Skocz do zawartości

wiE2lka porażka...


chaz

Rekomendowane odpowiedzi

Z tymi wymianami " od ręki '' to nie jest tak źle.

 

Ostatnio padła mi jedna ze słuchawek kilka minut po zakupie, następnego dnia wymieniłem na nowe w jednym ze sklepów internetowych.

 

Podobną sytuację miałem w Saturnie z iPodem ( jeden dead pixel ). Wymienili mi na nowego bez problemu.

 

Sklep, który zasłania się serwisem lepiej omijać z daleka następnym razem.

 

Edytowane przez sheeple
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jest tak w tym przypadku, ale widziałem już nie raz, nie dwa, a sto lub więcej jak ludzie wściekali się na playery MTP (nie gra, nie działa i w ogóle jest be, vide H10 w wersji MTP), a okazywało się, że to albo piracki Windows bez łatek, a to zwalone USB (działający pendrive akurat niczego nie dowodzi, jeden zadziała, inny nie i to na tym samym porcie - cuda i dziwy!), a to łączenie przez przedłużacz, wreszcie bałagan totalny (że to tak eufemistycznie nazwę) w systemie itp. itd. Nikt z przedmówców tej konkretnej sytuacji oprócz autora nie widział , więc trudno liczyć na miarodajne sądy.

 

widział np sprzedawca w sklepie.

sprawdzałem w domu (mam Service Pack 3) na wszystkich gniazdach usb bezpośrednio w kompie zresztą pisałem o tym.

potem podpinałem u kumpla, nastepnie nawet w kawiarence a na końcu bezpośrednio w sklepie przy sprzedawcy.

zresztą mniejsza o to, jak już wspomniałem napisałem posta na ten temat po to aby opisać przypadek który mnie spotkał i opisać konkretny model Cowona, a nie po to żeby dyskutować o mnie...

 

Sieć euro ma na przykład od jakiegoś czasu ustalone dwie doby

 

oddałem go po niespełna 20 godzinach od zakupu...

 

co do natychmiastowej wymiany to jasne, że chciałbym to tak załatwić ale sprzedawca powiedział mi, że musi go przyjąć na serwis i wypełnić te wszystkie druczki itp.

mogłem się kłócić, oburzać i sprzeczać tylko po co, rozumiem chłopaka bo on tam tylko pracuje i musi robić to co mu każą i wg ustalonych procedur a jak wiadomo w takich sytuacjach zawsze obrywa się ludziom, którzy nijak są winni zaistniałej sytuacji...

 

właśnie o to mi chodzi - poszanowanie klienta który uczciwie płaci - ciekaw jestem jak to załatwią w PL ale wiem że puki klienci się nie uświadomią i nie zaczną wymagać to nic się nie zmieni bo niby dlaczego ... skoro nikt się nie denerwuje tzn że jest OK

 

niestety...

 

zobaczymy jaka będzie odpowiedź ze strony serwisu, mam nadzieję, że wszystko się dobrze skończy i szybko wymienią playera na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien? Bo z tego co ja wiem wymiana bądź zwrot towaru bez wysyłki do serwisu producenta jest zależna od dobrej woli sprzedawcy. Sieć euro ma na przykład od jakiegoś czasu ustalone dwie doby. Gdyby było jak mówisz i towar nie działa - czyli niezgodny z umową, każda operacja gwarancyjna odbywałaby się w 10 min. Można krzyczeć i tupać nogami, ale nic to raczej nie da.

Oczywiście ja zadzwoniłbym do sklepu już tego samego dnia. Ale jeśli np. kupisz towar na prezent i dopiero po tygodniu spróbujesz uruchomić go po raz pierwszy, to i tak masz prawo domagać się wymiany na podstawie niezgodności z umową.

 

Wykazanie wad rzeczy nabytych w drodze umowy sprzedaży nastręcza istotnie wiele trudności. Niekiedy, tak jak w pytaniu, niezwykle trudne jest udowodnienie, że rzecz obarczona była wadą fizyczną w chwili jej wydanie kupującemu. Stąd ustawodawca wprowadza w określonych sytuacjach pewne ułatwienia w celu skuteczniejszego wykonywania swych praw przez strony. Takim ułatwieniem jest właśnie domniemanie, o którym mowa w pytaniu, zawarte w Ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie kodeksu cywilnego. Art. 4 ust. 1 Ustawy stanowi, że sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Konsument nie ma zatem obowiązku dowodzenia w takiej sytuacji, że wada istniała w chwili wydania towaru - jest to objęte domniemaniem. Domniemanie to jest wprawdzie wzruszalne, lecz ciężar jego obalenia spoczywa na sprzedawcy. To sprzedawca będzie zatem musiał wykazać, że wydał rzecz konsumentowi w stanie wolnym od wad.

 

W ekstremalnym przypadku możesz się domagać wymiany laptopa po 5. miesiącach od zakupu, argumentując, że komputer leżał wcześniej na szafie i nikt go nie używał. Oczywiście wtedy sklep będzie się starał udowodnić, że przez jakiś czas go używałeś, ale jeśli mu się to nie uda, to musi wymienić komputer na nowy.

 

Dlaczego istnieje alternatywna droga w postaci gwarancji - bo tam obsługą zgłoszenia zajmuje się gwarant, zazwyczaj producent, a nie sklep. Dlatego możesz tę samą wadę załatwiać przez gwarancję i wymianę (lub naprawę) towaru na bazie niezgodności z umową.

 

Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że kiedy w laptopie padł mi dysk w pierwszym dniu użytkowania (ale jednak przez kilka godzin działał), to sklep (Vobis) wymienił go na inny egzemplarz od ręki (co ciekawe, w innym salonie niż zakup). Innym razem kupiłem okulary Oakley i po przyjściu do domu wyczytałem w sieci, że z powodu wady projektowej grozi im po pewnym czasie pęknięcie zawiasu. Sklep oddał mi pieniądze dwa dni od daty zakupu.

 

W przypadku niedziałania playera od wyjęcia z pudełka, niezależnie, czy byłoby to w dniu zakupu, czy trzy dni później, domagałbym się wymiany na inny egzemplarz na miejscu. Przy czym tak jak mówię, zadzwoniłbym do sklepu od razu po stwierdzeniu problemu.

 

Oczywiście zgodnie z prawem sklep możę zweryfikować wniosek o wymianę w terminie chyba dwóch tygodni, ale od tego jest sprzedawca, żeby nie działać jak robot. Jeśli mp3store ma takie zasady, że z automatu przyjmuje, że klient kłamie, i wysyła sprzęt do serwisu, to świadczy to o skrajnym nieprofesjonalizmie tego sklepu. Na zachodzie taka sytuacja jest po prostu nie do pomyślenia. Po takim numerze z góry poinformowałbym sprzedawcę, że niech sobie odsyła, ale ja w takim razie zażądam zwrotu pieniędzy, a nie wymiany. I zostanie z zepsutym playerem i zerową marżą.

Edytowane przez MathU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

player wrócił z serwisu. ponoć był coś schrzanione z softem i wgrali na nowo. nie wiem tylko co myśleć o tym playerku...

niby gra ale:

 

- notorycznie się zawiesza (czasem podczas grania ale najczęściej kiedy próbuję go włączyć nie reaguje na nic - oczywiście reset...)

- czasem jak się włączy działają tylko przyciski zmiany głośności - reszta zero odzewu

- czasem przeskakuje coś w piosenkach

 

ogólnie jeżeli chodzi o dźwięk to jestem zadowolony ale...no właśnie, pytanie czy nie mogłoby się obyć bez tych wszystkich incydentów. nie wiem, może E2 sam w sobie jest taki wadliwy i mam potraktować to jako normę?

na razie zobaczę jak będzie grał dalej i czy coś się poprawi bo szczerze mówiąc nie chcę zostać znów bez grajka, wystarczy, że już raz go oddawałem...

z drugiej strony czy już teraz będę musiał na stałe chodzić ze szpilką w portfelu bo a nuż nie będzie się go dało uruchomić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

player wrócił z serwisu. ponoć był coś schrzanione z softem i wgrali na nowo. nie wiem tylko co myśleć o tym playerku...

niby gra ale:

Po co oddawałeś na gwarancję, zamiast żądać wymiany na nowy egzemplarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności