axis Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Wszystko zależy chyba od tego ile jeździsz i jak jeździsz Jeżeli bardziej sportowo niż turystycznie to SPD jak najbardziej się sprawdzi. Szczególnie przydatne na zjazdach i podjazdach w terenie. Z butami jest bardzo duży rozrzut, cenowy i jakościowy. Sam osobiście mam Adidas Marathon MTB + pedały M520. Możesz poszukać albo czegoś od Shimano, raczej modele z klamrą albo innych firm: Diadora, Specialized, Scott... Może uda się jakiś leżak magazynowy wyrwać za 50% ceny? Jeżeli chodzi o buty Shimano to panuje opinia, że są wygodne, ale szybko się rozlatują. Ja na swoich jeżdżę dopiero 4 miesiące - 4000 km i póki co zero oznak zużycia, natomiast w pedałach na jednej stronie miałem luz od nowości :\. Może przymierz jakieś w sklepie a okazji poszukaj w necie? PS. jeden sklep na allegro sprzedaje leżaki m.in. Adidasa w cenie 30-40% ceny katalogowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damix Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Rower to typowy cross i po takim terenie się poruszam, asfalt, ścieżki leśne, od !@%$#^* krawężników zanim znajdę się poza miastem . Ile? ok. 2000 km na sezon, chciałbym aby wytrzymały z 2-3 sezony chociaż. W końcu nie będę w nich chodził . Odnośnie tego sprzedawcy na allegro : możesz podać link ? Jakieś rady czego się wystrzegać itp. ?Ile muszę wydać na "pedały" aby były porządne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axis Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 (edytowane) Na jazdę crossem po asfalcie i mieście stanowczo odradzam SPD. Dlaczego? Prosta sprawa, za dużo ludzi, za dużo samochodów, za dużo sytuacji, kiedy trzeba nogę zdjąć z pedałów aby się asekurować albo zwyczajnie zatrzymać. Oczywiście do systemu można się przyzwyczaić i przypominać sobie o wypięciu albo kupić bloki wielokierunkowe, ale moim zdaniem to się mija z celem. SPD zostały stworzone do jazdy sportowej, gdzie siła pedałowania jest rozłożona równomierniej na cały obrót pedała [tak przynajmniej powinno być], dodatkowo bardzo dobrze spisują się podczas zjazdów, bo jadąc po terenie 50 km/h z górki zazwyczaj się stoi i nie ma możliwości, że stopa spadnie z pedału; podobnie z podjazdami, tutaj bardzo przydaje się ciągnięcie pedału do góry... Co do pedałów to wiele osób używa właśnie M520 lub M540, różnią się głównie tulejką w środku, 520 mają plastik a 540 alu, przez co łatwiej likwidować luzy. Droższe są Crank Brothersy, ich wadą jest jedna sprężyna która lubi pękać. Dobrą opcją do treka czy crossa są platformy z systemem SPD, np. M324. Różnica pomiędzy platformami z SPD z samymi SPD jest dosyć znacząca: większa masa i zapychanie się błotem, sam komfort jazdy ten sam . Żywotność każdego systemu zatrzaskowego będzie znacznie wyższa niż żywotność napędu, więc jeżeli robisz tylko 2k w ciągu roku to powinieneś jeździć co najmniej 5 lat. Ja kupowałem swoje buty u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/buty-szosowe-road-adidas-race-sl-r-45-1-3-35-i1644273335.html za 1/3 ceny. Z tego co widzę, to teraz ma w ofercie same Adidasy szosowe, takich nie bierz, bo podczas zwykłego chodzenia [wyprowadzenie/wprowadzenie roweru, potrzeba w lesie itp.] zwyczajnie będziesz chodził na blokach co na pewno nie wpłynie korzystnie na ich działanie Jeżeli nie jeździsz sportowo to polecam tani i w miarę dobry set od Shimano, butki z klamrą i podstawowe pedałki: http://allegro.pl/buty-shimano-spd-sh-m087-pedaly-pd-m520-wa-wa-i1636214804.html Ewentualnie starszy model: M086, trochę taniej Edytowane 3 Czerwca 2011 przez axis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuBreed Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 (edytowane) www.cyklotur.com buty shimano m123 po promocji nabyłem za 259PLN http://www.cyklotur....D_53010716.html pedały : http://www.cyklotur....3010650&WSZDZ=T zestaw spisuje się pięknie, szybko łykasz co i jak z spd, jak na razie nie miałem żadnej "gleby" na podjazdach. Lepsza kontrola roweru, dynamika i moc... platformy poszły do kosza Komplet za mniej niz 350PLN.. buty + pedały link do komplety z m86 podany przez przedmówcę jest niby ok, ale m123 są o klasę lepsze, choć nie mają klamry, która lubi pękać i robi koszta, są mniej sztywne i wyglądają mniej PRO, poza tym w m123 masz kolce które w miarę potrzeby demontujesz. Reasumując m123 vs m86/87... dla mnie wybór był prosty. NuBreed/// Edytowane 3 Czerwca 2011 przez NuBreed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axis Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Do jazdy crossem nie są przydatne kolce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nogger Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 NuBreed - fajowa promocja na te buty! Jak jest z rozmiarówką w tym modelu? Przymierzałem sie do wersji 087 i tam potrzebowałem rozmiaru 45 mimo że normalnie nosze 44... Te które Ty kupiłeś też trzeba brać o numer większy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuBreed Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 (edytowane) NuBreed - fajowa promocja na te buty! Jak jest z rozmiarówką w tym modelu? Przymierzałem sie do wersji 087 i tam potrzebowałem rozmiaru 45 mimo że normalnie nosze 44... Te które Ty kupiłeś też trzeba brać o numer większy? Zgadza się, Shimano ma pełne numeracje, ja noszę 44 1/3 i 45 jest optymalny, musisz brać pod uwagę ze po jakimś czasie noga lekko puchnie i lepiej wypełnia but, do tego w tym modelu służy najmniejsze zapięcie, tzw OFFSET, którym sobie luzujesz okolice palców i kości przednich śródstopia. Ja jeżdżę w miarę dużo, około 40-50km dziennie i muszę powiedzieć ze m123 ma b.dobra wentylację, rzadko kiedy mam spoconą stopę, zazwyczaj jest lekko wilgotna, bez znaków wilgoci na skarpecie. Jeżeli chcesz lżejsze pedały z lepszym uszczelnieniem to bierz model 540, rozważałem jego zakup, ale nie jeżdżę po błotach i w ciężkim terenie na tyle, by było mi to potrzebne, a zaoszczędzony grosz z 520tek po promocji i buciorów przeznaczyłem na nowy koszyk Elite, świeży bidon, kilka innych dupereli i zimne browary, które sa wręcz niezbędne przy rajdach po puszczy zielonce czy Wielkopolskim Parku Krajobrazowym z butów jeszcze mierzyłem http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_buty-mx85-LAKE__P_53157282-53010001__PZTA_1__PD_53010717.html które za tę sama kwotę można nabyć w każdym Go Sport. NIe są tak wygodne jak shimano, ale prezentują podobny stosunek cena/jakość. Biorąc pod uwagę ze cena katalogowa m123 to 360PLN NuBreed Edytowane 3 Czerwca 2011 przez NuBreed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nogger Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 W 087 podoba mi się to klamrowe zapięcie. Nie wiem jak zachowują się te rzepy w 123. Co do pedałów to błoto nie jest akurat dobrym kryterium wyboru pomiędzy 520 a 540. Tam chodzi głównie o plastikową tulejkę która wyrabia się i pedał łapie luzy. W modelu 540 ta tulejka jest aluminiowa. Konstrukcja obu modeli jest praktycznie taka sama więc właściwości użytkowe w ciężkich warunkach będą na tym samym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator kurop Opublikowano 3 Czerwca 2011 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Rzepy w M123 spisują się bardzo dobrze, trzymają pewnie. Po prawie 2000 km nie ma żadnych zmian w stosunku do nowości, ogólnie po butach nie widać że cokolwiek przejechały, jedyne ślady noszą na kolcach i blokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej76 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Mam model 076 czarny, rzepy maja sie swietnie, maja rok. W tym polroczu ok 600km i maja sie nadal jak nowe. Wiec bez obaw, rzepy daja rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damix Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Rozumiem, że zatrzymując się na przejściach, światłach nie macie problemu z szybkim wypięciem butów aby nie zaliczyć gleby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator kurop Opublikowano 3 Czerwca 2011 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 dotychczas 1 gleba w lesie w górach w głębokim błocie... zakończyła się wbiciem dużej tarczy z korby w łydkę poza tym w normalnych warunkach pełen luz, ale prez pierwsze 100-200km trzeba się pilnować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin286 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Mój składak z reala @_@ chociaż nie jest zły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuBreed Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Mój składak z reala @_@ chociaż nie jest zły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TybetON Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Przecież jazda na takich rowerach to katorga nie przyjemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuBreed Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 (edytowane) Przecież jazda na takich rowerach to katorga nie przyjemność puki smar świeży to pewnie się jakoś tam kula.... z górki a tak serio to nie mam nic przeciw rowerom z reali.. byle nie "full-suspension" ! Nie każdego stać na rower za 3k PLN... Patrząc na to niebieskie cudo boli mnie kręgosłup Miałem okazje śmigać V900 i powiem, że mimo wyglądu ramy jak z marketu, ta maszynka jest nieziemsko fajna Edytowane 3 Czerwca 2011 przez NuBreed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Różnica pomiędzy platformami z SPD z samymi SPD jest dosyć znacząca: większa masa i zapychanie się błotem, sam komfort jazdy ten sam Tu polecam model A530, masa jest identyczna jak M520, a konstrukcja odporna na błoto. 2 opcje dobre jak jeździmy czasami do znajomych w zwykłych butach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TybetON Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 To ze ludiz nie stać to ja doskonale rozumiem, ale po jakiego grzyba kupować takie "cudo" ? Nawet armor to otrapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej76 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Problemy z SPD, haha. Radze na poczatku wypinac sie dwiema nogami wszedzie, na kazdych swiatlach a dokladniej 15m przed, inaczej bedzie gleba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin286 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Hah, kupiłem go 5lat temu, to myślałem, że to jakiś "pro" rower, bo najdroższy w realu ^^. Ogólnie to po tygodniu pojechał na gwarancje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamXxxX Opublikowano 5 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Ja teraz zamierzam zmienić rower : ) do 1500zł najlepszym wyborem byłby cross level a2 ? I na 185cm rozmiar roweru to 21 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej76 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Przejedz sie na 21" to zobaczysz, jednak obawiam sie ze 19 bedzie za mala. Dziś 70km po szosie z kolegą na szosówce, nie było tragicznie a i zapas paliwa jeszcze został. Tak na szybko to jeszcze to mi przychodzi do glowy w tej cenie: http://unibike.pl/fusion.html http://www.eurobike.pl/index.php/eurobike/eurobike2011/mtb26/aggressive Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nogger Opublikowano 5 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Jeżeli masz zamiar pojeździć trochę "sportowo" a nie do sklepu po bułki to rozmiar 21 cali może być za duży. Ja mam 187cm i kupiłem sobie rower na 19 calowej ramie. Sporo zależy od długości górnej rury w ramie. Musisz przejechać się na obu rozmiarach, najlepiej byłoby jakbyś trafił na rzetelnego sprzedawcę który Ci doradzi a nie będzie chciał Ci wcisnąć co akurat ma na stanie. Do 1500zł polecam poszukać czegoś w ofercie polskiego producenta MBIKE. Ja mam model renegade 0.6 i jestem mega zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamXxxX Opublikowano 5 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 mbike to do 1500 widzę0.3 do0.4 mógłbym dopłacić ponad moja ustalona kwotę te 300zł... Jestem zielony jeśli chodzi o rowery :-( . Przeznaczenie to bardziej sportowe :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuBreed Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 (edytowane) Ten Eurobike całkiem ciekawy, mimo że nie ma tarczówek, ma fajną ramę o dosyć sportowej geometrii i korbe XCR suntoura, które w tej kategorii cenowej są lepsze od Shimano Acera czy deore bez zintegrowanego supportu. Malowanie też na plus co do rozmiaru ramy, to ja przy 185cm mam scotta w rozmiarze L, czyli coś około 19'', ale teraz z perspektywy czasu wybrałbym 17tke, gdyż przez to rower byłby bardziej zwinny. Niższa górna rura powoduje, że rower mogę bardziej kłaść na boki pomiędzy nogami przy szybkich manewrach na zjazdach, wystarczy wtedy tylko dobra wytrzymała rura pod siodłowa o długości 400mm + . NuBreed/// Edytowane 6 Czerwca 2011 przez NuBreed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.