Skocz do zawartości

Błędna Polityka Iriver W Sprawie Instrukcji Do Sprzętu


Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcje do starszych odtwarzaczy mp3 iRiver nie były doskonałe, ale były o niebo lepsze niż to, co obecnie czyni ulubiona przeze mnie firma.

 

Zamierzałem kupić iRiver U10 i gdy zapoznałem się z instrukcją podaną mi przez sprzedawcę Euro byłem bardzo niemile zdziwiony, wręcz zbulwersowany. Te nędzne kilka stron, pozbawione danych technicznych, na byle jakim papierze i pisane drobniutką czcionką świadczy bardzo źle o stosunku firmy do klienta i o polityce marketingowej. Firmy sprzedające sprzęt mp3 dodają często bardzo estetyczne opakowanie i podobnie czyni iRiver. Słusznie, bo użytkownik lubi piękne rzeczy. Wzbudzają one podświadome pragnienie posiadania, a o to chodzi.

 

Firma zapomina jednak, iż w tak drogim sprzęcie niezmiernie ważna jest także szczegółowa i pięknie wydana instrukcja (nonsensem jest próba zaoszczędzenia na instrukcji w przypadku sprzętu kosztującego kilkaset złotych), która powinna zachęcić klienta do kupna i wyjaśnić na PRZYKŁADACH wszystkie funkcje. Tak czyniły zawsze renomowane firmy, np. Sony i Panasonic w przypadku sprzętu audio video. Wzbudzały w ten sposób zaufanie do klienta minimalizując stres oraz stratę czasu przy zapoznawaniu się z urządzeniem i poznawaniu często licznych funkcji.

 

Instrukcja powinna się składać z dwóch części. Pierwsza - dla tych nielicznych analfabetów, którzy czytać nie lubią - powinna być elementarnym przewodnikiem z prostymi obrazkami. Druga część - bardzo szczegółowa - nie tylko opisująca funkcje i lapidarny sposób korzystania z nich (jak to jest w tych poprzednich, trochę lepszych, choć również niedoskonałych instrukcjach odtwarzaczy iRiver), ale także jasne PRZYKŁADY zastosowania określonych funkcji po to, by zachęcić użytkownika do korzystania z nich. Ogromny wysiłek badawczy instytutów naukowych projektujących sprzęt może być zmarnowany, jeśli użytkownik nie wykorzysta wielu funkcji na skutek ich nie zrozumienia i sensu istnienia. To dobrze, że wiele spraw można wyjaśnić na forum tematycznym, ale nie każdy ma czas, ochotę i możliwości, by to uczynić.

 

Porządna instrukcja nie może być bezosobowa, wyłącznie techniczna. Powinna uwzgłędnić psychologię klienta, a więc traktować go personalnie i przyjacielsko zachęcając w ten sposób do czytania i przebrnięcia przez czasami dość trudny dla niektórych tekst. Na początku po podziękowaniu za wybór sprzętu należy wyjaśnić, dlaczego zakupiony przez klienta sprzęt jest "najlepszy na świecie" i posiada funkcje i właściwości, których nie znajdziemy u konkurencji. Nie jest to trudne w przypadku iRivera, a niezmiernie ważne, bo nie tylko ja, ale wielu potencjalnych nabywców przed nabyciem urządzenia zapoznaje się właśnie z instrukcją. Kultura sprzedaży w naszym kraju jest nadal dość niska i nie można oczekiwać od sprzedawcy odpowiedniej wiedzy. Lekceważenie tego faktu jest zwyczajną głupotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 5 tygodni później...
  • 2 lata później...

"leso", oczywiście, masz rację we wszystkim, coś napisał. podobnie , jak wielu kolegów, którzy piszą w tym dziale. Tylko co tego wynika ? Możemy tu sobie popłakać, a firma na nas sika. Są tak zadufani w sobie z powodu dawniejszych sukcesów, że nadal myślą o sobie dobrze. A jest z nimi coraz gorzej- chyba wszyscy to widzą. Firma dorosła do poziomu myszki Miki. Więc niech się bawią dalej, powodzenia. Widać MP3 Store pełni rolę taką, jak kiedyś gazety: Widzisz jakąś nieprawidłowość, napisz do nas. Wyżal się, będzie ci lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"leso", oczywiście, masz rację we wszystkim, coś napisał. podobnie , jak wielu kolegów, którzy piszą w tym dziale. Tylko co tego wynika ? Możemy tu sobie popłakać, a firma na nas sika. Są tak zadufani w sobie z powodu dawniejszych sukcesów, że nadal myślą o sobie dobrze. A jest z nimi coraz gorzej- chyba wszyscy to widzą. Firma dorosła do poziomu myszki Miki. Więc niech się bawią dalej, powodzenia. Widać MP3 Store pełni rolę taką, jak kiedyś gazety: Widzisz jakąś nieprawidłowość, napisz do nas. Wyżal się, będzie ci lżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności