Skocz do zawartości

Mikorfon Zewn. Do Ifp - Kolejny Test...


TomPL

Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem wpadl mi w rece Panasonic RP-VC201:

DSCN1902.jpg

w Euro-rtv-agd do kupienia za 39pln

stereo, 100Hz-20kHz, wymaga zasilania (1.0-1.5V) podawanego przez urzadzenie nagrywajace, impedancja 680om, czulosc -48dB.

Wydawal sie spelniac warunki do mojego ifp-ka, a ze wygladal przyzwoicie i cena umiarkowana wiec wzialem i potestowalem.

Ustawienia playera we wszystkich testach:

- line-in - ext. mic

- volume 58 (maksymalnie mozna ustawic 64)

- bitrate 128kbps / 44kHz

- AGC - przy podlaczeniu przez line-in nie ma prawa dzialac :)

 

Test 'glosowy', pokoj 4x5m, sciany slabo 'matowe', mozliwy lekki poglos:

http://republika.pl/iriver2/RP-VC201.mp3

 

Testy 'muzyczne', ten sam pokoj, odleglosc mikrofonu okolo 2.5m od kolumn glosnikowych, wzmacniacz ustawiony srednio glosno, na pewno nie na tyle by sasiedzi reagowali:

http://republika.pl/iriver2/APP.mp3

http://republika.pl/iriver2/Eva.mp3

http://republika.pl/iriver2/ACummings.mp3

 

Moje wnioski:

- pasmo przenoszenia od gory znakomite, znieksztalcen brak, martwi jednak brak najnizszych tonow, te 100Hz od dolu, no ale jak na takie malenstwo...

- szumy, hmm, mozna wytrzymac, istotne tylko w czasie nagrywania mowy, przy nagrywaniu muzyki bez znaczenia

- glosnosc - do nagrywania koncertow (glowny cel zakupu) wystarczajaca, empirycznie trzeba bedzie ustalic na jakims koncercie jaki volume najlepszy, podejrzewam ze na glosnym blues-rockowym koncercie (juz za pare dni) wystarczy okolo 30-35

- glosnosc - do nagrywania mowy - przy ustawieniu volume 60-64 spokojnie da rade z odleglosci nawet do 10m

- stereofonicznosc - bardzo przyzwoita, latwo wyczuwalne kierunki

- zaklocenia od playera - nie zauwazylem :)

 

Uzupelnienie testu za tydzien, po koncercie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do wyboru ten mikrofon, który opisałeś, lub taki jak opisałem w swoim poscie:

http://forum.mp3store.pl/index.php?act=ST&f=33&t=3970

Próbowałem Twój mikrofon w sklepie, w zasadzie nie wyczułem wielkiej różnicy ale w sklepie miałem BARDZO ograniczone możliwości testu :) Zdecydowalem sie na Vivanco, bo ma nieco szersze pasmo przenoszenia (dół zaczyna sie od 20Hz) co jednak sporo wnosi do dźwięku.

 

Zastanawiam się, czy warto ustawiać bitrate nagrywania przy rejestracji koncertu na 320kbps - Ty jak piszesz robiłes testy na 128. Dlaczego? Czy z powodu oszczędności miejsca czy też są inne przesłanki?

 

Ja tez wkrótce będę nagrywał dwa koncerty (SBB i Porcupine Tree) i postaram się umieścić próbki. A jaki koncert ty będziesz rejestrował?

 

wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz miejsce to zgrywaj na 320... tylko po co skoro różnicy nie usłyszysz :) Nie widze sensu kodowania na 320, takiego dzwięku. Ustawiłbym 44.1Khz i 192kbps - to tylko dyktafon... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz miejsce to zgrywaj na 320... tylko po co skoro różnicy nie usłyszysz  :) 

Miejsce mam (1GB), faktycznie raczej nie zauwaze znaczącej róznicy - chociaz przyznaje, jak do tej pory wszystko testowalem na 320kbps, musze po prostu sprawdzic czy "nausznie" da się wyczuć różnicę pomiędzy 192 a 320.

 

wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że zniekształcenia wynikłe z komresji ze słabym bitratem, są niezauważalne przy odsłuchu z mikrofonu... On sam przecież wprowadza największe nieścisłości w dzwięku.

W sumie to możnaby ustawić 160 spokojnie.

 

Niewiem jak chcesz prowadzić te testy... Czasami trudno wyczuć różnice kompresji przy konkretnym utworze, który wiadomo jest taki sam :] , a tu musisz nagrać pare oddzielnych próbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Zdecydowalem sie na Vivanco, bo ma nieco szersze pasmo przenoszenia (dół zaczyna sie od 20Hz) co jednak sporo wnosi do dźwięku.

Zastanawiam się, czy warto ustawiać bitrate nagrywania przy rejestracji koncertu na 320kbps - Ty jak piszesz robiłes testy na 128. Dlaczego? Czy z powodu oszczędności miejsca czy też są inne przesłanki?

Jak wyczytalem, twoj mikrofon bez zasilania tez dziala z ifp i jesli nadal przenosi dobrze dolne pasma to masz w reku swietna rzecz, lepszy niz moj panasonic.

Dopiero po pierwszych probach koncertowych okaze sie jakie to ma znaczenie (zamierzam nagrac EASY RIDER, zna ktos :) )

Ustawilem na testy 128kbps, bo to najnizsze nie wnoszace latwo slyszalnych znieksztalcen. Mysle, ze z takim mikrofonem to optymalne bedzie 160-192, wiecej chyba nie ma sensu.

Ciekawe czy te dzwieki ponizej 100Hz (twoj mikrofon) w ogole kodek mp3 jakos slyszalnie zakoduje? Kwestia czy 'to tylko dyktafon' powinna byc rozstrzygnieta w aspekcie jakosci kodowania sygnalu. Nawet najlepszy mikrofon nie pomoze, gdy kodek lipny. Ale jesli przyzwoity, wyrabia sie bez znieksztalcen i nie ma zbyt przycietych filtrow na pasmo to to juz na pewno nie jest 'tylko' dyktafon!

 

Aha, porownywanie wbudowanego w T10 i zewnetrznego mikrofonu naprawde nie ma sensu - tu mamy przeciez stereo, odseparowanie od playera i zupelnie inne przeznaczenie. Sluchalem te testy T10 - jest naprawde OK.

 

ps. " ciekawe o ile szybciej bateria się zużywa po podłączeniu tego mika"

posiadacze 700/800 moga latwo to sprawdzic bez wielogodzinnego czekania - wystarczy wlaczyc miernik pradu miedzy baterie a player - juz byly takie proby na forum, ale nie kompleksowe - i odczytac pobor pradu, ja w 900 nie mam takiej mozliwosci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbyć zrobić test... włączyć naładowanego na full playera i zapuścić nagrywanie

ile czasu wytrzymałby nagrywając sprawdziłbyś po długości pliku

Pewnie mógłbym i moze to zrobię :) Natomiast wydaje mi się, że te 3 godziny spokojnie wytrzyma a statystyczny koncert nie trwa dłużej. Tak czy siak - mam nadzieje, ze wkrotce bede w stanie przeslac wam jakies konkretne rzeczowe próbki pokoncertowe.

 

wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kodeku już pisałem ;)

0Hz (w praktyce 20Hz ale głowę daję że nie usłyszycie nic poniżej 32-40Hz ;] ) do 16kHz ;]

pisales o kodeku w ifp? jakos mi umknelo...

mozesz podac jakis link, nie moge sie doszukac :(

jaki to w ogole jest kodek?! bo moj dBpowerAMP pokazuje tylko ze FhG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to JEST jakaś przeróbka (albo po prostu licencja) FhG :)

 

nie mam już tej tabelki, ale miałem podane w tabelce cechy strumienia danych pochodzących od LAME'a (różne wersje), FhG (ogólnie, tam się generlanie nic nie zmienia ;) ), Xing (ze dwie), BladeEnc i cośtam jeszcze - można było za pomocą hexedytora sprawdzić ;] generalnie to samo robi ten program, a tabelki trzeba poszukać na necie - gdzieś musi być :)

 

>> mp3guessenc.exe << [21KB]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten programik to mi wypisal np. tak:

First frame found at 0

frame 0 : more bits in reservoir are needed to decode this frame.

A!

frame 1 : More bits in reservoir are needed to decode this frame.

A!

File size : 1207902 bytes

Length : 75.4939 seconds

128kbit, 2890frames

44100Hz Simple stereo

Error protection : no

Copyrighted : no

Original : no

emphasis : none

long block granules : 11514

short block granules : 46

mixed block granules : 0

padding is used

scalefac_scale is used

max reservoir : 511

128 kbps frames : 2890(100%)

0 header errors

Maybe this file is encoded by FhG (l3enc, fastenc or mp3enc)

 

Ale z tego nie wynika zbyt duzo :(

Ciekawym np., jakie jest rejestrowane pasmo czestotliwosciowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"first frame found" mówi czy i ile czegoś jest przed pierwszą ramką strumienia audio (tag, nagłówek etc.)

"file size/length" wiadomo, czasem plik jest uszkodzony i ciężko to jednoznacznie stwierdzić inaczej niż skanując go ;)

"kbit/frames" jaką średnią przepływność mają ramki i ile ich w pliku jest

"próbkowanie/cośtam" - próbkowanie wiadomo ;) simple stereo - dwa niezależne kanały, joint stereo - niektóre ramki zakodowane są jako M/S (mid-side, środek-otoczenie), mono - wiadomo ;]

"long block/short/mixed blocks granules" - to faktycznie nie zawsze się przydaje, short block jest krótki ale lepiej oddaje nagłą zmianę muzyki by zapobiec choćby pre-echu, long na odwrót, zbyt częste zmiany nie są dobre ani jazda na short-block nie jest dobra (każdy blok ma "nagłówek", a short-blocków może być więcej = więcej zmarnowanego miejsca ;) ), ale w sumie krótkie bloki są konieczne... ;]

"padding" to miejsce na powiedzmy tag, czy ogólnie dodatkowe informacje (żeby dopisać coś bez potrzeby przepisywania całego pliku)

"spis XXX kbps frames" dla plików VBR, widać jakie i ile ramek mają

"header errors" błędy nagłowka (sprawdźcie pliki które nie działają ;) )

"Maybe this file is encoded by..." na podstawie powyższych można stwierdzić czym to było zakodowane :)

 

 

pozatym pasma przenoszenia nie stwierdzisz inaczej jak robiąc spektrogram :>

ALBO wiedząc że FhG zawsze robi lowpass na 16kHz (niezależnie od ustawień), LAME robi nieznaczy lowpass na 16kHz (taki dziwny model psychoakustyczny jest już w MP3 :P ) i kompletny lowpass na zadanej wartości (to trzeba na spektrogramie/ze słuchu ;) )

 

CZYLI pliki robione przez iRiverka (iAudio też ;) ) mają zawsze lowpass na 16kHz (próbkowanie 32, 44.1 i 48kHz) albo odpowiednio niższy dla niższego próbkowania ;]

 

dzięki tak "niskiemu" pasmu przenoszenia FhG wprowadza do dźwięku mniejsze zniekształcenia niż inne enkodery (kodowanie pasma ponad 16kHz jednak "trochę" zajmuje - im wyższy dźwięk tym ciężej go skompresować - więc więcej zostaje na "jakość" reszty) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozatym pasma przenoszenia nie stwierdzisz inaczej jak robiąc spektrogram :>

ALBO wiedząc że FhG zawsze robi lowpass na 16kHz (niezależnie od ustawień), LAME robi nieznaczy lowpass na 16kHz (taki dziwny model psychoakustyczny jest już w MP3 :P ) i kompletny lowpass na zadanej wartości (to trzeba na spektrogramie/ze słuchu ;) )

no to wiem, wiem, ale mi w tym watku bardziej chodzi o pasmo z dolu (mikrofon, ponizej 100Hz)

zaden posiadany przeze mnie program nie pokazuje 'dolu', moze cos znasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapodaj próbkę ;) (możesz przyciąć plik za pomocą MP3DC)

 

[edit] akutrat brak dołu powinien być słyszalny - a jeżeli nie słyszysz to i tak nie powinno ci to robić różnicy, nie? ;)

pozatym miej na uwadze że do 120Hz to pasmo przenoszenia woofera (na słuchawkach-pchełkach "zwykle" słychać dobrze od 100-150Hz ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No khron, miej litosc <_<

probki masz na poczatku tego watku, ale pewnie niewiele wniosa bo brak basu JEST MI SLYSZALNY, co potwierdza, ze mikrofon mial przenosic 100Hz-20kHz

chodzi o teoretyczne wyjasnienie czy stosowanie mikrofonu o pasmie 20Hz-cos_tam ma sens?

(musze zapytac znajomego basiste, jak wlasciwie nastrojony jest bas, jakie czestotliwosci...)

 

Mozna by jeszcze ew. przez line-in cos z CD zgrac i zobaczyc czy te basy zakodowalo - o taka probke ci chodzilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakk... nie kapnąłem się co do tych próbek, sorry ;] już sprawdzam

(sprawdza)

no nagranie faktycznie brzmi jak brzmi ;] może to wynika z akustyki pomieszczenia? ;]

 

to u góry to "normalny" plik MP3 (jakiśtam Crematory ;] ), to u dołu to twój mikrofon... ;]

 

basy7lw.th.png

 

 

a "technicznie" będzie to wyglądało tak, że co kodek (iFPek) dostanie z mikrofonu, to znajdzie się na wynikowym pliku MP3 pod warunkiem że będzie to z przedziału 20Hz - 16kHz :)

WIĘC jeżeli mikrofon nie jest w stanie zarejestrować basów, to kodek nie jest w stanie utrwalić na wynikowym pliku tego, czego "nie dostał" od mikrofonu ;)

więc może dla własnego spokoju sprawdź TE SAME pliki zgrywane przez line-in czy słyszych wyraźną poprawę... a jeżeli tak -> czeka cię zmiana mikrofonu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jezusicku, wojteks ratuj, bo sie nie moge z khronem dogadac...

zacznijmy od konca, bo czy ktos rozumie o co tu khronowi chodzi:

"więc może dla własnego spokoju sprawdź TE SAME pliki zgrywane przez line-in czy słyszych wyraźną poprawę... a jeżeli tak -> czeka cię zmiana mikrofonu :/"

ktore 'te same'? poprawa w stosunku do czego? no ciemna masa jestem chyba bo nie lapie o co ci chodzi :(

 

Ale sie zaparlem :) , wiec jade dalej. Piszesz:

"a "technicznie" będzie to wyglądało tak, że co kodek (iFPek) dostanie z mikrofonu, to znajdzie się na wynikowym pliku MP3 pod warunkiem że będzie to z przedziału 20Hz - 16kHz :)

WIĘC jeżeli mikrofon nie jest w stanie zarejestrować basów, to kodek nie jest w stanie utrwalić na wynikowym pliku tego, czego "nie dostał" od mikrofonu ;)"

i znowu blagam o ilitosc, ale te powyzsze 'prawdy' sa oczywiste. Ja widze problem zupelnie z drugiej strony i jeszcze raz jak najwyrazniej go przedstawiam:

- zakladajac, ze mikrofon przenosi pasmo 20Hz-20kHz, to skad ta pewnosc ze kodek obsluzy niskie czestotliwosci (powiedzmy 20Hz-100Hz) i zakoduje je w 'slyszalny' sposob'?

- skad pewnosc, ze jesli to nawet jest FgH (co tez pozostaje domniemaniem - 'maybe') to mozliwosci kodeka siegaja 20Hz?

- czy znasz program, ktory pokazalby czy w danym pliku muzycznym jest zakodowane pasmo ponizej 100Hz (wszystkie jakie znam pieknie pokazuja tylko gorna granice, np. 15kHz, to samo na twoim obrazku)?

 

Powyzsze pytania oprocz zaspokojenia czystej technicznej ciekawosci maja pomoc w decyzji: czy warto kupowac drozszy mikrofon przenoszacy pasmo od 20Hz, czy to bez sensu bo kodek i tak tego nie wykorzysta?

 

Uff...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh... może faktycznie nieco się nie rozumiemy ;] ale zaraz do porozumienia dojdziemy ;]

 

 

> ktore 'te same'? poprawa w stosunku do czego? no ciemna masa jestem chyba bo nie lapie o co ci chodzi

 

te same = te same które nagrałeś... niezależnie czy puściłeś sobie plik MP3, czy CD-Audio ale nagrałeś to swoim mikrofonem+iFPkiem

 

teraz porównaj oryginał (MP3/CD-Audio/cokolwiek) z plikiem MP3 który masz z iFPka :)

 

 

> i znowu blagam o ilitosc, ale te powyzsze 'prawdy' sa oczywiste

 

wiem że to truizm, ale warto to dla zasady powiedzieć - są osoby które o tym nie wiedzą, sorki jeżeli odbierasz to w taki sposób ;]

 

 

> skad ta pewnosc ze kodek obsluzy niskie czestotliwosci (powiedzmy 20Hz-100Hz) i zakoduje je w 'slyszalny' sposob'?

 

choćby testy syntetyczne? ;] bierzesz "kawałek muzyki", dodajesz do niego wyraźnie (ale nie tak żeby zagłuszył wszystko) ton 30/60/100Hz i szukasz go na wynikowym pliku (tak się można bawić na kompie w jakimś programie do obróbki dźwięku)

pozatym sam zauważyłeś, że brka basów jest... wyraźnie słyszalny :) przeciesz MUSISZ mieć parę MP3 które słuchasz a tam nie narzekasz - a możesz mi wierzyć - programiści iRiver są zbyt leniwi i nie dość zwyrodniali żeby chciało im się modyfikować kod kodeka tak, by ten nie był w stanie zapisać dźwięków poniżej 100Hz :)

 

 

> skad pewnosc, ze jesli to nawet jest FgH (co tez pozostaje domniemaniem - 'maybe') to mozliwosci kodeka siegaja 20Hz?

 

sięgają teoretycznie 0/1Hz, ale nie ma sprzętu zdolnego zarejestrować "aż tyle" ;] pozatym nawet jeżeli jest (BO JEST :) ) to najczęściej ma highpass na 20Hz właśnie - poniżej to wibracje nie mające NIC WSPÓLNEGO z muzyką :) (odsyłam do fachowych źródeł)

 

 

> to samo na twoim obrazku

 

wypraszam sobie :) zobacz na skale... co pokazuje? Herce! 0-50-...-500 :) od zera do pięciuset :) widzisz że na górnym pasku jest w okolicach 100 "żółto", u ciebie na dolnym pasku "fioletowo" - czyli "ledwie co" - co sam ze słuchu już wyłapałeś jako "brak basów" ;] czyli wnioskuję że taki program jest ;]

 

 

 

> czy warto kupowac drozszy mikrofon przenoszacy pasmo od 20Hz, czy to bez sensu bo kodek i tak tego nie wykorzysta?

 

tak, jeżeli ten mikrofon NAPRAWDĘ będzie w stanie "wyłapać" tak niskie tony :)

przy czym z powodu akustyki koncertu to nagranie zawsze różnie wychodzi ;] po prostu trzeba wszystko przeżyć w praktyce - porównaj sobie brzmienie tego samego utworu na CD-Audio "kkoncertówce" i "albumie" - nieco inaczej jednak brzmią ;] brzmienie z koncertu nigdy nie jest tak naturalne jak nagranie studyjne, ale nie wiem czy to chcesz osiągnąć... czy "po prostu" nagrać koncert ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te same = te same które nagrałeś... niezależnie czy puściłeś sobie plik MP3, czy CD-Audio ale nagrałeś to swoim mikrofonem+iFPkiem

teraz porównaj oryginał (MP3/CD-Audio/cokolwiek) z plikiem MP3 który masz z iFPka :)

 

he,he, no nie wpadlem na to, zeby TO porownywac, ja nie mam zaufania do swojego wzmacniacza i przede wszystkim glosnikow - czy one przenosza dobrze ponizej 100Hz? porownywanie nagrania z mikrofonu z nagraniem z line-in z CD w pierwszej chwili wydaje mi sie bezsensowne, ale zrobie to, z ciekawosci :)

 

> zobacz na skale... co pokazuje? Herce! 0-50-...-500 :) od zera do pięciuset :) widzisz że na górnym pasku jest w okolicach 100 "żółto", u ciebie na dolnym pasku "fioletowo" - czyli "ledwie co" - co sam ze słuchu już wyłapałeś jako "brak basów" ;] czyli wnioskuję że taki program jest ;]

 

zolty, fioletowy, ale jest, cos tam jest (co drugi dzwiek rejestruje? - to byl zart :) ), brak mi tu pokazania takiego odciecia jak przy gornym pulapie, jednym slowem wykazuje duzy sceptycyzm co do tych rysunkow... na twoim pliku tez ponizej 40Hz cos sie gwaltownie zmienia... i dlaczego zakres 40-80 jest pokazany w miare podobnie jak wyzsze? i to na moim pliku tez!!?? a przeciez moj mikrofonik ma tylko do 100Hz? no nie przekonuja mnie te obrazki :(

a w ogole to z jakiego programu pochodza te twoje obrazki?

 

> brzmienie z koncertu nigdy nie jest tak naturalne jak nagranie studyjne, ale nie wiem czy to chcesz osiągnąć... czy "po prostu" nagrać koncert ;]

 

nie no, daj spokoj, to ma byc do amatorskich nagran, zeby cos 'ocalic od zapomnienia' albo dac szanse innym poczuc atmosfere koncertu, zawodowcy to sie wpinaja w konsole i zadne mikrofony ich nie interesuja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy one przenosza dobrze ponizej 100Hz?

 

SHIT! (sorki) jeżeli nie ma czego nagrać (głośniki nie przenoszą <100Hz) no to jakim cudem chciałeś żeby mikrofon zebrał to czego głośniki nie wydają z siebie?! lol ;]

 

 

a ja myślałem o porównaniu takim:

 

- nagrywasz z mikrofonu

- nagrywasz z line-in

- odtwarzasz oba, porównując wrażenia, o ile to możliwe ALBO na sprzęcie z którego nagrywałeś, ALBO na sprzęcie referencyjnym (dobre słuchawki)

 

 

> [co do obrazków]

 

to "spectral view" z Adobe Audition 1.5 :) i właściwie nie znajdziesz nic lepszego w tak niewielkim (ale ważnym) zakresie 0-100Hz ;] jak nie wierzysz to sam poszukaj czegoś lepszego (a jak znajdziesz to koniecznie daj mi znać :) )

 

metodologia basów:)

- 0-20Hz -- zupełne nic

- 20-40Hz -- najczęściej nie stosowane w muzyce i tak (bo jaki by był to instrument? :) )

- (40)60-120Hz -- zakres "woofera"

- 120-200(240) -- ten zakres robi takie "miękkie, pełne" basy (najczęściej harmoniczne boom-boom ;] )

- >200(240)Hz tu już zaczyna się powoli wokal, gitary i takie tam... "dolny środek" ;]

 

oczywiście to powyższe to tylko tak zupełnie poglądowo:)

 

więc - próbka u góry to kawałek jakiegoś utworu Crematory ;] dolna to twoja "APP"

 

co tam widać? góry widać że poniżej 40Hz nic nie ma (że nie jest czarne to niedokładność FFT, zniekształcenia MP3 i błąd statystyczny ;] )

u dołu: poniżej 50Hz ZUPEŁNIE nic nie ma, poniżej 100 właściwie nic, a to co jest "około 100" jest bardzo ciche i generalnie nie wpływa na odbieranie utworu jako "zbasowanego" (co doskonale słychać podczas odsłuchu ;) )

 

to że coś wogóle jest poniżej 100 to: zniekształcenia mikrofonu (nie ma sprzętowego highpass-filter na 100, ma ograniczenie sprzętowe - czyli "w praktyce dźwięki poniżej 100Hz zbierane są, ale tak na ponad -20dB - czyli jakby ich tam nie było" ;] ) + zniekształcenia ADC (analog-digital converter w iFPku), zniekształcenia wynikłe z kompresji MP3 (gdyby był to plik WAV to byłoby to mniejsze) + niedokładność FFT (sprawdzę czy nie da się zwiększyć... i zajechać kompa ;P )

 

 

> nie no, daj spokoj

 

to ratuje cię tylko "sprawdzić w praktyce" a jak się nie spodoba to wymienić mikrofon - nawet w programie do obróbki dźwięku nie podbijesz basów... których nie będzie na nagraniu (i to niezależnie dlaczego nie będzie ;] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności