maTmos Opublikowano 8 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Na forum widzialem testy mikrofonow zewnetrznych z wykorzystaniem iRIVERa 9xx oraz 7xx http://forum.mp3store.pl/index.php?act=ST&f=2&t=4005 (podejrzewam ze w przypadku 8xx nagrania wyjdą podobnie) jednak NIKT nie napisal wprost (zawsze jakies "chyba" albo "prawdopodobnie" ) : 1. Z jaką kompresją mozna nagrywać dzwięk z mikrofonu zewnetrznego? (czy istnieje mozliwosc nagrania z kompresja 320kbit 44khz? czy tez 160kbit to max)(w znalezionych testach uzywano jedynie kompresji 128kbit i 160kbit) 2. Czy jakość kompresji zależy od serii iRIVERÓW (w którym jest mozliwa najlepsza jakosc nagrac - 7xx, 8xx czy 9xx, planuje zakup jednego z nich) 3. Ewentualnie prosze o podanie nazw najlepszych softow pod wzgledem kompresji nagrywanego dzwieku... (Z góry dzieki za odp gdyz jestem posiadaczem mik'a ECM-DS70P chcialbym, w dobrej jakosci nagrac dzwieki "przestrzeni" mialem kupic MiniDisc - pojawil sie iRIVER nagrywanie decyduje - player ma byc wykorzystywany glownie do nagran odsluch ma drugorzedne znaczenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świstak Opublikowano 8 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 grajki mp3 naprawde slabo nadaja sie do nagrywania (koncerty itp) ja bym zostal przy minidisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maTmos Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 grajki mp3 naprawde slabo nadaja sie do nagrywania (koncerty itp) ja bym zostal przy minidisku Ja nie mowie o jakichś grajkach a konkretnie o serii IFP w której (jak juz się dowiedziałem kompresja materialu zgranego z zewnetrznego mikrofonu moze byc nawet 320kbit gdzie wiekszosc MD kompresuje - porownywalnie do mp3--> 292kbit pozatym w przypadku MD jest problem z bezstratnym zgraniem materialu na PC (poza drozszym sprzetem). mp3ki sa wygodniejsze (zaglowanie plytami) i mniejsze... a probki dzwiekowe ktore slyszalem z nagran z uzyciem zew. mikrofonu sa mim zdaniem porownywalne do tych z MD (biorac jeszcze pod uwage CENE porzadnego MD - IFP wydaje sie dobrym rozwiazaniem) ALE... juz zamowilem IFP 890 przetestuję na mikrofonie SONY ECM-DS70P i dam znać do jakich wniosków doszedłem . (Oczywiscie gdybym mial odpowiednia ilosc pieniedzy pewnie zdecydowalbym sie na MD ktory w tym momencie jest sprzetem pewnym... z IFP ryzykuje ALE mysle ze warto sprobowac nowych rozwiazan) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 9 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 nie porównuj bezpośrednio bitrate'u, bo choćby 128 studwudziestuośmiu nierówne to co na MP3 brzmi jak żart, na AAC czy OGG będzie brzmiało tak, że można się nie domyśleć jak "niska" jest to jakość O_o podobnie nagrania w MP3 i ATRAC... a nagrania na iFP-ku zależą generalnie od jakości mikrofonu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maTmos Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 nie porównuj bezpośrednio bitrate'u, bo choćby 128 studwudziestuośmiu nierówne to co na MP3 brzmi jak żart, na AAC czy OGG będzie brzmiało tak, że można się nie domyśleć jak "niska" jest to jakość O_o podobnie nagrania w MP3 i ATRAC... a nagrania na iFP-ku zależą generalnie od jakości mikrofonu... Zgadzam się, lecz to porównanie nie jest moje lecz ze strony o MINIDISCach - odnajde stronę i podam linka poki co załózmy ze wypowiedzi na temat porownania formatow nie bylo ( A TAK JAK PISALEM - mikrofon SONY ECM-DS70P wiec chyba nie jest zle a kompresja mp3 przy 320kbit mysle ze zostawia niewiele do zyczenia w przypadku nagran za pomoca takiego mikrofonu (sam mikrofon cudem nie jest, choc czesto wykorzystywany podczas nagran dzwiekow "zewnetrznych" (dzwieki ulicy, przyrody itp) z wykorzystaniem minidiscow) , chyba że odtwarzacz wprowadza wlasne szumy i piski, choc z tego co czytalem - przy wykorzystaniu zewnetrznego mikrofonu sie to nie zdarza - przetestuje ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 9 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 z mikrofonem jest tak, że nie zawsze to co minidisk jest w stanie poprawnie wysterować, będzie odpowiednio wysterowane na iFP-ku... te mikrofony SONY są robione pod i dla minidisków, a nie dla iFP-ków już nie pamiętam który to mikrofon ktoś chwalił do użytku z iFP-kami O_o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacques La Fey Opublikowano 11 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 jeżeli mikrofon mono, lub pseudo stereo: 160 kbps, 44,1 kHz, mono jeżeli z prawdziwego zdarzenia mikrofon stereo: 320 kbps, 44,1 kHz, stereo ja na iFP 799 nagrałem juz troszkę, ale stwierdzam, że nie przenosi całości nawet jeżeli urzyć line in Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
(((:BeatNick:))) Opublikowano 4 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 temat trochę odświerze bo ifp są w sprzedaży jeszcze jak z nagrywaniem wykładów, szkoleń, kursów ???? rejestruje dobrze ??? jaki mikrofon do takich zadań się nadaje ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacques La Fey Opublikowano 10 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zewin Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Nie chcę robić Off-topu, ale żeby potwierdzić odp. dla BeatNicka podam, że moim iFP-790 nagrywam przede wszystkim słowo mówione.Przy 32 kHz, 32 kBPS wycodzi 17 godzin i 45 minut nagrań. Kładę go 2 metry za plecami mówiącego i jestem spokojny o jakość. 10 m. od mówiącego babka kaszle i też ją niestety dobrze słyszę. P.s. A jeśli mikrofon zewnętrzny, to sprawdzony : VIVANCO EM35. (stereo, pojemnościowy, 2x500 ohm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacques La Fey Opublikowano 1 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 dla mono można użyć 22,5 kHz i dostosować jakość, 44 kHz dla mono nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
douglaz Opublikowano 24 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Co Wy mowicie jakie 160 kbps ja na swoim iFP-ku ustawieniach na maksa moge dać 128 kbps przy 44.1 kHz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 24 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 dla MONO, przy 44,1kHz jest maksymalnie 160kbps, przy 32kHz jest 128kbps (zarówno z mikrofonu jak i line-in) chyba że masz firmware UMS, wtedy maksymalnie możesz ustawić 96kbps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
douglaz Opublikowano 24 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Ja mam tak w normalnym dyktafonie (Voice): 11 khz i 64 kbps > 12khz i 64kbps > 16khz i 64kbps > 22khz i 64kbps > 24khz i 64kbps > 32khz i 128kbps > 44khz i 128kbps. Innych ustawień nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedLugi Opublikowano 1 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 To ja sie bym chciala sie podpiac pod te pytania. Czy ktos ma juz sprawdzone (na czym i na jakich ustawieniach) nagrywac glosne imprezy jak np koncerty? Ja obecnie mam irivera T60 ale zamierzam go wymienic, bo zupelnie sie nie sprawdzil. Wiem ze na odtwarzaczu nigdy sie nie osiagnie jakiegos idalnego dzwieku nagrywania szczegolnie w takich warunkach, ale tak na wlasny uzytek, zeby nie bylo tylko i wylacznie pisku, a jak w gre wchodzi bass to juz szkoda mowic. Ewentalnie moze zaproponujecie jakis sprzecik do nagrania czegos takiego w przynajmniej znosnej jakosci. Dzieki z gory za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 1 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 jeśli chcesz zając się "poważnym" nagrywaniem "imprez i takich tam", to musisz mieć dwie rzeczy: - mikrofon stereo - coś, co dobrze nagrywa co oznacza że z jednej strony musisz mieć dobry mikrofon stereo z własnym zasilaniem (np. SONY takie robi), z drugiej strony musisz mieć rejestrator dźwięku (może to być iriver iFP, ale może to równie dobrze być SONY MD)... jeszcze inna alternatywa to kupno profesjonalnego rejestratora dźwięku, ale to już koszt rzędu 1000-2000zł i więcej... tak czy inaczej, cudów nie oczekuj - złwaszcza po nagraniu mono z odtwarzacza... nawet jeśli mowa o iFP-ku (szum, trzaski, pisk, jakkolwiek - całościowo - nagranie jest całkiem niezłe) BTW przy nagraniach "imprez etc." należy wyłączyć AGC (automatyczną kontrolę głośności) - niszczy to cały efekt i powoduje co chwilę przester tak właściwie, to do amatorskiego nagrywania najlepszy jest chyba zestaw: SONY MD + odpowiednio dobrany mikrofon stereo SONY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedLugi Opublikowano 1 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 Zdaje sobie z tego sprawe, chodzi mi o to zeby mozna tego bylo sluchac (zeby nie razilo). A czy moglbys podac jakies konkretne (przykladowe) modele? I jeszcze mnie troche rozmiar tych urzadzen interesuje bo na koncert nie bede wchodzic cala okablowana, czy tam z wielkim mikrofonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 1 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 rozmiar i modele - google... nie jestem "zaznajomiony" z MD-kami, wiem że kiedyś takie istniały i że było ich kilka rodzajów (nie licząc wielu różnych modeli) tak czy inaczej, MD + dobry mikrofon uznawany jest często (w każdym razie w taki sposób jest wykorzystywany) jako sprzęt półprofesjonalny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
getz Opublikowano 2 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Zdaje sobie z tego sprawe, chodzi mi o to zeby mozna tego bylo sluchac (zeby nie razilo). A czy moglbys podac jakies konkretne (przykladowe) modele? I jeszcze mnie troche rozmiar tych urzadzen interesuje bo na koncert nie bede wchodzic cala okablowana, czy tam z wielkim mikrofonem Czyli chciałabyś mieć jednoczesnie zarówno idealną jakość , jak i małe rozmiary i dużą poręczność ( prawdopodobnie żeby mikrofon dawało sie gdzieś ukryć pod ubraniem przed bramkarzami ) A nie zastanowiło Cię jak fatalna jest jakość tzw nagrań " korupcyjnych " rejestrowanych z ukrycia często bardzo drogimi "ziobrofonami " ? Dzieje się tak miedzy innymi dlatego że czuły mikrofon dookólny nie ma właściwosci naszego słuchu i nie potrafi wyfiltrować wyłącznie sygnału użytecznego (czyli w naszym wypadku muzyki bądz rozmowy ) Jeżeli więc ukryjesz go po bluzką lub wepniesz w ubranie to oprócz muzyki otrzymasz dodatkowe prezenty : w postaci elektrokardiogramu własnego serca , zarejestrowanych odgłosó każdego przełknięcia śliny lub głębszego oddechu . Dlatego wybór lub zamocowanie takiego mikrofonu jest naprawdę trudną sprawą . Włąściwie jedynie głowa jest takim miejscem naszego ciała które zapewnia przynajmniej dostateczne warunki nagrywania i ludzie którzy dokonują takich rejestracji wykorzystują więc do montowania małych mikrofonów kapsułkowych czapki lub okulary Konkretnie do konstruowania takich binauralnych mikrofonów można użyć np kapsułek Panasonic WM 60 /WM-61 lub Monacor MCE-2000 - w Polsce można dostać te modela po mniej więcej 40 zł para - z tym że cały taki zestaw mikrofonowy ( z kapsułki kabla , rurki ,baterii -najlepiej 9V ) trzeba już sobie złozyć i zlutować samemu . Takie konstrukcje - już złozone - można też znależć w ofercie amerykańskich sklepów lub na eBayu -( cena zaczyna się od 35$ + koszty przesyłki ). Jeżeli nie mamy ochoty zabierać się za DIY-kę , ani na sprowadzania mikrofonów zaa Wielkiej Wody zastaje jeszcze konwencjonalny zewnętrzny mikrofon z własnym zasilaniem który można wpiąć w ubranie . Jakość nagrań - z powodów które wyżej wyłuszczyłem nie bedzie powalające , ale i tak bez porówania lepsza niż z "dyktafonowego "mikrofonu wbudowanego w dowolną empetrójkę Irivera lub innej firmy . Dobrym wyborem bedzie tu na pewno (ale zastrzegam " toute proportion gardee" - w tej klasie sprzętu oczywiście , bo z profesjonalną > na przykład radiową rejestracją live koncertu takie nagranie dokonywane z ukrycia konkurować jakościowo z wiadomych wzgledów nigdy nie bedzie ) mikrofon Vivanco EM35 (cena na Allegro 60 -75 zł ) Wiecej o nim w tym wątku >> http://forum.mp3store.pl/index.php?showtop...st&p=206580 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomPL Opublikowano 2 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 To ja tradycyjnie, he, he, polecam zestaw amatorski: IFP(500/700/800/900 + mic Panasonic RP-VC201. Malutki, leciutki, bez dodatkowego zasilania - jakosc nagran koncertowych na poziomie amatorskim gwarantowana ps. http://forum.mp3store.pl/index.php?act=ST&f=2&t=4005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedLugi Opublikowano 3 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Dzieki wielkie Trzeba wziasc duzo rzeczy pod uwage, widze, wiec musze to wszuystko przeanalizowac, ale naprawde dziekuje na sprowadzenie mnie na dobre tory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.