Jump to content
LuQi

Questyle CMA Twelve

Recommended Posts

Hm, faktycznie... a to dziwne bo mój 600i ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, faktycznie... a to dziwne bo mój 600i ma.

Ale ten jest wielkości 400, bo chyba 600 jest szersza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, saudio napisał:


Ale ten jest wielkości 400, bo chyba 600 jest szersza.

 

Ta sama buda.

 

image.png

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to dziwne zwłaszcza na flagowca.

 

Zamiast wejścia analogowego RCA jest AES/EBU cyfrowe. Widać kierowane na rynek PRO, bo maksymalne poziomy sygnałów nie za bardzo są potrzebne w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwi mnie też użycie AK4490, skoro jest już nowszy chip od AKM. Nie wróżę przepaści miedzy CMA600i. Nie wiem też jak działa ten wireless 5Ghz... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziwi mnie też użycie AK4490, skoro jest już nowszy chip od AKM. Nie wróżę przepaści miedzy CMA600i. Nie wiem też jak działa ten wireless 5Ghz... 

Pozazdrościli Auralicowi. Obawiam się że wi-fi to może być spory problem, chyba że kupili coś gotowego, tu niestety potrzeba sporo softu, który do tego trzeba zmieniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, saudio napisał:

Cena to 1499$ a z ceramiczną płytką 1999$.

 

O co chodzi z tą ceramiczną płytką?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
O co chodzi z tą ceramiczną płytką?

Zamiast zwykłej płytki jest "ceramic circuit board", chyba stosują takie płytki w wersji gold. Pewnie ładnie brzmi :) przynajmniej nazwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prośba, kto będzie miał okazję posłuchać o szybkie porównanie do cma600i.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@saudio Dzięki

To jeszcze dodam kilka pytań:

- miałeś okazję słuchać obu wersji (standardowej i master)?

- mógłbyś krótko scharakteryzować granie nowego CMA?

- miałeś okazję porównać nowe cma z 400i, o którym można poczytać, iż nie bardzo pasuje do planarów?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=55337]saudio[/mention] Dzięki
To jeszcze dodam kilka pytań:
- miałeś okazję słuchać obu wersji (standardowej i master)?
- mógłbyś krótko scharakteryzować granie nowego CMA?
- miałeś okazję porównać nowe cma z 400i, o którym można poczytać, iż nie bardzo pasuje do planarów?

Nie stała chyba tylko jedna wersja.
Nie podejmuje się bo słuchałem tylko z Ether 2 a ich też nie znam z innymi sprzętami.
I ostatnie też nie, nie było w zasięgu na stoisku, s to co słuchałem kiedyś na meetcie się nie liczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze pytanie w zakresie napięcia na wyjściach - rca i xlr, które w CMA12 wynosi odpowiednio 2,549 V i 5,084 V (w ustawieniu standard). 

Zwykle spotykałem się z napięciami 2 V i 4 V. Czy wyższy ich poziom w CMA12 nie będzie źródłem problemów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By KaszaWspraju
      Umarł król, niech żyje król? Król combo dac/amp.
       
      Questyle CMA 600i vs. Questyle Twelve.

       
      Od razu do konkretów. Bluetooth 5Ghz i wejście 4,4 mm BAL !!! Sam fakt tych dwóch dodatkowych funkcjonalności przemawia znacząco na korzyść modelu “dwanaście”. Dodatkowo mamy przełączniki “gain control” na spodzie urządzenia. Zaleca się by były ustawione na low(wszystkie 4) przy podłączeniu IEM. Pstryczek BIAS na froncie, a co on robi cytuję: “which is like driving a super sport car, just imaging the car is set to "RACE" mode ( Sport Plus or Sport Response mode), and its engine is running at the ultra-high speed, and the rapid shift together with a strong grip is enough to conquer you and give you great satisfaction. “
      Jeszcze dwa małe pstryczki na tylnym panelu przy wyjściach sygnału: “Fix-Adj”, “Studio 20dBu - Standard 14dBu”. To wszystko w tym samych rozmiarach co CMA 600i. Wisienką na torcie jest pilot który robi coś więcej poza kontrolą głośności. Pięć do zera dla “nowego” w ofercie Questyle. Widać że założeniem konstruktorów było, by 12 ma robić wszystko i być centralnym urządzeniem w torze audio-video, raczej biurkowym niż pod telewizorem czy na stoliku między kolumnami.
       

      Whole Device
      · Finish:Black | Golden
      · Chassis Materials: special CNC tooled Aluminum
      · Dimension: 12.99”(330mm)[ W ]×7.87”(200mm)[ D ]×1.38”(55mm)[ H ]
      · Working Status: Pure Class A
      · Voltage:100-120V or 220-240V,the voltage is switchable.
      · Power Consumption: 17W
      DAC+Headphone Amplifier Section
      - Outputs:
      4.4 mm balanced headphone jack
      4PIN balanced headphone jack
      6.35mm headphone jack
      - Max Output Power(Po):
      247mW @ 300Ω; 900mW @ 32Ω(6.35mm headphone jack)
      825mW @ 300Ω; 2W @ 32Ω (balanced headphone jack)
      - THD + N:
      0.00070% @Po=100mW, 300Ω
      0.00167% @ Po=50mW, 32Ω
      - Frequency Response:
      DC-20kHz(+0, -0.4dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      DC-80kHz(+0, -3dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      - SNR: 112dB, non-weighting
       

       
      DAC+Pre-Amp Output Section
      - USB Type B Input:
      Support 44.1kHz-384kHz/16Bit-32Bit PCM and DSD Native DSD64, DSD128, DSD256, as well as DSD64, DSD128, DSD256 of DoP format
      (Note: support Win XP, Vista, Win7, Win8, Win10 and Mac OS)
      - Digital Input & Output:
      SPDIF input and output, Optical input, AES/EBU input
      Support 44.1kHz-192kHz/16Bit-24Bit PCM
      - Pre-Amp & DAC Section:
      Balanced XLR x1 pair, unbalanced RCA x1 pair
      STANDARD 14dBu: XLR: 5.084V RCA: 2.549V
      STUDIO 20dBu: XLR: 8.887V RCA: 4.475V
      THD+N@STUDIO 20dBu: XLR: minimum at 0.00085% RCA: minimum at 0.00115%
      SNR: XLR:>112dB RCA:> 109dB (non-weighting)
      (Note: FIX/ADJ: Fixed Output Mode or Adjustable Output Mode of the pre-amp.)
       
      Zatańczymy?
       
      Tyle różnic. Czy ten nokaut w pierwszej rundzie będzie miał znaczenie? Czy Twelve obroni się też dźwiękowo przed CMA600i? Broni się, ale to inny styl. Twelve to lżejsza waga, agresywniejsza, skupiona, walczy na małej przestrzeni. 600i to bardziej zrównoważony zawodnik. Jego ciosy ważą trochę więcej, dłużej są wykonywane, a porusza się po całym ringu.
      Już na wstępie dwunastak może się pochwalić lepszą kulturą pracy, nie brumi cichutko jak mój 600i. Poprawiono też inbalans przy bardzo niskiej głośności. W sumie skupię się na różnicach między opisywaną dwójką bo też dużo ich łączy.
      Twelve od razu wydaje się jaśniejszy, ostrzejszy i bardziej dynamiczny. Wszystko dlatego, że dźwięki krócej wybrzmiewają i są silniej akcentowane na pierwszy sygnał. Do tego scena jest węższa niż w CMA600i. Daje to nam więcej informacji i lepszy wgląd w nagranie. Dodatkowo mamy bliższe wokale, szczególnie wyczułem to w męskich partiach. Holografia jest bardziej czytelna. Tracimy jednak trochę przestrzeni i powietrza, efekty 3D na scenie. Dwunasta brzmi silną kreską ale już bez tak mocnego wypełnienia. Sześć-setka gra za to równiej, luźniej i barwniej, z delikatnie lepszym wypełnieniem. Wybrzmiewanie dźwięków też jest dłuższe. Niczego nie narzuca, ale nie ma tak rzeczowych informacji z nagrania. Dla jednych to nuda.
       

       
      Daft Punk - Human After All przyjemniej się słuchało na dwunastce, a w utworze Robot Rock
      kiedy wchodzi wokal, był bardziej oczywisty niż na 600i, gdzie trzeba było przenieść uwagę na ten aspekt. Za to wszędzie tam gdzie liczy się przestrzeń i barwa, wracałem myślami do sześć-setki.
      Bas prowadzą tak samo fantastycznie. Najnowszy sprzęt z oferty Questyle nie podbił go, a akcent na pierwszy sygnał pomaga w niektórych gatunkach. Czuć ten impakt. Za to 600i troszkę dłużej będzie go wygrywał, z lepszą masą w środku i dłuższym finiszem.
      Słychać że sprzęty wyszły spod ręki Questyle, ale zostały inaczej zestrojone. Mocy zdaje się mają po równo, grają czysto i spójnie. Dość muzykalnie. Takie połączenie obecnej szkoły strojenia urządzeń, z japońską precyzją i delikatną tęsknotom za starym analogowym, ciepłym graniem.

       
      Takich jak nas dwóch to nie ma ani jednego, powiedział trzeci.
       
      Domyślam się czemu dwunastka na ostatnim AVS wywarła tak pozytywne wrażenie. W takich gwarnych warunkach jej sygnatura bardzo pomagała słuchawką. Questyle CMA Twelve to pazur i wyraźniejsza informacja. CMA 600i to dojrzałość i lepsza przestrzenność. Trzeci z braci CMA 400i za to stawia na zabawę. Reszta aspektów brzmienia, opisywanej dziś dwójki, to ta sama klasa. Fajnie, że Questyle ma/miał w ofercie trzy wyróżniające się Combo DAC/AMP, a każde gra w inny charakterze.
       

       

       
      PS.
      Wajcha BIAS - ja nie usłyszałem żadnej różnicy, bez względu w jakiej pozycji była ustawiona.

       
    • By Superata
      Questyle 
       
      Kolejna marka moja naj - wierzę w nią mocno. 
      Dla mnie nowy DAP super a pozostałe rzeczy lekko zaskakują  bardzo pozytywnie  
       

       
      Nowy DAP Jego Eminencja QP  
       

       
      Cały system? Proszę bardzo  
      "Our new product AF-V12, the speaker build-in wireless AMP will be first showed there, with Questyle new flagship lossless player QPM and super source hub SHB2, pairing with Focal speaker Sopra N1. "
      Ja już chce tego spróbować  
      Zdjęcia z Monachium
       

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy