Saiya-jin Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Ale chyba nie ma obecnie 4 cylindrów w niskiej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 15 minut temu, hesus666 napisał: Czysto konstrukcyjnie - 3 cylindy to się trzeba nakombinować żeby był balans, a i tak mimo tych wszystkich dodatków kulturę pracy one mają średnią. Czy są natomiast lżejsze? - polecam porównać bo sam się kiedyś zdziwiłem na przykładzie Fiesty Porównując samochód z tym samym wyposażeniem to takie 1.0 EcoBoost było cięższe od 1,25 albo 1.4 - cały ten osprzęt swoje ważył. No i wysokie obroty to jest to. Mój japonski dziadek poniżej 4krpm nie jedzie 3 cylindry wyważenia nie mają zupełnie. Kombinują z jakimiś sposobami na wyważenie tych silników ale i tak to nie jest to. Tak naprawdę to oni idą w 3cylindry bo produkcja takiego silnika jest o wiele tańsza o jakieś 40% (tak czytałem gdzieś kiedyś) . Spalanie jest nie jest jakieś rewelacyjne w tych kosiarkach z turbo. Moim zdaniem lepiej jakiegoś wolnossaka np. 1.4 czy 1.6. No i taki wolnossak w miarę nie wysilony jak np to 1.2 z Rio nadaje się do gazu. Jest niewysilony. 2 minuty temu, Saiya-jin napisał: Ale chyba nie ma obecnie 4 cylindrów w niskiej cenie. Kia Rio ma 4. Fiat zdaje się też. Edytowane 9 Listopada 2018 przez Oskar2905 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 36 minut temu, hesus666 napisał: Czysto konstrukcyjnie - 3 cylindy to się trzeba nakombinować żeby był balans, a i tak mimo tych wszystkich dodatków kulturę pracy one mają średnią. Czy są natomiast lżejsze? - polecam porównać bo sam się kiedyś zdziwiłem na przykładzie Fiesty Porównując samochód z tym samym wyposażeniem to takie 1.0 EcoBoost było cięższe od 1,25 albo 1.4 - cały ten osprzęt swoje ważył. No i wysokie obroty to jest to. Mój japonski dziadek poniżej 4krpm nie jedzie Na przykladzie fiesty to porownywales przed i poliftowa w ktorych ecoboosty sie pojawily i ta nowsza urosla wiec jest tez ciezsza. W ecoboost masz caly moment obrotowy w dodatku wiekszy niz w 1.4 juz od 1500 obrotow. Wiec i tak jest ciszej bo przy normalnej jezdzie to uzywasz 2-3 tys obrotow. Zeby nie bylo ja nie jestem jakims oredownikiem tych silnikow ale dynamika jest o wiele wyzsza. Jak pojezdzisz turbodieslem i 3 cylindrowym z turbo to ciezko wrocic do wolnossaka chyba ze duzego. Edytowane 9 Listopada 2018 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus666 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Nie. Porównywałem ten sam model. EDIT: https://www.wikar.pl/files/Ford_Fiesta_Katalog.pdf - można samemu sprawdzić. Edytowane 9 Listopada 2018 przez hesus666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 24 minuty temu, Spawn napisał: Na przykladzie fiesty to porownywales przed i poliftowa w ktorych ecoboosty sie pojawily i ta nowsza urosla wiec jest tez ciezsza. W ecoboost masz caly moment obrotowy w dodatku wiekszy niz w 1.4 juz od 1500 obrotow. Wiec i tak jest ciszej bo przy normalnej jezdzie to uzywasz 2-3 tys obrotow. Zeby nie bylo ja nie jestem jakims oredownikiem tych silnikow ale dynamika jest o wiele wyzsza. Jak pojezdzisz turbodieslem i 3 cylindrowym z turbo to ciezko wrocic do wolnossaka chyba ze duzego. Zauważ że samochód miał być ekonomiczny, tani w utrzymaniu (a co za tym idzie i w naprawach) i mieć instalacje gazową. Myślisz że taki wysilony silnik z turbo da się przerobić na gaz? Wątpię, a w takim silniku turbodoładowanym jest zawsze więcej osprzętu który jest bardziej wysilony a co za tym idzie taki silnik jest droższy w naprawach. @Saiya-jin rozglądnij się za kią jakąś albo hyundai'em. To są jedni z niewielu producentów którzy nadal oferują silnik "starej daty". Normalny 16v z wtryskiem MPI. Fiatowskie silniki też dobrze chodzą z gazem (można nawet kupić tipo w t-jetcie z fabrycznym gazem). Polecam stronę http://motobenzyna.pl/silniki/3800-silnik-12-16v-kappa-g4la.html w większości rzeczy się pokrywają z tym co jest powszechnie wiadomo . No i masz napisane w jakim samochodzie jest jaki silnik nie musisz się domyślać . Ogólnie warto szukać samochodów które mają jak najwięcej części już sprawdzonych z innych modeli czy generacji. Takie auta mają w ten sposób o wiele mniej "chorób wieku dziecięcego". Po to są między innymi liftingi żeby te choroby wyeliminować. Ogólnie im mniej wysilony silnik tym lepiej, a jak ma wtrysk pośredni (MPI) to już w ogóle bajka (jeśli chodzi o gaz) . Edytowane 9 Listopada 2018 przez Oskar2905 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 19 minut temu, hesus666 napisał: Nie. Porównywałem ten sam model. EDIT: https://www.wikar.pl/files/Ford_Fiesta_Katalog.pdf - można samemu sprawdzić. Rzeczywiscie masz racje. Ecoboost jest ciezszy acz nadal lepiej przyspisza. Od 50 do 100 o cale 2 sekundy szybciej. @Oskar2905 ale ja go nie proponuje nikomu tylko mowie ogolnie o tych silnikach ze nie sa calkiem do kitu i maja swoje plusy. Edytowane 9 Listopada 2018 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 3 minuty temu, Spawn napisał: @Oskar2905 ale ja go nie proponuje nikomu tylko mowie ogolnie o tych silnikach ze nie sa calkiem do kitu i maja swoje plusy. chyba że tak, no ale do wymagań autora to ma się nijak . @Saiya-jin w kiach i hyundayiach te silniki są już baardzo długo (jakieś 9-10 lat już) i jak coś się psuło to już to naprawiono, będą najtańsze w naprawach. Nie bez powodu jest taki zalew kii i hyundaiów na drogach szczególnie jako służbówki . Edytowane 9 Listopada 2018 przez Oskar2905 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 To jest watek o motoryzacji a nie o wyborze jednej osoby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Niby tak... . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus666 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Tylko ze te super przyspieszenie to zaleta turbo. A wady 3 cylindrów dalej zostają. Nie lepiej turbo i przynajmniej 4 gary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 10 minut temu, hesus666 napisał: Tylko ze te super przyspieszenie to zaleta turbo. A wady 3 cylindrów dalej zostają. Nie lepiej turbo i przynajmniej 4 gary? Pewnie ze lepiej, sam jezdzilem przez 8 lat autem z 4 cylindrowym silnikiem 2.3 turbo ale palil mi do 14 litrow po miescie a zalanie baku do pelna kosztowalo kolo 400zl. Ekologia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus666 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 9-5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Dokladnie, a teraz jezdze kombivanem z dwa razy mniejszym silnikiem i place 2x mniej na stacji Edytowane 9 Listopada 2018 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neonlight Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 5 minut temu, Spawn napisał: Dokladnie, a teraz jezdze kombivanem z dwa razy mniejszym silnikiem i place 2x mniej na stacji Ale, to już nie.. SAAB . A tak przy okazji, jak Ci się spisywał, awaryjność, blachy, prowadzenie itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 3 minuty temu, neonlight napisał: Ale, to już nie.. SAAB . A tak przy okazji, jak Ci się spisywał, awaryjność, blachy, prowadzenie itp.? Mialem 9-5 kombi z 2001 roku. Kupilem jako 8 letniego i przez 5 lat poza laniem duzej ilosci benzyny i zwykla eksploatacja nic sie specjalnie nie dzialo Ostatnie 3 lata za to sobie auto odbilo i ciagle auto u mechanika. Jak mi sie pierworodny rodzil to wiozlem zone do szpitala pozyczonym autem bo saab na lawecie wracal dzien wczesniej Ciagle cos i zawsze drogie chyba ze akurat pasowala czesc od vectry. Blacha pancerna po 16 latach zero rdzy. Prowadzenie pewne i stabilne wrecz dostojne. Przyspieszenie na dwojce do wyprzedzania wbija w fotel ale duza waga i przedni naped to nie powariujesz. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neonlight Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 A co się psuło, tak z ciekawości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Alternator, poduszka pod skrzynia biegow, termostat, zaworek przy pompie plynu chlodniczego, syrena od alarmu (niestety nie przestala dzialac tylko uruchamiala sie sama o dziwnych porach), turbo, czujnik polozenia walu, odma, sprzeglo. Na wylocie mialem tez rozrusznik, rozrzad i dziwnie dlugo trzymajaca sie cewke zaplonowa ktora psuje sie bez zapowiedzi co killa lat i kosztuje 1500zl ale spasowalem i zmienilem auto. Edytowane 9 Listopada 2018 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neonlight Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 O kurczę, sporo tego, a podobno to są bezawaryjne auta - wyleczyłem się, dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Saaby? No tak średnio bym powiedział. Zamiast zrobić powiększoną Vectrę trochę bardziej luksusową z ewentualnie ich silnikiem to oni zrobili zupełnie nowy samochód. Głupota no ale to był Saab...tego nie ogarniesz 😛 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 21 minut temu, neonlight napisał: O kurczę, sporo tego, a podobno to są bezawaryjne auta - wyleczyłem się, dzięki . Jak bym sprzedal po 5 latach to tez bym mowil ze bezawaryjne Jak sie lakomisz na te z otomoto to wiedz ze do kazdego wystawionego za okolo 10tys trzeba wsadzic kolejne 10-15tys zeby jezdzilo. Ja sprzedalem taniutko bo jestem uczciwym lamusem i napisalem o niedomaganiach. Koles co odemnie kupil, powiedzial mi ze szukal od dawna i ogladal nawet 3 razy drozsze niz moje ktore mialy byc iglami a byly gorsze znacznie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neonlight Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 3 minuty temu, Spawn napisał: Jak sie lakomisz na te z otomoto to wiedz ze do kazdego wystawionego za okolo 10tys trzeba wsadzic kolejne 10-15tys zeby jezdzilo. Hehe.. tego nie musisz mi mówić, znam to z autopsji, nawet z kwotą się wstrzeliłeś idealnie . 15 minut temu, Oskar2905 napisał: Saaby? No tak średnio bym powiedział. Zamiast zrobić powiększoną Vectrę trochę bardziej luksusową z ewentualnie ich silnikiem to oni zrobili zupełnie nowy samochód. Głupota no ale to był Saab...tego nie ogarniesz 😛 . Ostatnio jakiś filmik oglądałem o Saab-ach, podobno te do końca lat 80s były nie do zajeżdżenia (modele 900, 9000?!) . A jak przejął ich GM, to się zaczęły cyrki. 8 minut temu, Spawn napisał: Ja sprzedałem taniutko, bo jestem uczciwym lamusem i napisałem o niedomaganiach. Dobrze wiedzieć, daj namiary na siebie - to ile chcesz za tego kombivana? Edytowane 9 Listopada 2018 przez neonlight Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Stare saaby też miały swoje dziwactwa. Zwłaszcza jeśli chodzi o serwis (ułożenie skrzyni i silnika jest...nietypowe ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FunGD Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 W dniu 8.11.2018 o 00:56, Saiya-jin napisał: Odkopię temat. Chciałbym nowy samochód po taniości. Budżet myślę, że tak do 45k. Ma być tanio, ekonomicznie, wygodnie i w miarę cicho. Nie zależy mi na audio. Na jakąś dynamikę nie liczę, bo wiadomo, że to za małe moce. Wstępnie interesują mnie takie modele: - Skoda Fabia - Toyota Yaris - Kia Rio - Hyundai i20 - Fiat Tipo Najtaniej wychodzi Fabia, bo z fabrycznym LPG jakieś 43000 zł. Rio i Tipo już bardziej pod 50000 zł i bez gazu. Polecacie coś? Akurat też jestem po riserczu rynku i sam wybrałem nowego Dustera, 1.6 w benzynie. W Twoim budżecie to była by wersja essential z dołożoną klimą. Auto niezawodne, bez choroby wieku dziecięcego, bo to technologia reanult z lat ,97-2003, a silnik to przeszczep z kaszkaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 1 minutę temu, FunGD napisał: Akurat też jestem po riserczu rynku i sam wybrałem nowego Dustera, 1.6 w benzynie. W Twoim budżecie to była by wersja essential z dołożoną klimą. Auto niezawodne, bez choroby wieku dziecięcego, bo to technologia reanult z lat ,97-2003, a silnik to przeszczep z kaszkaja dobry wybór. Kiedyś o daciach mówiło się że rdzewieją. Prawda to czy sobie poradzili z tym już? Edytowane 9 Listopada 2018 przez Oskar2905 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FunGD Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Nie prawda...kilku moich znajomych jeździ tymi autami z początku produkcji tzn. 2010 i grama rdzy nie ma..Dodatkowo żadnych awarii, a na przeglądach tylko oleje i filtry wymieniają. Czesi i Słowacy używają tych aut do serwisowania masztów TV w Tatrach i auta mają progi i nadkola wypiaskowane od latającego żwiru spod kół i też zero rdzy - są filmy na YT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.