Skocz do zawartości

Jakie Słuchawki Do Jazzu I Elektroniki?...


dan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich! Jestem tu nowy :)

 

Zamówiłem sobie Monolitha MX-7000 i teraz zastanawiam się, jakie słuchawki kupić do niego.

Na forum znalazłem wiele przydatnych porad spod znaku "top choice", dlatego i ja postanowiłem zapytać.

 

Przedstawiam moje wymagania/oczekiwania:

  • Upraszczając można powiedzieć, że słucham dużo jazzu (jazzland rec., ECM, thirsty ear) i elektroniki (compost, ninja tune, warp, ~scape, !K7, morr music, sonar kollektiv). Do takiej muzyki potrzebuję słuchawek odznaczających się b. dużą szczegółowością, dobrymi średnimi tonami oraz naturalnością i przestrzennością dźwięku. Potężny bas jest dla mnie mało istotny. Detale i przejrzystość w połączeniu z dobrą jakością, to jest to, czego mi trzeba! (oczywiście jestem świadom tego, że takie wymagania spełnia tylko audiofilski sprzęt, ale ja szukam czegoś, co będzie najbardziej zbliżone tym wymaganiom)
     
     
  • Wygląda na to, że mam dosyć specyficzną budowę ucha ;) "Pchełki", np. SH mx-350 wypadają mi z uszu. Dokanałowych z różnych względów nie chcę. Myślałem o jakichś na pałąku np. AKG K26P, SH PX100/PX200, lub KOSS PortaPro...
     
    ...a może AKG K24P? :unsure:

 

Jak myślicie, które słuchawki potencjalnie najlepiej spełniają ww. wymagania?

 

Dzięki za odzew! :wub:

 

Pozdrawiam,

dan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych ktore dane bylo mi posluchac (kpp, px100, pmx100, px200) to do ninjatune i jazzu najbardziej nadaja sie kpp, sam lubie taki rodzaj muzyki i na nich jest chyba najprzyjemniej, najbardziej szczegolowo. PMX100 i px100 ustepuja im nieco jesli chodzi o przejrzystosc, ale jesli sluchasz w ruchu/na miescie, nie czuc tej roznicy tak dotkliwie, a niewatpliwie pmx wygodniej sie nosi - nie spadaja i nie psuja fryzury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do jazzu to polece Ci Grado GR 60.

 

Tak, słyszałem o nich wiele dobrego. Ale czy one nadają się do sprzętu przenośnego? No i cena... To chyba jednak nie ta półka, co modele wymienione przeze mnie?

 

Do elektroniki potrzeba dość mocnego basu, więc AKG albo PX200 dużą ilość basu ma też Koss Porta.

 

Wierz mi, że nie do każdej elektroniki potrzeba b. dobrego basu. Akurat te wytwórnie, które wymieniłem w pierwszym poście, a za których muzyką przepadam, mają niewiele wspólnego z szeroko rozumianą "muzyką elektroniczną" z VIVY czy MTV. Preferowane przeze mnie odmiany elektroniki, bardzo często łączone są z jazzem. Zresztą nowoczesny jazz także czerpie garściami z tego co obecnie prezentuje muzyka elektroniczna :)

 

Dlatego ponad przeciętny bas - niekoniecznie, szczegółowość, przejrzystość, scena - obowiązkowo :)

 

Pozdrawiam!

dan

 

z tych ktore dane bylo mi posluchac (kpp, px100, pmx100, px200) to do ninjatune i jazzu najbardziej nadaja sie kpp, sam lubie taki rodzaj muzyki i na nich jest chyba najprzyjemniej, najbardziej szczegolowo.

 

1 punkt dla KPP :D

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze zapytam, dlaczeg nie dokanalowki... za te pieniadze... no moze ciut wiecej, bo rownowartosc ok 100 dolcow, mialbys bdb sluchawki dokanalowe...

 

Próbowałem... I nie odpowiadały mi.

Potrzebujesz słuchawek do domu ?

Czy raczej przenośnych ?

 

Jeżeli do sprzętu przenośnego , to musisz mieć świadomość

że na nawet przy dużej mocy wyjściowej Twojego Monolitha

przy zastosowaniu słuchawek otwartych

,w warunkach ulicznych niewiele zostanie z tej przejrzystości.

Sennheisery PX-100 są bardzo neutralne i moim zdaniem

mają bardzo ładny dzwięk > ale będziesz miał problemy aby

ich uzywać w pociągu czy autobusie.

 

Małe słuchawki zamkniete to z kolei inna bajka.

Izolacją i eliminacja zakłóceń zewętrznych jest tu podstawowym priorytetem

Dlatego takie słuchawki ( np AKG 26P) mają bardzo podbity bas

> poza domem to bardzo pomaga w "przebiciu" się przez hałas

-w domu bardzo przeszkadza. Wszystko będzie potwornie przebasowione.

 

Wreszcie trzecia możliwość - słuchasz głównie w domu . Za 200 - 250 zł

możesz kupić już bardzo dobre duże słuchawki monitorowe z 40 mm membranami.

Scena muzyczna , przestrzeń jest tu znacznie szersza i głębsza niż w dwa, trzy razy

mniejszych słuchawkach przenośnych. Mogą być to słuchawki zamknięte, mogą

być otwarte . Twój Monolith na pewno je "uciągnie ". Pozostaje problem

czy będziesz potrafił wyjść w takim "hełmofonie" na ulicę. ;)

 

W każdym wypadku jesteś niestety skazany na kompromis między -

1) klarownością - 2) izolacją - 3) rozmiarem -4) wyglądem. :(

 

Dobrze by więc było gdybyś dokładnie wiedział czego chcesz.

 

PS.( Moje monitorowe Technicsy (RP-F800) -są do muzyki jazzowej - moim zdaniem

wprost stworzone. Poza tym jak na "monitorówki" są wyjatkowo małe , lekkie i wygodne.

Ale niestety są to słuchawki otwarte. Cena około 200 zł .Polecam :D )

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz słuchawek do domu ?

Czy raczej przenośnych ?

 

Przenośnych, ale to mniej więcej będzie się rozkładać tak:

 

70% - uczelnia

20% - komunikacja miejska

10% - w czasie przemieszczania się chodnikami :)

 

Jeżeli do sprzętu przenośnego , to musisz mieć świadomość

że na nawet przy dużej mocy wyjściowej Twojego Monolitha

przy zastosowaniu słuchawek otwartych

,w warunkach ulicznych niewiele zostanie z tej przejrzystości.

 

Sennheisery PX-100 są bardzo neutralne i moim zdaniem

mają bardzo ładny dzwięk > ale będziesz miał problemy aby

ich uzywać w pociągu czy autobusie.

 

Hmm... Jestem skłonny, to przeboleć, jeśli rzeczywiście dzwięk jest w porządku.

 

Małe słuchawki zamkniete to z kolei inna bajka.

Izolacją i eliminacja zakłóceń zewętrznych jest tu podstawowym priorytetem

Dlatego takie słuchawki ( np AKG 26P) mają bardzo podbity bas

> poza domem to bardzo pomaga w "przebiciu" się przez hałas

-w domu bardzo przeszkadza. Wszystko będzie potwornie przebasowione.

 

W takim razie -1 pkt. dla AKG K26P

 

Wreszcie trzecia możliwość - słuchasz głównie w domu . Za 200 - 250 zł

możesz kupić już bardzo dobre duże słuchawki monitorowe z 40 mm membranami.

Scena muzyczna , przestrzeń jest tu znacznie szersza i głębsza niż w dwa, trzy razy

mniejszych słuchawkach przenośnych. Mogą być to słuchawki zamknięte, mogą

być otwarte . Twój Monolith na pewno je "uciągnie ". Pozostaje problem

czy będziesz potrafił wyjść w takim "hełmofonie" na ulicę. ;)

 

Zdaję sobie z tego sprawę. Gdybym mógł kupić słuchawki całkowicie nieprzenośne, to byłby to pewnie Grado SR60.

 

W każdym wypadku jesteś niestety skazany na kompromis między -

1) klarownością - 2) izolacją - 3) rozmiarem -4) wyglądem. :(

 

Wybieram klarowność i rozmiar! B)

 

Dobrze by więc było gdybyś dokładnie wiedział czego chcesz.

 

Wszystko wskazuje na to, że będę musiał potestować te sprzęty przed zakupem...

 

Dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam,

dan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jeśli cenisz sobie klarowność i rozmiar to polecam Sennheiser PX100.

Powiem Ci, że mój przyjaciel słucha dużo Jazzu można wręcz powiedzieć, że samego Jazzu. Jest saksofonistą i ceni sobie naturalność i czystość dźwięku – jest muzykiem więc, słuch ma wyczulony. Ma PX100 przeszło rok i jest z nich bardzo zadowolony. Używa ich w drodze do szkoły autobusem (przeszło godzinę) na uczelni i w domu. Nie rzucają się w oczy, są małych gabarytów i są przede wszystkim wygodne. Słuchał jeszcze PX200, ale nie przypadły mu do gustu, „nie ten dźwięk i mało wygodne”.

 

Jeśli potrzebowałbyś słuchawek zamkniętych, nie znosisz hałasów z zewnątrz to weź AKG k26p.

 

Wydaje mi się, że dla Ciebie nic lepszego się nie znajdzie. (To jest moje zdanie!)

 

Pozdrawiam . . .

 

P.S Ja niedługo powrócę do moich starych PX100 :) (są najlepsze w swojej cenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jeśli cenisz sobie klarowność i rozmiar to polecam Sennheiser PX100.

Powiem Ci, że mój przyjaciel słucha dużo Jazzu można wręcz powiedzieć, że samego Jazzu. Jest saksofonistą i ceni sobie naturalność i czystość dźwięku – jest muzykiem więc, słuch ma wyczulony. Ma PX100 przeszło rok i jest z nich bardzo zadowolony. Używa ich w drodze do szkoły autobusem (przeszło godzinę) na uczelni i w domu. Nie rzucają się w oczy, są małych gabarytów i są przede wszystkim wygodne. Słuchał jeszcze PX200, ale nie przypadły mu do gustu, „nie ten dźwięk i mało wygodne”.

 

Przedstawiłeś mi bardzo przekonywujący argument :)

 

Dzięki Waszym opiniom wyklarował mi się zdecydowany faworyt - Sennheiser PX100...

 

 

...i już kupione na brytyjskim eBayu za 21.99Ł :D

 

 

Dziękuje Wszystkim za pomoc!

 

...PayPal sciągnął mi z konta 131,4 zł. Koszt razem z przesyłką. To chyba niezła cena? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego takie słuchawki ( np AKG 26P) mają bardzo podbity bas

 

...Getz, odnosze wrazenie, ze nigdy nie miales okazji przesluchac px 100, k2p i Porta rownoczesnie. Pisanie o MOCNYM podbiciu basu w AKG to lekka przesada.

 

Po drugie nie lapie logiki wypowiedzi z tego posta. Piszesz, ze PX-y przez to, ze sa otwarte niespecjalnie nadaja sie do autobusu... i dlatego modele takie jak k26p maja podbity bas... przeciez to model zamkniety i bez podbijania basu beda lepiej brzmialy w busie od PX 100???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlatego takie słuchawki ( np AKG 26P) mają bardzo podbity bas

 

...Getz, odnosze wrazenie, ze nigdy nie miales okazji przesluchac px 100, k2p i Porta rownoczesnie. Pisanie o MOCNYM podbiciu basu w AKG to lekka przesada.

 

O to akurat strzal we wlasna bramke, akg i px sluchalismy chociazby na Karma Meet 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jaki strzal? :-P A porta?

 

Getz pisze o podbiciu basow w zamknietych akg i i jego braku w otwartych setkach... podczas kiedy dopiero w porta (rowniez otwartych) bas dopiero jest przypakowany.

 

No i chcialbym zrozumiec dlaczego px100 sie nie nadaja do autobusu wiec w akg dodano basu :-D wiec nie bron Getza, tylko niech sam cos napisze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jaki strzal? :-P A porta?

 

Getz pisze o podbiciu basow w zamknietych akg i i jego braku w otwartych setkach... podczas kiedy dopiero w porta (rowniez otwartych) bas dopiero jest przypakowany.

 

No i chcialbym zrozumiec dlaczego px100 sie nie nadaja do autobusu wiec w akg dodano basu :-D wiec nie bron Getza, tylko niech sam cos napisze...

 

 

Nie kłoćcie się. Ja uważam, ze z róznymi odtwarzaczami różne słuchawki inaczej brzmią.

 

PX100 na KARMIE zrobiły się całkiem zrównoważone i pojawił sie bas.

 

Na U3 i T20 nie grały tak ładnie. Z kolei AKG bardzo lubiłem na U3 i T20.

 

Na KARMIE - faktycznie robia się "ciemne". Moze to cecha tego odtwarzacza, moze jego mocy -> nie wiem.

 

Mozliwe ze po zabawie EQ dzwiek by sie wyrównał. Dlatego ja ostatnio nie doradzam nikomu słuchawek, piszę o tym jak graja na konkretnym DAP-ie.

 

Po prostu w kategorii 100 - 200 PLN trójka KPP, PX100, AKGK26P jest zapewne godna polecenia -> ale najlepiej jakby "delikwent" mógł posłuchać wszystkich tych słuchawek na swoim DAP-ie i swojej ulubionej muzyce.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tyle na Ifpie AKG sa ciemne maja basu bardzo duzo ale po podbiciu wysopkich graja bardzo ladnie. PXow sluchalem zbyt krotko-nie zrobily na mnie wielkiego wrazenia, ale byl halas-i tu dochozimy do sedna duzo zalezy od warunkow przeznaczenia sluchawek i muzyki-czasem lubie dogrzac do pieca i wtedy AKG sa niezastapione. nawet moj kolega jak posluchal AKG byl zdziwony ile maja w sobie mocy.Tak jak mowi ogorek z pewnoscia zalezy to wszystko od playera i dlatego getz mogl miec wrazenie ze sa tak przebasowione, moja dziewczyna na przyklad twierdzi ze wcale nie sa, a znowu nie lubi Epkow 630 bo mowi ze sa zbyt zamulone!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jaki strzal? :-P A porta?

 

Getz pisze o podbiciu basow w zamknietych akg i i jego braku w otwartych setkach... podczas kiedy dopiero w porta (rowniez otwartych) bas dopiero jest przypakowany.

 

No i chcialbym zrozumiec dlaczego px100 sie nie nadaja do autobusu wiec w akg dodano basu :-D wiec nie bron Getza, tylko niech sam cos napisze...

Nie ma sprawy :)

 

Wyborco - AKG k26 to jest konstrukcja zamknięta,

ale średnica nauszników tych słuchawkach to około 50 mm,

tak więc nie ma mowy o tym aby ucho znalazło się w środku.

 

(Natomiast co sprawdziłem na egemplarzu Ogórka

26- ki bardzo dobrze przylegają do uszu. :) )

 

Tak więć mówienie o nich słuchawki zamkniete jest trochę

na wyrost (podobnie jak PX 200)> poziom izolacji jest

zdecydowanie mniejszy niż w słuchawkach zamykających

szczelnie całe ucho.

 

Co z tego wynika ? Ano to ,że w pasmie częstotliości basowych

, które w ogóle są najtrudniejsze do izolacji ( bo czy nie jest prawda że odbieramy

je nie tylko strzemiączkami młoteczkami i kowadełkami ale również dzwoniącymi

plombami w zebach :D ) AKG 26 nie dają - szok ? :blink: - rzeczonej izolacji prawie wcale.

 

Izolują za to zupełnie dobrze (- 25 dB ) "wokalne " pasma -od 800 Hz do 7 kHz oraz

naprawde wysokie dzwieki ( 7 KHz -20 KHz )

Tak więc dla basu w Twoich słuchawkach to zupełnie obojetne czy mają konstrukcję

zamknietą czy otwartą . Popatrz na pomiar izolacji AKG 26P , PX 100 ,PX 200 i Koss Porta Pro

Ponizej 750 Hz nie ma między nimi prawie żadnej różnicy pod tym wzgledem. :(

zapisz6wm.png

 

No i teraz pojawia się problem > co zrobić ze słuchawkami które izolują niektóre

pasma a inne zupełnie nie ? Przecież w warunkach "polowych" - a do takich

celów zostały zaprojektowane , będą one zupełnie niezbalansowane !!!.

Góry będzie aż nadto , ale bas ? Nie ma rady trzeba go podbić .

 

Dlatego napisałem że te słuchawki mogą zmieniać charakterystykę

W domowym zaciszu są przebasowione i to bardzo

- pod osłoną nieba ( nie miałem niestety okazji :( )- słucha się ich zapewne inaczej . :)

 

PS. (Tylko dla Ciebie Wyborco ;) bardzo wnikliwy test AKG 26 i AKG 24 -

popełniony w języku Corneille`a i Racine`a - Sennheisery PX 100 i PX 200 są tu

punktem odniesienia > http://www.generationmp3.com/forum/AKG_K24...26P-t25284.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, teraz rozumiem lepiej. Dzieki Getz za wysilek.

 

Co do tesktu ze stronki francuskiej... po pierwsze to nie sa obiektywni goscie. Rok temu cale to forum twiedzilo, ze x5 jest najlepszym playerem swiata.

 

Recka goscia... odnosi sie do px 100 i 200 w ten sposob; ze pierwszych chetnie by posluchal a drugie ma i uwielbia a akg, nawet model 24, poleca milosnikom basu. Duza czesc recki poswiecona jest cierpirniom jakie mu sprawil palak. Ba w ostatnim zdaniu tej czesci proponuje podlubac przy palaku... domyslam sie, ze chce go rozginac.

 

Opisujac dzwiek sprowadza sie do jednej opinii, ze AKG sa dobre w dolach, srednice zjada im bas a wysokie tony sa w normie, ale bez zachwytu... przy opisie k24p zaskoczyl mnie stwierdzeniem, ze to slochawki pol-otwarte. Ktos mi wyjasni szczegoly? ...ogolnie: jest to kolejna, subiektywna ocena. Nie przywiazywalbym do niej w duzej uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii słyszenia dzwięku Wyborco - nasze opinie są z reguły subiektywne

( -vide >>sentecja w sygnaturze Rafa Kichu :D )

 

Co do iAudio X5 - wiele tzw opinii branżowych podzela opinię (np. wygrana

w zestawieniu dużych <10 GB HDD niemieckiego CHIP-u -na naszym forum wkleił ją wklejał ją Ksy )

, że jest to w tej chwili najlepszy produkowany Jukebox . Możliwośc wykorzystania

Rockboxa jeszcze poszerza jego możliwości. :) )

To że kiedyś były produkowane chyba lepsze Jukeboxy -np Iriver H1xx H3xx ,

Rio Karma - to zupełnie inna , inszość . ;):)

 

Co do AKG>>> wiekszość zródeł charakteryzuje K 24P właśnie jako >: dynamic, semi-open

w przeciwiestwie do K 26 P >: dynamic, closed-back.

 

Rozumiem że chodzi Ci o problem różnicy między słuchawkami otwartymi i półotwartymi ?

 

Niestety jest to sprawa bardzo mętna > zwłaszcza popularne definicje tego co jest

typem słuchawki otwartej , a co półotwartej lub zamkniętej wprowadzają bardzo w błąd.

 

Bo skoro w słuchawkach otwartych -"charakterystyka przenoszenia nie zależy od

szczelności przylegania wałka uszczelniającego do małżowiny usznej" to prawie

wszystkie słuchawki otwarte... są tak naprawdę półotwarte.

 

Także izolacja nie może być takim pewnym wyróżnikiem > bo wszystkie słuchawki jakaś

izolacja (minimalną , bo minimalną ) jednak dają. Gdyby jeszcze ta miała charakter

liniowy , można by było określić normatywnie (Komisja EU gdyby mogła ,nie darowałaby sobie

tej okazji :D;)) że np dla <15dB to słuchawki zamkniete , 5-15dB półotwarte, >5 dB otwarte.

Ale ponieważ - jak to widać na wykresie - liniowa to ona napewno nie jest - rózne pasma

przenoszenia zachowują się zupełnie inaczej ,skutecznie wymyka się pokusom takiej kodyfikacji.

 

Najbardziej chyba obiektywnym kryterium jest poziom ciśnienienia akustyczego

wytwarzanego w kanale słuchowym >( Słuchawki otwarte pozwalają na swobodną wymianę ciśnienia z otoczeniem. W słuchawkach zamkniętych komora jest raczej szczelna, a przekazywanie energii fali akustycznej do ucha przypomina działanie pompy powietrznej. )

Myślę że firmy produkujące słuchawki mierzą -dla siebie-poziom cisnienia wewnątrzusznego dla

poszczególnych modeli > ale to są wyliczenia tak skomplikowane i tak zalezne od wielu zmiennych,

że nie nadają się do wykorzystania w zwykłym marketingu .

Dlatego często mozemy wierzyć tylko na słowo , że akurat ten model to słuchawki półotwarte

, a jakiś inny jest całkowicie otwarty. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności