Skocz do zawartości

fero323 vs Audioinsane.pl w sprawie zwrotu Takstarów


fero323

Rekomendowane odpowiedzi

Nie kupujcie żadnego towaru w sklepie Audioinsane.pl prowadzonego przez E-Trader.pl s.c. (tak, oni mają Takstary)

 

Sklep próbuje mnie oszukać przy zwrocie takstarów hd6000 (w ciągu 10 dni od zakupu) chcąc wyłudzić dodatkowe pieniądze na wymianę padów które według nich w 3 dni używania zniszczyły się niezmiernie. To jest jawne wprowadzanie w błąd konsumentów!

Edytowane przez fero323
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiła kosa na kamień.

 

Mam nadzieję, że każdy kto tutaj zajrzy przyłoży się i przeczyta mój post w całości.

 

Tak się składa, że pracuję w firmie, która prowadzi sklep Audioinsane i znam sytuację od drugiej strony. Potwierdzam, użytkownik fero323 kupił u nas słuchawki Takstar HD6000. Faktycznie po kilku dniach postanowił je zwrócić. OK, każdy ma do tego prawo. Słuchawki przyszły, otworzyliśmy przesyłkę i oniemieliśmy. Słuchawki, które jako brand new pojechały do klienta wróciły do nas w takim stanie:

 

sluchawki.jpg

 

Czy według Was te pady wyglądają jak nówki sztuki, nieużywane? Według nas nie.

 

Oczywiście w takiej sytuacji sprawa została skonsultowana z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Chcemy postąpić zgodnie z prawem, ale nie wiemy co wpłynęło na takie zużycie padów, czy są one brudne? Czy zniszczone przez nieodpowiedni środek użyty do wyczyszczenia przed wysyłką? Jeśli zniszczone to do niczego już się nie nadają.. Jeśli brudne to trzeba je poddać profesjonalnemu czyszczeniu i konserwacji, bo niby jak sprzedać taki produkt dalej? I to jeszcze jako nowy.. Ja osobiście sobie tego nie wyobrażam, ba! nikt z naszej firmy nie był w stanie sobie tego wyobrazić.

 

Po konsultacji z Rzecznikiem dowiedzieliśmy się, że w sytuacji, w której okazało by się, że produkt został zniszczony możemy odrzucić zwrot ale musimy liczyć się z tym, że sprawa skończy się w sądzie. Oczywiście byliśmy gotowi podjąć to ryzyko o czym klient został poinformowany. Został też poinformowany o tym, że spróbujemy dowiedzieć się dlaczego pady wyglądają tak, a nie inaczej i spróbujemy to naprawić. Moim zdaniem wykazaliśmy się dobrą wolą. Pierwszy krok to czyszczenie, a jeśli to się nie uda wymiana padów, a jeśli i to się nie uda na przykład z braku dostępności części zamiennych to co dalej? Klient został poinformowany o planowanych przez nas krokach. Oczywiście w zwrotnej odpowiedzi przyszły pogróżki, numery ustaw, artykuły etc.

 

Pamiętajmy jednak, że w razie odstąpienia bez podania przyczyny od umowy zawartej na odległość to, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Pojęcie zmiany koniecznej w granicach zwykłego zarządu znajduje się zarówno w ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny jak i w art. 395 § 2 kodeksu cywilnego, który reguluje skutki wykonania umownego prawa odstąpienia od umowy. Konsument powinien mieć na uwadze możliwą konieczność zwrotu towaru i korzystać z niego w taki sposób by nie uczynić go nieprzydatnym.

 

Klient zarzuca nam próbę wyłudzenia dodatkowych świadczeń pieniężnych, tak? W zakresie zwykłego zarządu mieści się rozpakowanie zamówionego towaru celem zapoznania się z zawartością zamówienia, jak również przymierzenie lub w inny sposób przetestowanie jego funkcjonalności. Nie powoduje to bowiem zmiany stanu takiej rzeczy, a towar po ponownym zapakowaniu NADAJE SIĘ DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY. Towar, który wrócił od fero323 do dalszej odsprzedaży się nie nadawał. Przywrócenie go do stanu pierwotnego wiąże się z poniesieniem przez nas kosztów. Jeśli jesteśmy w stanie doprowadzić produkt do stanu pierwotnego sami, można machnąć ręką. Jednak w sytuacji, w której wiązało by się to np z zakupieniem dodatkowych części zamiennych mamy prawo żądać rekompensaty, co w praktyce jest potrąceniem proporcjonalnych kosztów przy zwrocie wpłaconych przez klienta wcześniej pieniędzy. I o tym klient także został poinformowany.

 

Jak widać według fero323 konsument może oddać przedsiębiorcy produkt nie nadający się do dalszej odsprzedaży i nie poniesie z tego tytułu żadnych konsekwencji.. Najwyraźniej nie bierze on pod uwagę faktu, że oprócz ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny w naszym kraju obowiązują także ogólne przepisy prawa cywilnego.

 

Po wykonanych testach okazało się, że przy pomocy specjalistycznych środków czyszczących do skóry ekologicznej jesteśmy w stanie wyczyścić pady słuchawek. Spójrzcie, po lewej stronie zdjęcia znajduje się słuchawka wyczyszczona, a po prawej słuchawka jeszcze przed czyszczeniem:

 

sluchawki_efekt_czyszczenia.jpg

 

Czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości? Oczywiście poza klientem, który nie przypomina sobie, żeby wysyłał do nas słuchawki w takim stanie ;-)

 

Koledze polecam większą dbałość o higienę osobistą, a innych sprzedających zwyczajnie przed kolegą przestrzegam. No chyba, że chcecie by wracały do Was produkty w takim stanie.

 

Poczułam się w obowiązku, żeby zabrać głos, ponieważ moim zdaniem takie oszczerstwo nie powinno pozostać bez odpowiedzi.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tym wypadku faktycznie sklep może wyjść obronną ręką, nie da się ukryć. Ale sam miałem np z pewnym sklepem spór - oddałem słuchawki w terminie, na których ślady użytkowania trzebaby było znaleźć używając daktyloskopii. Nagle dowiedziałem się, że nie przyjmą ich, bo... pudełko mają porwane(!) Ale nie ze mną te numery - ja zapobiegawczo zrobiłem fotkę spakowanych słuchawek i im wysłałem - więcej się nie odezwali, a na moim koncie pojawiła się kasa na następny dzień :D. Także krętaczy wśród sprzedawców niestety nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1313 krętaczy nigdzie nie brakuje :-) Niestety, są zarówno wśród przedsiębiorców jak i wśród klientów.

 

Mi, podobnie jak Tobie, też kiedyś bezpodstawnie odmówiono zwrotu towaru. Jako, że znam zasady, bo stykam się z tym na co dzień, odzyskałam pieniądze. Niestety nie obyło się bez interwencji Rzecznika, a na sam zwrot czekałam aż 50 dni.. ale doczekałam się.

 

W pracy zawsze staramy się postępować tak by każdy był zadowolony. A że od czasu do czasu trafiają się klienci pokroju fero323, trudno, trzeba z tym żyć. Natomiast jedno jest pewne, nie pozwolę nikogo z nas bezpodstawnie obrażać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pani kolegą i nie życzę sobie używania tego sformułowania w stosunku do mnie.

 

Wysłane przeze mnie słuchawki nie miały żadnych oznak ubocznych tak jak te przedstawione na zdjęciu. Były wytarte przed wysłaniem. Najwyraźniej magicznie pobrudziły się w trakcie podróży pocztą polską. Przestroga na przyszłość, będę pamiętał żeby robić szczegółowe zdjęcia każdego towaru, który zakupiłem, żeby uniknąć takich przepraw.

 

Sugestie co do higieny osobistej jak również drwiący ton całej korespondencji prowadzonej z państwem są żenujące, oczywiście mogę wkleić całą korespondencję jeśli jest ktoś zainteresowany i z mojej strony nie ma żadnych pogróżek, a wskazywanie art. prawnych to nie są pogróżki tylko wskazanie państwu faktycznego stanu prawnego.

 

I nie do końca rozumie Pani "zwykły zarząd", w ramach zwykłego zarządu mieści się zarówno rozpakowanie, jak również używanie rzeczy zgodnie z przeznaczeniem, a założenie słuchawek na głowę i używanie ich przez kilka dni mieści się jak najbardziej w tym zakresie. i to nie jest moje widzimisię tylko ustawa. Sugeruję lekturę Komentarza do ustawy pod redakcją dr Cezarego Banasińskiego z Wydziału Prawa i Adm. Uniwersytetu Warszawskiego.

 

 

Zarzucaliście mi państwo że zepsułem słuchawki, cyt: "Po otwarciu przesyłki z słuchawkami zostaliśmy dosłownie to ujmując wstrząśnięci tym, co zobaczyliśmy. Pady słuchawek noszą bardzo wyraźne ślady używania. Nie wiemy co doprowadziło do takiego stanu rzeczy, materiał, z którego wykonano pady jest pokryty białym nalotem, który wypełnia wszystkie szczeliny w strukturze materiału, w miejscach, w których słuchawki miały kontakt z uszami lub głową..............................w związku z tym, że została naruszona struktura materiału, z jakiego zostały wykonane pady, co wskazuje na to, że czynności jakich się pan dopuścił na słuchawkach wykraczyły poza zwykły zarząd",

 

Czy tak pisze sklep który szanuje klienta? drwiącym tonem?

 

i jak to się stało że przedstawiane w mailu uszkodzone słuchawki jednak nie mają naruszonej struktury materiału jak to sugerowali państwo wcześniej?

po wytarciu szmatką same się naprawiły?

 

"według fero323 konsument może oddać przedsiębiorcy produkt nie nadający się do dalszej odsprzedaży i nie poniesie z tego tytułu żadnych konsekwencji."

Jak widać na załączonym zdjęciu produkt jednak nadaje się do sprzedaży i nie został zniszczony.

 

Poczułem się w obowiązku, żeby zabrać głos, ponieważ moim zdaniem nie jestem oszczercą, a ocenę pozostawiam czytającym.

Edytowane przez fero323
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłane przeze mnie słuchawki nie miały żadnych oznak ubocznych tak jak te przedstawione na zdjęciu.

...

i jak to się stało że przedstawiane w mailu uszkodzone słuchawki jednak nie mają naruszonej struktury materiału jak to sugerowali państwo wcześniej?

po wytarciu szmatką same się naprawiły?

 

"według fero323 konsument może oddać przedsiębiorcy produkt nie nadający się do dalszej odsprzedaży i nie poniesie z tego tytułu żadnych konsekwencji."

Jak widać na załączonym zdjęciu produkt jednak nadaje się do sprzedaży i nie został zniszczony.

 

Myślę, że dobrze by było gdyby w pierwszej kolejności ustalił pan sam ze sobą wspólną wersje wydarzeń.

 

I tak, ma pan rację, po zakupie specjalistycznych środków czyszczących i konserwujących do skóry ekologicznej i po poświęceniu sporej ilości czasu na to by doprowadzić słuchawki do stanu pierwotnego produkt znów może wrócić do sprzedaży.

 

Z mojej strony ta dyskusja jest zamknięta.

 

A ponieważ znajdujemy się w Fanklubie Takstara, to dla wszystkich fanów mam niespodziankę. Miałam dzisiaj trochę czasu w ciągu dnia, zamknęłam się w studio i zrobiłam kilka zdjęć. Często pytacie o porównania konkretnych modeli Takstara, np: czy słuchawki a, są większe niż słuchawki b czy nie etc .. no to proszę, najpopularniejsze modele na jednym zdjęciu:

 

porownanie3.jpg

 

A tutaj jeszcze w zestawieniu z CAL-ami ;-)

 

porownanie2.jpg

 

Gdybyście chcieli na takim porównaniu zobaczyć jakieś inne modele Takstara z naszej oferty dajcie znać, będę pstrykać :-)

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"I tak, ma pan rację, po zakupie specjalistycznych środków czyszczących i konserwujących do skóry ekologicznej i po poświęceniu sporej ilości czasu na to by doprowadzić słuchawki do stanu pierwotnego produkt znów może wrócić do sprzedaży."

 

a właśnie "zakup specjalistycznych środków czyszczących" słowo klucz, czyli jednak nie dostane zwrotu całego świadczenia pieniężnego ponieważ okaże się że środki czyszczące były bardzo drogie? :)

przecież to zdanie jasno pokazuje praktyki sklepu, czy może się mylę?

 

Jeśli państwo uważali że słuchawki są brudne (choć nie były przy wysyłce) jak to pani napisała to można było napisać do mnie maila grzeczniejszym tonem i nie posuwać się do drwin i ośmieszania, wtedy sprawa nawet nie zostałaby poruszona na forum.

Jest to bardzo przykre, że tak zachowuje się jeden z niewielu sklepów sprzedający Takstara.

 

Ale proszę pisać, pogrążać się dalej.

 

 

Z mojej strony również dyskusja jest zamknięta do czasu rozwiązania całego sporu o czym nie omieszkam napisać w tym wątku.

Pozdrawiam

Edytowane przez fero323
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukłon w stronę Moderacji za zrobienie porządku.

 

Do fero323:

Z mojej perspektywy, wklejenie tutaj całej korespondencji pomiędzy panem, a sklepem Audioinsane było by po prostu nieetyczne, natomiast jeśli pan czuje taką potrzebę proszę to zrobić. W żadnym naszym e-mailu nie było drwiny ani ośmieszania pana osoby. Zwyczajnie, po raz kolejny posuwa się pan do kłamstwa.

 

Do wyczyszczenia i konserwacji słuchawek została zużyta tylko część zakupionych przez nas produktów, w związku z czym nie zostanie pan obciążony kosztami ich zakupu. Zostanie panu zwrócona pełna kwota.

 

Mamy tylko jedną prośbę: proszę już więcej nie dokonywać zakupów w sklepach prowadzonych przez naszą firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę opowiadać się po którejś ze stron. Przyznam że dziwna sytuacja.

 

Te pady są tak podatne na zanieczyszczenie czy to kolega miał tak nieziemsko nieumytą głowę, że się tak łagodnie wyrażę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem hd6000 z miesiąc i raczej z tymi padami jest wszystko ok. Wyglądają po prostu na przepocone (sól została na padach) i wystarczyło je przetrzeć wilgotną szmatką. Z drugiej strony to tak jak dostać iemy z miodem na gumkach/foamach - da się łatwo wyczyścić, ale niesmak zostaje.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po zdjęciach również mam podobne odczucia.

 

Z drugiej strony to tak jak dostać iemy z miodem na gumkach/foamach - da się łatwo wyczyścić, ale niesmak zostaje.

 

Znam ból. Nagminnie otrzymywałem takie słuchawki do testów i za każdym razem musiałem poświęcać min. pół godziny na czyszczenie, czasami więcej. Ze zdjęciami też potem była masakra, żeby to nie wyglądało jak wyjęte z kontenera na odpady.


Na szczęście mogę mówić o tych przygodach już w czasie przeszłym :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MrBrainwash

Używam w domu od ponad roku Superluxy-HD330 i do tej pory nie mają takich "objawów" więc raczej nie chodzi o nieumytą głowę. :)

 

@Szwagiero @xDrope

To wyobraźcie sobie moje zdziwienie jak dostałem takie zdjęcia na maila, podczas gdy towar był wysłany w innym stanie, stąd też żałuję że nie zrobiłem zdjęć w rozdzielczości 4000x4000, byłby wtedy idealny dowód na rzetelność sklepu.

 

 

Co do samego sprzedawcy, ciągłe zarzucanie sprzedawcy kłamstw jest na prawdę niską praktyką.

Tak samo ja mogę zarzucić sprzedawcy że podmienił słuchawki i wysłał mi zdjęcie zupełnie innych słuchawek, no bo jak sprzedawca udowodni że tego nie zrobił?

To dalej jest słowo sklepu, który próbuje się bronić na każdy sposób przeciwko mojemu słowu.

Na prawdę życzę więcej pokory sprzedawcy, bo konkurencja jest na prawdę wielka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak w przypadku przedsiębiorców nie ma zwrotów.

Ale w przypadku zwykłych konsumentów, nawet przy fakturze prawo do zwrotu obowiązuje.

 

 

EDIT

Swoją drogą brakuje mi na tym forum wątku/działu właśnie z komentarzami na temat sklepów sprzedających sprzęt audio.

Edytowane przez fero323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą brakuje mi na tym forum wątku/działu właśnie z komentarzami na temat sklepów sprzedających sprzęt audio.

 

To raczej ryzykowny pomysł. Niniejsze forum jakby nie patrzeć należy do konkretnego sklepu (mp3store) i taki dział oraz wpisy mogłyby być zinterpretowane jako forma walki z konkurencją. No i nigdy nie można też mieć pewności, że osoby piszące w takich działach/wątkach nie są mówiąc kolokwialnie podstawione, a ich intencje faktycznie są szczere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo ja mogę zarzucić sprzedawcy że podmienił słuchawki i wysłał mi zdjęcie zupełnie innych słuchawek, no bo jak sprzedawca udowodni że tego nie zrobił?

 

Sprzedawca udowodni to w bardzo prosty sposób.

 

Tak się składa, że od momentu, w którym do naszej oferty wprowadziliśmy Takstara, a więc od lutego 2014 kupiliśmy dokładnie 1 sztukę słuchawek HD6000, tą która trafiła do pana. Dane są do wglądu w naszym systemie sprzedaży i bardzo chętnie udostępnimy je w sądzie. Ewidentnie prosi się pan o sprawę cywilną o oszczerstwa.

 

Bardzo proszę moderatora o zamknięcie tego tematu, czyli o zabezpieczenie materiału dowodowego: po zamknięciu wątku fero323 straci możliwość edycji swoich postów.

 

Od tej chwili zainteresowanego proszę o kontynuację korespondencji drogą oficjalną.

 

 

// Zgodnie z prośbą. Ev. Wątek ponownie otwarty po wyjaśnieniu sprawy.

Edytowane przez EvilKillaruna
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie sklep zachował się w porządku i zwrócił pieniądze.

No tak.. brudne słuchawki sklep doprowadził do stanu pierwotnego we własnym zakresie, włożył w to własne koszty i czas. I zwrócił panu pełną kwotę. Tak, sklep zachował się w porządku. Nawet bardzo :-)

 

W niecodziennej sytuacji jaką nam pan zgotował, stanęliśmy na wysokości zadania i z podniesionym czołem rozwiązaliśmy zaistniały problem.

 

Do Moderacji:

Na usunięcie tematu, co w prywatnej wiadomości zaproponował mi sam zainteresowany, się nie zgadzam. Natomiast skoro sprawa została obustronnie wyjaśniona proszę o ponowne jego zamknięcie.

Edytowane przez harveyyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności