Skocz do zawartości

BigMaras


bigmaras

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, neonlight napisał:

Czyli de facto, nawet jeżeli towar nie dotrze w przeciągu ustawowych 14dni, a konsument przedstawi dowód nadania, to przedsiębiorca jest zobligowany do zwrotu środków.

 

Błądzisz dalej, kupujący ma 14 dni na złożenie woli odstąpienia i 14 dni na odesłanie. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru lub jeżeli woli do czasu otrzymania potwierdzenia nadania - tutaj wybór leży w gestii sklepu nie kupującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, neonlight napisał:

Capture+_2019-12-13-00-20-15.png

 

To teraz przeczytaj ze zrozumieniem co wrzuciłeś. Podpowiem, zaznaczyłem słowa kluczowe...

 

Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Nie ma w tej argumentacji nakazu konieczności wykonania.

 

BTW. Czemu dyskutujemy w wątku o komentarzach o mnie???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bigmaras napisał:

 

To teraz przeczytaj ze zrozumieniem co wrzuciłeś. Podpowiem, zaznaczyłem słowa kluczowe...

 

Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Nie ma w tej argumentacji nakazu konieczności wykonania.

 

BTW. Czemu dyskutujemy w wątku o komentarzach o mnie???

 

 

Przedsiębiorca jest zobligowany do zwrotu w momencie otrzymania dowodu odesłania rzeczy. Zadzwoń do UOKiK to Ci wyjaśnią i się przekonasz, że nie masz racji.

 

A piszę w komentarzach, bo tutaj jest prowadzona dyskusja i niestety artykuły prawne, które przytaczasz, nie są zamieszczone w całości lub nieprawidłowo interpretowane.

 

Sorry, że się wpier.. w nie swój temat.

Edytowane przez neonlight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, neonlight napisał:

Przedsiębiorca jest zobligowany do zwrotu w momencie otrzymania dowodu odesłania rzeczy. Zadzwoń do UOKiK to Ci wyjaśnią i się przekonasz, że nuemasz racji.

 

A piszę w komentarzach, bo tutaj jest prowadzona dyskusja i niestety artykuły prawne, które przytaczasz, nie są zamieszczone w całości lub nieprawidłowo interpretowane.

 

Sorry, że się wpier.. w nie swój temat.

 

Przerabiałem to na nieco wyższym poziomie i w praktyce. Nie muszę dzwonić, mam od tego kancelarie, która mnie reprezentuje przy tego typu sprawach. Ale oczywiście możesz spamować dalej.

 

Do poczytania w wolnej chwili: https://www.saos.org.pl/judgments/311523

"Natomiast art. 32 ust. 3 wskazanej ustawy przyznał przedsiębiorcy uprawnienie do wstrzymania się ze zwrotem uzyskanej od konsumenta płatności. "

 

https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/uprawnienie-przedsiebiorcy-brak-zwrotu-towaru

 

Edytowane przez bigmaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu cytowane fragmenty, zamiast całości, co oczywiście zmienia całkowicie brzmienie przytoczonego tekstu, ehh..

 

Ps.

Powód przyznania uprawnienia przedsiębiorcy do wstrzymania wypłacenia należności specjalnie wyboldowałem.

 

 

Natomiast art. 32 ust. 3 wskazanej ustawy przyznał przedsiębiorcy uprawnienie do wstrzymania się ze zwrotem uzyskanej od konsumenta płatności. W związku z tym, że pozwana zwróciła powodowi kwotę 400 zł., a przede wszystkim przysługuje jej wierzytelność z tytułu odszkodowania, na skutek potrącenia wierzytelność dochodzona pozwem uległa umorzeniu w całości.

 

Poza tym, to są zupełnie inne sprawy, kolega z forum odesłał nową rzecz, bez śladów użytkowania, lub się do nich nie przyczynił, a nie odwrotnie.

Edytowane przez neonlight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, neonlight napisał:

I znowu cytowane fragmenty, zamiast całości, co oczywiście zmienia całkowicie brzmienie przytoczonego tekstu, ehh..

 

Ps.

Powód przyznania uprawnienia przedsiębiorcy do wstrzymania wypłacenia należności specjalnie wyboldowałem.

 

 

Natomiast art. 32 ust. 3 wskazanej ustawy przyznał przedsiębiorcy uprawnienie do wstrzymania się ze zwrotem uzyskanej od konsumenta płatności. W związku z tym, że pozwana zwróciła powodowi kwotę 400 zł., a przede wszystkim przysługuje jej wierzytelność z tytułu odszkodowania, na skutek potrącenia wierzytelność dochodzona pozwem uległa umorzeniu w całości.

 

I znowu nie czytasz ze zrozumieniem i dalej spamujesz wątek, ehh. Służę dobrą radą - nie czerp wiedzy z forum czy FB tylko jeżeli już coś argumentujesz to choć odrobinę zagłąb się w temat. Przytoczyłem najważniejszy fragment orzeczenia mówiący, iż mimo że sprzedający nawet nie odebrał przesyłki to miał prawo do wstrzymania się ze zwrotem świadczenia. Jak byś zadał sobie trud (skoro już tak chcesz drążyć temat tego orzeczenia) to kolejne zdanie (to pogrubione przez Ciebie) dotyczy zupełnie innej, nie związanej z moją opinią kwestii. W cytowanym orzeczeniu zwrot tych 400zł nastąpił w grudniu po interwencji rzecznika a sam fakt nie odebrania jest z września i sąd przychylił się do argumentacji art. 32 ust 3. i mimo, że sprzedający nie odebrał przesyłki, mimo iż przesyłka wróciła do kupującego, który ten też nie odebrał, mimo iż przesyłka wisiała na poczcie, sprzedający miał prawo powołać się na wspomniany art i wstrzymać się ze zwrotem środków.

 

Orzecznictwo poparte obowiązującymi przepisami jest jasne. Spróbuje prostymi słowami Ci wytłumaczyć - póki sprzedawca nie ma towaru w rękach nie ma obowiązku zwrotu środków kupującego. Oczywiście jeżeli chce może zwrócić na podstawie potwierdzenia nadania ale nie jest to obowiązek czy nakaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wielki pozytyw dla BigMarasa za pełen profesjonalizm, rewelacyjny kontakt i obsługę klienta. Komentarz zbiorczy za ostatnie małe zakupy, jak i wcześniejsze trochę większe (kabelki, ampy, DAP, IEM i przeróżne tipsy).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Do mnie trafił dzisiaj DX160 od BigMarasa. Pomijam już niepomijalne czyli profeskę przy załatwieniu transakcji, ale kurde  - już dawno obcy koleś nie sprawił mi tyle radochy;) 

Dzięki!

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kupiłem jakiś czas temu Oriolusy Forsteni, a także pianki Comply oraz tipsy SpiralDot

 

Doradził w sprawie tipsów jak również odniósł się pozytywnie do mojej wstępnej

propozycji wymiany/zamiany, z której jednak finalnie zrezygnowałem

 

Złego słowa o człowieku powiedzieć nie mogę ;)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem Ibasso IT01S i pady Dekoni do Sony WH-1000XM3. Co prawda przez Allegro , ale szybko, sprawnie i taniej niż u innych , więc z czystym sumieniem mogę @bigmaras polecić jako sprzedawcę.😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny negatyw dla tego pana.

 

Bezczelnie wcześniej okłamał mnie tu na forum, że "przypadkiem" zostałem wrzucony na czarną listę na allegro, a nie za to że coś zwróciłem.

 

Więc w międzyczasie jak coś chciałem to prosiłem innych o pośredniczenie lub byłem zmuszony go polecić znajomym, bo nikt inny nie ma takiego produktu, to oczywiście polecałem.

 

I poprosiłem znajomego, który kiedyś coś zwrócił, żeby sprawdził czy nie jest na czarnej liście. Zwrot oczywiście poszedł bezproblemowo, poza tym, że jak zwykle BigMaras wbrew postanowieniom ustawy czekał do ostatniego 14 dnia na zwrot gotówki.

I niespodzianka - jest na czarnej liście :)

 

W międzyczasie, przez pośrednika próbowałem też zgłosić coś na gwarancje - oczywiście odmówił przyjęcie zepsutego produktu po 6 miesiącach od zakupu.

 

Także jeszcze raz - wszystko super i miło jak się kupuje. Potem.... można już tylko niecenzuralnych słów używać o tym sprzedawcy.

 

EDIT. Reakcja BigMarasa na mój post mówi wszystko, na jakim poziomie jest ten człowiek.

Edytowane przez awayeah
  • Like 2
  • Haha 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Palpatine napisał:

@awayeah co to znaczy czarna lista? Pierwszy raz słyszę o czymś takim na Allegro?

 

Jak sprzedający ma problemy z kupującym - np. cały czas coś kupuje i nie płaci, albo zwraca używane rzeczy i domaga się pełnych zwrotów, to można go dodać na czarną listę, żeby uniknąć problemów w przyszłości.

BigMaras z kolei po prostu dodaje sobie ludzi bez najmniejszego powodu - czyli bezprawnie dyskryminuje kupujących, ale to nic nowego, że człowiek, który tu na forum najwięcej się kłóci i przywołuje różne ustawy, najczęściej je łamie, kiedy mu to pasuje.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności