Skocz do zawartości

MrBrainwash

Legendarny
  • Postów

    9487
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    83

Ostatnia wygrana MrBrainwash w dniu 4 Grudnia 2022

Użytkownicy przyznają MrBrainwash punkty reputacji!

Reputacja

4555 Excellent

3 obserwujących

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    📻
  • słuchawki
    🎧
  • testuję
    🎚
  • chcę
    😽

Kontakty

  • Website URL
    https://muzostajnia.wordpress.com/

Ogólne

  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

78691 wyświetleń profilu

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje MrBrainwash

  1. Koledzy i koleżanki pomóżcie. Jak rozegrać sprawę reklamacji Amironów w oleole. Nie chcą mi ich wymienić powołując się na zbyt duże koszta, oferują naprawę. Czy mam szansę ich jednak orzekonać do wymiany? Czy pozostaje mi sama naprawa, albo ubieganie się o zwrot kasy? Cena za Amirony była dobra, więc nie chciałbym z nich rezygnować, ale sam nie wiem... eh Jakieś pomysły? 

    1. Pokaż poprzednie komentarze  14 więcej
    2. bigmaras

      bigmaras

      @MrBrainwash Każdy sprzęt może się popsuć bez względu na cenę czy miejsce produkcji. Nie słuchaj tylko proszę tej fantastyki @Jaro54 bo on już się oderwał od rzeczywistości całkiem nie mając kompletnie pojęcia co pisze.

      Generalnie naprawa w serwisie nie musi faktycznie kończyć się jedynie "manualnym grzebaniem", gdyż mogą Ci też wymienić. Nie jest też prawdą, że rekojmia jest zawsze najlepszą opcją. Uderzasz w sklep a ten ma tutaj furtkę na najbardziej korzystne rozwiązanie dla siebie a nie dla Ciebie. Na Twoim miejscu spróbował bym uderzyć do dystrybutora beyerdynamic (jest dwóch) i najpierw zapytać. Może po prostu po ludzku bez awantury uda Ci się dogadać z nimi na wymianę. Zadzwoń, zapytaj, poproś... Zaoszczędzi Ci to dużo czasu. 

    3. bigmaras

      bigmaras

      @Jaro54 - edukacyjnie, przy niedzieli, abyś nie wprowadzał w błąd forumowiczów:

       

      Bzdura nr.1 "Skorzystaj z rękojmi, wtedy ty decydujesz o sposobie, a sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na rozwiązanie problemu"

      Nie, sprzedawca nie ma 14 dni na rozwiązanie problemu a ma obowiązek ustosunkować się do zgłoszonej reklamacji z tytułu rękojmi w terminie 14 dni. - art. 561(5) KC - a to duża różnica. Tłumacząc prostym językiem - konsument musi dostać odpowiedź czy reklamacja została uznana czy nie.

      Dalej, mimo, iż konsument ma prawo, a wręcz musi wybrać swoje żądanie to sprzedawca decyduje na podstawie art. 560 KC jakie rozwiązanie wybierze dla siebie najkorzystniejsze. Co ciekawe reklamacja może być nieskuteczna jeśli konsument umieści w niej kilka alternatywnych żądań.

       

      Bzdura nr.2 "jeśli zażyczysz sobie wymiany to zwrot gotówki moze nastąpić tylko i wyłącznie gdy dany sprzęt jest u nich niedostępny i muszą spełnić twoje życzenie chyba że udowodnią zniszczenie lub uszkodzenie z winy nabywcy poparte opinią rzeczoznawcy, co w czasie pandemii jest awykonalne"

      Nie, sprzedawca nic nie musi udowadniać. Na podstawie wspomnianego art. 560 KC jeżeli nawet ma na stanie towar wcale nie musi się zgodzić na wymianę, to tylko jego dobra wola. Jeżeli towar był wcześniej w promocji a teraz nie jest to definitywnie nie jest to korzystne dla sklepu zatem wybiera dla siebie korzystniejszą formę jak np. naprawa towaru

       

      Bzdura nr.3 "Kontakt z Federacją Konsumentów i to szybko najlepiej w poniedziałek" - po co? wyjaśnienie jest powyżej. Nie ma najmniejszego uchybienia ze strony sklepu w tym wypadku.

    4. soulreaver

      soulreaver

      @MrBrainwash Padł przetwornik zupełnie?

    5. Pokaż następne komentarze  3 więcej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności