Skocz do zawartości

Sprzęt Stacjonarny Cd,dvd,kolumny,kabelki


ogorek

Rekomendowane odpowiedzi

Co do Usherow - zalezy co kto lubi, paietam jak pytalem pana na Walicow wlasnie o te monitortki to powiedzial ze niezle ale Twoje Ogorek raczej lepsze ( Mission) - oczywiscie seria Mission 6x jest lepsza od 3x zeby nie bylo ze tak chwale wlasnie ta firme i swoje kolumny, owszem sa niezle ale bez przesady.

Napisz lepiej Ogorek jakie tam jeszcze kolumny testowales i co Ci nie pasowalo?:)

 

Ja radziłem monitorki, żeby się zmieścić w całkowitym budżecie (z elektroniką) w 4 - 5 tys PLN

 

Wszystkie kolumny, które słuchałem były bardzo dobre.

Ale praktycznie przy żadnych nie odczuwałem potrzeby wydawania 2,3 razy więcej niż na moje Mission

Te Mission Volare V61 to były ostatnie modele zaprojektowane i wykonane w całości w Wielkiej Brytanii.

Płaciłem za nie (chyba 1200 - 1300 PLN)

 

Z USHER-ów słuchałem << USHER X-718 >>

 

Bardzo dobre, ale grającej jasnym otwartym dzwiękiem. Liczyłem na inny model, ale dystrybutor miał go mieć dopiero za 3 miesiące :(

 

<< USHER X-719 >>

 

Z parametrów i opisów na forach amerykańskich, wynika, że łączą zalety 718 z b.ładnym basem.

 

Tyle z USHER-a, reszta później :)

 

Poniżej zdjęcie aktualnego zestawu:

 

gallery_2302_199_6267.jpg

 

i wejscie kolumn:

gallery_2302_199_86176.jpg

 

Zbiegeiem okoliczności okleina w SUB-ie jest identyczna z okleiną kolumn :)

 

Zwróccie uwagę, ze za kolumną stoi stojak na płyty CD. Kolumna ma 15 cm szerokosci i 20 cm głebokości.

Więc jest mniejsza od używanych wcześniej monitorków i nie wymaga podstawek.

Generalnie, mniejsza, gra lepiej ale droższa. Można ten model (to jest poprzedni model -> projektowany jeszcze przez J.Gerharda) kupić za 3500 PLN.

Albo w UK jako powystawowe, albo w niemczech -> ale z Niemiec nie wysyłają do PL.

 

Mission V61 kosztowalyby "normalnie" 2600 + podstawki 700 => 3 300. gdyby nie wyprzedaze, róznica nie byłaby taka znaczna.

 

Ale teraz wszystkie firmy staraja się zrobić jakiś model w miarę tani a grający dobrze. Może pojawi się coś nowego i ciekawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 919
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ladne kolumienki Ogorek, z tym ze wlasnie zwrocilem na to uwage ze kolumny sa robione coraz czesciej coraz wezsze, filigranowe. Tak samo z Audio Academy, nie wiem moze sie myle ale mam wrazenie ze troche cierpli na tym "dół" brzmienia w sensie glebokosci, rozpietosci - za to zyskuje dynamika.

 

Sadze ze u mnie same kolumny by starczyly, bez subka. Teraz np slucham M33i i graja mocnym basem, zreszta na ID Jopek graly tak nieznosnym basiskiem ze musialem je mocno odsunac od sciany. na rocku to nie przeszkadza, ale tam gdzie jest gleboki kontrabas badz po prostu bas ( Sting, Jopek, Sade) potrafilo zadudnic, teraz jest ok.

 

Twoje Missiony Ogorek w stosunku do m33i zdaje sie mialy ciekawszy glosnik wysokotonowy. Moje niby nadal sa produkowane w Anglii ale na ile to prawda...? (i w jakim stopniu)

jak mowie na razie kolumn nie zmieniam ale jak bede pewno ptrzeslucham paru modeli. Zaciekawily mnie wlasnie AA Hyperiony, Paradigmy Titan i Studio oraz Dynaudio.

 

Widze ze masz duzo wiecej plytek - co tam z nowosci polecisz? - AYO "Joyful" i Kidjo ( nie wspomniales o tytule ale wzialem "Djin Djin") okazaly sie strzalem w 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladne kolumienki Ogorek, z tym ze wlasnie zwrocilem na to uwage ze kolumny sa robione coraz czesciej coraz wezsze, filigranowe. Tak samo z Audio Academy, nie wiem moze sie myle ale mam wrazenie ze troche cierpli na tym "dół" brzmienia w sensie glebokosci, rozpietosci - za to zyskuje dynamika.

 

Produkty Audio Physic wytwarzane są w Niemczech. Wąskie przednie panele kolumn pomagają uniknąć dyfrakcji oraz osiągnąć szeroką i precyzyjną scenę dźwiękową. Taki sposób prezentacji wyróżnia te kolumny na tle konkurencji. O doborze głośników do każdego modelu decyduje nie tylko ich znakomita jakość, ale również cechy dźwiękowe. Obudowy mają wzmocnioną konstrukcję i są tak zoptymalizowane, aby zneutralizować fale stojące i rezonanse we wnętrzu obudowy.

 

A << TU >> masz test dokładnie takiego samego modelu.

Mniejsza o test, chodzi o zdjęcia i początek artykułu:

 

Według Joahima Gerharda, szefa i założyciela firmy deska głośnikowa nie powinna być szersza od głowy słuchacza ....

 

Po prostu taki wypracowali wzorzec. Takie Tempo są praktycznie tak samo wąskie (18-19 cm) a dwa głośniki niskotonowe mają ... po bokach ... << Tempo >>

 

Mnie się wydawało że Pan Gerhard nie jest włascicielem a głównym kontruktorem ... Tym bardziej, że odszedł i założył SONICS.

Miałem kilka dni << SONICS Argenta >>

 

Ilośś basu, szczegółów, wybrzmiewań, harmonicznych -> była niesamowita. Ale czy to kabel nie ten (ja mam biWire i robilem "sztuczki" zeby go połączyć z tymi monitorkami), czy to do tych monitorków elektronika musi być zdecydowanie wyższej klasy ... Nie wiem. Oddałem je z bólem serca, ale nie mogłem ich "okiełznać" :(

 

Co do płyt -> to zrobię rachunek sumienia i napiszę. Na pewno << Vangelis 'Themes' >>

Tematy filmowe, doskonale dobrane. Dodatkowo własnie taka muzyka brzmi doskonale na Yarach.

 

Wogóle wróciłem do takich staroci jaki RUSH << EXIT Stage Left >>

 

Bardzo mi się spodobała Anna Maria Jopek Upojenie i Bossa.

 

Tori Amos 'To Venus and Back', odkrywam na nowo brzmienie Radiohead od "OK Computer", poprzez "Amneziac" do "Hail to the chief'

 

Teraz brzmią fajnie wszelkie koncerty "bez prądu" NIRVANA, MAROON 5, czy tradycyjne gitarowe granie Mark Knopfler "Kill to get crimson", "Sailing to Philadelphia"

 

Kupiłem w USA bardzo okazyjnie, komplet nowego wydania (po remasteringu) Led Zeppelin (od I do IV) -> nieźle się cofnąłem ;)

 

I teraz polubiłem Norah Jones "feels like home" -> wczesniej wydawała mi się za bardzo "country"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja - stary - fan DCD, zapomnialem o dwu nowych pozycjach w płytotece:

 

Brian Perry "Eye of the Hunter" i << Lisa Gerrard "Best Of" >>

 

W związku z kocertem Lis-y w PL (chyba teatr Zydowski) wszystkie te płyty + wszystko co Lisa zrobila (płyty DCD również) było po 30i mniej PLN

 

Największe moje rozczarowanie -> to nowa płyta Tori Amos "cos tam dolls ..."

 

Dobrze ze sciągałem ją z USA za bardzo małe pieniądze. A inne płyty -> takich mniej znanych wykonawców -> opisze za kilka dni. Dopiero "spływają do mnie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja - stary - fan DCD, zapomnialem o dwu nowych pozycjach w płytotece:

 

Brian Perry "Eye of the Hunter" i << Lisa Gerrard "Best Of" >>

 

W związku z kocertem Lis-y w PL (chyba teatr Zydowski) wszystkie te płyty + wszystko co Lisa zrobila (płyty DCD również) było po 30i mniej PLN

 

Największe moje rozczarowanie -> to nowa płyta Tori Amos "cos tam dolls ..."

 

Dobrze ze sciągałem ją z USA za bardzo małe pieniądze. A inne płyty -> takich mniej znanych wykonawców -> opisze za kilka dni. Dopiero "spływają do mnie"

 

A skad Ogorku scciagasz te plyty z USA zaciekawilo mnie to szcegolnie bo plyty Dave'a Matthewsa i Johna Mayera - artystow w Europie malo popularnych tam zapewne moznaby spokojnie zamowic.

 

ja tam ostatnio slucham roznych rytmow od Pearl jamu przez Sinead O'Connor i Paula Simona a statnio kupilem The Bestke The Police i tak sie zasluchalem ze mysle o koncercie czerwcowym:))

 

Wracajac do sprzetu - mam jakies obawy przed glosnikami basowymi zbyt malymi , w moich Missionach sa 16,5 cm, w Hyperionach 2ie 18tki, a u Ciebie tylko 12tki, ja wiem ze zapewne naprawde dobrej jakosci ale chyba praw fizyki sie nie przekroczy ( stad rozumiem subek u Ciebie). Zawsze jak slucham takich skrzynek mam wrazenie ze czegos temu basowi brakuje.

 

BTW. Jaki rozmiar ma glosnik niskosredniotonowy w Missionach u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkty Audio Physic wytwarzane są w Niemczech. Wąskie przednie panele kolumn pomagają uniknąć dyfrakcji oraz osiągnąć szeroką i precyzyjną scenę dźwiękową.
no niezupelnie. dyrfakcje minimalizuje sie brakiem ostrych krawedzi - szlifierka w lape i jazda po krawedziach. :D szerokosc scianki nie ma tutaj znaczenia, bo dyfrakcja tak czy siak by zaszla, gdybysmy mieli ostre krawedzie - tylko ze dla innych czestotliwosci. szerokosc scianki ma znaczenie natomiast na kompensacje baffle step - im wezsza tym prosciej sie to robi, a co za tym idzie lepsze efekty sie uzyskuje... co to? kompensacja basu, jako ze niskie czestotliwosci promieniuja dookolnie, a wyzsze sa wzmacniane przez odbijanie sie od przedniej scianki. takze najlepiej zwrotke, a wraz z nia kompensacje baffle step jest szlifowac juz w docelowym pomieszczeniu odsluchowym. :) to tak gwoli uscislenia :). oczywiscie stereofonia sie poprawia w waskich kolumnach, ale to glownie dzieki malym niskosredniotonowych, ktore maja lepsze ch-ki kierunkowe od wiekszych, a poza tym mozna je wyzej ucinac co daje nam mozliwosc stosowania 19mm kopulek, ktore teoretycznie lepiej brzmia. tylko co z basem w duzych pomieszczeniach? bo bas z boku to nieidealne rozwiazanie - trzeba ciac aktywnie, a pasywne ucinanie rozmarze nam scene, albo sprawi ze kolumny beda ciezkim obciazeniem dla wzmacniacza. najoptymalniejsze wg mnie sa zestawy z 13cm niskotonowcami w niewielkich (okolo 12m^2) pomieszczeniach. subwoofer zbedny, a to imo w stereo zlo... do kina jeszcze moge zaakceptowac :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. Jaki rozmiar ma glosnik niskosredniotonowy w Missionach u Ciebie?

 

Pan Wojciech Pacuła (redaktor highfidelity.pl) tłumaczył mi, ze to nie jest do końca tak. Tez myślałem, że im większy tym musi być bas lepszy.

<< TU >> masz test monitorów SONUS Faber

Najlepsze i najdroższe z doskonalym basem mają średniotonowy 15 cm (kosztowaly .... 30 tys PLN), "tansze" mają 18 cm

i należą do b.przezroczystych.

 

Yary mają dobry bas, ale wymaga głośnego słuchania, a dołu to nie masz w żadnych kolumnach (tego najniższego)

 

Zauważ, ze ja mam SUB-a "odciętego" na 50 Hz. Przy wyższym filtrze słychać było bas z SUB-a i z Yar i nie zawsze dawało to dobry efekt.

 

A z naszych Mission to raczej należy oczekiwać basu 60-70 Hz ... << Tu masz specyfikację MIssion Volare V61 >>

Wynika z niej ze to 15 cm woofer.

 

A Yary kupilem ze względu na wydobywanie szczegółów, przestrzeń, dynamikę i ... bas, którego w 22 m2 brakowało mi w Mission.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subwoofer zbedny, a to imo w stereo zlo... do kina jeszcze moge zaakceptowac :P

 

no niezupelnie ...

 

<< artykuł z audiostereo >>

 

<< test Velodyne CHT10 R >>

 

<< inny test >>

 

Powtarzasz obiegowe opinie. Moim zdaniem -> trzeba samemu sprawdzić. Służe całą biblioteką linków do audioacustic.com, gdzie zachwalają zestawy z SUB-em

 

Zresztą w artykule "inny test" masz przykłady kolumn, które sprzedawane są tylko z SUB-em (i tylko do stereo)

 

Na ostatnim audioShow furrorę zrobiły WLM-y Wienner Laud.. Manufacture, które grały z SUB-em.

Wszyscy zachwycali się fantastycznym basem w tych kolumnach - a to zasługa zgrania z SUB-em, który stał w rogu pokoju ...

 

Zgadzam się w jednym. Zbyt mały pokój może eliminować SUB-a ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niezupelnie. dyrfakcje minimalizuje sie brakiem ostrych krawedzi - szlifierka w lape i jazda po krawedziach. :D szerokosc scianki nie ma tutaj znaczenia, bo dyfrakcja tak czy siak by zaszla, gdybysmy mieli ostre krawedzie - tylko ze dla innych czestotliwosci. szerokosc scianki ma znaczenie natomiast na kompensacje baffle step - im wezsza tym prosciej sie to robi, a co za tym idzie lepsze efekty sie uzyskuje... co to? kompensacja basu, jako ze niskie czestotliwosci promieniuja dookolnie, a wyzsze sa wzmacniane przez odbijanie sie od przedniej scianki. takze najlepiej zwrotke, a wraz z nia kompensacje baffle step jest szlifowac juz w docelowym pomieszczeniu odsluchowym. :) to tak gwoli uscislenia :). oczywiscie stereofonia sie poprawia w waskich kolumnach, ale to glownie dzieki malym niskosredniotonowych, ktore maja lepsze ch-ki kierunkowe od wiekszych, a poza tym mozna je wyzej ucinac co daje nam mozliwosc stosowania 19mm kopulek, ktore teoretycznie lepiej brzmia. tylko co z basem w duzych pomieszczeniach? bo bas z boku to nieidealne rozwiazanie - trzeba ciac aktywnie, a pasywne ucinanie rozmarze nam scene, albo sprawi ze kolumny beda ciezkim obciazeniem dla wzmacniacza. najoptymalniejsze wg mnie sa zestawy z 13cm niskotonowcami w niewielkich (okolo 12m^2) pomieszczeniach. subwoofer zbedny, a to imo w stereo zlo... do kina jeszcze moge zaakceptowac :P
Te Velodyne to subki wlasnie do stereo raczej i nie psuja muzy wiec Caleb musialbys Ogorka zapytac jaki efekt nadaja zestawowi w stereo.A ze Physic beda mialy lepszy bas od chocby moich Mission to mi nie musisz Ogorek mowic choc jak pytalem na audiostereo to ganili Mission za wysokotonwke ( Vifa Logic) a basowce uznawali za przyzwoite choc w moim przekonaniu bas z Mission nie jest porywajacy (dlatego tez jest dobry do mniejszych pomieszczen 10-15metrow).
no niezupelnie ...<< artykuł z audiostereo >><< test Velodyne CHT10 R >><< inny test >>Powtarzasz obiegowe opinie. Moim zdaniem -> trzeba samemu sprawdzić. Służe całą biblioteką linków do audioacustic.com, gdzie zachwalają zestawy z SUB-emZresztą w artykule "inny test" masz przykłady kolumn, które sprzedawane są tylko z SUB-em (i tylko do stereo)Na ostatnim audioShow furrorę zrobiły WLM-y Wienner Laud.. Manufacture, które grały z SUB-em. Wszyscy zachwycali się fantastycznym basem w tych kolumnach - a to zasługa zgrania z SUB-em, który stał w rogu pokoju ...Zgadzam się w jednym. Zbyt mały pokój może eliminować SUB-a ...
Hehe dokladnie Ogorek, pamietam te rozdziawione geby na AS. A ja z kuzynem zerknelismy na prawy boczek a tu niepozorny subek , potem smialem sie z zachwytow ludzi , ze male kolumny a tak graly, no graly bo subek je wspomagal:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dokladnie Ogorek, pamietam te rozdziawione geby na AS. A ja z kuzynem zerknelismy na prawy boczek a tu niepozorny subek , potem smialem sie z zachwytow ludzi , ze male kolumny a tak graly, no graly bo subek je wspomagal:)

 

Mały, ale ... Zobacz parametry << Velodyne DD10R >>

 

Wymaiary po 30 cm :o a pasmo od 18 Hz i cena ... 10 tys PLN :(

 

W USA można było kupić za << 1 600 USD >>, do 2000 USD, niestety wersja na 130 V i nie wysyłali do PL

 

Także rozmiar o niczym nie świadczy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cen VELODYNE CHT10 R to importer deklaruje 780 USD, co daje obecnie 1920 PLN.

 

Ja chciałem popierać polskiego dystrybutora, sklep i miec PL gwarancję. Niestety w kolorze cherry -> nie wiadomo jak długo musiałbym czekac.

 

Kupiłem nowy via eBay we włoszech. Całkowity koszt -> 1400 PLN. Doszedł po 3 dniach (kurierem DPD). W razie problemów musze odsyłac "tam". Koszt 20 EUR :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac sam jestem ciekaw co taki subek daje? Nie lepiej bylo kupic kolumny dajace mocniejszy bas sam z siebie? To nie jakis zarzut ale pytanie, bo w sumie nie sluchalem w domu dobrego subka stereo . Ten na AS gral faktycznie swietnie ale prawde mowiac nie wiedzialem co to za model poki mi nie powiedziales. W kazdym razie nadal mam w pamieci miny ludzi i opisy na forum , mowiace o tym jak te male kolumienki graly ( oczywiscie nikt o subku nie wspominal ze tam byl)

 

Swoja droga Ogorek u mnie tez na malych glosnosiach basu malo, to juz bardziej pelny dzwiek uzyskam z zestawu 2.1 Creativa, dopiero podglosnienie daje prawidlowy efekt, bas sie wylania i robi sie rownowaga. Wkurza to troche ale moje kolumny nie sa wyjatkiem, tak na dobrea sprawe wszystkie ktorych sluchalem mialy problemy z basem na malej glosnosci, a jak juz nie mialy to po podglosnieniu po prostu buczaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niezupelnie ...

 

<< artykuł z audiostereo >>

 

<< test Velodyne CHT10 R >>

 

<< inny test >>

 

Powtarzasz obiegowe opinie. Moim zdaniem -> trzeba samemu sprawdzić. Służe całą biblioteką linków do audioacustic.com, gdzie zachwalają zestawy z SUB-em

co mnie obchodzi co ktos pisze? na wlasnej skorze sprawdzilem. zrobilem dwa subwoofery - jeden na stxie 32-150 - no to faktycznie kicha jest, bo glosnik byle jaki, ale drugi juz na kefie stadion - nie dla DIYowcow, ale moge tylko wspomniec ze glosnik stosowany w bodajze 80-tych latach w referencyjnych KEFach jako niskotonowy. bas faktycznie swietny, ale zeby calosc poprawnie zestroic zeby sie nie bylo do czego przyczepic to mozna naprawde spedzic kupe czasu. jeszcze dodatkowe miejsce w pokoju zajmuje - a nie jest to maly kloc - ma okolo 40-50 litrow, wiec swoje zajmuje... poza tym w 12m^2 nie problem wycisnac bardzo zadowalajacy bas z 13cm, a w wiekszych to mozna dac 18cm na bas i bedzie po sprawie... w wyjatkowo duzych zawsze istnieje opcja z 3-droznymi z 8' na basie. no i po co sie wtedy bawic subwooferem - jego ustawianiem, dostrajaniem, a tak naprawde zajmuje niepotrzebnie miejsce... no chyba ze do kina...
Te Velodyne to subki wlasnie do stereo raczej i nie psuja muzy wiec Caleb
uwierz mi - tez mam szybki subwoofer i doskonale sie sprawdza w muzyce, ale jego ustawianie - nie dla mnie... przestawimy go to od nowa...
Zobacz parametry << Velodyne DD10R >>
ktore? na pewno moc i pasmo tylko... :P tak w sumie jako ciekawostke powiem, ze malo kiedy w muzyce dostajemy zejscia do 35Hz, a ponizej tym bardziej. Po co wiec nam subwoofer ktory przetworzy nizej? Poza tym poza pasmem wazna jest tez gra takiego subwoofera - co z zejscia skoro bedzie mulil? tak naprawde zrobienie niskoschodzacego subwoofera nie jest problemem - wystarczy glosnik z niskim fs i wysokim qts, a do tego paka bassreflex - mamy infradzwieki, tylko ze tego sie sluchac nie da... ten pewnie taki nei jest (w koncu swoje kosztuje), ale nie ma sie co zachwycac samymi parametrami, bo one nam nic nie powiedza...
Swoja droga Ogorek u mnie tez na malych glosnosiach basu malo, to juz bardziej pelny dzwiek uzyskam z zestawu 2.1 Creativa, dopiero podglosnienie daje prawidlowy efekt, bas sie wylania i robi sie rownowaga.
to jest jeden z powodow dla ktorych wiekszosc firmowych konstrukcji jest dla mnie keipska. producenci czesto nie stosuja kompensacji baffle, zeby uzyskac jak najwieksze sprawnosci i moc sie pochwalic na papierze, ale co z tego skoro takie zestawy basu nie maja? Czesto sprawe "zalatwiaja" wysokostrojonym bassreflexem - ale co z tego skoro wtedy calosc buczy i sie tego nie da sluchac (chociaz "basu" faktycznie jest sporo) i trzeba zatykac otwor rury bassreflexu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac sam jestem ciekaw co taki subek daje? Nie lepiej bylo kupic kolumny dajace mocniejszy bas sam z siebie? To nie jakis zarzut ale pytanie, bo w sumie nie sluchalem w domu dobrego subka stereo . Ten na AS gral faktycznie swietnie ale prawde mowiac nie wiedzialem co to za model poki mi nie powiedziales. W kazdym razie nadal mam w pamieci miny ludzi i opisy na forum , mowiace o tym jak te male kolumienki graly ( oczywiscie nikt o subku nie wspominal ze tam byl)

 

Swoja droga Ogorek u mnie tez na malych glosnosiach basu malo, to juz bardziej pelny dzwiek uzyskam z zestawu 2.1 Creativa, dopiero podglosnienie daje prawidlowy efekt, bas sie wylania i robi sie rownowaga. Wkurza to troche ale moje kolumny nie sa wyjatkiem, tak na dobrea sprawe wszystkie ktorych sluchalem mialy problemy z basem na malej glosnosci, a jak juz nie mialy to po podglosnieniu po prostu buczaly.

 

Większośc osób tak uwaza - kolumny z duzym basem ... Ale wez takie znajź i ... dopasuj do pomieszczenia. Zauwaz, ze w testach, które załączyłem SUB XTZ był dodany do dużych podłogowców (i to bardzo drogich). Co ma dać taki SUB. Najlepiej się przekonać o tym jak gra podłączająć go do zestawu w sporym pomieszczeniu (np. 25-30m2)

 

i posłuchać czy gra, czy buczy. VELODYNE gra. Mozliwe, ze użytkownicy kina przyzwyczajeni do drzenia szyb i mocnego basu w zakresie 60 Hz -> mogą być nim zawiedzeni:

 

Po zakończeniu testu najtańszego Velodyne'a zadzwonił do mnie znajomy z warszawskiego sklepu audio z pytaniem co trzeba zrobić, żeby ten subwoofer „zagrał". Po chwili wszystko się wyjaśniło. Subwoofer był oczywiście sprawny. Kolega oczekiwał drżenia podłogi a może przede wszystkim specyficznego buczenia, charakterystycznego dla subwooferów. CHT-10R tego nie daje. Gra jak porządne kolumny (w zakresie niskiego basu) a właściwie nawet lepiej. To bardzo dyskretny i muzykalny subwoofer (patrz recenzja w AV5/07).

 

To cytat z testu wyższego modelu << VELODYNE SPL-1000R >>. Moze kiedys on stanieje lub kupie używany. Ma mniejsze gabaryty od mojego, equalizer (mój ma taki "pseudo eq" 4 ustawienia z których słucham na Jazz/Classic - takie EQ OFF) i ten droższy (SPL1000R) ma zdolnosc automatycznej korekcji. Nadaje sygnaly i sprawdza mikrofonem -> jakie częstotliwości ulegają podbiciu a jakie osłabieniu.

 

Generalnie ustawienie kolumn w celu optymalnego stereo jest zanane. Albo szkoła o trójkącie równobocznym, albo jak w przypadku niektórych monitorków 2 m odległości pomiędzy nimi (moje Mission tak najlepiej budowały stereo wraz z głębią), albo szkoła AudioPhysic, ze odległość pomioędzy kolumnami powinna być taka sama jak do słuchacza, lub nawet 1.2 razy większa. Do tego, zeby bas nie był sztucznie "pobudzony" dobrze jest zachować co najmiej 50 cm od scian tylnych i bocznych.

 

A bas (teoretycznie) jest omnidirectional. Teoretycznie nie namierzysz jego źródła. Stąd SUB stojący na "audio show" w rogu.

Sam przyznasz, ze nie namierzyłeś go słuchem, tylko wzrokiem. Niestety - jeżeli chodzi o bas to niektórzy twierdzą, ze 60-80% to pomieszczenie.

 

Z SUB-em możesz spróbować zalecany róg pokoju (za kolumnami) i odsuwasz od rogu po przekątnej i słuchasz kiedy najlepiej,

Druga szkoła to stawiasz SUB w miejscu gdzie siedzisz i chodzisz po pokoju znajdująć miejsca w których najlepiej brzmi.

 

Ja zawsze przyznaję, że jestem laikiem, ale ... niskie częstotliwosci (ponizej 80 Hz) -> jak dla mnie są wyczuwalne razem z resztą pasma.

Więc dobierając pozycję SUB-a powiniennes dać mu grac nawet 100, 120 Hz. Ale kto Tobie zagwarantuje, ze te niższe też będą dobrze współgrać ??

 

Generalnie nalezy unikac srodka pokoju gdyz (wg teorii) rozchodzący się dzwiękj się zniesie (ale to chyba przy założeniu idealnie symetrycznego umeblowania - to moja dygresja)

 

Inna szkoła to pożycz SUB na kilka dni, ustaw pomiedzy kolumnami lub przy jednej z nich, staraj się ustawic odciecie wg teorii -> monitorki 80 Hz, podłogowce (troszke wyzej niż deklarowane przez producenta pasmo - ja mam SUB na 55 Hz) i słuchaj -> dobierz głosność tak, zebyś przestał lokalizowac, odczuwac "obce ciało". Powinno byc dobrze.

Jak nie to spróbuj deklarowany przez producenta róg pokoju. Ale mnie się wydaje ze to jest najlepsze ustawienie do "kina domowego". Daje najmocniejszy bas na duzej powierzchni pokoju (ale producenci Rel i Velodyne twierdzą też, że i najbardziej liniowy).

 

U mnie bardzo ładnie się zgrał na linii kolumn, prawie pośrodki (stoi obok stolika ze sprzetem a stolik jest przesuniety bardziej w stronę lewej kolumny).

 

*******************

 

No i jeszcze jedna rada -> wszyscy piszą, że fazę dobierasz tak zeby słyszec najglosniejszy bas ... A u mnie na fazie 0 jest idealne zgranie, a na innych bas wydaje sie glosniejszy ale ... nie wspólgrający z kolumnami. Znowu mi -> jako laikowi wydaje sie, ze faza powinna pomóc w zgraniu z kolumnami.

 

Uff - ale sie rozpisalem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ustawienie kolumn w celu optymalnego stereo jest zanane. Albo szkoła o trójkącie równobocznym, albo jak w przypadku niektórych monitorków 2 m odległości pomiędzy nimi (moje Mission tak najlepiej budowały stereo wraz z głębią), albo szkoła AudioPhysic, ze odległość pomioędzy kolumnami powinna być taka sama jak do słuchacza, lub nawet 1.2 razy większa.
to wlasciwie zaleza od upodoban. najwieksze znaczenie ma ustawienie w stosunku do tylnych i bocznych scian - bezwzglednie preferuje odsuwanie od tylnych scian i od bocznych o ile to mozliwe...
Niestety - jeżeli chodzi o bas to niektórzy twierdzą, ze 60-80% to pomieszczenie.
bo to prawda. mozna pomieszczeniem zepsuc swietnie brzmiacy bas, a mozna go tez wydobyc z kolumn grajacych malym basem.
Z SUB-em możesz spróbować zalecany róg pokoju (za kolumnami) i odsuwasz od rogu po przekątnej i słuchasz kiedy najlepiej,
czemu po przekatnej?
Więc dobierając pozycję SUB-a powiniennes dać mu grac nawet 100, 120 Hz. Ale kto Tobie zagwarantuje, ze te niższe też będą dobrze współgrać ??
:o co ty chcesz uzyskac? dudnienie i "wychodzenie subwoofera z ukrycia"? takie ciecie tylko dla gownianych szerokopasmowcow. Wspolczesne kolumny schodza do minimum 80Hz - rowniez te slabe podstawkowce, a najczesciej do 60Hz, a wieksze podlogowe na 16cm basowcu do 40-50Hz. Subwoofer sie ustawia w zaleznosci od kolumn - im nizej ciety tym mniejsza szansa ze bedziemy go mogli zlokalizowac (od etgo tez zalezy dobroc filtru, oraz jego stromosc - co nie jest bez znaczenia, ale producent nam tego nie podaje), ale tez nalezy ustawic odpowiednio faze w stosunku do glownych kolumn - jak dla mnie za duzo babrania sie, zeby to zagralo tak, ze "mucha nie siada". Najczesciej najlepiej jest odcinac subwoofer na 40-60Hz. Polecam pozniej jazde z glosnoscia zaczynajac od minimum i powoli osluchiwanie sie. Jak po 20 minutach odsluchu basu bedzie brakowalo to lecimy kawalek dalej pokretlem glosnosci i znowu sluchamy 20 minut, az bedzie dobrze...
Jak nie to spróbuje deklaorowany przez producenta róg pokoju.
to najgorsza z mozliwych opcji - bedziemy mieli dudnienie. chyba ze suba odcinamy ekstremalnie nisko - na 35Hz i nizej, ale to sie rzadko zdarza.
U mnie bardzo ładnie się zgrał na linii kolumn, prawie pośrodki (stoi obok stolika ze sprzetem a stolik jest przesuniety bardziej w stronę lewej kolumny).
i to jest chyba najlepsze rozwiazanie. :)
No i jeszcze jedna rada -> wszyscy piszą, że fazę dobierasz tak zeby słyszec najglosniejszy bas ... A u mnie na fazie 0 jest idealne zgranie, a na innych bas wydaje sie glosniejszy ale ... nie wspólgrający z kolumnami.
bo ustawiasz za duza glosnosc. Daj faze tak zeby bas byl najglosniejszy i wycisz subwoofer. pozniej lec z glosnosci ajak wyzej napisalem. Aha i nie przesadzaj z wysokoscia odciecia - bron boze zadne 100Hz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto sprawe "zalatwiaja" wysokostrojonym bassreflexem - ale co z tego skoro wtedy calosc buczy i sie tego nie da sluchac (chociaz "basu" faktycznie jest sporo) i trzeba zatykac otwor rury bassreflexu?

 

Nie sądze, zeby jakość VELODYNE polegała "tylko" na zastosowaniu dobrego głóśnika. Oni robią TYLKO SUB-y od ponad 20 lat ...

 

Wiem, ze istnieje "wojna" pomiędzy grupą DIY, którzy uważają, że w kolumnach są kiepskie komponenty a "oni" z lepszych uzyskają lepsze rezultaty.

Czytałem już wiele takich wymian zdań. Z takich DIY powstały ciekawe "manufaktury" robiące głośniki -> ale często nie przewyższająone "oryginałów".

 

Ale -> ja w tej wojnie nie chcę brać udziału ...

 

Miałem o tym napisać później ale ...

 

Testowałem kilka kolumn (przy założeniu, ze nie zmieniam ani kabli ani elektroniki i nie sięgam po "za wysokie" - czytaj m.innymi "za drogie") i wiele z nich grało naprawdę dobrze (np. EPOS M22), ale prawdziwą "magię" (DLA MNIE - subiektywne odczucia) miały:

 

DYNADIO FOCUS 140 << zdjęcia i opis >>

 

No i moje Yary. Ale każda z nich ma inną "magię". Mysłe, że Dynaudio spodobają się każdem. Na pewno @kopaczmopa byłby nimi zachwycony.

Mają tak potężny bas, ze w pomieszczeniach do 25 (a moze i 30) m2 trzeba uzywac dostarczanych zatyczek do basreflex-u

 

Oraz:

 

1. Trzeba miec miejsce zeby odsunąć je na ponad 50 cm (chyba 60 to minimum)

2. Mimo zatyczek -> raczej min pokój to 20 (moze i 17 ale zalezy od wysokosci i umeblowania)

 

Nie kupiłem ich "tylko" dlatego ze musialbym zmienic kable a i tak wydawało mi się ciut za ciepło, ale pewnie po kilku dniach bym się przyzwyczaił

Ale uwaga -> ich magia to dzwiek jako całośc ale mający bardzo silną podstawę w basie, az do początku średnicy. Właczasz muzykę i zapominasz o kolumnach a otacza CIę muzyka.

 

Magia Yar to szczegółowość przestrzen, stereofonia. Ale ta szczegółowośc, przy zadnej muzyce nie przeszkadza.

Ale jak ktos nie jest wrazliwy akurat na tym punkcie to pewnie spokojnie moze im zarzucic brak basu.

Ja uważam, ze mają go W MOIM ZESTAWIE, ale brakuje tego najniższego, takiej "masy", co zauważyłem dopiero po dodaniu SUB-a. Wczesniej wcale nie było to tak oczywiste.

 

I podkreslam, ze sprzęt (powiedzmy ze brzmienie kolumn) to GUST, INDYWIDUALNA wrazliwosc, posiadana elektronika i kable, pokój (i rozmiar i umeblowanie).

oraz oczekiwania. Inny zostanie wybrany przez fana hip-hopu, inny przez osobę, która chce, zeby cieszył się z nią cały blok, inny przez osobę,która lub czuć bas "organicznie" i jest szczęśliwa jak drży szklana zastawa, itd, itp. ... Dlatego jest tyle firm, modeli i duża ich cześć istnieje na rynku już wiele lat. No oczywiscie kazdy jeszcze szuka do jakiegoś założonego pułapu cenowego (ale czasami później ten pułap podwyższa).

 

Dlatego ja zawsze piszę -> pożyczać i słuchać u siebie. Dynaudio juz ze srednią elektroniką, dobrymi kablami i sporym pomieszczeniem brzmią tak cudownie ze mozna od razu kupic. A potem w domu zaczynają się "schody". Czemu u mnie tak to nie gra ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wlasciwie zaleza od upodoban. najwieksze znaczenie ma ustawienie w stosunku do tylnych i bocznych scian - bezwzglednie preferuje odsuwanie od tylnych scian i od bocznych o ile to mozliwe... bo to prawda. mozna pomieszczeniem zepsuc swietnie brzmiacy bas, a mozna go tez wydobyc z kolumn grajacych malym basem. czemu po przekatnej? :o co ty chcesz uzyskac? dudnienie i "wychodzenie subwoofera z ukrycia"? takie ciecie tylko dla gownianych szerokopasmowcow. Wspolczesne kolumny schodza do minimum 80Hz - rowniez te slabe podstawkowce, a najczesciej do 60Hz, a wieksze podlogowe na 16cm basowcu do 40-50Hz. Subwoofer sie ustawia w zaleznosci od kolumn - im nizej ciety tym mniejsza szansa ze bedziemy go mogli zlokalizowac (od etgo tez zalezy dobroc filtru, oraz jego stromosc - co nie jest bez znaczenia, ale producent nam tego nie podaje), ale tez nalezy ustawic odpowiednio faze w stosunku do glownych kolumn - jak dla mnie za duzo babrania sie, zeby to zagralo tak, ze "mucha nie siada". Najczesciej najlepiej jest odcinac subwoofer na 40-60Hz. Polecam pozniej jazde z glosnoscia zaczynajac od minimum i powoli osluchiwanie sie. Jak po 20 minutach odsluchu basu bedzie brakowalo to lecimy kawalek dalej pokretlem glosnosci i znowu sluchamy 20 minut, az bedzie dobrze... to najgorsza z mozliwych opcji - bedziemy mieli dudnienie. chyba ze suba odcinamy ekstremalnie nisko - na 35Hz i nizej, ale to sie rzadko zdarza. i to jest chyba najlepsze rozwiazanie. :) bo ustawiasz za duza glosnosc. Daj faze tak zeby bas byl najglosniejszy i wycisz subwoofer. pozniej lec z glosnosci ajak wyzej napisalem. Aha i nie przesadzaj z wysokoscia odciecia - bron boze zadne 100Hz...

 

Caleb - dzięki za uwagi ale nie czytałes uwaznie. Ja przepisalem porady producentów Velodyne, Rel (chyba tylko SUB-y robią), oraz artykułu z audiostereo.

 

Sam jak widzisz doszedlem do innych wniosków. Mam pomiedzy kolumnami, mam odciecie na 55 Hz :) Fazę mam na zero. Próbowałem jak mówisz (zmienic faze i sciszyc) ale efekt był "subiektywnie" gorszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze, zeby jakość VELODYNE polegała "tylko" na zastosowaniu dobrego głóśnika. Oni robią TYLKO SUB-y od ponad 20 lat ...
no oczywiscie - i odpowiedniej obudowy :).
Obudowa jest wentylowana, przy czym zamiast konwencjonalnego okrągłego otworu zdecydowano się na szczelinę u dołu przedniej ścianki.
czyli zwykly bassreflex... zadna filozofia... Oczywiscie zeby taka zrobic jak najlepiej mozna sie posluzyc sprzetem pomiarowym ktory kosztuje okolo 150zl, co przy cenie jaka mamy dac za taki subwoofer jest chyba groszami...
Wiem, ze istnieje "wojna" pomiędzy grupą DIY, którzy uważają, że w kolumnach są kiepskie komponenty a "oni" z lepszych uzyskają lepsze rezultaty.

Czytałem już wiele takich wymian zdań. Z takich DIY powstały ciekawe "manufaktury" robiące głośniki -> ale często nie przewyższająone "oryginałów".

istnieje, bo producent kolumn czesto nas zwyczajnie oszukuje, dajac np cewki rdzeniowe do kolumn za 5 kafli, w ktorych nie ma nic innego niz vify xt, ktore kosztuja do 150zl za sztuke, a kolumny DIY na nich czesto wychodza okolo jednego kola na elementach z zwrotce odpowiadajacych jakosci glosnika, a nie gorszych... Czesto nie przewyzszajace oryginalow? Hmm w DIY nie chodzi o nasladownictwo, a raczej o budowanie czegos pod wlasny gust i rozsadnie mozna zagospodarowac pieniadze dobierajac takie komponenty na jakie nas stac.
DYNADIO FOCUS 140 << zdjęcia i opis >>

 

No i moje Yary. Ale każda z nich ma inną "magię". Mysłe, że Dynaudio spodobają się każdem. Na pewno @kopaczmopa byłby nimi zachwycony.

Mają tak potężny bas, ze w pomieszczeniach do 25 (a moze i 30) m2 trzeba uzywac dostarczanych zatyczek do basreflex-u

hmm. moze za wysoko strojny bassreflex? bo sprawnosc 87dB przy 13cm przetworniku to sporo, a skoro basu jest az nadto to tylko to mi rpzychodzi na mysl. :) Tak swoja droga to Dynaudio slynelo/slynie z najlepszych kopulek tekstylnych :) Szkoda ze cena zaporowa.
Sam jak widzisz doszedlem do innych wniosków. Mam pomiedzy kolumnami, mam odciecie na 55 Hz smile.gif Fazę mam na zero. Próbowałem jak mówisz (zmienic faze i sciszyc) ale efekt był "subiektywnie" gorszy ...
to jeszcze obniz odciecie. Faza w kazdym wypadku powinna byc zgodna, w przeciwnym razie robisz sobie dziury w pasmie. Ustaw faze a pozniej juz jej nie ruszaj - ruszaj odciecie, glosnosc - tak jak napisalem wczesniej. Jesli to nic nie da to umiesc gdzie indziej subwoofer. Uwierz mi - efekt bedzie stukroc lepszy od tego jaki teraz masz. To jest miedzy innymi powod dla ktorego nie lubie subwooferow - dodatkowy klocek ktory trzeba ustawiac... Wole same kolumny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faza w kazdym wypadku powinna byc zgodna, w przeciwnym razie robisz sobie dziury w pasmie. Ustaw faze a pozniej juz jej nie ruszaj - ruszaj odciecie, glosnosc - tak jak napisalem wczesniej. Jesli to nic nie da to umiesc gdzie indziej subwoofer. Uwierz mi - efekt bedzie stukroc lepszy od tego jaki teraz masz. To jest miedzy innymi powod dla ktorego nie lubie subwooferow - dodatkowy klocek ktory trzeba ustawiac... Wole same kolumny...

 

Poeksperymentować zawsze mogę - jestem otwarty na poprawę brzmienia :)

Ale - ja jestem aktualnie baaardzo zadowolony :D

Miałem już kilku gości, którzy prosili o włączenie SUB-a. Ja im na to, ze gra. Jak wyłączalem to wtedy czuli różnicę.

 

Mam takie pytanie (laika - nie smiej sie -> mialem się zapytac na PM ale komuś to się może przydac):

 

Mam we wzmacniaczu dwie sekcje głośnikowe A i B. Do A są podłączone kolumny główne a do B SUB.

Dlatego można (z ciekawości ;) ) posłuchać tylko samego SUB-a, kolumn bez SUB-a lub kolumn z SUB-em (WYbierając, A, B, A+B).

 

Do rzeczy. Wydaje się oczywiste, że słuchając samego SUB-a, zmiana fazy nic nie zmienia.

Rozumiem, ze to jest zmiana fazy sygnału pomiędzy tym co idzie na kolumny a tym co do SUB-a.

(bardzo proszę o potwierdzenie), więc przy samym SUB-ie -> nie powinna miec znaczenia.

 

A rozumiem, ze pozwala skorygować nakładanie sie basu z kolumn i SUB-a. (tez proszę o potwierdzenie)

 

Wiec - tak łopatologicznie -> jak SUB między kolumnami (pośrodku) to czy faza 0 nie wydaje się naturalna ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rzeczy. Wydaje się oczywiste, że słuchając samego SUB-a, zmiana fazy nic nie zmienia.

Rozumiem, ze to jest zmiana fazy sygnału pomiędzy tym co idzie na kolumny a tym co do SUB-a.

(bardzo proszę o potwierdzenie), więc przy samym SUB-ie -> nie powinna miec znaczenia.

tak. zgadza sie.
A rozumiem, ze pozwala skorygować nakładanie sie basu z kolumn i SUB-a. (tez proszę o potwierdzenie)
chodzi tu o zgranie fazowe kolumn z subwooferem. subwoofera sie raczej nie uzywa zeby podbic bas, ale zeby go poglebic. Jesli ustawimy go w przeciwfazie to czestotliwosci sie naloza i zniknie bas na obszarze tych czestotliwosci. zrob sobie test - podlacz dwie kolumny w przeciwfazie, na wzmaku daj na full bass i na minimum treble. pobaw sie balansem - jak bedzie skierowany na jedna z kolumn to bas bedzie. jak dasz zeby rownoczesnie graly to basu nie bedzie. identyczna sytuacja z subwooferem.
Wiec - tak łopatologicznie -> jak SUB między kolumnami (pośrodku) to czy faza 0 nie wydaje się naturalna ?
nie, bo kazdy glosnik ma inny przebieg fazowy, a dochodza do tego ejszcze znieksztalcenia fazowe spowodowane filtrami w zwrotnicy. trzeba dobrac na ucho - tam gdzie jest wiecej basu i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac slucham roznych plyt na roznych glosnosciach i powiem tyle ze na godzinie 9 ( a nawet 8:30 choc to tez zalezy od muzy bo 9 bywa bardzo glosno) na Rotelu zaczyna grac muzyka i zaczyna sie prawdziwy bas. Niestety jest to plagą nie tylko wsrod budzetowych konstrukcji, nie wiem moze inzynierowie nie potrafia, moze nie chca. Jak kupowalem to mi polecal sprzedawca subka Mission, nie sluchalem od razu odmowilem bo i po co mi, cena chyba cos kolo 700zl ( wolalbym dolozyc do glosnikow).

I teraz sluchajac Stinga "All this time" i Sade mam bas czasem za mocny. Sluchajac Pearl Jamu wydaje mi sie go ciut malo. Z tylu mam 60cm wiec luz, za t z boku to jest jakies 30cm - nie mam za duzych mozliwosci bo szerokosc pokoju to 2,20m ( moze pare centymentrow wiecej), a na dlugosc nie postawie bo bedzie za malo miejsca z boku. Jak kolumny byly blizej sciany tylnej , w rogach, na ID Jopkowej bas sie wzbudzal niemilosiernie.

Z subkow ciekawi mnie Dorado Audio Academy (cos kolo 2 tys zl), ten Twoj Ogorek tez sadze jest znakomity, zreszta nie jestes przypadkiem odosobnionym , znam osobe ktory tez przerzucal sporo sprzetu i to wysokiej klasy a sam twierdzil zeby probowac 2.1 bo moze wypalic, nie nalezy sie tego bac.

Co do 13cm basu...hmm sluchalem Tannoy M1, do malego pokoju maja fajny basik, do takich 10m2 starcza sadze. Mimo wszystko sam zastanawiam sie nad kupnem zwyklego Creativa bo sluchanie na bardzo malej glosnosci na moich Mission daje dzwiek zbyt plaski, oczywiscie w miare jej wzrastania taki zestawik jest deklasowany przez porzadne kolumny.

Co do basu - ja lubie bas i sie go nie boje aczkolwiek uwazam ze solidna podstawa basowa musi byc i basta, Do malych pokojow wiec kolumny z bass reflexem z przodu ( jak kuzynowe B&W 602 s3 czy Phoebe, bas sie tak nie wzbudza bo nie ma jak).

Co do sluchania na cicho basiku - tu duza role odgrywa wzmacniacz - na mojej poprzedniej yamaszce nie bylo go niemal w ogole teraz na Rotelu jest, wysoki niestety ale chociaz nadaje rytm. Rotele maja to do siebie ze nawet na niskiej glosnosci ladnie brzmia.

 

Co do subka na AS - najpierw stalem z boku sam bylem zdziwiony ze male monitorki tak wypelniaja pokoj i wala basem, zaczelismy wiec z kuzynem szukac subka i on go znalazl, wiec kwestia logiki. Gdyby producent sie wysilil i zrobil male monitorki grajace tak pieknym dzwiekiem to bylby duzy sukces a tak - iwie ze kolumienki graja ladnie srednica i wysokimi ale maja braki w basie, w dodatku to zarobek na subkach wiec po co ma kombinowac i modyfikowac kolumny zeby graly porzadniej na niskich czestotliwosciach.

Sam mam subka robionego przez wuja - no i niestety dudni, choc dzis sprobuje go dostroic i sluchac na muzie, przyznam ze tak sluchalem cicho jak mialem Yamahe AX-570 i bylo calkiem przyzwoicie, z tym ze robiony jest tanim kosztem wiec ciezko oczekiwac cudow. Zapytam sie wuja ile kosztowalaby modyfikacja, tj lepsze glosniki i kable w srodku. W sumie teraz pomyslalem ze moze nawet po przeprowadzce do duzego pokoju nie musialbym zmieniac kolumn, moglbym dokupic jakis tani dobry subek do stereo...ale oczywiscie w miedzyczasie nie odmowie sobie odsluchow bo nie ma to jak sprawdzic u siebie,

 

O Dynaudio chetnie poczytam wieczorem, sam mialem chrapke na 42ki ale nawet tejak na monitory drogawe, z tym ze kusi mnie to ze z Rotelem zgrywaja sie dobrze.

A sam myslalem tez o EPOSach 12.2 wiec ciekaw jestem Twojej opinii Ogorek o 20tkach.

Ach i jeszce jedno - czy po zmianie kolumn itp, maszjuz odczucia jak brzmi sama Twoja elektronika, co jest jej mocna czy slaba strona?

O Vincencie np chodza sluchy ze slabo czyta CDRy a o Creeku ze ma zbyt malego kopa ale swietna stereofonie. Mozesz to potwierdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupnie creative'a? oszalales?:D przeciez to nie gra... a bas maja tragiczny. juz lepiej wykonac na maxa budzetowe kolumny na arn-150 i gdwk stxa. bedzie o wiele lepiej, cenowo podobnie. basu sporo (a zaznacze tylko, ze jest to 13cm), tylko srednica schowana (ale taki to glosnik). do 250zl sie spokojnie wyrobimy :), a jak mamy wiecej to mozna cos innego zrobic. Miedzy innymi dlatego nie lubie firmowych konstrukcji - te tanie najczesciej nie maja basu, a w drozszych producent "po prostu" wprowadza zwrotke z kompensacja baffle i juz mamy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Vincencie np chodza sluchy ze slabo czyta CDRy a o Creeku ze ma zbyt malego kopa ale swietna stereofonie. Mozesz to potwierdzic?

 

Nie bardzo rozumiem -> co oznacza, ze słabo czyta CDR-y :o Generalnie mam oryginalne płyty, ale od czasu jak porysowałem przy upuszczeniu Dainę Krall Live in Paric, zawsze robię (natychmiast po rozpakowaniu) kopię na CD-R (Sony, lub Verbatime). Nie mam "zacięć" a nawet mi przez myśl nie przeszło, zeby kopia miała inaczej brzmieć (przynajmniej ja nie zauważam). Może nie czyta jakiś tanszych CDR ? Mój ONKYO DVD ma juz kilka lat i nie chce czytac zadnej nowej oryginalnej płyty :o

 

Muszę przegrywać na DVD-R (koniecznie SONY). Zeby było ciekawiej -> podobno ten model nie odtwarza płyt nagrywanych :o A on własnie najlepiej "jedzie" na DVD-R

 

Co dokopa Creek-a -> nie zależy to od rozmiaru pomieszczenia ? Ja nie jestem w stanie słuchać z Yarami więcej jak na godzinie 9-tej. Na 11-tej cały dom się bawi ;)

(oczywiście mówię o głośności). Nagrania orkiestrowe, gdzie jest cicho a nagle jak nie ... też są OK.

 

Moze tak piszą osoby z dużymi pomieszceniami i dużymi, wymagającymi kolumnami ...

 

CALEB -> dzięki za info. O dziurach i nakładaniiu się -> wiedzialem. Myslałem, ze jest to prostsze (np. ze jak dam 180 to bas zniknie bo na kolumnach jest ZERO ;)

 

Zrobię tak -> jak radziles (dam na 90 stopni -> jest wtedy najgłośniejszy bas) i zmniejszę głośność, ale ...

(znowu pytanie laika) jak głośno to czy nie jest to np. nakładania się ? Bo rozumiem, ze można zniwelować ale czy nie mogą się wzbudzać ?

Chociaż jak zmniejszyłem filtr na 50 Hz, to teoretycznie nie powinno sie nic nakladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest nakladanie sie - jak masz w przeciwnej fazie to fale sie znosza, a jak w zgodnej to sie wzmacniaja. jesli slyszysz wyraznie ze masz wiecej basu to koniecznie obniz odciecie, a pozniej baw sie glosnoscia - tak jak pisalem - zaczynaj od zera i rob malutkie skoki, sluchaj paredzeisiat minut kilku materialow. bedzie za malo basu - to troche wiecej i znowu odsluchy. ustawisz dzieki temu mozliwie najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogorek - po prostu slyszalem od kogos ze Vincent ma problem z czytanie CD-Row ale widze ze nie potwierdzasz wiec ok moze ktos mial akurat model ze spierdzielonym laserem. z kolei z Creekiem to taka obiegowa opinia ze stereofonia super ale z kopnieciem problem, chyba chodzi o to ze brakuje mu wykopu...no ale znow nie potwierdzasz. Moze ktos rzeklby ze kazda sroka swoj ogon chwali, ale czytajac recenzje hi-fi.pl mojego Rotela tez pisano ze brak mu wysokiego basu a wg. mnie wlasnie ten zakres ma Rotel wyraznie podbity, takze nie zawsze mozna ufac recenzjom, chyba ze sa one porownawcze wtedy maja nieco wiekszy sens.

jesli chodzi o DVD to mialem ostatnio Pioneera - nie gralo to zle ale nie mialo niemalze basu, teraz byc moze bede mial stare Onkyo ( kuzynka chce mi dac) ale jakos nie sadze zeby mialo szanse konkurowac z moim Denonem. Generalnie wiec rozgladam sie za CD Rotela.

Ogorek ktore kolumienki ciekawsze Eposy czy Dynaudio?

 

A i jeszcze taka refleksja mnie naszla - co by dalo wieksza zmiane - drozsza elektronika czy drozsze kolumny. Swoich nie slyszalem na niczym niebudzetowym, a ciekaw jestem czy daloby sie z nich wycisnac wiecej i tez czy moja elekytronika dalaby rade takim np Yarom.

Generalnie uwazam ze wszystko co mam jest na podobnym poziomie i nic sie szczegolnie nie wybija, ale ze kolumnami chce sie pobawic troche , wzmacniacza dlugo szukalem to pomyslalem o CD...choc wydaje mi sie ze on w najmniejszym stopniu bedzie odpowiadal za zmiane brzmienia. Moge sie mylic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności