Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Swordfish_

Bywalec
  • Postów

    654
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Swordfish_ w dniu 22 Kwietnia 2019

Użytkownicy przyznają Swordfish_ punkty reputacji!

Reputacja

671 Excellent

1 obserwujący

Kontakty

  • Website URL
    www.hifizone.pl

Ogólne

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zainteresowania
    P={p^2 +[p’c/v]^2}^(1/2)}

Ostatnie wizyty

7095 wyświetleń profilu
  1. Ze względu na to, że za dużo mi sprzętu zalega, robię ogólne porządki, sprzedam to, co leży i się kurzy na półce, zatem po kolei: 1. HEDD Audio HEDDphone One - są trochę zmęczone życiem, techniczne nic im nie dolega, skóra na pałąku w stanie bardzo dobrym, na nausznicach w niektórych miejscach skóra lekko odchodzi (mogę dla zainteresowanych zrobić foto), więc zakładam, że nauszniki za jakiś czas będą do wymiany. Cena: 4300 +KW 2. Final ZE8000 lub ZE8000MK2 - mogę sprzedać te, albo te - jedne chce sobie zostawić. Tutaj akurat słuchawki prawie, jak nowe, piszę "prawie", bo były wyciągnięte z pudełka do foto, plus słuchane kilkanaście godzin. ZE8000 białe - cena 650 PLN +KW ZE8000MK2 czarne - cena 800 PLN +KW 3. Astell&Kern UW100MKII Jak w przypadku Finali powyżej - słuchane max 20 godzin, więc też stan bardzo dobry, wersja z pierwszej serii produkcyjnej, minimalnie inaczej wykonane (jak ktoś nie porówna ich bezpośrednio - to się nie zorientuje, piszę tak o tym tylko dla formalności), stąd taka cena. Cena: 650 PLN +KW Dla zainteresowanych oczywiście zrobię i prześlę foto. Będzie jeszcze Mytek Brooklyn Bridge (pierwsza wersja) - dodam w odpowiednim czasie.
  2. Słuchałem niedawno HEDDphone TWO i niebawem się szerzej wypowiem. Na razie napiszę tylko tyle, że jest spora różnica w budowie i wadze, co oczywiście przekłada się na komfort użytkowania. Natomiast co do brzmienia to powiem tak - to jest dalej ten sam kierunek, ale jest bliżej i jaśniej. Ogólnie TWO są jepsze od jedynej, natomiast - i tu uwaga - jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, że brzmieniowo ktoś będzie wolał jedynki. Będą to raczej odosobnione przypadki, ale jednak. To dłuższy temat, który postaram się niebawem rozwinąć.
  3. Ja bym powiedział, że: gdyby jeszcze działał, jako NAA. Ale to raczej nie ta grupa docelowa.
  4. Panowie, no właśnie - może coś tej jesieni, jakoś po AVS?
  5. Mam teraz zestaw z Zen Streamem plus S-Booster 12V, jako zasilanie. I tak trochę może od końca - na pewno warto do Zen Streama dać lepszy, niż fabryczny zasilacz. Ogólna poprawa na wszystkich frontach, przede wszystkim brzmienie jest dużo czystsze, bardziej uporządkowane. Ogólnie Zen Stream za te pieniądze - to znakomite urządzenie. Z tym założeniem, że wymaga też pewnej wiedzy, żeby je odpowiednio skonfigurować. Poza tym - bardzo mało jest też transportów cyfrowych, które w tej cenie oferują funkcjonalność NAA, Tidal Connect i Roon w jednym. Jest zazwyczaj albo Roon lub Tidal albo NAA, nigdy wszystkie trzy na raz.
  6. Wreszcie będzie jakaś opcja pomiędzy tańszymi dedykowanymi streamerami, czy też transportami cyfrowymi, takimi, jak Zen Stream od iFi a chociażby AURALiCiem. A, i pewnie mało kto wie, ale aplikacja Matrixa jest nawet całkiem dobra.
  7. Doszły mnie słuchy, że to jeden z ciekawszych produktów EarMena - zobaczymy
  8. Dla mnie, już tak trochę poza konkursem, czy też poza recenzją - ciekawe jest też porównanie w kontekście samej architektury przetwornika. A w zasadzie w kontekście porównania pomiędzy rożnymi architekturami na przestrzeni kilku-kilkunastu urządzeń. I w szczególności chodzi mi nie tylko o samo porównanie SDM vs Multi-Bit, co raczej bardziej w kontekście tego chociażby, jak wypada najnowszy zestaw AKMów w bezpośrednim porównaniu nie tylko z (lepszymi) przetwornikami R2R ale także w porównaniu z innymi przetwornikami SDM (ESS, TI, AKM, Cirrus, ROHM), bo wszystko wskazuje na to, że zestaw AK4191EQ i AK4499EX może przy poprawnej implementacji pozamiatać. Jest też jeszcze inna, chyba ważniejsza kwestia. Otóż, jak sobie przełączałem te tryby NOS i OS (bo akurat wiadomo, że w przypadku wzmacniacza Klasa A była lepsza), to tryb z OS był w sumie lepszy, niż myślałem, że będzie. Do czego zmierzam? Otóż (postaram się to dobrze wyartykułować) SE300 ma te dwa tryby OS i NOS, SP3000 ma z kolei DAR, który robi upsampling do DXD/DSD - i to w jakimś tam stopniu działa. W sensie, że nie jest to taka funkcjonalność, żeby była w obu tych odtwarzaczach. SP300 nie ma z definicji filtracji cyfrowej w trybie NOS, SP3000 w trybie DAR powinien omijać połowę układu AK4191EQ (tak wynika ze schematu blokowego). Oba te odtwarzacze zwiększają Fs w FPGA, czy też jakiejś "zewnętrznej" kości (zewnętrznej w stosunku do przetwornika). I teraz ciekaw jestem jednej rzeczy - bo swego czasu Rob Watts (ten od Chorda) mówił, że w sumie chciałby mieć 1 milion obwiedni w filtrze cyfrowym w postaci przenośnej, tak, żeby można było ten dźwięk zabrać ze sobą np. do samolotu. I analogicznie, jak byłbym w stanie się zgodzić na krótsze działanie w SE300 w trybie, w którym wzmacniacz słuchawkowy pracuje w Klasie A, tak samo chciałbym mieć mieć w DAPie jakiś grubszy filtr cyfrowy, odpowiednik filtru "sinc-M" w Chordzie, albo filtru "Closed-form" w Yggdrasil'u Shiita. I taki filtr zapięty z tym nowym AKMem. A swoją drogą, ESS ma opinię, że gra jak gra, ponieważ jego modulator generuje dużą ilość "spurious tones" i to w zakresie MHz, dlatego w stopniu I/V wymagane jest zastosowanie półprzewodników, które sobie radzą z wysokim poziomem szumów właśnie w zakresach MHz (filtr LPF przecież jest dopiero następny w torze) - inaczej brzmienie może być faktycznie niespecjalnie gładkie/naturalne. Ale też zastanawia mnie jedno, bo o ile nie jestem jakoś wybitnie uprzedzony do układów ESSa, to zastanawia mnie, czy ta delikatna mgła na brzmieniu tych układów (w porównaniu do bardzo dobrych i zazwyczaj drogich implementacji autorskich rozwiązań) to jest kwestia samego modulatora, czy też jest to kwestia po prostu specyfiki konstrukcji toru analogowego. Swoją drogą - AKM4493 w FiiO M11, który uważam za bardzo dobry - też miał, w porównaniu do SE300 tą taką mgiełkę. Coś pomiędzy wydarzeniami na scenie a słuchaczem, czego niby nie słuchać obiektywnie, ale jednak jest. Dopiero jak słuchałem dobrego R2R, takiego jak Sonnet, czy właśnie SE300 - to sobie z tego wyraźnie zdałem sprawę. I też uświadomiłem, dlaczego coraz częściej wracam myślami do brzmienia zestawu TT2/M-Scaler. To tak bardzo pokrótce
  9. "Astell&Kern SE300 to najnowszy odtwarzacz koreańskiej marki, która wielokrotnie gościła już na naszych łamach, ostatni raz przy okazji recenzji także nowego i dodatkowo flagowego modelu z serii SP, czyli SP3000. Jednocześnie będący przedmiotem tej akurat recenzji model SE300 jest wcale nie mniej ciekawy, chociażby dlatego, że można go postrzegać, jako pewien przełom i otwarcie nowego rozdziału w jakże w sumie bogatej historii tego producenta." https://hifizone.pl/astell-kern-se300-recenzja/ Do następnego
  10. Sorry za post pod postem, bo z doskoku, ale: https://hifizone.pl/astell-kern-se300-recenzja/
  11. Tak tylko na szybko Wam napiszę - miałem, słuchałem, niedługo będzie recenzja. Co do tego basu (i kilku innych zalet tego odtwarzacza, a trochę ich w sumie jest), to powiem Wam tak: tutaj wychodzą wszystkie zalety dobrze zrobionej architektury R2R bez ich specjalnie słyszalnych wad (nie sprawdzałem, jaki to jest konkretnie wariant R2R, czy to jest forward-correcting, czy coś innego itd. etc.). Ponadto wyraźnie słychać w trybie NOS, że nie ma w torze filtra cyfrowego, NOS zmienia brzmienie ale tutaj też mam swoje wnioski. Dłuższy temat. Ogólnie jak się cały czas słucha DACów na SDM (Sigma-Delta Modulation) i nagle się przejdzie na takiego SE300 w trybie NOS to... no oczywiście, że będzie różnica. Ciekawy kierunek generalnie Astell obrał z tym odtwarzaczem. Słuchałem do też dużo na sprzęcie stacjonarnym - i jest bardzo, bardzo dobry.
  12. Chodzi mi o to, że mogliby dodać jakieś bardziej "customowe" opcje resamplera, jak np. w Audirvanie. Nie mówię, że to ma być konkurencja dla HQP, ale nic się w tym temacie nie działo już od dawna w Roonie.
  13. Podpytam - czy to oprogramowanie iFi same w sobie obsługuje Qobuza, czy też trzeba tutaj używać się w Roona/Audirvany?
  14. Ciekawe, mam wrażenie, że dali do ARC to, co mają, czyli DSP z "głownego programu". Bo widzę, że po updacie zmienili (w głównej aplikacji na PC) ikonkę DSP i pododawali tam kilka rzeczy. Natomiast pytanie, czy zrobią jakiś update resamplera, bo w sumie o to też się prosi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności