Skocz do zawartości

Marek_N

Zarejestrowany
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

60 Good

Ostatnie wizyty

686 wyświetleń profilu
  1. Zaczęły się promocje (do 27.03) na Ali, jakby to kogoś interesowało 😉 Niższe ceny, a do tego zniżki przy spełnieniu progu cenowego: -20zł zamówienia za ponad 150zł - Kod: PLUJKE -40zł zamówienia za ponad 300zł - Kod: GHDUKD -80zł zamówienia za ponad 650zł - Kod: UJKWO9 -160zł zamówienia za ponad 1 200zł - Kod: DHK983 -320zł zamówienia za ponad 2 000zł - Kod: DJEH82 -- - K5 PRO ESS (ES9038Q2M) - https://pl.aliexpress.com/item/1005003682930042.html - 400 zł - TempoTec M3 (AK4493SEQ) - https://pl.aliexpress.com/item/1005005324896514.html - 390 zł - SMSL M300SE (2x CS43131) - https://pl.aliexpress.com/item/1005006185522490.html - 497 zł - SMSL DL200 (ES9039Q2M) - https://pl.aliexpress.com/item/1005006185415261.html - 750 zł -- PS. Wpisujcie oferty, które wydają się Wam atrakcyjne 🙂
  2. 1. Zamów go wysyłkowo, odbierz w salonie. Będziesz miał 2 tyg na zwrot bez podawania przyczyny. Sprawdzisz na spokojnie w domu. 2. Jeśli sam nie chcesz, poproś znajomego i poskładaj kompa z części, które sam wyselekcjonujesz (a nie np. jakiś losowy RTX4070). Będzie taniej, pewniej i łatwiej kiedyś przy odsprzedaży. 3. i5 / i7 / Ryzen 5 / Ryzen 7 + 32 GB RAM + 4070 (Super) - to wszystko jest OK do X-Plane w 1440p. Do FHD 60fps to będzie chodzić ze sporym zapasem mocy.
  3. Marek_N

    Wygrzewanie słuchawek

    No dobrze, czyli mamy wynik pomiaru przed i po, mamy różnicę 5%. To teraz brakuje już tylko kluczowej rzeczy, czyli wyniku z grupy testowej, która powie jaką różnicę jest w stanie wychwycić człowiek (przypadkowy, audiofil, kobieta, mężczyzna, dziecko, dorosły itp itd). Bo jeśli ludzie będą słyszeć zmianę dźwięku przy różnicy w pomiarach np. 6% i więcej - to Twój wniosek jest prawdziwy. Ale jeśli będą w stanie ją wychwycić już przy np. 4% lub mniej - to rację mają jednak producenci słuchawek. -- To taki ogólny przytyk do "naukowości" pomiarów na stronach audio. Dlatego już wolę jak ludzie opisują swoje wrażenia słuchowe (choćby podbarwione wyobraźnią - bo statystycznie to i tak się wyrówna), niż próbują interpretować dane, które: - najczęściej nie są kompletne, - do interpretacji których trzeba już mieć jakieś kompetencje, - lub nie zawsze wynik pomiaru przekłada się na to co słyszymy Ucho i słuch ludzki. Wysokość dźwięku, zagłuszanie i lokalizacja (livesound.pl)
  4. Zważywszy że każdy powerbank zawiera zasilacz impulsowy, to ciężko żeby było inaczej
  5. W ustawieniach kierownicy w menu możesz podejrzeć odczyty potencjometrów (np. tych od hamulca). Stawiam, że na razie po prostu brak Ci wyczucia w operowaniu pedałami. Bez przesady. Na pewno dobra kierownica i dobre pedały dają lepszą kontrolę nad pojazdem, i w jakichś wyścigach gdzie przewaga 2-3 sek na okrążeniu robi zasadniczą różnicę jest nieodzowna. Ale do rekreacyjnego jeżdżenia wystarcza nawet tani pad. I to w pojazdach o dużej mocy, bez żadnych wspomagaczy, gdzie cała sztuka polega właśnie na operowaniu gazem i hamulcem.
  6. Na czerwiec tego roku FIIO zapowiada przetwornik R2R w niskiej półce cenowej: K11 R2R special edition In the past two years, due to chip supply issues and technical bottlenecks, there have been very few choices for audio DACs. In this context, various brands have introduced their R2R products. Adopting R2R technology allows us to break free from the restrictions of ESS, AKM, and other chip manufacturers. We can use general chips like FPGA. Additionally, the R2R D/A conversion mode, compared to the current commercial DAC's Δ - Σ conversion method, is considered to be closer to the sound of analog audio. Therefore, despite some key indicators such as signal-to-noise ratio, distortion, dynamics, and sampling rate support being somewhat inferior, and despite higher power consumption, larger size, and higher costs, many audiophiles would still choose products with R2R technology for their unique sound. Simply put, R2R has good taste, while Δ - Σ has high quality. (Note: There are R2R with very high indicators, yet at an extremely high price and with large circuit size. We personally think that if R2R indicators are pronounced too high, its unique taste might not be so attractive.) Therefore, the K11 R2R version will be FIIO's first product to use R2R technology. As the first product, there may be some aspects that are not so mature and complete. So, we are testing with the technology in the K11 first. We will gradually iterate and evolve based on feedback from users. Depending on feedback and demand from audiophiles, we will decide whether to develop it as a personalized product in small quantities or apply it as a core technology to more of our products in the future. Cena jeszcze nie została określona (K11 kosztuje $129)
  7. @Saiya-jin zapomniałem wspomnieć że w tym roku (i to chyba bliżej połowy) wychodzi AC 2. Z jednej strony oczekiwania są bardzo duże, po tym co prezentuje sobą AC i ACC, z drugiej obawy, bo odeszło niedawno z projektu dwóch kluczowych programistów - w tym gość od fizyki i modelu jazdy. Ale AC z dodatkami za tą cenę to świetny interes
  8. ACC często jest na Steamie w promce za jakieś 50-60 zł. Osobiście polecam Asetto Corsa (bez dopisku Competzione). W promce za niecałe 15 zł, a z wszystkimi dodatkami (trasy i auta) koło 30 zł. Gra ma otwarty engine i jest to samochodówka z największym na świecie wsparciem społeczności (28 tys dodatków). Cześć z nich jest płatna - zazwyczaj w formie jedno miesiecznego abonamentu na Patronite (6,15 zł), w ramach którego ściągasz co tam potrzebujesz. Płatne dodatki istotne są dwa - pełna wersja Content Menagera (nowy interfejs, masa dodatkowych ustawień i deszcz) oraz Pure (planer pogody, nowe tekstury - sporo zmienia wizualnie). Czyli do ceny dolicz od razu 12 zł. Z dodatkami grafiką jest naprawdę bardzo przyzwoita (choć w ACC lepsza) i ma stosunkowo niskie wymagania sprzętowe. Ale najważniejsze - model jazdy CUDO!
  9. Chodzi o to że nie ma jedynego / właściwego / poprawnego rozwiązania tej "roboty". I do pełnego przetworzenia wymagają 2400 MIPS i jednostek AI? Czyli, że dawniej sygnał z USB był tylko "ćwierć"-przetworzony? PS. Nie pytam po co jest ten układ, tylko dlaczego wciąż ma coraz większą moc przetwarzania, skoro wg Ciebie nie słychać jego wpływu na dźwięk.
  10. Zgadzam się z Tobą co do zasady ale.... to co chce uzyskać producent oprogramowania czy urządzenia Audio (wierność / efektowność / detaliczność / muzykalność itp.) to już jest jego decyzja. Muzyka czy np. fotografia to działalność artystyczna, a nie nauki ścisłe Zanim nastąpiła era DAC'ów na USB, to była "amerykańska" czy "angielska" szkoła grania, inaczej grała Yamaha, inaczej Denon, Sony czy Pioneer. To dopiero Topping wypromował granie "analityczne" (choć dla wielu raczej "anemiczne") sugerując, że to jest właśnie ta mityczna "wierność oryginałowi". Pech chciał że DAC'ki o bardziej zaawansowanej architekturze R-2R grają jednak inaczej (-> lepiej / wierniej / naturalniej), więc cala ta "analityczność i wierność" a'la Topping to pic na wodę, fotomontaż. Ale ok, chciałbym żebyś jednak zastanowił się i odpowiedział na pytanie - co na wejściu danych z kabla USB robi procesor audio o wydajności 2,4 mld operacji / sek. Skoro nie słychać jego wpływu na dźwięk, to po co on właściwie jest?
  11. Do programu / "DACa" po USB wpada "surówka", ale to co słyszysz na wyjściu to już przetworzone dane. Po co takiemu XMOS XU316 moc obliczeniowa 2400 MIPS, 16 rdzeni, 1 MB pamięci, instrukcje AI, gdyby sygnał CPM przelatywał tamtędy jak woda przez rurę? Dokładnie to samo robią odtwarzacze audio w kompie. Interfejs wyświetlający pliki to tylko wierzchołek góry lodowej, ale cała istota to algorytm przetwarzający dane wejściowe. Wiec niby dlaczego miało by tam nie być jakichś subtelnych różnic sonicznych? -- Wyjątek stanowią wejścia Coax i Toslink, bo stamtąd dane są brane jak leci - za ewentualną obróbkę sczytanego (np. z płyty CD) materiału odpowiada urządzenie nadawcze. Taka zaszłość dawnego Hi-Fi.
  12. Kilka dni temu zrobiłem porównanie dwóch koaksjali (CD <-> DAC) Cordial Cik122 (OFC) i Xangsane (OCC srebrzony). 2x Cordial robi za interkonekty do kolumn aktywnych i chciałem sprawdzić czy warto zmienić go na teoretycznie lepszego chińskiego zawodnika. I abstrahując od "jakości" to zdecydowanie słychać, że czysta miedź gra inaczej niż miedź srebrzona. A dlaczego abstrahuje od jakości? Bo jak napisał @Pioj "od pewnego niewygórowanego standardu jakościowego" kable są ok, ale muszą: primo - pasować do reszty toru, secundo - pasować do sposobu realizacji nagrania. U mnie Cordial zagrał lepiej na jasno zrealizowanych utworach, a Xangsane na tych neutralnie i ciepło. Po wejściu w posiadanie LPS byłem trochę rozczarowany, że nie słychać żadnej różnicy miedzy nim, a tanią impulsówką do ładowania telefonu. Póki nie zmieniłem zwykłych kabli wejściowego i wyjściowego na cos porządnego. Jest różnica i to nie mała
  13. Zaczynają się pierwsze śmiechy - to napisze więcej.... Tego niebieskiego USB z miedzi OCC kupiłem bardziej z ciekawości. W nowo nabytym DACu optyk grał "lepiej" od USB (defakto był jeszcze większym sucharem, z bardziej rozdzielczą góra). Pozostawała kwestia czy to wina kabla czy dodatkowego układu dekodującego sygnał z USB. Kabelek z Ali był ładny, tani i miał dużo pozytywnych opinii, więc go kupiłem. Po 2 tyg był u mnie - pierwsze podłączenie - gra łagodniej od obydwu (zestawowego USB i optyka), wciąż z dużą ilością aksamitnego detalu. Choć zmiana mimo wszystko dość subtelna. Pod koniec następnego dnia, "mieląc" wciąż tą samą playliste na Tidalu, stwierdziłem że jednak gra to jakoś inaczej. Wiec szybko założyłem słuchawki na uszy i porównanie ze starym kablem USB - bas, aksamitna góra i szerokość grania na duży plus. Nowy kabelek jeszcze sobie ewoluował (tak gdzieś do 30 godzin grania). I wszystko było by pięknie ale mam również ciepło grające słuchawki i zaczęło mi to wszystko za bardzo "plumkać". Ok, już wiedząc o co chodzi i czego szukać spojrzałem na Ali na kable srebrzone. Hmm, no tu już tak tanio nie jest, bo cena prawie razy 3. Ale jak to bywa na Ali - w niedługim czasie trafiła się fajna promka i nabyłem takiego srebrzaka za 60% regularnej ceny. Po 2 tyg był u mnie - pierwsze podłączenie - gra jaśniej od niebieskiego, i mimo wciąż mu brak tej ogłady to wiem, że trzeba czekać. Po kilku godzinach poprawił się bas - "o To To.... tak masz grać". Ale nie..... ten leci dalej..... zaczyna mocniej wchodzić ten bas..... coraz więcej basu . Ok idę spać, wstaje - gram od rana, jeszcze więcej basu. Pod koniec dnia (kilkanaście godzin grania) porównuje srebrnego z niebieskim - oba grają prawie tak samo . Ej no, tyle kasy żeby mieć dwa tak samo grające kable?? Szukam dobrego słowa na Head-Fi.org. Uff, goście zza wielkiej wody piszą, że srebro "wygrzewa" się kilka razy dłużej. No to gram i czekam. No i rzeczywiście - po 50h kabelek zyskał wyraźną górę, która po ponad 100h jeszcze bardziej się rozwinęła. Za to bas odrobinkę się "zwinął". Efekt finalny bardzo mi się podoba. Jest dynamicznie, szeroko, a sekcja dęta jak żywa. O coś takiego mi chodziło -- Tak że nawet nie tyle uważam, że kable USB wpływają na dźwięk - powiem więcej - znając dość dobrze playliste i mając porównanie z innymi kablami, słychać jak się "formują" / wygrzewają na początku użytkowania. I gdyby to było tylko "życzeniowe placebo", to nie sądzę żeby szło w przeciwnym kierunku niż oczekiwania....
  14. A ile czasu gra w systemie? Ładny basik i przestrzeń wejdzie w nim po około 8-10 godzinach grania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności