Jump to content
LuQi

Questyle CMA Twelve

Recommended Posts

Questyle Audio CMA Twelve MASTER

 

A o to i wnętrzności wersji standardowej. Jak na oko laika, to wygląda to całkiem "clean" i ogólnie profeska :P A jak zdaniem kogoś bardziej obeznanego w temacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest chyba wersja master. Standard ma czarna płytkę.

 

CMA-12_15.jpg

 

Dla porównania poprzedni model 600i, jakoś tak bardziej bogato wygląda.

 

questyle-cma-600i-6.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karmazynowy napisał:

To jest chyba wersja master. Standard ma czarna płytkę.

 

O, to przepraszam za wprowadzenie forumowiczów w błąd :( 

 

Widzę, że PCB CMA 12 jest po prostu większe o to wcięcie w lewym dolnym rogu i dlatego jest mniejszy ścisk niż w przypadku 600i. Tak na pierwszy rzut oka rzeczywiście CMA 12 wygląda biedniej, ale jak zaczniesz liczyć ilość układów scalonych itd. to wychodzi na mniej więcej to samo :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Dzingi napisał:

 

O, to przepraszam za wprowadzenie forumowiczów w błąd :( 

 

Widzę, że PCB CMA 12 jest po prostu większe o to wcięcie w lewym dolnym rogu i dlatego jest mniejszy ścisk niż w przypadku 600i. Tak na pierwszy rzut oka rzeczywiście CMA 12 wygląda biedniej, ale jak zaczniesz liczyć ilość układów scalonych itd. to wychodzi na mniej więcej to samo :P 

Nie wprowadziłeś w błąd. Na tej białej płytce jest napisane FR4, a to oznacza laminat, czyli wersję zwykłą, a nie na ceramice. Z boku też widać resztki po nacięciach pod łamanie laminatu. Na ceramice tak się nie robi.

 

Co do drugiej części wypowiedzi - znowu zgoda. W Twelve jest bogaciej, tylko scalaki są w mniejszych obudowach (lepiej), do tego doszły tranzystory SMD, a elektrolity nie stoją w jednym szeregu tylko są pogrupowane. Domniemam, iż celem zbliżenia ich do obsługiwanych obwodów, czyli na plus. Do tego więcej lokalnych elektrolitów o mniejszej pojemności.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co słuchał już ktoś tego? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, pisz Pan bo ludzie czekają :p

Edited by pabloj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie może głupie, ale nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w tego rodzaju sprzętach, więc wolę się dopytać.

 

Chodzi o to, że mam do kompa podłączone głośniki kabelkiem 2xRCA - > Jack 3,5mm. W związku z planowanym zakupem Twelve'a, czy jest opcją podłączenie ich do Questyle'a kabelkami rca-rca? Niby debilne pytanie, bo jak widziałem Twelve ma z tyłu złącza RCA, ale wolę dopytać o taki detal ;D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Vaiet napisał:

Pytanie może głupie, ale nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w tego rodzaju sprzętach, więc wolę się dopytać.

 

Chodzi o to, że mam do kompa podłączone głośniki kabelkiem 2xRCA - > Jack 3,5mm. W związku z planowanym zakupem Twelve'a, czy jest opcją podłączenie ich do Questyle'a kabelkami rca-rca? Niby debilne pytanie, bo jak widziałem Twelve ma z tyłu złącza RCA, ale wolę dopytać o taki detal ;D

 

Tak, głośność regulujesz wtedy na CMA (z tyłu przełącznik ustawiony na ADJ - adjustable).

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karmazynowy napisał:

Tak, głośność regulujesz wtedy na CMA (z tyłu przełącznik ustawiony na ADJ - adjustable).

Mega :D

A orientujesz się może, czy w Twelve jest taki mechanizm jak w CMA400i, że przy mniej wymagających słuchawkach znacząco obniża moc na wyjściu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem o jaki mechanizm chodzi. W każdym razie potek w CMA jest na tyle precyzyjny, że mogę spokojnie operować wymagającymi Final D8000 i dokami np. Fiio FA7.

 

Druga sprawa, dla super czułych doków, możesz zmniejszyć gain - na spodzie obudowy są 4 przełączniki gaina, choć jest to niewygodne, żeby co chwile to zmieniać. Domyślnie jest STANDARD, dla IEMów Questyle zaleca LOW.

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Karmazynowy napisał:

Nie wiem o jaki mechanizm chodzi. W każdym razie potek w CMA jest na tyle precyzyjny, że mogę spokojnie operować wymagającymi Final D8000 i dokami np. Fiio FA7.

 

Druga sprawa, dla super czułych doków, możesz zmniejszyć gain - na spodzie obudowy są 4 przełączniki gaina, choć jest to niewygodne, żeby co chwile to zmieniać. Domyślnie jest STANDARD, dla IEMów Questyle zaleca LOW.

Wycięte ze strony Questyle:

" To enhance the reliability of CMA400i, Questyle designed a power-limited circuit used for low impedance, the output power is limited to
410mW @32Ω(6.35mm headphone jack)
430mW @32Ω(balanced headphone jack"

 

Bez limitera, po balansie przy 32Ohm generuje prawie 3 razy taką moc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny test 

http://stereoikolorowo.blogspot.com/2019/05/dacwzmacniacz-suchawkowy-questyle-cma_29.html

 

 

"Najnowszy Questyle CMA Twelve Standard Gold to bezkompromisowa propozycja DACa, przedwzmacniacza i wzmacniacza słuchawkowego zamkniętych we wspólnej, bardzo efektownej złotej obudowie. Jest kapitalnie wyposażony, bardzo ergonomiczny i uniwersalny. Może być używany nawet w studio nagraniowym. Brzmieniowo nowy Tewelve Standard to ucieleśnienie pełnej harmonii dźwiękowej, brzmienia naturalnego i wyważonego, bezwarunkowo dokładnego i precyzyjnego, o wielopłaszczyznowej i bogatej głębi oraz z nadzwyczajną przestrzennością. To bardzo wyrafinowane i zaawansowane urządzenie - zarówno pod względem zainstalowanego przetwornika c/a, jak i wzmacniacza słuchawkowego. Przeznaczony dla świadomych dla audiofilów i wymagających profesjonalistów. Rekomendacja Stereo i Kolorowo! 

 

Zdecydowana większość słuchawek dostępnych na rynku będzie zachwycona nowym Questyle, albowiem nie grymasi względem ich towarzystwa, z każdymi zagra atrakcyjnie i na 100% swych umiejętności i indywidualnych potrzeb słuchawek. Choć im wyższa klasa słuchawek, tym ostatecznie lepiej dla dźwięku. U mnie najlepiej zagrały Fostex TH-909. Czar, żywioł, energia, ale również wykończenie tonalne i wyszukana elegancja." 

 

Questyle-Audio_Twelve-black-HD820.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Superata napisał:

Brzmieniowo nowy Tewelve Standard to ucieleśnienie pełnej harmonii dźwiękowej, brzmienia naturalnego i wyważonego, bezwarunkowo dokładnego i precyzyjnego, o wielopłaszczyznowej i bogatej głębi oraz z nadzwyczajną przestrzennością.

No nie wiem, to chyba jest już kwestia indywidualnej oceny słuchacza... Jeżeli egzemplarz z recenzji na blogu S&K to ten sam model, który był na meecie we Wrocławiu 9 marca 2019r.  to dla mnie gra on tranzystorowo (czyli sztucznie). Nie każdemu musi to przypaść do gustu (są tacy, którzy to lubią).

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Melo2573 napisał:

tranzystorowo (czyli sztucznie)

 

Czyli dla Ciebie każdy tranzystor gra z automatu sztucznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Superata napisał:

Zalezy dużo z której dziury grał. 

 

Z dużego jacka:

 

Meet6.thumb.jpg.4154a2ca6d76f5b7530929d45b9675b6.jpg.35f5807a1bcb8bf3ef69c188da0592d9.jpg

 

 

 

4 minuty temu, Karmazynowy napisał:

Czyli dla Ciebie każdy tranzystor gra z automatu sztucznie?

 

Nie, nie każdy. CV2+, którego posiadam gra naturalnie.

Ale ja tu nie wyrażam prawdy jedynie słusznej - to, że ja miałem takie odczucia nie oznacza, że każdy musi je podzielać. :)

Edited by Melo2573

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Melo2573 Ok, zmyliło mnie Twoje stwierdzenie. Bo napisałeś tranzystorowo czyli sztucznie, a CV2+ też jest tranzystorem a sztucznie już nie gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Questyle ma wzmacniacz prądowy, a to też cop innego niż napięciowy.  Jedyna inna firma, która ma podobną technologie to Bakoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małe testowanie :)

 

20190803_164625_HDR[51050].jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie wiem. Świetnie mi to gra, ale chcę jeszcze dać szansę kilku innym zawodnikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby mi ktos dzisiaj powiedzial - sluchalem 400 i 600 z oppo pm 3 i wokale i ogolnie piekniejsze granie jest na konkretnym modelu questyle to jeszcze dzisiaj bym zamowil a tak oślina pośród jadla z głodu padła.... I pewnie kupię cos innego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By KaszaWspraju
      Umarł król, niech żyje król? Król combo dac/amp.
       
      Questyle CMA 600i vs. Questyle Twelve.

       
      Od razu do konkretów. Bluetooth 5Ghz i wejście 4,4 mm BAL !!! Sam fakt tych dwóch dodatkowych funkcjonalności przemawia znacząco na korzyść modelu “dwanaście”. Dodatkowo mamy przełączniki “gain control” na spodzie urządzenia. Zaleca się by były ustawione na low(wszystkie 4) przy podłączeniu IEM. Pstryczek BIAS na froncie, a co on robi cytuję: “which is like driving a super sport car, just imaging the car is set to "RACE" mode ( Sport Plus or Sport Response mode), and its engine is running at the ultra-high speed, and the rapid shift together with a strong grip is enough to conquer you and give you great satisfaction. “
      Jeszcze dwa małe pstryczki na tylnym panelu przy wyjściach sygnału: “Fix-Adj”, “Studio 20dBu - Standard 14dBu”. To wszystko w tym samych rozmiarach co CMA 600i. Wisienką na torcie jest pilot który robi coś więcej poza kontrolą głośności. Pięć do zera dla “nowego” w ofercie Questyle. Widać że założeniem konstruktorów było, by 12 ma robić wszystko i być centralnym urządzeniem w torze audio-video, raczej biurkowym niż pod telewizorem czy na stoliku między kolumnami.
       

      Whole Device
      · Finish:Black | Golden
      · Chassis Materials: special CNC tooled Aluminum
      · Dimension: 12.99”(330mm)[ W ]×7.87”(200mm)[ D ]×1.38”(55mm)[ H ]
      · Working Status: Pure Class A
      · Voltage:100-120V or 220-240V,the voltage is switchable.
      · Power Consumption: 17W
      DAC+Headphone Amplifier Section
      - Outputs:
      4.4 mm balanced headphone jack
      4PIN balanced headphone jack
      6.35mm headphone jack
      - Max Output Power(Po):
      247mW @ 300Ω; 900mW @ 32Ω(6.35mm headphone jack)
      825mW @ 300Ω; 2W @ 32Ω (balanced headphone jack)
      - THD + N:
      0.00070% @Po=100mW, 300Ω
      0.00167% @ Po=50mW, 32Ω
      - Frequency Response:
      DC-20kHz(+0, -0.4dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      DC-80kHz(+0, -3dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      - SNR: 112dB, non-weighting
       

       
      DAC+Pre-Amp Output Section
      - USB Type B Input:
      Support 44.1kHz-384kHz/16Bit-32Bit PCM and DSD Native DSD64, DSD128, DSD256, as well as DSD64, DSD128, DSD256 of DoP format
      (Note: support Win XP, Vista, Win7, Win8, Win10 and Mac OS)
      - Digital Input & Output:
      SPDIF input and output, Optical input, AES/EBU input
      Support 44.1kHz-192kHz/16Bit-24Bit PCM
      - Pre-Amp & DAC Section:
      Balanced XLR x1 pair, unbalanced RCA x1 pair
      STANDARD 14dBu: XLR: 5.084V RCA: 2.549V
      STUDIO 20dBu: XLR: 8.887V RCA: 4.475V
      THD+N@STUDIO 20dBu: XLR: minimum at 0.00085% RCA: minimum at 0.00115%
      SNR: XLR:>112dB RCA:> 109dB (non-weighting)
      (Note: FIX/ADJ: Fixed Output Mode or Adjustable Output Mode of the pre-amp.)
       
      Zatańczymy?
       
      Tyle różnic. Czy ten nokaut w pierwszej rundzie będzie miał znaczenie? Czy Twelve obroni się też dźwiękowo przed CMA600i? Broni się, ale to inny styl. Twelve to lżejsza waga, agresywniejsza, skupiona, walczy na małej przestrzeni. 600i to bardziej zrównoważony zawodnik. Jego ciosy ważą trochę więcej, dłużej są wykonywane, a porusza się po całym ringu.
      Już na wstępie dwunastak może się pochwalić lepszą kulturą pracy, nie brumi cichutko jak mój 600i. Poprawiono też inbalans przy bardzo niskiej głośności. W sumie skupię się na różnicach między opisywaną dwójką bo też dużo ich łączy.
      Twelve od razu wydaje się jaśniejszy, ostrzejszy i bardziej dynamiczny. Wszystko dlatego, że dźwięki krócej wybrzmiewają i są silniej akcentowane na pierwszy sygnał. Do tego scena jest węższa niż w CMA600i. Daje to nam więcej informacji i lepszy wgląd w nagranie. Dodatkowo mamy bliższe wokale, szczególnie wyczułem to w męskich partiach. Holografia jest bardziej czytelna. Tracimy jednak trochę przestrzeni i powietrza, efekty 3D na scenie. Dwunasta brzmi silną kreską ale już bez tak mocnego wypełnienia. Sześć-setka gra za to równiej, luźniej i barwniej, z delikatnie lepszym wypełnieniem. Wybrzmiewanie dźwięków też jest dłuższe. Niczego nie narzuca, ale nie ma tak rzeczowych informacji z nagrania. Dla jednych to nuda.
       

       
      Daft Punk - Human After All przyjemniej się słuchało na dwunastce, a w utworze Robot Rock
      kiedy wchodzi wokal, był bardziej oczywisty niż na 600i, gdzie trzeba było przenieść uwagę na ten aspekt. Za to wszędzie tam gdzie liczy się przestrzeń i barwa, wracałem myślami do sześć-setki.
      Bas prowadzą tak samo fantastycznie. Najnowszy sprzęt z oferty Questyle nie podbił go, a akcent na pierwszy sygnał pomaga w niektórych gatunkach. Czuć ten impakt. Za to 600i troszkę dłużej będzie go wygrywał, z lepszą masą w środku i dłuższym finiszem.
      Słychać że sprzęty wyszły spod ręki Questyle, ale zostały inaczej zestrojone. Mocy zdaje się mają po równo, grają czysto i spójnie. Dość muzykalnie. Takie połączenie obecnej szkoły strojenia urządzeń, z japońską precyzją i delikatną tęsknotom za starym analogowym, ciepłym graniem.

       
      Takich jak nas dwóch to nie ma ani jednego, powiedział trzeci.
       
      Domyślam się czemu dwunastka na ostatnim AVS wywarła tak pozytywne wrażenie. W takich gwarnych warunkach jej sygnatura bardzo pomagała słuchawką. Questyle CMA Twelve to pazur i wyraźniejsza informacja. CMA 600i to dojrzałość i lepsza przestrzenność. Trzeci z braci CMA 400i za to stawia na zabawę. Reszta aspektów brzmienia, opisywanej dziś dwójki, to ta sama klasa. Fajnie, że Questyle ma/miał w ofercie trzy wyróżniające się Combo DAC/AMP, a każde gra w inny charakterze.
       

       

       
      PS.
      Wajcha BIAS - ja nie usłyszałem żadnej różnicy, bez względu w jakiej pozycji była ustawiona.

       
    • By Superata
      Questyle 
       
      Kolejna marka moja naj - wierzę w nią mocno. 
      Dla mnie nowy DAP super a pozostałe rzeczy lekko zaskakują  bardzo pozytywnie  
       

       
      Nowy DAP Jego Eminencja QP  
       

       
      Cały system? Proszę bardzo  
      "Our new product AF-V12, the speaker build-in wireless AMP will be first showed there, with Questyle new flagship lossless player QPM and super source hub SHB2, pairing with Focal speaker Sopra N1. "
      Ja już chce tego spróbować  
      Zdjęcia z Monachium
       

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy