retter Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Konsumencki S2243, S243x jest już całkiem dobry po za plamką którą bym chciał mniejszą tak w okolicy 0,25, bo 24" FHD ma 0,27 nie interesuje mnie napis eizo może być i benqu samsung byle było to jakości porównywalne do eizo. Kluczowe jest 1 spora regulacja do min tu LEDy są lepsze, dobra regulacja barwy i tyle jak nie będzie linowy jak eizo pewnie przeżyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 CG247 w domu i 302 Ref w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Czyli lepiej jest kupić w sumie na stałe... Ja nie wywołuje Ja robię skany klisz/slajdów co najwyżej. Bardzo rzadko daje coś do wywołania tak, jak chcesz kalibrować na poważnie to trzeba to robić stale (dosłownie co tydzień-dwa), co nie oznacza że nie można zrobić sobie profilu raz i używać go przez dłuższy czas jeśli nie boisz się że się rozjedzie z faktycznymi możliwościami danego egzemplarza monitora (co raczej nastąpi, tylko nie wiem jak szybko i w jakim stopniu) ja mam stary kolorymetr spyder2 i efekt kalibracji jest faktycznie widoczny w stosunku do wbudowanego profilu sRGB... więc przy okazji wyszło jak kiepski mam monitor (LG IPS235) ale i tak jest lepszy niż wyświetlacz laptopa ;] BTW przy kalibracji jest czasami (zależy jakiego oprogramowania/ustawienia używasz) interesująca opcja "uwzględnij oświetlenie otoczenia", więc efektywnie można mieć kilka profili ICC na różne pory dnia/oświetlenie miejsca pracy (nie chciało mi się w to nigdy bawić, nie sprawdzałem jaki jest realny efekt) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daroq Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) Znalazłem wczoraj 600D w szufladzie (byłem przekonany, że przepadł w trakcie przeprowadzki w pracy). Produkcja wrzesień 2012, poniżej 4K klapnięć, wszystko sprawne, z wyglądu w sumie (jak) nówka. Ile to jest warte teraz? EDIT. Nawet nie łapie frontfocusa na Sigmie 50/1.4, w przeciwieństwie do C100 Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez daroq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Nawet nie łapie frontfocusa na Sigmie 50/1.4, w przeciwieństwie do C100 to nie kwestia body, tylko obiektywu i zgrania (dość przypadkowego) obiektywu z body. Przyglądam się temu problemowi od jakiegoś czasu i nawet kupno 1dx + 70-200 2.8L IS II nie daje gwarancji, że to będzie ze sobą od razu trafiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daroq Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zwłaszcza Sigmy są kapryśne... Z elkami nigdy nie miałem problemów, chociaż na szczęście nie jestem fotografem i z AF mam dużo mniej wspólnego BTW, śmiesznie wygląda sześćsetka z gripem przy wciąż jeszcze stosunkowo niedużej setce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 ta 600 wygląda jakby lampy nie miała normalnie jak 5d, nie śmiać się nie oglądam aparatów ja tylko nimi robię zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daroq Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Chętnie sprzedam za cenę 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Ta a ja kupie 5d3 po cenie 600d ale ostatecznie może być i ta seta a co tam zabawa małym obrazkiem wolę większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daroq Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Mój wspomniany 600D na licytacji. Niech rynek zweryfikuje ile to warte http://allegro.pl/lustrzanka-canon-eos-600d-bdb-niski-przebieg-bcm-i5247868527.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PEN Opublikowano 27 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 A ja pochwalę się nowym, foto nabytkiem. Bo lustro jest za ciężkie do noszenia przy sobie na co dzień a i do kieszeni się nie mieści. Matryca trochę większa niż w telefonie ale jest lepiej niż się spodziewałem. Na iso 800-1600 (wyższych czułości nie używam) szumi mniej niż mój 50D! No i chyba zaczynam się przekonywać do elektronicznych wizjerów bo ten w x30 jest niczego sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daroq Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Stare EOSy to żadna konkurencja dla nowszych kompaktów i bezlusterkowców, bo one zawsze mocno szumiały. W sumie 5D III też szumi powyżej 1600 jak szalony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Stare EOSy to żadna konkurencja dla nowszych kompaktów i bezlusterkowców, bo one zawsze mocno szumiały. W sumie 5D III też szumi powyżej 1600 jak szalony... w sensie na wideo czy na foto? ;-) a C100 warta siebie? gdy za prawie jedną trzecią mamy GH4, a za trochę więcej FS700 itede itede Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus_pl Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 (edytowane) Stare EOSy to żadna konkurencja dla nowszych kompaktów i bezlusterkowców, bo one zawsze mocno szumiały. W sumie 5D III też szumi powyżej 1600 jak szalony... Masz na myśli wyłącznie szumienie, tak? Myślę o "starych" czyli 1Ds, 1D Mark I i II, 5D Mark I. Edytowane 29 Czerwca 2015 przez kubus_pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daroq Opublikowano 30 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Jak chcesz się zajmować wyłącznie fotografią, to bierz klasyczną 5D bez obaw. Niezłe egzemplarze można już wyciągnąć poniżej 2k, a za tę cenę naprawdę warto. Super obrazek, zwłaszcza jeśli nie szukasz bardzo szybkiego AF. @Jackzor, C100 to prawdziwa kamera, a nie aparat z możliwością filmowania, jak jest w przypadku dość zabawkowego GH4 (używałem parę razy i dyskwalifikuje go przede wszystkim mnożnik ogniskowej i ergonomia pracy). Wg mnie C100 ma najostrzejszy obrazek FHD z interesujących mnie kamer (4K z C300 skalowane do 1920p), dodatkowo broni się bardzo niskim rolling shutterem, czego nie można powiedzieć np o FS700. Po aktualizacji fw ma AF DP, który naprawdę działa, dzięki czemu z powodzeniem można go używać jako kamerę reporterską. A co do samego obrazka, podobny jakościowo 2K daje dopiero FS7, a zauważalnie lepszy Amira (testowana z FJN 19-90), z tym że to już nie ta półka cenowa. W połowie lipca planuję przesiadkę na Mark II, która dodatkowo ponoć jeszcze mniej szumi powyżej 6400. A co do 5D III- szumi mocno w porównaniu np z minimalnie tańszym a7s. No i trend jest taki, że ludzie coraz częściej wypożyczają do filmowania właśnie GH4 albo a7s niż Marki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 30 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) @Jackzor, C100 to prawdziwa kamera, a nie aparat z możliwością filmowania, jak jest w przypadku dość zabawkowego GH4 (używałem parę razy i dyskwalifikuje go przede wszystkim mnożnik ogniskowej i ergonomia pracy). Wg mnie C100 ma najostrzejszy obrazek FHD z interesujących mnie kamer (4K z C300 skalowane do 1920p), dodatkowo broni się bardzo niskim rolling shutterem, czego nie można powiedzieć np o FS700. Po aktualizacji fw ma AF DP, który naprawdę działa, dzięki czemu z powodzeniem można go używać jako kamerę reporterską. A co do samego obrazka, podobny jakościowo 2K daje dopiero FS7, a zauważalnie lepszy Amira (testowana z FJN 19-90), z tym że to już nie ta półka cenowa. Kiedy argument "to kamera, a nie aparat" do mnie wcale nie przemawia, bo widać, co się dzieje na rynku filmmejkerów od pięciu lat ;-) Najpierw lustrzanki wywróciły to wszystko do góry nogami, a teraz przejmują pałeczkę bezlusterkowce. Z crop factorem ludzie sobie radzą speedboosterami (i wychodzi światło f0,7 ), no a ergonomia pracy to oczywiście coś za coś. Nie chcę bronić GH4 za wszelką cenę, ale tym sprzętem ludzie już rzeczywiście robią dobre rzeczy + podejście Panasonica inne niż producentów mających dużo rynku - Panas daje 4K, FHD 60fps, odchylany ekran, wizjer, lampę, stopkę na lampę, wejście i wyjście audio, wyjście HDMI 10bit, peakingi, zebry, wielki bitrate, przystawkę do audio na XLR itd. (nawet gniazdo PC do lamp błyskowych) i to wszystko w cenie mniejszej niż Canon 6D. I dlatego to się sprzedaje. A rolling shutter to swoją drogą, załączam klatkę (efekt wywołany nieumyślnie ). Ale tak, Dual Pixel jest super, sprawdziłem to kiedyś na 70D. Co do jakości lepszej niż C100 to... ykhm... to już chyba nie dla mnie. A blackmagiki? W połowie lipca planuję przesiadkę na Mark II, która dodatkowo ponoć jeszcze mniej szumi powyżej 6400. W jakich warunkach używa się iso 12800? Zakładając używanie obiektywów nie ciemniejszych niż f2 (ilekolwiek to jest w T) No i trend jest taki, że ludzie coraz częściej wypożyczają do filmowania właśnie GH4 albo a7s niż Marki ...choć podobno A7s poza jakością obrazka to więcej plusów nie ma ...ale ja się nie znam, ja nie mam żadnej praktyki, teorii w sumie też nie . No i, przede wszystkim, żadnej stabilizacji do ujęć też nie Edytowane 30 Czerwca 2015 przez Jackzor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus_pl Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 (edytowane) Spoko, przerobiłem już 3 sztuki 1Ds, jednego 1D Mark III, jednego 1Ds Mark II i 5D Mark I, dlatego też w przypadku tych "starszych" zamierzałem się sprzeczać odnośnie Twojej poprzedniej opinii o starszych Canon'ach Canon'em świetnie fotografuje się zielenie(natura), czasem ludzi(portrety, ze stałkami L) oraz jedzenie(tak, lubiłem się uczyć fotografii, robiąc fotki jedzenia), jednak martwe przedmioty(zegarki, mechanizmy zegarków), ludzie(reportaż) i studio, moim skromnym zdaniem, Nikon, bez żadnej obróbki, jednak robi lepsze(mam na myśli samą technologię matrycy i jej "zestrojenie") body, mimo podświadomości, że mój ojciec od urodzenia(od 90-tego roku) całe życie używał wyłącznie Canon'a - EOS5, później EOS1, 1NV, 10D, 30D, 1Ds, 5 Mk I, 1D Mark II, 1Ds Mark II i ostatnie lata 1D Mark III. Canon, cyfrówki, moim zdaniem, mocno "przekłamują" kolory, za bardzo ocieplają barwy. Tutaj daleko im do Nikona, a jeszcze bardziej do Leici. Brakuje im neutralności, moim zdaniem. Gdybym nie miał Canon'a 85 1.2 L, 300 2.8 L i 24 1.4, Canon'owskie, i zaszczepioną ojcowską miłość do Canon'a, chyba przesiadłbym się na Nikona bez wahania. Edytowane 1 Lipca 2015 przez kubus_pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Canon, cyfrówki, moim zdaniem, mocno "przekłamują" kolory, za bardzo ocieplają barwy. Tutaj daleko im do Nikona wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma...mnie się z kolei wydaje, że canon robi lepsze kolory. A prawda taka, że z tego i tego trzeba mocno obrabiać barwy, żeby wyglądały one cokolwiek naturalnie. No nie od tego są cyfrowe aparaty, że oglądać zdjęcia "prosto z puszki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus_pl Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 (edytowane) Ja właśnie lubię robić fotki, ale jak spojrzę, że z jednego wyjazdu mam 1-2k fotek, po 4, delikatnie inaczej naświetlone ujęcia, jednego kadru, to mi się rzy*ać chce na myśl o przejrzeniu o obróbce tego wszystkiego. Dlatego, o ile nie jest to wyjazd zagraniczny, robię fotki ajfonem, którego ostatnio utopiłem w jeziorze xD Fakt, zieleń i czerwień w Canonach są piękne, ale stal, czarne tworzywo, anodowane alu czy złoto wygląda tragicznie bez obróbki. Edytowane 1 Lipca 2015 przez kubus_pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daroq Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 (edytowane) @Jackzor, C100 to prawdziwa kamera, a nie aparat z możliwością filmowania, jak jest w przypadku dość zabawkowego GH4 (używałem parę razy i dyskwalifikuje go przede wszystkim mnożnik ogniskowej i ergonomia pracy). Wg mnie C100 ma najostrzejszy obrazek FHD z interesujących mnie kamer (4K z C300 skalowane do 1920p), dodatkowo broni się bardzo niskim rolling shutterem, czego nie można powiedzieć np o FS700. Po aktualizacji fw ma AF DP, który naprawdę działa, dzięki czemu z powodzeniem można go używać jako kamerę reporterską. A co do samego obrazka, podobny jakościowo 2K daje dopiero FS7, a zauważalnie lepszy Amira (testowana z FJN 19-90), z tym że to już nie ta półka cenowa. Kiedy argument "to kamera, a nie aparat" do mnie wcale nie przemawia, bo widać, co się dzieje na rynku filmmejkerów od pięciu lat ;-) Najpierw lustrzanki wywróciły to wszystko do góry nogami, a teraz przejmują pałeczkę bezlusterkowce. Z crop factorem ludzie sobie radzą speedboosterami (i wychodzi światło f0,7 ), no a ergonomia pracy to oczywiście coś za coś. Nie chcę bronić GH4 za wszelką cenę, ale tym sprzętem ludzie już rzeczywiście robią dobre rzeczy + podejście Panasonica inne niż producentów mających dużo rynku - Panas daje 4K, FHD 60fps, odchylany ekran, wizjer, lampę, stopkę na lampę, wejście i wyjście audio, wyjście HDMI 10bit, peakingi, zebry, wielki bitrate, przystawkę do audio na XLR itd. (nawet gniazdo PC do lamp błyskowych) i to wszystko w cenie mniejszej niż Canon 6D. I dlatego to się sprzedaje. A rolling shutter to swoją drogą, załączam klatkę (efekt wywołany nieumyślnie ). Ale tak, Dual Pixel jest super, sprawdziłem to kiedyś na 70D. Co do jakości lepszej niż C100 to... ykhm... to już chyba nie dla mnie. A blackmagiki? W połowie lipca planuję przesiadkę na Mark II, która dodatkowo ponoć jeszcze mniej szumi powyżej 6400. W jakich warunkach używa się iso 12800? Zakładając używanie obiektywów nie ciemniejszych niż f2 (ilekolwiek to jest w T) No i trend jest taki, że ludzie coraz częściej wypożyczają do filmowania właśnie GH4 albo a7s niż Marki ...choć podobno A7s poza jakością obrazka to więcej plusów nie ma ...ale ja się nie znam, ja nie mam żadnej praktyki, teorii w sumie też nie . No i, przede wszystkim, żadnej stabilizacji do ujęć też nie A7S ma niezywkłą czułośc matrycy. To bajeczny aparat do kręcenia w zastanym, bardzo słabym świetle. A to, że ma avchd, to już trudno, zawsze można nagrywać np 4K na recorder. Mam taką zasadę, że nie powinno przekraczać się podbicia powyżej 14 dB, czyli powiedzmy ok. ISO 1600, natomiast przy wielu mocno budżetowych produkcjach nie ma środków, czasu albo możliwości na odpowiednie doświetlenie planu, albo zachodzi potrzeba kręcenia na T powyżej 6, gdy nie ma gościa od follow focusa lub jest konieczne zachowanie bardzo dużej głębii ostrości. Wtedy jest naprawdę ciemno, więc trzeba ratować się podbiciem czułości. Ogólna zasada jest taka, że używalna czułość matrycy jest dużo wyżej w hierarchii kluczowych parametrów od liczby transmisyjnej obiektywu, co nie jest zrozumiałe dla wielu osób zajmujących się głównie fotografią (podobnie jak bezsensowność używania pełnej klatki w video). Dla przykładu: "Pod mocnym aniołem" było kręcone Alexami, które były spresetowane pod wzmocnienia rzędu 36-48 dB właśnie dla zwiększenia DOF w niektórych scenach. Edytowane 1 Lipca 2015 przez daroq 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PENDRAGON Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Mial ktos z Was do czynienia z kamera Sony FDR-AXP33, albo FDR-AX100, chodzi mi glownie o porownanie jakosci obrazu Video do aparatow, takich jak GH4, FZ1000 czy a7s? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iMpus Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) Z góry zaznaczę że zupełnie nie znam się na sprzęcie fotograficznym. Dziewczyna szuka jakiegoś sensownego aparatu do 1500 zł - musi być nowy, z wymiennym obiektywem. Czy za taką cenę da się kupić coś sensownego czy lepiej kupić coś tańszego (niewielka różnica w jakościach zdjęć), bądź warto trochę dopłacić? Czym się kierować przy wyborze takiego aparatu w natłoku mnóstwa propozycji? Może polecicie jakieś konkretne, sprawdzone modele? Edytowane 8 Lipca 2015 przez iMpus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 1. czy będzie wymieniać obiektywy, czy wie na czym za zabawa polega ? bo jak nie to nie ma sensu! 2. docelowe ogniskowe znane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iMpus Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 1. Chce mieć taką możliwość bo w przyszłości zamierza się w to pobawić. 2. Nie. Będą robione różne zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retter Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 1. ogranicza do dwóch marek N i C ze względu na spory rynek tanich dobrych używanych szkieł. 1,5k za mało ale na dzień dobry to 600D + kit + 55-200 + torba + 50/1.8 jako must have po prostu trzeba spróbować , duże ale spore pole manewru oraz sprzedaży. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.