Skocz do zawartości

Rowery


Blue

Rekomendowane odpowiedzi

Myślicie że jak założę tarczę z przodu na alu pająku przestanie mi dzwonić tarcza? Przy 22-25km/h tarcza mi robi jingle bells, przy innych jest cisza.

 

Amor

Manitou Drake, Hamulec XTR M975 (dobrze ustawiony), piasta DT ONYX, Obręcz DT 4.2 i szprychy DT Champion. Tarcza lekka dartmoor nano

Ja polecam tarcze deore XT. Bardzo solidne tarcze, nie dzwonią. Wcześniej miałem tarcze Hayes'a i była masakra (na 160mm, nie chcę wiedzieć co by było z 180mm). Tylko nie bierz ICE-Tech'ów bo szkoda kasy. No chyba, że dużo ważysz i często wybierasz się w góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tablica.pl/oferta/rower-avenue-airbase-55-cm-super-stan-ID2XiaR.html

 

o kurde.. w ******stym stanie za dobra kasę.... aż mnie korci by podjechać i go pomacać...

 

fajny, tylko tych błotników nie mogę przetrawić, zaraz bym rozkręcał.

 

Jak sie maja te wszystkie latarki Grega do takiej?:

niestety nijak, w dodatku patent zoom to pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem od nowa koło i zacisk, jest w miarę, na dziurach tylko trochę dzwoni, amor jest dość przyzwoity więc wątpię żeby to była jego wina. Licytuję tarczę na pająku z avida zobaczymy czy będzie lepsza bo xt to 150 zeta trochę dużo

 

 

Dzięki za sugestie.

 

Jeśli chcesz zmienić, to polecam jednak rozważyć Shimano XT SM-RT76. Bardzo przyjazna tarcza. Jednakże zacząłbym od próby wyprostowania tarczy w warunkach domowych - zaopatrz się w klucz nastawny, miękki ołówek i taśmę klejącą. Zablokuj ołówek taśmą tak, by rysował tarczę w miejscu wychyłu i po zlokalizowaniu naginaj kluczem nastawnym. Procedurę powtarzaj aż do uzyskania satysfakcjonującego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

tzn problem występował w zasadzie od nowości, oglądałem tarczę i jest raczej prosta; może trafię na licytacji tego xt'ka tylko lipa po 50g więcej no ale cisza i brak wkur@#ania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bike-components.de/products/info/p23284_Bremsscheibe-SM-RT76-6-Loch-fuer-XT-.html tu masz tę tarcze w dobrej cenie. Tylko nie wiem jak tam z wysyłką do PL. Ja zawsze zamawiałem na miejscu jak byłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn problem występował w zasadzie od nowości, oglądałem tarczę i jest raczej prosta; może trafię na licytacji tego xt'ka tylko lipa po 50g więcej no ale cisza i brak wkur@#ania

 

Ja tam z lightowania swej kozy wyrosłem jak się okazało, że zejście poniżej osiągniętych wcześniej 9 kg zaczyna kosztować absurdalną ilość orzełków, a zysk w osiągach był na poziomie błędu percepcji. Tym samym nie otrzymywałem w zamian nic poza miłym połechtaniem ego i topnieniem cyfr na rachunku bankowym. Jednocześnie mam rower wart kilka średnich krajowych i boję się go zostawić pod sklepem, a na ewentualność spotkania jakiegoś zapalonego amatora cudzej własności nabyłem pałkę teleskopową ważącą 540 gram. Koło się zamknęło. :blink:

 

http://www.bike-components.de/products/info/p23284_Bremsscheibe-SM-RT76-6-Loch-fuer-XT-.html tu masz tę tarcze w dobrej cenie. Tylko nie wiem jak tam z wysyłką do PL. Ja zawsze zamawiałem na miejscu jak byłem...

 

http://www.bikestacja.pl/pl/tarcza-hamulcowa-disc-shimano-deore-xt-sm-rt76m-160mm-6otw-5268.html - w Polsce i do tego taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn problem występował w zasadzie od nowości, oglądałem tarczę i jest raczej prosta; może trafię na licytacji tego xt'ka tylko lipa po 50g więcej no ale cisza i brak wkur@#ania

 

Mi też niedawno zaczęła dzwonić tarcza z przodu, ale udało mi się rozwiązać problem w ten sposób:

 

1. Poluzowałem zacisk tak aby można było nim ruszać.

2. Trzymając wciśnięty (lekko) hamulec przetoczyłem rower kilka metrów.

3. Cały czas trzymając jedną ręką wciśnięty hamulec dokręciłem zacisk.

 

Jak na razie jest ok.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn problem występował w zasadzie od nowości, oglądałem tarczę i jest raczej prosta; może trafię na licytacji tego xt'ka tylko lipa po 50g więcej no ale cisza i brak wkur@#ania

Ja tam z lightowania swej kozy wyrosłem jak się okazało, że zejście poniżej osiągniętych wcześniej 9 kg zaczyna kosztować absurdalną ilość orzełków, a zysk w osiągach był na poziomie błędu percepcji. Tym samym nie otrzymywałem w zamian nic poza miłym połechtaniem ego i topnieniem cyfr na rachunku bankowym. Jednocześnie mam rower wart kilka średnich krajowych i boję się go zostawić pod sklepem, a na ewentualność spotkania jakiegoś zapalonego amatora cudzej własności nabyłem pałkę teleskopową ważącą 540 gram. Koło się zamknęło. :blink:

 

http://www.bike-components.de/products/info/p23284_Bremsscheibe-SM-RT76-6-Loch-fuer-XT-.html tu masz tę tarcze w dobrej cenie. Tylko nie wiem jak tam z wysyłką do PL. Ja zawsze zamawiałem na miejscu jak byłem...

http://www.bikestacja.pl/pl/tarcza-hamulcowa-disc-shimano-deore-xt-sm-rt76m-160mm-6otw-5268.html - w Polsce i do tego taniej.

A to sorka. Dawno nie sprawdzałem na bs bo pamiętam że drogo było. Z resztą to jest promocja, więc co się dziwić, że przeoczyłem ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie potrzebna rada dla totalnego laika jeśli chodzi o kolarzówki. Do tej pory śmigam po mieście na rowerze holenderskim, chciałbym wyruszyć w trasę, na ulice. Myślę więc właśnie o kolarzówce, która mogłaby pomóc jednocześnie wyrobić kondycję i sprawić dużo frajdy.

 

Z tego co zdążyłem zauważyć to lepiej opłaca sie kupić używany model ale tu stoi pytanie jaki i czy jest możliwość dobrania ramy pod swój wzrost bez konieczności przymiarki. U mnie w mieście jest kilka sklepów z rowerami ale nie chcę jeśli nie będę zmuszony bulić znacznie drożej.

 

Więc mile widziane oferty z Allegro itp. Mam 183 cm wzrostu, szczuplej budowy ciała. Kwota jaką dysponuję to na chwilę obecną +/- 1000 zł, wiem, ze to dość mało ale może da sie w tej cenie kupić jakiś konkretny model z którego będę zadowolony?

Edytowane przez eternia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej celuj w używane szoski. Jest ich w obrocie całkiem sporo i można wyrwać bardzo dobry rower w niewielkich pieniądzach - 1000 zł będzie aż nadto. Raczej warto się rozglądać za starszymi acz zadbanymi rowerami. Trudno powiedzieć konkretnie jaki - musisz ocenić na podstawie stanu technicznego, grup osprzętu i jakości komponentów.

 

Przy Twoim wzroście rama o wysokości 56 cm powinna być dobra ale koniecznie zadbaj o wcześniejszą przymiarkę. Może nie konkretnego egzemplarza, który będziesz chciał kupić ale generalnie wielkości ramy - czy 56 cm nie będzie za wysoka. Zwróć uwagę czy potencjalna przyszła rama jest lo- pro (górna rura schodzi w dół w kierunku mostka), równoległa do podłoża czy slopingowa (górna rura schodzi w dół w stronę sztycy). Różne geometrie wpływają na sylwetkę na rowerze, komfort, aerodynamikę. Starsze, stalowe ramy są generalnie proste albo delikatnie lo- pro, nowsze aluminiowe praktycznie zawsze slopingowe.

 

Ja osobiście polecam zakup klasycznej szosy na stalowej ramie z cienkich rurek, z zadbanym osprzętem pokroju Shimano 600, 105, ewentualnie Campagnolo. Zwykle kółka w takich są na piastach z łożyskami kulkowymi (nie maszynowymi), o standardowej ilości szprych (32 lub 36) i niskich obręczach. Zwróć uwagę na klamki bądź klamkomanetki - starsze grupy osprzętu miały manetki montowane na ukośnej rurze ramy, co współcześnie jest nieuzasadnione. Raczej celowałbym w zintegrowane klamkomanetki. Pamiętaj, że szosy mają zwykle baranki, które wymuszają pochyloną, aerodynamiczną sylwetkę. Na początku będzie Ci na pewno niewygodnie ale po czasie się przyzwyczaisz. To samo tyczy się siodełka - wygodną, szeroką kanapę mieszczucha będziesz musiał zamienić na wąską szosową dechę, która umożliwi długotrwałe pedałowanie z wysoką kadencją.

 

Przykładowe oferty:

 

http://allegro.pl/idealna-piekna-szosa-columbus-full-shimano-600-i3384462168.html

http://allegro.pl/peugeot-catania-klamkomanetki-bcm-i3398847899.html

http://allegro.pl/okazja-rower-kolarka-peugeot-teamline-2000-i3390917044.html

 

Dla kontrastu trochę nowsze konstrukcje:

http://allegro.pl/szosa-batavus-airlight-roz-58-58cm-shimano-rsx-i3371281548.html

http://allegro.pl/specialized-secteur-w-stanie-idealnym-i3389374092.html

http://allegro.pl/decathlon-7-2-sport-sora-michelin-shimano-carbon-i3378768354.html

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przymiarka pod szosę, to nie "na oko", tylko polecam zrobić przykładowy pomiar: http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

 

Kupując używaną szosę, zapewne jeszcze w klasycznej geo (czyli bez slopingu), nie dopasujesz jej idealnie pod siebie, ale zawsze możesz robić korekty, chociażby zmieniając długość mostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Elo,

 

Mam swojego mieszczucha to jeżdżenia w obrębie miasta, ale chciałbym fajną szosówkę do wypadów poza miasto i treningów. Generalnie opcja jest taka, że swój miejski rower kupiłem nowy jakieś 2 lata temu i przez ten czas stwierdziłem, że cnyba wolałbym sobie sam jakiś złożyć (zaczęło mnie to bardziej interesować), no ale skoro już mam to jest to bezsensowane. Teraz potrzeba lub chęć posiadania szosówki pozwoliła mi pobawić się w złożenie czegoś. Tu się rodzi parę pytań i próśb o poradę. Mianowicie:

 

1. Rower składany wyjdzie drożej od kupowanego w sklepie?

2. Części kupować nowe czy używane? (np. rama)

3. Chciałbym tego rodzaju ramę. i-creme-vinyl-doppio.jpg Gdzie mogę ją nabyć? Stalowa, cienkie rurki.

4. Jeszcze też nie wiem czy chcę ostre koło czy zamontować przerzutki, jeśli tak to najprawdopodobniej w piaście. Ostre koło odpada :)

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez music freak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pochwalę się!!! :P

Właśnie skończyłem pierwszy raz w życiu zaplatać koło "na 3 krzyże" i je centrować z bardzo dobrym skutkiem.

3 lata jeździłem na fabrycznie źle zaplecionym kole (przód, z tarczą) w moim chińskim Sektor X-force i w poniedziałek (tak, koło robiłem 2 dni :D ) powiedziałem sobie dość.

Elementy budżetowe, jak cały rower:

Piasta: Shimano Deore HB-M525

Szprychy: jakieś zwykłe, tajwańskie szprychy w kolorze czarnych (250mm i 252mm), nyple to jeśli dobrze usłyszałem oryginalne nyple Author'a (srebrne)

Tarcza: Shimano ASMRT56S

Obręcz: (Fabryczna) Mistral Stratos Alloy Etrto 26'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jako że aura sprzyja do wcześniejszego rozpoczęcia sezonu zacząłem myśleć upgrejdach do mojego mtb. Możliwe że to już wiek ale zacząłem odczuwać mocniej w zeszłym roku niewygody. Konkretnie to zmagam się od 4 lat z siodełkiem do którego nie moge się przyzwyczaić (WTB Laser V) i narzekam na bóle, cierpną mi ręce konkretnie to dwa najmniejsze palce u rąk oraz stopy jak długo pedałuje. Mam najzwyklejsze pedała nie żadne spd. Wymyśliłem sobie wymianę gripów na http://www.specialized.com/us/en/ftb/gripstape/grips/body-geometry-contour-locking-grips, pedała na http://www.amazon.com/Shimano-153054-Pd-Mx80-Platform-Pedals/dp/B007Q4PBO8 i te dwie pierwsze rzeczy już zamówiłem natomiast co do siodła to ciągle się zastanawiam ale wpadło mi w oko http://www.selleroyal.com/en/comfort/respiro-soft-athletic Ktoś miał może z nim kontakt lub mógłby polecić coś do dobrze amortyzuje i nie jest bardzo wąskie?

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobór siodełka, to tak indywidualna rzecz, że pytanie kogokolwiek absolutnie nic nie daje. Dla mnie Rocket od WTB jest idealny ale nikomu oprócz mnie ta informacja niewiele da. WTB mają największy odsetek "trafień" w tyłki userów a jak widać są wyjątki. Siodło trzeba przetestować, innej rady na to nie ma. Czasami wychodzi to kosztownie ale rower ogólnie jest drogim hobby. Jeszcze jedno. Szerokość siodełka dobiera się na podstawie rozstawu kości kulszowych. W dobrych sklepach powinni pomóc w pomiarach i dobraniu odpowiedniego rozmiaru, powinni też posiadać siodełka testowe do wypożyczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności