Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dzisiaj bez specjalnego wstępu, zapraszam: http://audioivoodoo.blogspot.com/2014/04/astell-ak240-wstep-do-obedu.html 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciux Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) O, miła lektura Trzeba zostawić coś na później. Większa bateria będzie pewnie w AK480 Z jakąś fancy nazwą. Wydawało mi się, że gdzieś wspominałeś, że 240-tka była bardzo analityczna i neutralna w porównaniu do AK120, że 120-tka wypadła lepiej i bardziej naturalnie. Tutaj wychodzi, że jednak AK240 to tendencja podobna do X5. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez maciux Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wtedy słuchałem jej na szybko w sklepie. Teraz miałem wreszcie czas i spokój, żeby zrobić to porządnie. Ak120 to po prostu idealnie moja sygnatura brzmienia, w połączeniu z LE3SW to dla mnie top-of-the-tops. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciux Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Czyli AK240 również nie dla mnie, a już kasę odkładałem ;P Dla mnie AK120 + PRO EQ, więc liczę na podobne brzmienie w DX90 Podobają mi się sprzętowe wprowadzenia, geneza grajków, chronologia. Przydadzą się jak wyjdzie AK1920, DX300, X15. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez maciux 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wiesz, tekst zaczynał się od rogu wystruganego w jaskini koło Seulu...Ale za długie to było, więc ograniczyłem się do kilku lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) AK120 wypadł naturalniej, znaczy co? Może to X5 i AK240 malują naturalny przekaz skoro grają lepiej z Etami i zamkniętym bassrefleksem w AKG. Dobry test, można se chociaż poczytać Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez hibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 To, że grają lepiej (przyjemniej w odbiorze), nie znaczy, że są bardziej naturalne. Ety akurat na dole mają spore wycofanie, więc nawet na AK120 podbijałem dolne częstotliwości. Mam nagrania testowe - dźwięki ulicy, strojenie fortepianu, pracujący silnik i podobne. Naturalne systemu oddają te próbki bez zniekształceń. Ot tak po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakur1996 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Fatso, żeby nie było konfuzji..co w Twoim tekście oznacza "kickbass"? subbass czyli 0-60 Hz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 subbas do 70 midbass do 100 kickbass do 130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 To, że grają lepiej (przyjemniej w odbiorze), nie znaczy, że są bardziej naturalne. Ety akurat na dole mają spore wycofanie, więc nawet na AK120 podbijałem dolne częstotliwości. Mam nagrania testowe - dźwięki ulicy, strojenie fortepianu, pracujący silnik i podobne. Naturalne systemu oddają te próbki bez zniekształceń. Ot tak po prostu. wydawało mi się że ety mają liniową charakterystykę basu, czyli X5 i AK240 nie nadają się do strojenia fortepianu - oczywiście mówię w przenośni - dobrze rozumuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakur1996 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) subbas do 70 midbass do 100 kickbass do 130 W Twoim przykładzie co jest powyżej 130 Hz? Upperbass? To ciekawa koncepcja (nie piszę tego uszczypliwie tylko pojawia się u mnie zdziwienie jak różne i umowne są te podziały), bo wg info które ja gdzieś wyczytałem to 0-60 Hz to subbass, 60-120 Hz midbasss, 120-250 Hz upperbass. hibi, do subbassu Ety mają liniową charakterystykę; w subbasie mają wyraźny roll-off; IMO subbass kompletnie nie istnieje w Ety; mam na myśli ten odczuwalny, rumbling bass. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez shakur1996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nismovsky Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Kickbasem ja nazwałbym przedział 60-150 Hz czyli tam, gdzie gra stopa z perkusji. Chyba, że mówimy o synthowej perce to tam kicka uświadczysz nawet powyżej 200 Hz w bardzo płaskim "starokonsolowym" stylu Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez nismovsky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Mnie się to nazewnictwo wzieło od głośników kickbasowych z Caraudio, grających właśnie od 120-130 Hz. Może trochę za krótkie przedziały przedstawiłem. I jest bardziej faktycznie tak jak napisałeś. Kickbasem ja nazwałbym przedział 60-150 Hz czyli tam, gdzie gra stopa z perkusji. Chyba, że mówimy o synthowej perce to tam kicka uświadczysz nawet powyżej 200 Hz w bardzo płaskim "starokonsolowym" stylu No to by było faktycznie najlepsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ze strojeniem fortepianu to raczej niewiele ma wspólnego, ot jedne częstotliwości będą ciszej, inne głośniej. Ale nie fałszują przecież. Bardziej chodzi o to, że fortepian wydaje z siebie dźwięki w taki sposób, że dla nas głośność jest podobna przez wszystkie 5 oktaw. Oczywiście przy zachowaniu pewnych warunków testowych. No i po nagraniu tychże przebiegów, i odtworzeniu ich, pewne oktawy będą przekazywane bardziej intensywnie niż inne. A chodzi o to, żeby ta intensywność, dźwięk uderzenia młoteczka w struny, rezonans pudła były oddane wiernie. No i im bliżej do wersji sprzed nagrania tylko bardziej naturalnie. To, że grają lepiej (przyjemniej w odbiorze), nie znaczy, że są bardziej naturalne. Ety akurat na dole mają spore wycofanie, więc nawet na AK120 podbijałem dolne częstotliwości. Mam nagrania testowe - dźwięki ulicy, strojenie fortepianu, pracujący silnik i podobne. Naturalne systemu oddają te próbki bez zniekształceń. Ot tak po prostu. wydawało mi się że ety mają liniową charakterystykę basu, czyli X5 i AK240 nie nadają się do strojenia fortepianu - oczywiście mówię w przenośni - dobrze rozumuję? Ale ludzkie ucho nie ma liniowej charakterystyki odbioru. Więc skoro w rzeczywistości, instrumenty są tak konstruowane, że dolne rejestry grają głośniej, to ta cecha jest wskazana, żeby nam się wydawało, że "równo" słyszymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 IMO subbass kompletnie nie istnieje w Ety; mam na myśli ten odczuwalny, rumbling bass. daj przykład nagrania gdzie nie ma subbasu na etach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciux Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 IMO subbass kompletnie nie istnieje w Ety; mam na myśli ten odczuwalny, rumbling bass. daj przykład nagrania gdzie nie ma subbasu na etach Ja również nie odczuwam braków w subbasie na Etach. Nie jest podbity, ale nie powiedziałbym że jest roll-off. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakur1996 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) 2Pac Ghetto Gospel, w tle jest taki autorytatwny łup, który bardzo dochodzi do głosu mocno w zwrotce co drugi wers, i nie chodzi oto, że na Ety go nie słychać, oczywiście że słychać, tylko o to jak to faktycznie brzmi jak masz "subbass" z Ety to brzmi to jak typowy bas z delikatnym albo niesłyszalnym kompletnie łup, jest brak takiej otoczki powietrznej/czuciowej, jak masz słuchawki które odtwarzają te częstotliwości "dobrze" to poza typowo brzmiącym uderzeniem basowym masz też takie bum z powiewem powietrza, odczuciem (nie wiem jak to opisać słowami). Kolejny przykład 2Pac International z Loyal to the Game - przez całą piosenkę w tle jest taka 2, 3 sekundowa bardzo cicha wibracja. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez shakur1996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Ale ludzkie ucho nie ma liniowej charakterystyki odbioru. Więc skoro w rzeczywistości, instrumenty są tak konstruowane, że dolne rejestry grają głośniej, to ta cecha jest wskazana, żeby nam się wydawało, że "równo" słyszymy. hmm, myślałem że to zależy od realizacji nagrania a nie od "moich" uszu, tam gdzie jest ok nagranie to i ety dobrze grają na dole. Może to AK120 gra lekko! odwróconą V 2Pac Ghetto Gospel, w tle jest taki autorytatwny łup, który bardzo dochodzi do głosu mocno w zwrotce co drugi wers, i nie chodzi oto, że na Ety go nie słychać, oczywiście że słychać, tylko o to jak to faktycznie brzmi jak masz "subbass" z Ety to brzmi to jak typowy bas z delikatnym albo niesłyszalnym kompletnie łup a na jakich słuchawkach masz taki efekt? Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez hibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakur1996 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ale ludzkie ucho nie ma liniowej charakterystyki odbioru. Więc skoro w rzeczywistości, instrumenty są tak konstruowane, że dolne rejestry grają głośniej, to ta cecha jest wskazana, żeby nam się wydawało, że "równo" słyszymy. hmm, myślałem że to zależy od realizacji nagrania a nie od "moich" uszu, tam gdzie jest ok nagranie to i ety dobrze grają na dole. 2Pac Ghetto Gospel, w tle jest taki autorytatwny łup, który bardzo dochodzi do głosu mocno w zwrotce co drugi wers, i nie chodzi oto, że na Ety go nie słychać, oczywiście że słychać, tylko o to jak to faktycznie brzmi jak masz "subbass" z Ety to brzmi to jak typowy bas z delikatnym albo niesłyszalnym kompletnie łup a na jakich słuchawkach masz taki efekt? Cosmic Ears BA4r, na Custom Art Pro330v2 też w miarę jest taki efekt; na Custom Art Pro210 (które są bardzo bardzo liniowe i są podobne bardzo do Ety) też tego za bardzo nie było słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ale ludzkie ucho nie ma liniowej charakterystyki odbioru. Więc skoro w rzeczywistości, instrumenty są tak konstruowane, że dolne rejestry grają głośniej, to ta cecha jest wskazana, żeby nam się wydawało, że "równo" słyszymy. hmm, myślałem że to zależy od realizacji nagrania a nie od "moich" uszu, tam gdzie jest ok nagranie to i ety dobrze grają na dole. Może to AK120 gra lekko! odwróconą V 2Pac Ghetto Gospel, w tle jest taki autorytatwny łup, który bardzo dochodzi do głosu mocno w zwrotce co drugi wers, i nie chodzi oto, że na Ety go nie słychać, oczywiście że słychać, tylko o to jak to faktycznie brzmi jak masz "subbass" z Ety to brzmi to jak typowy bas z delikatnym albo niesłyszalnym kompletnie łup a na jakich słuchawkach masz taki efekt? Jestem basistą i kontrabasistą. Ety to ostatnie słuchawki których bym użył jako monitorów dla własnego odsłuchu. No może przedostatnie. Pomimo tego, że są genialne i cudowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciux Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) hibi, IMO właśnie tak jest - AK120 moim zdaniem ma precyzyjne i zdyscyplinowane skrajne, dobrze kontrolowane, średnica jest bliska, wydaje się że góry i dołu jest kapkę mniej. Nie jest to aż odwrotne V, ale jak dla mnie dopiero włączenie PRO EQ dawało równe brzmienie i neutralne w barwie, wtedy właśnie miałem wrażenie otwarcia góry i dołu. shakur1996, ciekawe czy na pojedynczej armaturze da się to osiągnąć. No i Ety w wersji ER-4S to jednak studyjne słuchawki - tam subbas ma być wskazany, ale właściwie nie powinien być efektowny. A efekt wibracji, to jednak już pod konsumenckie gusta. Stąd nie wskazywałbym tego jako wady tych słuchawek, a charakter. Ja właściwie nie trafiłem jeszcze na multi-armatury, które miały taki tłusty i wyczuwalny charakter dołu, zazwyczaj rządził midbas. Fatso: A jako słuchawek studyjnych w realizacji? Bo ja, jako były basista, na scenie chciałbym basu w ER-4S trochę więcej, żeby mnie perkusista nie zabił talerzami przez przypadek, a gitarzysta solówką. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez maciux 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) @fatso a gdyby były wpięte do AK240 ??? tacy muzycy jak ty stroili ety4 hibi, IMO właśnie tak jest - AK120 moim zdaniem ma precyzyjne i zdyscyplinowane skrajne, dobrze kontrolowane, średnica jest bliska, wydaje się że góry i dołu jest kapkę mniej. Nie jest to aż odwrotne V, ale jak dla mnie dopiero włączenie PRO EQ dawało równe brzmienie i neutralne w barwie, wtedy właśnie miałem wrażenie otwarcia góry i dołu. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez hibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakur1996 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) maciux, po pierwsze ja nie wskazuję tego jako wady Ety z perspektywy ich głównego przeznaczenia, oczywiście patrząc z perspektywy frajdy z muzyki i chęci usłyszenia tego wszystkiego co jest przekazywane w muzyce to jest to lekki "defekt", przynajmniej dla mnie; po drugie, tłustość i rumbling bass nie muszą iść w parze - Cosmicsy mają driver do basu, który jest charakteryzowany jako właśnie taki subwoofery typ i z jednej strony brzmi bardzo armutorowo, neutralnie, jest dość szybki i punktowy, nie jest tłusty (bas w CA pro330v2 ma właśnie tę delikatną tłustość zachowując przy tym w miare szybkość), ale zarazem ten zakres na samym dole ma tak fajnie brzęczący, nie wiem jak to inaczej opisać. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez shakur1996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 @fatso a gdyby były wpięte do AK240 ??? tacy muzycy jak ty stroili ety4 hibi, IMO właśnie tak jest - AK120 moim zdaniem ma precyzyjne i zdyscyplinowane skrajne, dobrze kontrolowane, średnica jest bliska, wydaje się że góry i dołu jest kapkę mniej. Nie jest to aż odwrotne V, ale jak dla mnie dopiero włączenie PRO EQ dawało równe brzmienie i neutralne w barwie, wtedy właśnie miałem wrażenie otwarcia góry i dołu. Nie wiem do czego zmierzasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) maciux, po pierwsze ja nie wskazuję tego jako wady Ety z perspektywy ich głównego przeznaczenia, oczywiście patrząc z perspektywy frajdy z muzyki i chęci usłyszenia tego wszystkiego co jest przekazywane w muzyce to jest to lekki "defekt", przynajmniej dla mnie; po drugie, tłustość i rumbling bass nie muszą iść w parze - Cosmicsy mają driver do basu, który jest charakteryzowany jako właśnie taki subwoofery typ i z jednej strony brzmi bardzo armutorowo, neutralnie, jest dość szybki i punktowy, nie jest tłusty (bas w CA pro330v2 ma właśnie tę delikatną tłustość zachowując przy tym w miare szybkość), ale zarazem ten zakres na samym dole ma tak fajnie brzęczący, nie wiem jak to inaczej opisać. a więc co może grać naturalniej!!! bardziej live (może kiedyś odwiedzę mp3store ) AK120 czy AK240/X5 @fatso a gdyby były wpięte do AK240 ??? tacy muzycy jak ty stroili ety4 hibi, IMO właśnie tak jest - AK120 moim zdaniem ma precyzyjne i zdyscyplinowane skrajne, dobrze kontrolowane, średnica jest bliska, wydaje się że góry i dołu jest kapkę mniej. Nie jest to aż odwrotne V, ale jak dla mnie dopiero włączenie PRO EQ dawało równe brzmienie i neutralne w barwie, wtedy właśnie miałem wrażenie otwarcia góry i dołu. Nie wiem do czego zmierzasz. do tego czy jakby w torze były AK240/X5 ety byłyby dobre do odsłuchu Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez hibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.