leso Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Instrukcje do starszych odtwarzaczy mp3 iRiver nie były doskonałe, ale były o niebo lepsze niż to, co obecnie czyni ulubiona przeze mnie firma. Zamierzałem kupić iRiver U10 i gdy zapoznałem się z instrukcją podaną mi przez sprzedawcę Euro byłem bardzo niemile zdziwiony, wręcz zbulwersowany. Te nędzne kilka stron, pozbawione danych technicznych, na byle jakim papierze i pisane drobniutką czcionką świadczy bardzo źle o stosunku firmy do klienta i o polityce marketingowej. Firmy sprzedające sprzęt mp3 dodają często bardzo estetyczne opakowanie i podobnie czyni iRiver. Słusznie, bo użytkownik lubi piękne rzeczy. Wzbudzają one podświadome pragnienie posiadania, a o to chodzi. Firma zapomina jednak, iż w tak drogim sprzęcie niezmiernie ważna jest także szczegółowa i pięknie wydana instrukcja (nonsensem jest próba zaoszczędzenia na instrukcji w przypadku sprzętu kosztującego kilkaset złotych), która powinna zachęcić klienta do kupna i wyjaśnić na PRZYKŁADACH wszystkie funkcje. Tak czyniły zawsze renomowane firmy, np. Sony i Panasonic w przypadku sprzętu audio video. Wzbudzały w ten sposób zaufanie do klienta minimalizując stres oraz stratę czasu przy zapoznawaniu się z urządzeniem i poznawaniu często licznych funkcji. Instrukcja powinna się składać z dwóch części. Pierwsza - dla tych nielicznych analfabetów, którzy czytać nie lubią - powinna być elementarnym przewodnikiem z prostymi obrazkami. Druga część - bardzo szczegółowa - nie tylko opisująca funkcje i lapidarny sposób korzystania z nich (jak to jest w tych poprzednich, trochę lepszych, choć również niedoskonałych instrukcjach odtwarzaczy iRiver), ale także jasne PRZYKŁADY zastosowania określonych funkcji po to, by zachęcić użytkownika do korzystania z nich. Ogromny wysiłek badawczy instytutów naukowych projektujących sprzęt może być zmarnowany, jeśli użytkownik nie wykorzysta wielu funkcji na skutek ich nie zrozumienia i sensu istnienia. To dobrze, że wiele spraw można wyjaśnić na forum tematycznym, ale nie każdy ma czas, ochotę i możliwości, by to uczynić. Porządna instrukcja nie może być bezosobowa, wyłącznie techniczna. Powinna uwzgłędnić psychologię klienta, a więc traktować go personalnie i przyjacielsko zachęcając w ten sposób do czytania i przebrnięcia przez czasami dość trudny dla niektórych tekst. Na początku po podziękowaniu za wybór sprzętu należy wyjaśnić, dlaczego zakupiony przez klienta sprzęt jest "najlepszy na świecie" i posiada funkcje i właściwości, których nie znajdziemy u konkurencji. Nie jest to trudne w przypadku iRivera, a niezmiernie ważne, bo nie tylko ja, ale wielu potencjalnych nabywców przed nabyciem urządzenia zapoznaje się właśnie z instrukcją. Kultura sprzedaży w naszym kraju jest nadal dość niska i nie można oczekiwać od sprzedawcy odpowiedniej wiedzy. Lekceważenie tego faktu jest zwyczajną głupotą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayhem Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Racja, zawsze jak kupuję playera to patrzę na jakośc instrukcji. iAudio X5 kupiłem głównie dlatego, że ma ją napisaną w kilku językach i mogę sobie wieczoram siedzieć i tłumaczyć z jednego na drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.ksy Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 co jak co, ale w tej sprawie musze sie bezwzglednie zgodzic z Myhem. TYYLE radosci dało mi porownywanie manuala Norweskiego z Polskim... POEZJA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1269 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 mi tam te wszystkie te papiery to poprostu zwisają, ja jako typowy facet nie czytam żadnych regulaminów, instrukcji ani nic w tym stylu, bo niby po co?? hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leso Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 No, cóż nie każdy jest "typowym" facetem. Są także ci wychudzeni, zgarbieni i w okularach, co to wszystko muszą zgłębić intelektualnie. Czasem mają ciężkie życie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ultima_Thule Opublikowano 21 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 A ja przychylam sie ddo postu Leso. Dzieki za uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosiu Opublikowano 10 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Przyznam, ze o ile zazwyczaj instrukcji nie czytam - to moja od U10 przeczytalem kilkakrotnie (te polska). Jest w niej po prostu tyle literowek i bledow w druku, ze jest komiczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radkacz Opublikowano 10 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 ale fajnie było by wiedzieć np. ile ramu ma u 10, jaka jest predkość procka i tym podobne, bo ostatnio staje się to na forum kwestią sporną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
javacris Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 a ja myslałem że instrukcje u10 to poprostu w sklepie sami pisali, a teraz się okazuje ,że te błędy to część PR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zewin Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 "leso", oczywiście, masz rację we wszystkim, coś napisał. podobnie , jak wielu kolegów, którzy piszą w tym dziale. Tylko co tego wynika ? Możemy tu sobie popłakać, a firma na nas sika. Są tak zadufani w sobie z powodu dawniejszych sukcesów, że nadal myślą o sobie dobrze. A jest z nimi coraz gorzej- chyba wszyscy to widzą. Firma dorosła do poziomu myszki Miki. Więc niech się bawią dalej, powodzenia. Widać MP3 Store pełni rolę taką, jak kiedyś gazety: Widzisz jakąś nieprawidłowość, napisz do nas. Wyżal się, będzie ci lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zewin Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 podwójnie weszło,przepraszam, ale jest błąd w programie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leso Opublikowano 16 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 "leso", oczywiście, masz rację we wszystkim, coś napisał. podobnie , jak wielu kolegów, którzy piszą w tym dziale. Tylko co tego wynika ? Możemy tu sobie popłakać, a firma na nas sika. Są tak zadufani w sobie z powodu dawniejszych sukcesów, że nadal myślą o sobie dobrze. A jest z nimi coraz gorzej- chyba wszyscy to widzą. Firma dorosła do poziomu myszki Miki. Więc niech się bawią dalej, powodzenia. Widać MP3 Store pełni rolę taką, jak kiedyś gazety: Widzisz jakąś nieprawidłowość, napisz do nas. Wyżal się, będzie ci lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 to było 3 lata temu T_T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi