego  samego  wniosku ,  ze   roznica  w  dzwieku  ,  jest   minimalna  . a  daczek  łóadny ale  drogi.

  juz  boje  sie  pytac  ile  zielony  kosztuje....

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Undertaker napisał:

Ponoć Chord twierdzi podobnie. Nie wiem na ile to prawda. Każdy będzie naganiał na swoje. 

 

Ideologią Chorda jest maksymalizować single-ended i u nich balans, to w zasadzie jedynie wyższa moc (chociaż tego nawet nie jestem do końca pewny) oraz kompatybilność wtyków dla ludzi, którzy już mają takie kable.

U innych producentów już jest z tym różnie. Niektórzy stosują wyższej jakości wtyki oraz całość trochę inaczej przebiega w torze zbalansowanym, ale jednak największą robotę dają lepsze parametry prądowe. U Cayina np czyściej gra wyjście 3.5mm i to dotyczy większości ich sprzętów, za to 4.4mm jest po prostu mocniejsze.

Co do samego balansu, to zależy dużo od implementacji. Pełna separacja kanałów, może pomóc z eliminowaniem przesłuchów.

Topping w tym modelu, poszedł w ciekawą stronę, bo zastosowali podejście dual mono i to chyba na najwyższych Sabrach (wyższych niż np te zastosowane we flagowym FiiO K9 Pro ESS). Mój znajomy słuchał tego nowego DAPa od FiiO, który jest na tych kościach i brzmienie było ciemniejsze niż na ESS 9038 PRO, cytując go „Nie brzmi to jak typowy Sabre”). Chociaż jak widać dla Toppinga nie ma różnicy jaką kostkę stosują, bo z opinii ludzi wynika, że różnice są marginalne w brzmieniu. U innych producentów zazwyczaj jest to łatwiej rozpoznawalne.

Dual mono cec**je się z reguły lepszym parametrem SNR oraz z mojego doświadczenia zapewnia lepszą separacje oraz ciekawsze efekty stereofoniczne.

Szkoda, że nie zastosowali pełnego balansu mając już dual mono oraz wyjście XLR, ale najważniejsze, żeby to grało, a Toppingi i tak bardzo dobrze mierzą, więc tutaj też nie powinno być wyjątku.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Artorias napisał:

Topping w tym modelu, poszedł w ciekawą stronę, bo zastosowali podejście dual mono i to chyba na najwyższych Sabrach.

Skąd wiadomo, że to dual mono z odseparowanymi kanałami posiadającymi każdy z nich oddzielne zasilanie?

9068 to nie najwyższe Sabre. 9038Pro właśnie w Fiio K9pro jest ich najwyższym modelem.

Edited by lobuz1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, lobuz1 napisał:

Skąd wiadomo, że to dual mono z odseparowanymi kanałami posiadającymi każdy z nich oddzielne zasilanie?

Tego to nie wiem, ale jeśli nie, to po co im dwa DACi tam? Chyba że spełnia to inną rolę, ale jeśli tak to raczej wygląda mi to na zbędny wydatek.

13 minut temu, lobuz1 napisał:

9068 to nie najwyższe Sabre. 9038Pro właśnie w Fiio K9pro jest ich najwyższym modelem.

Hmm może rzeczywiście nie w przypadku tego AS, ale ESS ma jeszcze w ofercie ES9068PRO, który powinien być tym bardziej topowym. Przynajmniej takie informacje dostałem od znajomego z salonu, że 9038PRO to nie jest ich najwyższy model :)

 

EDIT: Sorki chyba nie ma tego 68 w wersji PRO, google mi psikusa zrobiło. W takim razie, nie mam pojęcia o jakiego Sabra mu chodziło :D Może rzeczywiście ten 9038PRO to jest ich topka. Sorki za zamieszanie.

Edited by Artorias
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Artorias napisał:

Tego to nie wiem, ale jeśli nie, to po co im dwa DACi tam? Chyba że spełnia to inną rolę, ale jeśli tak to raczej wygląda mi to na zbędny wydatek.

Hmm może rzeczywiście nie w przypadku tego AS, ale ESS ma jeszcze w ofercie ES9068PRO, który powinien być tym bardziej topowym. Przynajmniej takie informacje dostałem od znajomego z salonu, że 9038PRO to nie jest ich najwyższy model :)

Dual mono ma sens jak każdy kanał ma oddzielne zasilanie a tutaj raczej tak nie będzie.

Tak czy siak 9068 to półka niżej niż 9038Pro. Na ich stronie nie występuje 9068Pro:

https://www.esstech.com/products-overview/digital-to-analog-converters/sabre-audiophile-dacs/

Edited by lobuz1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@lobuz1 Tak poprawiłem. Dzięki za sprostowanie. Zostałem trochę wprowadzony w błąd, ale to pewnie przez tą niejasną numeracje, 68 vs 38, tak czy inaczej nie wiem jak rozwiąże to topping, może zastosowali dwa DACi, bo one obsługują znacznie mniejszą ilość kanałów niż ten 9038PRO.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Artorias napisał:

Żadnego zaskoczenia. Swoją drogą, coś szybko dostał tego toppinga. Pewnie Panowie żyją w bardzo dobrych relacjach :D

amirm napisał:

Cytat

The release was controlled to go out today. I received my sample a week ago but had to wait.

(link)

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Dirian napisał:

No to w sumie też fakt, trochę tego powera tam jest. Ja tam nie jestem jakimś naganiaczem na balans, w sumie racja - fajnie, że po prostu jest takie wyjście, szkoda tylko, że nie dali też 4.4mm, bo wiele miejsca to nie zajmuje, a jest chyba trochę bardziej uniwersalne od XLR.

 

Spokos, może posiadanie pełnego balansu ma sens, nie przeczę, pewnie musiałbym więcej sprzętów przetestować. Cowon gra super ale czy jakoś lepiej niż po SE to bym nie powiedział żeby za tym od razu w ogień skakać. Podobnie miałem wrażenie z Astellem. 

 

@ArtoriasTeż myślałem że ten 9068 Sabre jest najlepszy i w ogóle, a tu wciąż 9038 Pro najwyższy w ofercie. Choć niektórzy wolą niby Q2M'a. 

Co do tego typowego Sabre to właśnie 9038 (obie wersje) miały już nie grać jak typowe Sabre a tu widzę granica wciąż się przesuwa i chyba nigdy nie pozbędziemy się tego określenia-wytrycha :P

 

Co do recki Amira to z tego co widziałem sprzęt się broni. Niektóre pomiary ma najlepsze na rynku (SINAD zdaje się), inne niekoniecznie. Ale jako że to urządzenie all in one to daje radę. No i dopiero teraz zauważyłem że on ma zasilanie liniowe w środku, w sensie na normalny komputerowy kabelek AC a nie osobną impulsówkę. Więc dodatkowy atut względem takiego DX3 Pro+ i przynajmniej uspokojone audiofilskie sumienie. Jak dodać cenę P50 do ProPulsa to już różnica robi się całkiem rozsądna biorąc pod uwagę ciekawszy moim zdaniem design. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Undertaker napisał:

Też myślałem że ten 9068 Sabre jest najlepszy i w ogóle, a tu wciąż 9038 Pro najwyższy w ofercie. Choć niektórzy wolą niby Q2M'a. 

Co do tego typowego Sabre to właśnie 9038 (obie wersje) miały już nie grać jak typowe Sabre a tu widzę granica wciąż się przesuwa i chyba nigdy nie pozbędziemy się tego określenia-wytrycha :P

Myślę, że nie bierze się to znikąd. Chociażby cytat z recki tego nowego FiiO M11 na 2x 9068AS, względem wersji na AKMach.

Cytat

Z drugiej strony dźwięk M11 Plus ESS jest troszkę jaśniejszy, co może nie spodobać się każdemu melomanowi. Uważam, że nie przedobrzono – M11 Plus ESS jeszcze nie syczy, nie brzmi ostro, chłodno czy skrajnie technicznie. Nie mam jednak wątpliwości, że M11 Plus LTD to odtwarzacz bardziej muzykalny, łagodniejszy i przystępniejszy w przekazie, bo w jego przypadku więcej do powiedzenia mają średni zakres basu oraz niski zakres średnicy. Starszy wariant brzmi bardziej relaksująco i kojąco, gdy nowy jest bardziej bezwzględny, motywuje do rozkładania muzyki na czynniki pierwsze i obnaża wady gorzej zrealizowanych nagrań

Z 9038PRO nie jest wiele lepiej, jest może i bardziej gładko, trochę cieplej, ale dalej raczej jaśniej niż neutralniej (w większości implementacji). Oczywiście dużo też zależy od synergii z słuchawkami, bo z niektórymi może to wypaść na prawdę bardzo dobrze.

Ponoć najlepiej ciągle wypadają te najstarsze 9018, 9028, ale to może przez większe doświadczenie producentów w ich implementacji.

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej czy najgorzej? Bo ja właśnie widziałem w jakiejś recenzji czy opinii coś w stylu że 9038 to już nie 9018 który tam grał analitycznie czy jasno itp. :D

I tak to już jest z recenzjami. 

Ja miałem Myteka 192DSD na 9016 bodajże i on grał może nie tyle jasno co bardzo szczegółowo jako DAC/AMP. Dołożenie Headonica nieco ogarniało sytuację ale już nie pamiętam jak bardzo, bo i dawno słuchałem, i chwilę tylko.  

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Undertaker napisał:

. No i dopiero teraz zauważyłem że on ma zasilanie liniowe w środku, w sensie na normalny komputerowy kabelek AC a nie osobną impulsówkę. Więc dodatkowy atut względem takiego DX3 Pro+ i przynajmniej uspokojone audiofilskie sumienie.

Z tym zasilaniem liniowym nie byłbym taki pewny. Może być impulsówka tylko wbudowana jak np. w EX5 albo na bogato toroid jak w DX7Pro. Nie widziałem zdjęć płytki.

 

B2C96A07-BC5B-43EF-8E79-DD4AA37F05C6.jpeg

D33EA9D2-BA2F-45B2-85A4-20D20E2D5280.jpeg

Edited by lobuz1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Undertaker napisał:

Najlepiej czy najgorzej? Bo ja właśnie widziałem w jakiejś recenzji czy opinii coś w stylu że 9038 to już nie 9018

Raczej chodziło, że są pewne sprzęty, z dosyć wysokiego poziomu cenowego, które okiełznały 9018 w stopniu mistrzowskim i zaoferowały bezkompromisowe brzmienie. 9038Pro gra sam z siebie przystępniej przy załóżmy takiej sobie implementacji, a co do takiej na prawdę bardzo dobrej lub topowej, to nie wiem czy któryś producent tego dokonał na ten moment w przypadku tego DACa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy