Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Czas zacząć testy OH10.  

ikko Audio Technology to bardzo młoda marka z Państwa Środka, której debiutanckim produktem są słuchawki OH1 (pełna nazwa to Meteor OH1). Sama firma wywodzi się jednak z dużego chińskiego ODM-a (origi

Już są 

Posted Images

Ja mam swoje od kwietnia. Nie cackam się z nimi jakoś specjalnie, noszę w kieszeni czy plecaku i nic takiego, póki co, się nie dzieje. 

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, greg_jg napisał:

@Palpatine Dlaczego nie wytrzymałeś (sprzedałeś)?

Dla mnie za duża Vka. Bas o ile fajny to męczący na dłuższa metę, średnica wątpliwej jakości i dużo góry lekko cyfrowej. Dobrze się spisywały w elektronice, ale w rapie czy muzyce filmowej fatalnie.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, greg_jg napisał:

To mnie też mogą nie podpasować (z IEM'ów mam FA1, a szukałem jakiegoś kroku "po ukosie").

Chociaż wizualnie (obok OH1) zdecydowanie na plus.

Rozwinieciem FA1 beda etymotic 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, greg_jg napisał:

To mnie też mogą nie podpasować (z IEM'ów mam FA1, a szukałem jakiegoś kroku "po ukosie").

Chociaż wizualnie (obok OH1) zdecydowanie na plus.

Mi OH1 bardziej się podobały od OH10 miko ze te drugie grały w ciut wyższej klasie. Ale jak pisze @Royal popatrz na ER4XR

Link to post
Share on other sites

Nie chodzi mi jedynie o rozwinięcie FA1, rozumiane jako uzyskanie „lepszej jakości dźwięku”(którą identyfikuję w uproszczeniu jako lepsza rozdzielczość, scena, separacja instrumentów itd.). 
Chciałbym zmienić nieco sygnaturę – przesunąć balans tonalny w kierunku niższych częstotliwości, zwłaszcza dodać bas/subbas.

Etymotic „niepokoi” mnie nieco swoim kształtem :rolleyes:

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Palpatine napisał:

Dla mnie za duża Vka. Bas o ile fajny to męczący na dłuższa metę, średnica wątpliwej jakości i dużo góry lekko cyfrowej. Dobrze się spisywały w elektronice, ale w rapie czy muzyce filmowej fatalnie.

 

Dużo cyfrowej góry w OH10? One mają gładszy niższy sopran niż OH1 i mniej zaakcentowany. Z czym ty ich słuchałeś, że góra brzmiała cyfrowo?

Edited by Methuselah
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Wg mnie Oh1 mały podbity przełom średnicy z wysokimi a OH10 maja podbity bas i górę. Nie wiem jak to pokazują wykresy nałożone na siebie ale jestem prawie pewny ze tak to na obrazkach powinno wyglądać. Oh10 słuchałem na Red, Cobalt, Mojo i Apple dongle i na tym ostatnim źródle zagrały najlepiej. 

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Palpatine napisał:

A jaki jest budżet i jakie jest zródło?

 

Budżet – myślę, że do ok. 1 tys. zł. Biorąc pod uwagę, że muzyki wolę słuchać na torze stacjonarnym, nie widzę potrzeby wydawania więcej na IEM.

Źródło do IEM – 95% telefon (Xiaomi Redmi 4X), 5% laptop. Tutaj zastanawiałem się nad czymś pokroju BTR5 lub Qudelix-5K. Problem w tym, że jest to kolejne urządzenie, które trzeba ze sobą taszczyć i od czasu do czasu ładować. Pytanie też czy zysk na SQ na słuchawkach w tym przedziale cenowym będzie uzasadniał zakup dodatkowego urządzenia pokroju w/w.

 

40 minut temu, ForeseenQuasar napisał:

Dodać subbas? Jak Ci nie przeszkadza granie sygnaturą W i specyficzna scena (wąska i głęboka) to FH5 ;)

 

Scena to jedna z istotniejszych dla mnie rzeczy ;)

Link to post
Share on other sites

@greg_jg Mam Qudelixa 5k od jakiegoś czasu i jak bym się nie starał to różnicy pomiędzy jackiem z laptopa i telefonu nie słyszę. Podobno kabel zbalansowany do IEMów (i w przypadku BTR5 i Qudelixa) dużo zmienia - ale na normalnym kablu choćbym się wściekł - nie słyszę.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Palpatine napisał:

Wg mnie Oh1 mały podbity przełom średnicy z wysokimi a OH10 maja podbity bas i górę. Nie wiem jak to pokazują wykresy nałożone na siebie ale jestem prawie pewny ze tak to na obrazkach powinno wyglądać. Oh10 słuchałem na Red, Cobalt, Mojo i Apple dongle i na tym ostatnim źródle zagrały najlepiej. 

 

OH10 mają podbitą wyższą średnicę (ok. 3-4 kHz), a w OH1 wyraźnie podbity jest zakres (3-6 kHz - wyższa średnica i zakres prezencji), stąd grają bardziej bezpośrednio, gdy idzie o wokale, talerze perkusyjne czy gitarę akustyczną. Góra w OH10 jest mocniej podbita, ale za to wyraźnie lepiej rozciągnięta - wyraźnie więcej ostatniej oktawy (ponad 10 kHz), co przekłada się na szerszą scenę i lepsze napowietrzenie, ale nie ma zaburzeń przejść czy "cyfrowości". Może sztuka wadliwa, albo wyjątkowo się nie zgrały ze tymi DAC/AMP-ami (sam żadnego z nich nie wybrałbym pod OH10 - Red mógł dodać cyfrowy nalot, Mojo nieco za pełny pod nie, adapter Apple'a dość neutralny, ale nie grzeszy mocą, Cobalta nie znam, bo mnie kompletnie nie kręci).

 

Godzinę temu, greg_jg napisał:

Nie chodzi mi jedynie o rozwinięcie FA1, rozumiane jako uzyskanie „lepszej jakości dźwięku”(którą identyfikuję w uproszczeniu jako lepsza rozdzielczość, scena, separacja instrumentów itd.). 
Chciałbym zmienić nieco sygnaturę – przesunąć balans tonalny w kierunku niższych częstotliwości, zwłaszcza dodać bas/subbas.

Etymotic „niepokoi” mnie nieco swoim kształtem :rolleyes:

 

16 minut temu, greg_jg napisał:

 

Budżet – myślę, że do ok. 1 tys. zł. Biorąc pod uwagę, że muzyki wolę słuchać na torze stacjonarnym, nie widzę potrzeby wydawania więcej na IEM.

Źródło do IEM – 95% telefon (Xiaomi Redmi 4X), 5% laptop. Tutaj zastanawiałem się nad czymś pokroju BTR5 lub Qudelix-5K. Problem w tym, że jest to kolejne urządzenie, które trzeba ze sobą taszczyć i od czasu do czasu ładować. Pytanie też czy zysk na SQ na słuchawkach w tym przedziale cenowym będzie uzasadniał zakup dodatkowego urządzenia pokroju w/w.

 

 

Scena to jedna z istotniejszych dla mnie rzeczy ;)

 

OH10 możesz sprawdzić, są ok pod twoje wymagania. Subbas wyraźnie zaakcentowany, bas lekko ociepla brzmienie, szeroka scena, ogólnie rozrywkowa, ale dobrze wyważona V-ka o poprawnej, przyjemnej tonalności. Jeżeli brzmienie ma być iść nieco bardziej w kierunku funu, to w Ety się nie baw nawet. Poza OH10 możesz rozważyć jeszcze: DUNU DK-2001, Anew X-One (modułami możesz dopasować sygnaturę), Moondrop KXXS (nieco bardziej neutralne, ale nie do końca), AK Billie Jean (gdyby bas miał być armaturowy).

 

BTR5 czy Qudelix-5K grają lepiej niż 99% telefonów, w tym wszystkie modele Redmi. Skok będzie odczuwalny. Część modeli lepiej zagra też z lepszymi kablami (KXXS, Billie Jean).

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Methuselah napisał:

 

OH10 mają podbitą wyższą średnicę (ok. 3-4 kHz), a w OH1 wyraźnie podbity jest zakres (3-6 kHz - wyższa średnica i zakres prezencji), stąd grają bardziej bezpośrednio, gdy idzie o wokale, talerze perkusyjne czy gitarę akustyczną. Góra w OH10 jest mocniej podbita, ale za to wyraźnie lepiej rozciągnięta - wyraźnie więcej ostatniej oktawy (ponad 10 kHz), co przekłada się na szerszą scenę i lepsze napowietrzenie, ale nie ma zaburzeń przejść czy "cyfrowości". Może sztuka wadliwa, albo wyjątkowo się nie zgrały ze tymi DAC/AMP-ami (sam żadnego z nich nie wybrałbym pod OH10 - Red mógł dodać cyfrowy nalot, Mojo nieco za pełny pod nie, adapter Apple'a dość neutralny, ale nie grzeszy mocą, Cobalta nie znam, bo mnie kompletnie nie kręci).

Czyli to co słyszałem zgadza się z pomiarami/wykresami co sam sprawdziłem. Wiesz kupiłem je w ciemno jako jeden z pierwszych w Polsce, gdzie nie było żadnej recenzji, sprawdziłem je z 4 źródłami i ze wszystkimi zagrały zle. Nalot cyfrowosci i chuda wycofana średnica i ogólnie niezbyt wysoka jakość brzmienia nie trafiająca ogólnie w me gusta nie zachęcały do kupna piątego źródła 😉. Dostały tak dużo szans jak kazde inne. Większość ludzi sprawdza pod jednym max dwoma źródłami i słuchawki lecą albo w komis albo zwrot.

Co więcej uważam ze subbas był lepszej jakości i bardziej podkreślony w Oh1 które miałem wcześniej. 
Co do uwagi o uszkodzonej sztuce lub grającej odmiennie od całej serii to nie wykluczam tego. Nauczony obcowaniem z chińskimi produktami już wiem ze czesto sztuki testowe, premierowe maja dużo lepsza jakość niż to co sprzedaje się później szarym ludziom. Ikko nie byłoby tu wyjątkiem. 

Edited by Palpatine
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co do DAC/AMP-ów to wskazuję tylko, że 3 z 4 są średnio uniwersalne, ale jak takie miałeś, to nic nie zrobisz. Lepszą opcją była zmiana IEM-ów niż dokupywanie kolejnego DAC/AMP-a.

 

Subbass w obu jest podobny (w OH1 może nieco bardziej doniosły, więc mogło dać takie wrażenie; OH10 mają więcej środkowego basu, więc dół jest lepiej wyważony i brzmi pełniej). Średnica odsunięta, ale raczej neutralna niż cienka. Podkreślony midbass dopełnia instrumenty. Raczej standardowo odsunięta dla V-ki, bez ekscesów. Góra jest dość gładka i łagodna, ciężko nazwać ją cyfrową. Nie musiały siąść i z tym się nie kłócę, ale jednak IMHO nie do końca grają jak opisujesz, a sprawdzałem je z wieloma źródłami.

 

Teorie spiskowe, że sztuki testowe czy premierowe na rynku audio są dużo lepszej jakości można sobie między bajki wsadzić (ogólnie zdarzają się tego typu przypadki, czego przykładem jest nie tylko "polskie Kiano", ale nawet i Sony - produkcja starszych smartfonów przenoszona jest po pewnym czasie do gorszych fabryk). Generalnie to Chińczykom w ogóle się czegoś takiego nie opłaca robić. Z wielu powodów - od konieczności zaciągania ekspertów, którzy nie zarabiają mało, do dodatkowej pracy czy otwierania dodatkowych linii produkcyjnych w przypadku ODM-ów, przez konieczność spełnienia wymagać ilościowych dla firm polegających na OEM/ODM-ach. Większość dochodzi do wniosku, że kombinować się nie opłaca. Szczególnie, że przy projektowaniu i tak określa się na początku target cenowy. To nie rynek smartfonów.

 

Może zdarzyć się, że firma przesłuc**je sprzęt, który idzie na testy, by upewnić się, że wszystko gra, ale nie spodziewaj się, że recenzent dostaje coś lepszego (prędzej dostanie prototyp, który jest gorszej jakości). Problemy z różnie grającymi modelami wynikają najczęściej ze słabej kontroli jakości. Jeżeli jest ok, to seria ze serią sprzęt trzyma poziom. W przypadku ikko słuchałem też sampli sprzedażowych i grały tak samo jak moja sztuka. Oni mają całkiem dobrą kontrolę jakości, szczególnie na tle wielu innych młodych marek z Chin. Kontrola jakości i braki w niej mogą zdarzyć się nie tylko w przypadku chińskich marek. A pojedyncze wadliwe sztuki trafiają się nawet w przypadku firm z "topu".

Edited by Methuselah
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Pomijam teorie spiskowe bo takimi się nie zajmuję. Piszę jedynie o tym, że zdarzało mi się mieć produkt ten sam tego samego producenta z Chi-Fi który grał różnie. Czy to z powodów gorszej jakości użytych materiałów, czy to z powodów kontroli jakości - nie wiem, nie ma to większego znaczenia dla mnie jako odbiorcy. Co do tego, że sztuki testowe grają lepiej (szczególnie jeśli chodzi o najtańsze produkty) względem produkcyjnych to fakt powszechny. Jeśli takie numery się zdarzają w tanich produktach to nie wierzę, żeby nie miało to miejsca z produktami droższymi. Sam przykład omawianej tu sztuki Oh10 przez Ciebie i mnie wskazują że grały różnie, ale to ciężko ocenić trzeba by posłuchać. Skąd masz widzę, że Ikko ma dobrą kontrolę jakości? Jest jakiś ranking czy są udostępnione jakieś dane serwisowe?

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, greg_jg napisał:

Źródło do IEM – 95% telefon (Xiaomi Redmi 4X)

 

Miałem ten telefon i bez dongla (np. ibasso dc01 i inne) i aplikacji UAPP, to bardzo kiepskie źródło. Nie wiem, jak z urządzeniami pokroju btr5 etc.

 

Chociaż miałem radsone es100 i w ruchu nie słyszałem różnicy z dziurki redmi 4x vs adapter.

Edited by side
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Palpatine napisał:

zdarzało mi się mieć produkt ten sam tego samego producenta z Chi-Fi który grał różnie

Chi-Fi? A co powiesz na AKG K1000 czy Senki HD800? ;) 

 

Tylko mała uwaga - to, że różnie odbieracie te same dokanałówki, absolutnie nie jest równoznaczne z tym, że grają one inaczej.

Link to post
Share on other sites

Tyle, że to co piszesz to jest właśnie teoria spiskowa, a nie fakt powszechny, jeżeli tego w żaden sposób nie udowodnisz. Tym bardziej, że używasz słowa "wierzę", a nie "wiem, bo mam sprawdzone". Opierajmy się na konkretach, a nie fantazjach.

 

To, że miałeś sztuki jakiegoś produktu (można wiedzieć jakiego?) i grały nieco inaczej nic nie mówi, bo nie odnosi się tylko do Chi-Fi. Nie każda para przetworników zagra dokładnie tak samo i nie ma znaczenia czy to Chi-Fi, czy produkty Noble, CA, 64A czy EE. Dochodzi tu też indywidualny odbiór słuchawek, co zauważył @Inszy.

 

Skąd z kolei wiesz, że mają złą kontrolę jakości? Odwrócę pytanie :D W przypadku ikko słuchałem po kilka sztuk OH1 i OH10 z różnych serii, wszystkie grały poprawnie bez wyraźnych odstępstw od normy. 

Link to post
Share on other sites

@Methuselah przepraszam bardzo ale nie potrafię prowadzić dyskusji gdy na zadane pytanie odpowiada się pytaniem. Zwykle to świadczy o braku wiedzy i chęci zmiany toru dyskusji. Jeśli tak to proponuje zakończyć tutaj a wnioski niech każdy sobie sam wyciągnie. 
 

42 minuty temu, Inszy napisał:

Chi-Fi? A co powiesz na AKG K1000 czy Senki HD800? ;) 

Niestety nic. Nie słuchałem nawet jednej pary tych słuchawek a co dopiero wypustów z różnych serii produkcyjnych. Zresztą już od dawna nie siedzę w dużych słuchawkach.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Palpatine napisał:

@Methuselah przepraszam bardzo ale nie potrafię prowadzić dyskusji gdy na zadane pytanie odpowiada się pytaniem. Zwykle to świadczy o braku wiedzy i chęci zmiany toru dyskusji. Jeśli tak to proponuje zakończyć tutaj a wnioski niech każdy sobie sam wyciągnie. 

 

Ale o czym piszesz? Raz, że dostajesz odpowiedź w kolejnym zdaniu. Dwa, że to ty powinieneś przedstawić twarde fakty, jeżeli uważasz, że firma ma złą kontrolę jakości. Zawsze zakłada się, że produkt, który schodzi z linii produkcyjnej jest przetestowany i w pełni sprawny. Jeżeli uważasz, że jest inaczej, to przedstaw proszę coś co to potwierdzi. Nie opieraj się na własnych wymysłach, a konkretach.

 

Nie obracaj też kota ogonem i nie wrzucaj tego typu tekstów: "zwykle to świadczy o braku wiedzy i chęci zmiany toru dyskusji." To strasznie ****iarskie zachowanie (jakbym dyskutował z kimś niedojrzałym). Piszesz o czymś czego w żaden sposób nie jesteś w stanie udowodnić, zarzucasz komuś brak wiedzy, a gdy proszę o konkret szukasz drogi ucieczki z dyskusji. Miejmy trochę powagi, jak na dorosłych ludzi przystało.

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, ForeseenQuasar napisał:

Dodać subbas? Jak Ci nie przeszkadza granie sygnaturą W i specyficzna scena (wąska i głęboka) to FH5 ;)

 

Czytałem, że z FH5 są problemy z dopasowaniem. FA1 dobrze "siedzi".

 

21 godzin temu, Methuselah napisał:

OH10 możesz sprawdzić, są ok pod twoje wymagania. Subbas wyraźnie zaakcentowany, bas lekko ociepla brzmienie, szeroka scena, ogólnie rozrywkowa, ale dobrze wyważona V-ka o poprawnej, przyjemnej tonalności. Jeżeli brzmienie ma być iść nieco bardziej w kierunku funu, to w Ety się nie baw nawet. Poza OH10 możesz rozważyć jeszcze: DUNU DK-2001, Anew X-One (modułami możesz dopasować sygnaturę), Moondrop KXXS (nieco bardziej neutralne, ale nie do końca), AK Billie Jean (gdyby bas miał być armaturowy).

 

BTR5 czy Qudelix-5K grają lepiej niż 99% telefonów, w tym wszystkie modele Redmi. Skok będzie odczuwalny. Część modeli lepiej zagra też z lepszymi kablami (KXXS, Billie Jean).

 

A ciężar OH10 nie przeszkadza? Podobno są, jak na IEM bardzo ciężkie (z uwagi na użyte materiały).

 

Odnośnie BTR5 czy Qudelix-5K, to widzę, że opinie są mocno podzielone. Nawet powyżej @f1f1 pisał, że nie czuje różnicy. W innym miejscu na forum też czytałem podobne wypowiedzi.

 

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam - nie słyszę różnicy - na tyle , że quedlixa sprzedałem. O ile telefon gra bardzo dobrze (mam Xiaomi mi9t z nowym układem DAC qualcomma) - o tyle byłem zdziwiony, że nie słyszałem różnicy przy dziurce z laptopa. 

 

Spotkałem się również z podobnymi opiniami odnośnie gniazda 3.5 z tych odbiorników. Podobno dopiero na zbalansowanym słychać różnice.

 

Edyta: Słuchawki na których robiłem testy w ciemno to Oriolus Finschi i Finał Audio e1000

Edited by f1f1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy