Gorionn Opublikowano 10 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 2 dni w doręczeniu, 0 telefonów, 0 prób doręczenia. Do trzech razy sztuka? To kurier, nie paczkomaty, gwoli ścisłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 2 dni w doręczeniu, 0 telefonów, 0 prób doręczenia. Do trzech razy sztuka? To kurier, nie paczkomaty, gwoli ścisłości.I dlatego mówiłem, ja kurierów inpost unikam. Działa to TRAGICZNIE. Ciesz się że nie zostawili paczki pod drzwiami/na podwórku/dowolnym punkcie tak że każdy może ją zabrać. Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 10 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) 6 godzin temu, Gorionn napisał: 2 dni w doręczeniu, 0 telefonów, 0 prób doręczenia. Do trzech razy sztuka? To kurier, nie paczkomaty, gwoli ścisłości. Status w doręczeniu nie oznacza, że jest w łapach kuriera. Mogła być przygotowana do doręczenia na sortowni a kurier nie pobrał bo nie ogarnia się sortownia. @retter Nie można oceniać firmy kurierskiej czy usługi przy wtopach pojedynczych kurierów. Tak samo potrafi dać ciała UPS, DHL, DPD czy jakakolwiek inna firma. Jeżeli bez telefonu rzucają Ci pake gdzie popadnie to jest na to prosta metoda. Weź pakę i zgłoś reklamacje, że nie dostałeś. Bez względu na firmę kurierską kurier ma problem. W Inpost, DPD, DHL jak taki numer zgłosisz to pamiętaj, że kurier odpowiada z własnej kieszeni do wysykości wartości paki + do tego kara porządkowa. Gwarantuje Ci, że po jednym zgłoszeniu będzie do Ciebie grzecznie dzwonił. Ogólnie statystycznie nie ma tragedii z kurierem Inpost, w mojej ocenie na bazie setek paczek liczba wtop nie odbiega od UPS, DHL czy DPD. Edytowane 10 Marca 2022 przez bigmaras 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel Opublikowano 10 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 Ja sobie DPD chwalę jako nadawca, bo jako odbiorca to jak wyżej - nie widzę różnic. - punkt nadawczy 150m ode mnie z buta, w specjalistycznym sklepie piwnym - po założeniu profilu paczki mi schodzą póki co po 10,87, a powitalnie za 8,24 brutto - brak dopłaty za naklejki ostrożnie - ciągle jakieś kody promocyjne generują. Na co ja mam narzekać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 10 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 48 minut temu, majkel napisał: Ja sobie DPD chwalę jako nadawca, bo jako odbiorca to jak wyżej - nie widzę różnic. - punkt nadawczy 150m ode mnie z buta, w specjalistycznym sklepie piwnym - po założeniu profilu paczki mi schodzą póki co po 10,87, a powitalnie za 8,24 brutto - brak dopłaty za naklejki ostrożnie - ciągle jakieś kody promocyjne generują. Na co ja mam narzekać? Bo to solidna marka, przynajmniej na naszym rynku. Oczywiście, zdarzają się zagubienia czy zniszczenia ale sumarycznie stawiam i tak najwyżej DPD. W ostatnim czasie zdominowali rynek pod względem ilości przesyłek kurierskich jak i co raz to nowych punktów. Nawet swoje paczkomaty stawiają. Nie potrzebnie tylko czasem pojawiają się oceny całej firmy bazujące na wtopie jednego kuriera w rejonie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobuz1 Opublikowano 10 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2022 (edytowane) Ja też jadę na DPD bo mam niedaleko. Miałem jedną przygodę, ale to wypadek przy pracy 😀. Edytowane 10 Marca 2022 przez lobuz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 27 Marca 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Status w doręczeniu nie oznacza, że jest w łapach kuriera. Mogła być przygotowana do doręczenia na sortowni a kurier nie pobrał bo nie ogarnia się sortownia. [mention=39810]retter[/mention] Nie można oceniać firmy kurierskiej czy usługi przy wtopach pojedynczych kurierów. Tak samo potrafi dać ciała UPS, DHL, DPD czy jakakolwiek inna firma. Jeżeli bez telefonu rzucają Ci pake gdzie popadnie to jest na to prosta metoda. Weź pakę i zgłoś reklamacje, że nie dostałeś. Bez względu na firmę kurierską kurier ma problem. W Inpost, DPD, DHL jak taki numer zgłosisz to pamiętaj, że kurier odpowiada z własnej kieszeni do wysykości wartości paki + do tego kara porządkowa. Gwarantuje Ci, że po jednym zgłoszeniu będzie do Ciebie grzecznie dzwonił. Ogólnie statystycznie nie ma tragedii z kurierem Inpost, w mojej ocenie na bazie setek paczek liczba wtop nie odbiega od UPS, DHL czy DPD. O ile pamięć mnie nie myli 2x paczkomat, 2x kurier. Z innymi podmiotem spedycyjnym nie miałem tylu wtop.Nie oceniam całej marki po wtopach ludzi ale podejście firmy do ludzi a to przekłada się na przesyłki.Robiłem zwrot za pomocą kodu, nic nie miałem prawa się dowiedzieć czy dotarła na jaki adres ciągle zbywanie. Kupiłem zwracam i takie problemy serio? Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 27 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 7 godzin temu, retter napisał: O ile pamięć mnie nie myli 2x paczkomat, 2x kurier. Z innymi podmiotem spedycyjnym nie miałem tylu wtop. Nie oceniam całej marki po wtopach ludzi ale podejście firmy do ludzi a to przekłada się na przesyłki. Robiłem zwrot za pomocą kodu, nic nie miałem prawa się dowiedzieć czy dotarła na jaki adres ciągle zbywanie. Kupiłem zwracam i takie problemy serio? Wysłane przy użyciu Tapatalka W każdej firmie spedycyjnej często nie dowiesz się w przypadku problemu czy zagubienia co się wydarzyło normalnymi kanałami. Ginęły mi tylko w tym roku przesyłki inpost, dpd czy ups. Jest problem, składasz reklamacje i tyle. Nawet mając bezpośrednio kontakt z opiekunem w każdej z firmie często i on rozkładał ręce. Mało kto się przyznaje do wtopy ale takie są realia. Wybrałeś darmowy zwrot, czyli w tą stronę najbardziej budżetową wersje przesyłki w porównaniu do standardowej usługi. Zawsze możesz zapłacić za "lepszą" wersje. Robiąc zwrot za pomocą kodu masz przecież numer przesyłki, możesz sprawdzić tracking a jak zawisł status, bo to też się zdarza to infolinia, mail, reklamacja. Niestety nie stawiaj sobie zbyt wygórowanych wymagań co do firm kurierskich ale oczywiście jak chcesz się poczuć lepiej to zawsze są alternatywy. Piszesz o podejściu do ludzi, hmm, rotacja pracowników w szczególności w inpost jest tak ogromna, że raczej nie spodziewam się nigdy tutaj żadnych uprzejmości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafacio Opublikowano 27 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 (edytowane) Dlatego ja nie dodaję wysyłki olx. Zawsze możesz dodać tzw. znak wodny o treści „Kopia do celów weryfikacji tożsamości Edytowane 27 Marca 2022 przez Rafacio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj1978 Opublikowano 27 Marca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 sprobuję więc z tym znakiem wodnym. Weryfikacja bierze się bodajże z przekroczenia limitu 1k euro. Sprzedałem raz droższy sprzęt przez OLX i limit sie po kilku transakcja wyczerpał. Jak ktoś sprzedaje więcej drobnicy, to raczej na dłużej wystarczy bez tych kontrowersyjnych procedur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jot R Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 https://biznes.interia.pl/finanse/news-inpost-po-raz-drugi-w-ciagu-miesiaca-podnosi-ceny-swoich-usl,nId,5962288 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fero415 Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 On 3/27/2022 at 9:40 PM, dj1978 said: sprobuję więc z tym znakiem wodnym. Weryfikacja bierze się bodajże z przekroczenia limitu 1k euro. Sprzedałem raz droższy sprzęt przez OLX i limit sie po kilku transakcja wyczerpał. Jak ktoś sprzedaje więcej drobnicy, to raczej na dłużej wystarczy bez tych kontrowersyjnych procedur. cóż, sorry że odkopuję. to limit nie jest na transakcję tylko na limit pieniężny w określonym przedziale czasu? jak długim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj1978 Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 (edytowane) 50 minut temu, fero415 napisał: cóż, sorry że odkopuję. to limit nie jest na transakcję tylko na limit pieniężny w określonym przedziale czasu? jak długim? Weryfikacja wchodzi po przekroczeniu progu kwotowego bodaj 1000 euro - może to być jedna duża transakcja lub 20 małych. Udało się rozwiązać sprawę, skierowałem prosbę do OLX o zwrot pieniędzy do kupującego, kupujący przelał kwotę bezpośrednio na moje konto. Danych dowodu nie zamierzam przesyłać, choć zapewniają że jest to na 100% bezpieczne (pewnie tak bezpiecznie jak w ruskim banku🙂). Przypuszczam, że trzeba będzie założyć nowe konto i wtedy znów sprzedaż z przesyłką OLX będzie możliwa. Edytowane 15 Kwietnia 2022 przez dj1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fero415 Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 (edytowane) 26 minutes ago, dj1978 said: Weryfikacja wchodzi po przekroczeniu progu kwotowego bodaj 1000 euro - może to być jedna duża transakcja lub 20 małych. to ładnie nas ugotowali jeżeli to nie ma limitu czasowego. jak czytałem opinie pRaWnIkÓw o nowelizacji aml to nikt nie zwracał na to uwagi więc zakładałem że limit jest na traksakcję, nie na całkowitę kwotę obsłużoną przez operatora płatności dla kogoś, a jeśli już to kwota jest liczona indywidualnie na każde źródło, a nie odbiorcę i to w jakimś okresie, np 3,6, 12 miesięcy - szczególnie w kontekście obniżenia tą samą nowelizacją limitu o którym pisałeś do 1k euro... z 15k (słownie: piętnastu tysięcy !!!). unikam czytania legislacji na surowo bo to strata czasu - rozumiem może 10% tego co tam nasmrodzili więc ograniczam się do serwisów typu prawo, dziennik gazeta prawna etc. żeby mieć jakiś obraz jak nowe ustawy czy implementacje pomysłów ke usŁają mi życie. cóż, nic nowego, europejski zamordyzm+ i inwigilacja+. już pierwsza wersja aml z 2018 była intruzywna, nowelka 2021 tylko zacisnęła pętlę. a co do tego nowego konta to nie liczyłbym na odblokowanie możliwości wypłacania bez przesłania skanów dowodu (bez znaków wodnych i innych modyfikacji obrazu, ci co procesują płatności dla olx i vinted nie akceptują takich plików dla procesu weryfikacji) bo dane przechowuje podmiot zobowiązany w zautomatyzowanej bazie i może być tak że algorytmem skojarzą cię bezpośrednio z osiągniętym limitem po ibanie. super prawo. ciekawe gdzie jeszcze trzeba będzie się legitymować, możliwe że moje ulubione typy w postaci hoteli i składów węgla zostaną zepchnięte na dalsze miejsca. Edytowane 15 Kwietnia 2022 przez fero415 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegiel21 Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Nigdy więcej nie nadam paczki Kurierem TNT / FedEx. Nadałem pacakę ze sprzętem audio do USA, paczka przeleżała w ixh agencji celnej 3 tyg i bez próby kontaktu i z niewyjaśnionych przyczyn wraca do Polski. Od czwartku 7.04.2022 dzwonie, piszę @ 2x na dzień do TNT/FedEx aby ktoś łaskawie udzielił mi odpowiedzi czemu paczka wraca, czemu nie podjęto próby kontaktu z odbiorcą (numer tel i @ prawidłowy), ale nikt nie jest w stanie udzielić od ponad tygodnia odpowiedzi. Hit Hitów to to iż dziś dostałem sms od swojego operatora że moje teledony na infolinię TNT/FedEx kosztowały mnie już 35 zł 🤦♂️ Firma złodziej i nie polecam! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x86 Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 (edytowane) @wegiel21 Miałem podobnie z wysyłką do UK. Na szczęście problemy zaczęły się już na na samym początku w lokalnym oddziale więc po rozmowie telefonicznej nakazałem zatrzymanie przesyłki i jej zwrotne wydanie - odebrałem osobiście. Potrącili mi "tylko" ok 20 zł za sam odbiór paczki. Oczywiście walka o resztę zwrotu trwała 3 miesiące. Przedmiot wysłałem Pocztą Polską i zero problemów. Fedex sam stwarza problemy celne (niepoparte wymaganiami i przepisami). Zapewne jak wróci do Ciebie paczka to obstawiam że dowiesz się o braku jakiejś mało istotnej informacji lub samej faktury za przedmioty. Edytowane 15 Kwietnia 2022 przez cpu1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegiel21 Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 (edytowane) 51 minut temu, cpu1 napisał: @wegiel21 Miałem podobnie z wysyłką do UK. Na szczęście problemy zaczęły się już na na samym początku w lokalnym oddziale więc po rozmowie telefonicznej nakazałem zatrzymanie przesyłki i jej zwrotne wydanie - odebrałem osobiście. Potrącili mi "tylko" ok 20 zł za sam odbiór paczki. Oczywiście walka o resztę zwrotu trwała 3 miesiące. Przedmiot wysłałem Pocztą Polską i zero problemów. Fedex sam stwarza problemy celne (niepoparte wymaganiami i przepisami). Zapewne jak wróci do Ciebie paczka to obstawiam że dowiesz się o braku jakiejś mało istotnej informacji lub samej faktury za przedmioty. Faktura była ale dla nich słuchawki okazały się jakąś formą organicznego jedzenia dla ludzióf 🤦♂️ a kontakt do obiorcy i/lub apage satano do nadawcy to już abstrakcja, więc coś czuję iż ktoś będzie musiał być poddany dekapitacji 🤣 Edytowane 15 Kwietnia 2022 przez wegiel21 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommir Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Może to trochę krzywdzące, ale FedEX to zdecydowanie najgorsza firma kurierska z jaką miałem do czynienia. Raptem wysyłałem lub odbierałem kilka paczek ale prawie z każdą coś było nie tak. Albo długie oczekiwanie albo informacje, że kurier nie zastał mnie w domu (oczywiście specjalnie czekałem, przy okazji jednej paczki było tak trzy dni pod rząd). Tak więc też nie polecam i sam nigdy z nich nie skorzystam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Może to trochę krzywdzące, ale FedEX to zdecydowanie najgorsza firma kurierska z jaką miałem do czynienia. Raptem wysyłałem lub odbierałem kilka paczek ale prawie z każdą coś było nie tak. Albo długie oczekiwanie albo informacje, że kurier nie zastał mnie w domu (oczywiście specjalnie czekałem, przy okazji jednej paczki było tak trzy dni pod rząd). Tak więc też nie polecam i sam nigdy z nich nie skorzystam.Krajowy czy zagraniczny? Bo tu zasadnicza różnica. Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegiel21 Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Teraz, retter napisał: Krajowy czy zagraniczny? Bo tu zasadnicza różnica. Wysłane przy użyciu Tapatalka Ani ten z PL ani ten z USA nie wykazał się rozgarnięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommir Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 1 minutę temu, retter napisał: Krajowy czy zagraniczny? Bo tu zasadnicza różnica. Wysłane przy użyciu Tapatalka Zagraniczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blueme Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Tak tu narzekacie, a moim zdaniem nie ma żadnej reguly że jedna firma jest ok a druga be. To wszystko zależy od tego jaki człowiek obsługuje twój rejon czy jest solidny i odpowiedzialny czy też dana firma ma problem z ludzmi do obslugi danego rejonu. Kurier to jest to ostatnie wrażliwe ogniwo, a logistykę wyżej to myślę wszyscy mają podobną (zautomatyzowaną)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegiel21 Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Teraz, blueme napisał: Tak tu narzekacie, a moim zdaniem nie ma żadnej reguly że jedna firma jest ok a druga be. To wszystko zależy od tego jaki człowiek obsługuje twój rejon czy jest solidny i odpowiedzialny czy też dana firma ma problem z ludzmi do obslugi danego rejonu. Kurier to jest to ostatnie wrażliwe ogniwo, a logistykę wyżej to myślę wszyscy mają podobną (zautomatyzowaną)... Ja akurat nie mówiłem o kurierze a skoro FedEx ma taką zautomatyzowaną logistykę to klękajcie narody 🤦♂️ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Ile to razy mówiłem nie znaczek a człowiek. No ale nie chcemy oceniać personalnie wiec oceniamy znaczek.Tak firma ma znaczenie gdyż to ona wyznacza politykę działania poprzez swoje wytyczne. Jeśli firma słabo opłaca oraz daje sporo paczek to ludzie też mają swoje ograniczenia.Najlepszy przykład to nieistniejący kurier pod nazwał siódemka, totalny bałagan który generował sporo błędów oraz niezadowolenia pracowników. Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy66 Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2022 https://kobieta.interia.pl/porady/news-uszkodzona-paczka-od-kuriera-czy-warto-ja-reklamowac,nId,5962323 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.