Jump to content

Aro91

Bywalec
  • Posts

    276
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Aro91 last won the day on October 17 2020

Aro91 had the most liked content!

Reputation

523 Excellent

2 Followers

Recent Profile Visitors

10,228 profile views
  1. Ja miałem Edifiery 2.1 oraz Modecomy stereo i to nie miało najmniejszych szans z budżetowym zestawem z kolumn Dali i poczciwego wzmacniacza Sony. Mój znajomy przerzucił z 20 par kolumn i żadne nie zagrały tak przyjemnie jak ATC polecam opinie w necie. Też mega sobie cenie monitory Xavian tu bardzo dobry model https://www.olx.pl/d/oferta/xavian-xn-125-scan-speak-pearless-CID99-IDMBHFV.html?reason=ip|item_to_vec Pewnie zdajesz sobie sprawę, że takie kolumny trzeba trochę odsunąć od ściany przynajmniej z 30cm? Z mało wymagających i super brzmiących polecam set RLS Callisto i wzmacniacze NAIM Żeby było prościej również można do nietrudnych w napędzeniu kolumn dobrać malutki wzmacniacz klasy D, miałem już takie pudełeczko i przyzwoicie napędzało moje NHT 1.5 które też CI polecam bo są łatwe w ustawieniu z racji na zamkniętą budę.
  2. Masz tyle kasy i chcesz brać mało rozwinięta raczkująca w świecie audio markę Edifiera? To nawet nie leżało nigdy przy światowych prodecentach jak KEF czy ATC Ja bym nie ryzykował tym bardziej że ta marka znana tylko i wyłącznie przez młodych szukających tanich głośników PC. Chyba że szukasz mobilności i wszystko mającego zestawu, blutufy i wzmacniacz w środku kolumny.
  3. Jak zacznę dłubać przy EQ APO to z których słuchawek więcej wyciągnę K701 czy Fidelio X2?

    Pewnie odpowiedź będzie jednoznaczna ale wole zapytać :)

    1. Show previous comments  5 more
    2. Bednaar

      Bednaar

      @MrBrainwash Dziękuję  za miłe słowa, mnie Batik porusza do głębi,  zresztą  jak większość płyt Townera, nic nie wiem o DR 😉.  Jak wspomniałem sprzęt  już mam na lata, ale podyskutować i poczytać o nim lubię. W sumie  doradzić w miarę moich skromnych możliwości też 😉

    3. MrBrainwash

      MrBrainwash

      @Bednaar No to jeśli dyskutujemy to zastanawia mnie jakie wykresy porównywałeś? IMO podejrzewam, że akurat K271 należą do słuchawek gdzie wykresy nam wszystkiego nie powiedzą. FR dziwne pofaudowaje i wysoki poziom zniekształceń w dolnych rejestrach. Podejrzewam, że one raczej grają lepiej niż mierzą. :) Z tym, że zapewne sam osobiście nie obyłbym się bez EQ przy nich, podobno dobrze na niego reagują:

      https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/akg-k271-review-closed-back-headphone.24750/

       

       

    4. Bednaar

      Bednaar

      @MrBrainwash K271  wykres z recenzji audiofanatyk.pl, a K701 przytoczył ktoś na forum w dyskusji. Zauważyłem tylko ze tego piku na 2.5 kHz nie ma w 271, ja nie umiem  tak dokładnie  interpretować tych wykresów. Słucham  oczywiście bez eq i jak dla mnie jest świetnie. 

  4. Jak masz 5tys na wydanie można się pokusić nawet o bardzo zachwalane monitory ATC i ich najmniejszy model do małych pokoi. https://www.olx.pl/d/oferta/brytyjskie-kolumny-monitory-podstawkowe-atc-scm7-v3-CID99-IDMSkNw.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1 Jeszcze by Ci zostało na niezły wzmacniacz, dźwiękowo zjadły by lekko większość polecanych nowszych paczek, napewno miał byś rewelacyjną średnicę i łagodny niemęczący dźwięk z dobra górą. Sam miałem w planach nabyć model SCM11 ale był problem z ich odsłuchem.
  5. A używane kolumny/monitory i wzmacniacz? Według mnie przy tak dużym budżecie to super rozwiązanie! Pytanie ile masz miejsca w pokoju na sprzęt i co robi za źródło
  6. Aktualizacja dostępnych przedmiotów Asus Xonar ST - 400zł Opampy 2xOPA627 i 1xAD825 - 200zł Wzmacniacz T+A - 2700zł Lampy 12AU7 - 250zł Interkonekt DIY - 70zł
  7. Ktos cos słyszał o takim dziwnym wyrobie?

    https://www.olx.pl/d/oferta/stax-dac-talent-2xpcm63p-k-CID99-IDMuzgD.html

     

    znajomy szuka DACa i mi takie coś podesłał

    1. SlawekR

      SlawekR

      Ano był taki. Trochę na dziś staruszek, przetworniki dobre, zasilanie miał takie sobie. A na dziś, to pewnie wszystkie elektrolity do wymiany obowiązkowo. 

      Coś tam piszą o modyfikacjach, podkładki, kabel zasilający i tym podobne ******ły, ale najważniejsze, czyli kondensatory to już mało istotne :) A tam susza zamiast elektrolitu na bank po tylu latach. Ja bym się nie sadził na to, a przynajmniej nie w tej cenie. Ja rozumiem że Stax na obudowie, ale to już stare jak świat i trzeba przy tym zrobić. 

    2. whero

      whero

      cena jest ok jak na te sztuki - trochę boli stan - z tego co kojarzę ta sztuka lekko pomodzona jest ale serwisu prewencyjnie (jak kolega wyżej zauważył) już nie przeprowadzili...

      gra i powinno grać jeszcze przez przyszłe parę dekad... z jedyną wadą z mojej strony tego modelu tym iż nie była to flagówka - jakby w budżecie mogło się zmieścić to bym osobiście (jakiś czas temu miałem taki wybór i tak wybrałem) spróbował
      https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/sony-das-702es-digital-analog-wandler/1946441855-172-4533

    3. SlawekR

      SlawekR

      Przetworniki oparte o PCM63P-K nominalnie są niezłe, to najwyższy model starej wielobitowej kości BurrBrowna. Przy czym ma wszelkie cechy tej technologii. Relatywnie dobry dół i wypełnienie i  problemy z wyższą średnicą i górą, jeśli ktoś się nie przyłoży do aplikacji. Przy wyschniętych kondensatorach, dół nie będzie taki jak należy, a góra kompletnie może się rozsypać. Będzie zapiaszczona i bez kontroli. Te kości są bardzo wrażliwe na aplikację zasilania i sekcji analogowej toru. Bez wymiany kondensatorów ten DAC to taka wydmuszka, niby PCM63, a jednak nie gra jak ta kość potrafi. Ale to zagadnienie na odrębny wątek, a nie na komentarze w statusach.

  8. Dostałem na testy od "Perula" znajomego na forum ciekawe słuchawki, są to modowane przez niego Tekstary HF580 plus przenośny wzmacniacz słuchawkowy Ibasso DC01. Słuchawki przetestowałem w kilku różnych opcjach o czym będzie niżej. Wygoda: Tekstary są dosyć specyficzne, mogłem na nich wysiedzieć kilka godzin bez przerwy ale przy poruszaniu głową słuchawki miały chęć zlecieć z głowy przez ich sporą masę, pady mogły by być ciut większe bo gdzieś czułem jak by uwierały mnie a na pewno nie były tak wygodnie jak zakładając na głowę moje HE560, pewnie można dogiąć pałąk to wtedy powinny mocniej dociskać i się trzymać na głowie. Pałąk był wporządku tu nie miałem zastrzeżeń , regulacja chodziła bardzo dokładnie. Dźwięk HF580 na standardowym kablu + wyjście słuchawkowe z wzmacniacza T+A + Lampucera DAC Słuchawki są trochę specyficzne, basu maja dużo, średnica podkolorowana ale im wyżej tym robi się ciemniej, góra pasma niezbyt doświetlona i stonowana. Dźwięk po miękkiej stronie, dobrze dociążony, brakowało mi czasem charakterystycznego zarysu jak w moich HE560, na scenie jest dosyć gęsto, słuchawki nie są mistrzami rozdzielczości, najbardziej brakowało mi detali w górze pasma, kontury rysowane grubszą kreską, podoba mi się fajne wypełnienie. Scena średnio szeroka, podoba mi się głębia która już jakoś wybrzmiewa bez uczucia płaskiej ściany, lewa oraz prawa skrajna strona sceny była odgrywana w niedużej odległości przy osi uszu. W muzyce ciężkiej podoba mi się dociążenie chociaż, drive, ciekawa faktura. Im słuchałem więcej jazzu czy klasyki zaczynało wyraźniej brakował doświetlenia, czarnego tła, rozdzielczości. Wokale brzmiały nawet nieźle, fajnie dociążone, trochę misiowate rysowane grubsza kreską, miękkie, łagodne bez zmęczenia. HF580 na Perulowym kabelku który mocno zmienia układ sceny + wyjście słuchawkowe z wzmacniacza T+A + Lampucera DAC Planary mocno się zmieniły, bardzo wyraźnie reagują na specjalnie przerobiony kabelek. Najbardziej rzuca sie w uszy wąska wysunięta do przodu scena, raczej lepiej słyszałem różnicę w bliskich planach a tych odległych, znikło uczucie grania sceny na inni uszu tylko zawsze były wysunięte dalej przed nami. Nie podobała mi się czasami wąska scena, bardzo mocno skupiona na wyśrodkowaniu, z jednej strony fajnie bo całość wydawała się mocno spójna ale przy większej ilości składów, instrumentów jest specyficznie i ciasno. Dalsza strona specyficznej strony tego zabiegu, scena zazwyczaj jest mniejszych rozmiarów, monumentalnych obrazów nie uświadczymy a wyraźnie oddalony niewielki przekaz. HF580 na Perulowym kabelku + IBasso DC01 + smartfon Jest podobnie jak wyżej tylko w gorszej oprawie, scenicznie nieco bliżej ale dalej z dystansu, scena minimalnie węższa, brakowało więcej ogłady, spokoju, więc ten przenośny wzmacniacz miał powoli problemy z wysterowaniem słuchawek które są dosyć prądożerne, przy wyższych poziomach głośności wyraźnie dźwięk się wyostrzał. Barwa nieco jaśniejsza i mniej dociążona w średnicy. Występowała też słabsza dynamika, ale kontur miał wyraźniejszy zarys. Ogólnie kabelek Perula zmienił też barwę względem tego dodawanego od producenta. Z racji że dźwięk jest bardzo mocno skupiony na samym środku i nie ma już tak obszernego dużego basu, jest wyraźnie osłabiony a wyższa średnica i góra pasma mocniej doświetlona. Ciekawą rzeczą była tez inna dynamika, często czułem że brakuje mi większej namacalności dźwięku i bardziej odkręcałem potencjometr. Podsumowując Słuchawki dosyć specyficzne, zależy jaki charakter dźwięku woli, ja raczej pozostał bym przy standardowym kabelku bo najzwyczajniej brakowało mi oddechu, rozpiętości sceny na szerokość. Znikła też momentami magia basu który własnie na zwykłym kablu potrafił pokazać potęgę i wykop, dodając też rozmachu. Z innej strony modyfikowane słuchawki z specjalnym kablem miały nawet niezłe odniesienie do dźwięku z kolumn i rzeczywiście dźwięk z niezłego dystansu z odczuciem głębi, praktycznie zawsze grany przed nami a nie po bokach głowy. Jak podobają mi się HF580? Są napewno jedne z ciekawszych modeli do 1000zł ale też przy tym troche specyficzne, napewno w cieżkiej muzyce lepiej się sprawdzą niż w klasyce, do różnorodnej muzyki wydaje mi się że ciekawiej wypadły by słuchane przezemnie Beyerdynamic T90, co ciekawe one też bardzo fajnie odlanazły sie w ciężkich utworach.
  9. Ciekawe też mogą być M220 https://www.olx.pl/d/oferta/sluchawki-studyjne-akg-m220-lepsze-niz-k240-mk2-super-stan-CID99-IDN5yZy.html#fd9121667c plus odpowiedni DAC/AMP może Dragonfly czarny lub czerwony
  10. Aro91

    Muzyczne Zakupy

    Zakupy świąteczne cała para
  11. Szanowni forumowicze to pytanie już na pewno było, ale zapytam się co według Was ma większy wpływ na kształtowanie dźwięku, zmiana wzmacniaczy czy źródła czyt. DACa, CDka, gramofonu?

     

    1. Show previous comments  5 more
    2. Aro91

      Aro91

      Z moich doświadczeń raczej wzmacniacze coś więcej wprowadzały ale nie wiem xd

      Przykładem było jak Maxtrix xsabre pro żadnej większej różnicy nie zrobił od niedrogiego CDka Marantza jako źródło a wzmacniacze prędzej pokazywały mocne streony mimo że były drogie.

    3. kamil_jarmusik

      kamil_jarmusik

      Wniosek płynący z mojego komentarza to, że generalnie dac wnosi najmniej. 

    4. majkel

      majkel

      U mnie różnica między takim se źródłem (DAP za 2000zł) a porządnym DACem jest w pewnych aspektach ogromna. Shit in, shit out, chyba, że wzmacniacz ma to wszystko zalać swoją własną, nachalną manierą, ale jakość to to nadal nie będzie. Dobre źródło poznać po tym, że małe zmiany w sygnaturze wzmacniacza nabierają sporego znaczenia w odbiorze całościowym i nie chodzi o balans tonalny. 

  12. Niestety to była fota u sprzedawcy Hurricane, na sekundę je podłączył i bardzo ciekawe skrzynki vintage
  13. Hej Mam już te kolumny 3 miesiące, więc na chłodno napiszę co mi się podoba a co mniej, to jest ręcznie wykonany projekt z sieci Hurricane, wiem że wyszło ileś sztuk komercyjnie a marką była Cube Audio. Podoba mi się masywna budowa, grube ścianki, przyzwoite głośniki Seas CA22RNY, Seas 27TBCD/GB-DXT i oddzielna komora w której są terminale wewnątrz. Mój tor> Kolumny DIY Hurricane, wzmacniacz T+A PA1500r, interkonekt Duelund, głośnikowe domofonowe, transport pliki z PCta. Akustyka przyjazna w 11m2, dużo absorberów i rożnych rozpraszaczy, kolumny oddalone od ściany za nimi 110cm, od bocznych ścian 50cm, odległość od słuchacza do kolumn 200cm, baza stereo około 220cm. Początki... Kolumny kupiłem na początku września, wtedy miałem jeszcze odsłuchać w tym samym mieście kolumn Xavian XN185 ale wyszło trochę inaczej, o odsłuchu malutkich podstawkowych ATC SCM11 nie wspominając. Od samego początku te kolumny miały w sobie to coś, mimo że słuchałem je u sprzedającego w umownych warunkach bo to był bardziej warsztat do pracy niż pokój odsłuchowy to kolumny miały dużo oddechu, samo pomieszczenie mogło mieć powyżej 30m2, w tamtym czasie za wzmacniacz robił niedrogi NAD chyba model 3020 i takie połączenie nawet spodobało mi się. Mija 3 miesiące, ostatnio wymieniłem z ciekawości tunel bas reflex na dłuższy i przykręciłem zwrotnice jak w schemacie, bo leżały aby oparte zakrywając komorę wewnątrz budy kolumny. W moich warunkach nie można było całkiem uzyskać takiej barwy co na odsłuchu u sprzedającego, mój T+A gra bardzo neutralnie więc nie doświadczyłem ocieplenia czy podbarwionej średnicy, po dłuższym czasie właśnie średnica wydaje mi się zbyt płaska, stonowana na moim wzmaku. Z czasem wymiana wzmacniacz będzie potrzebna, co prawda nie jest tak źle ale jak można podkręcić barwę to czemu nie.. były też moje perturbacje z wymianą DACa i dlatego kupiłem Denapfris Ares 2, ale mimo że wtedy średnica była bliższa moim wymaganiom to reszta pasma odstawała jakością, albo inaczej pisząc nie zgrywała się z moim wymaganiom przy taniej Lampucerze DAC. Więc barwę określił bym jako naturalną z nutką jasności, przy Hurricane dawniej testowane JBL L86 dawały mocniej basem, miały też fajną kolorową średnicę i stonowaną górę, moje podłogowe które sprzedałem ELAC CL142 też grały barwniej w średnicy z bardzo dużym basem ale stonowaną górą. W efekcie mam bardzo zróżnicowany, dynamiczny, doświetlony, żywy dźwięk, według mnie ich charakterystycznym punktem jest duży wgląd w nagranie, dźwięki mamy szczególnie mocno podawane na tacy, słychać wyraźnie najdalsze plany, nie czuję aby były rozmazane, ledwo słyszalne, ogólnie ilość informacji oraz tego co się dzieje na scenie jest niesamowite, tym właśnie wciągającym konkretnym charakterem polubiłem je, kolumny są dalekie od efekciarstwa czy ofensywnej gry. Charakter jest bardziej nastawiony na precyzyjne, szybkie, dynamiczne, detaliczne granie, raczej rysowane cieńszą kreską kontury. Niskie tony nie są zbyt twarde ani za miękkie coś po środku, bardzo lubię jego zejście, jest mięsiste, pełne, bas jest głęboki i bardzo zróżnicowany, Malia Boris Blank czy Kalya Scintilla w podstawie basu gra rewelacyjnie. Średnie tony jak wspominałem bardziej stonowane, neutralne co z czasem poprawię wedle gustu, podoba mi się duża rozdzielczość, organiczność, bardzo błyskotliwe grają wokale, ładne napowietrzenie i zwiewny charakter średnich, kontur zarysowany cieńszą kreską i dobra dynamika, jedynie mam lekkie zastrzeżenia do barwy. Wysokie tony delikatnie podbite lub inaczej pisząc wybijają się na tle stonowanej średnicy, nie są na szczęście ostre, klujące w uszy a przejrzyste, przestrzenne, dźwięczne, napowietrzone, zwiewne i czyste. Scena świetnie budowana, gdy trzeba to w muzyce filmowej Interstellar najdalsze dźwięki przychodzą gdzieś zza ściany w głąb, super jest też na wysokość i szerokość, generalnie nie było u mnie problemu aby w przykładowym utworze Anette Askvik Liberty obrazy na scenie grały gdzieś przy suficie, czy za ścianami na szerokość. Bardzo dobra jest holografia, jak mamy odegrane daleko w tle talerze czy inny instrument rzeczywiście mamy takie wrażenie, że tam ktoś gra, jak wspominałem nawet dalekie plany te kolumny odgrywają wyraźnie i żywo, nie ma złudzenia przygaszenia i rozmazania dalszych planów. Na szczęście kolumny nie grają gęsto i zyskuje na tym separacja, przejrzystość. Aby mieć jakiekolwiek odniesienie w tym woku słuchałem też innych kolumn w moim pokoju, NHT 1.5, JBL L86, ELAC CL142. Z pamięci... NHT 1.5 vs DIY Hurricane W moich małych monitorach NHT brakowało by prawie wszystkiego, prócz ich najsilniejszej tajnej broni czyli ładnej średnicy, w rezultacie miał bym sporo wysokich z podbarwioną średnicą i płytkim niepełnym basem, NHT bardzo ustępują dynamiką, głębią dołu pasma, wypełnieniem w sumie też, ich problem był taki że trzeba mocno odkręcić gałkę we wmaku by dźwięk wreszcie się oderwał od kolumn i miał jakoś dynamikę, w Hurricane mam to przy niewielkich poziomach głośności więc to całkiem inna liga. JBL L86 vs DIY Hurricane Przez jakiś czas rozmyślałem które w końcu kolumny do mnie bardziej przemawiają, obie paczki mają swoje wady i zalety, koniec końców dał bym tu chyba remis, L86 rewelacyjnie grały w ciężkiej muzyce nadając jej podkolorowanej dociążonej w średnicy barwy, bas w JBL potrafił zejść z większą namacalnością wypełnieniem w najniższych częstotliwościach, podobał mi się mocno dynamiczne uderzenie dołu które fajnie czuć na klacie. Hurricane są mniej podkolorowane i jaśniejsze, podoba mi się w nich bardziej energiczny, detaliczny dźwięk, scenę mają budowana z większej oddali co mi odpowiada, ale nie powiem bo pewnie bas głębszy by miały JBL, ale mniej precyzyjny i szybki. Ogólnie JBL pompowały więcej basu co raczej nie jest korzystne w małych pokojach, w kwestii sceny jak pisałem Hurricane dalej rysują najbliższe plany ale też lepiej grają w budowaniu sceny pionowo, z kolei JBL bardzo mocno rozciągały obrazy na scenie w poziomie. Podsumowując te 2 pary kolumn JBL fajnie mi dociążały średnice w wykonawcach jak TOOL czy Roxette, ale możliwe że za dużo było sosu w sosie i robiło się gęsto więc coś za coś. ELAC Cl142 vs DIY Hurricane Tu nie ma sensu się za dużo rozpisywać, ELACi przy moich obecnych grały sporym zamuleniem, dużym basem, było go trochę za dużo, średnie miały czasem ciekawą bo podbarwioną względem obecnych ale rozdzielczości, konturu, zróżnicowania tam nie uświadczymy, scenicznie aby na szerokość było w miarę okej bo głębia czy pionowo mocno przeciętnie. generalnie, zmulony, przyciemniony z sporym basem dźwięk wpadający w okrągłe dźwięk bez dobrego zarysu.
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy