Skocz do zawartości

Czego nie kupować - Sprzęt marki Denon


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Taka mała historia. Sprzęt firmy Denon sprzedawany jest z gwarancją 3 lub 5 lat. Ja kupiłem nowy wzmacniacz PMA 700AE trochę ponad 2 lata temu. 3 lata to dla mnie 3 lata. Uznałem, że znana i w miarę szanowana duża firma nie będzie robiła dziwnych numerów. Nie doczytałem, że jeśli w przeciągu roku nie zarejestruje sprzętu (lub miesiąca, w dwóch różnych miejscach mam sprzeczne informacje), gwarancja się końcu. No i sprzęt popsuł się, a ja mojej obiecanej gwarancji nie mam. Moja wina, bo nie doczytałem, ale duży niesmak pozostał. Tak więc tej marki już nigdy nikomu nie polecę.

 

pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, jeżeli tak jest to HORN leci w kule po całości.

 

NuBreed///

 

Niestety, dzisiaj dzwoniłem. Próbowałem porozmawiać, spytać dlaczego szanująca się firma robi takie numery. (We wszystkich materiałach w sklepach / internecie widać wyraźnie 3 lata, a i sam na pewno przy kupowaniu widziałem zdjęcie / broszurkę denona z dużym znaczkiem 3 lata gwarancji) Niestety widocznie pracownik uznał moje pytanie za wyjątkowo niestosowne, zbył mnie tekstem, że mogłem czytać warunki gwarancji i szybko powiedział do widzenia odkładając słuchawkę. Żałuję, że nie widzę teraz tej broszurki, bo gdybym miał nie omieszkał bym skróbować w UKE. Tak więc zgłaszam się z prośbą, jeśli ktoś widział by taką broszurkę albo wyraźną informację o gwarancji denona to prosiłbym o linka w tym poście.

 

Do co dowodu działalności horna, polecam:

www.gwarancja.horn.pl

Edytowane przez michallo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tak jak mowisz gwarancje zawsze wyspisuje sprzedawca i moim zdaniem to on zaniedbal ta sprawe, innym problemem jest to tez ze sam sie o nia nie upomniales, bo w wiekszosci ludzie pytaja o gwarancje jej zasady czas trwania itd. moj kolega kupowalem wzmaka+cd do domu i bez problemu dostal te 3 lata gwarancji.

 

btw: wg nowego europejskiego prawa wystarczy ze masz dowod zakupu sprzetu i gwarancja ci sie nalezy, aczkolwiek bez dobrej woli sprzedawcy ktory moze Ci ja uznac lub nie bedziesz musial dochodzic swoich praw w sadzie lub prosic rzecznika konsumentow o interwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystał bym z europejskiego prawa. Rękojmia z tego co pamiętam działa 2 lata. Sprzęt popsuł mi się chwilę później niż 2 lata. Gwarancja na 3 lata tylko w przypadku, gdy wypełnię ankietkę na stronce lub podeślę listem moje dane jest co najmniej dziwna. W sumie to o nic mi już nie chodzi. Bezsensownie odradzam kupowanie przez horna, ponieważ wg. mnie postępuje nieuczciwie w stosunku do klienta, ale uczciwie w stosunku to swojej umowy gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postępuje nieuczciwie w stosunku do klienta, ale uczciwie w stosunku to swojej umowy gwarancyjnej.

 

mylisz pojęcia - gwarancja leży całkowicie w gestii producenta/dystrybutora/sprzedawcy (w zależności kto ją wystawia), zaś rękojmia należy się jak psu buda (dwa lata)

 

co oznacza że w zapisie gwarancyjnym może znaleźć się COKOLWIEK, np. "jeśli sprzęt był używany w dni kiedy wypada pełnia księżyca, to gwarancja jest nieważna" :) jeśli się z tym nie zgadzasz, to nie kupujesz tego sprzętu tylko inny, którego warunki gwarancji jesteś w stanie zaakceptować

 

poza tym wytłuściłem co istotne:

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, których satysfakcja z użytkowania sprzętu kina domowego i stereo jest dla nas najwyższym priorytetem, Horn Distribution umożliwia otrzymanie gwarancji na dystrybuowane urządzenia do 2, 3 lub 5 lat.

Standardowa gwarancja, jaką oferują producenci sprzętu stereo lub kina domowego wynosi 1 rok od daty jego zakupu. Horn Distribution oferuje Klientom gwarancję i bezpłatny serwis gwarancyjny do 2, 3 lub 5 lat, w zależności od marki. Warunkiem otrzymania gwarancji jest zarejestrowanie sprzętu w ciągu 30 dni od daty jego zakupu.

 

nigdzie nie jest napisane że gwarancja 2/3/5 "należy się z urzędu", jest to po prostu prezent za sam fakt zarejestrowania się (np. celem sprawdzenia czy jesteś pierwszym właścicielem jak przyjdziesz upomnieć się o gwarancję za cztery i pół roku :) )

 

poza tym - jeśli nie zarejestrowałeś urządzenia - posiadasz gwarancję PRODUCENTA a nie gwarancję DYSTRYBUTORA (poza tym jest jeszcze - zupełnie niezależna od gwarancji - rękojmia u sprzedawcy, która jak mówisz się skończyła)

 

szkoda całej sytuacji, ale nie doczytałeś warunków (czytaj: czytaj to co jest napisane drobnym druczkiem, albo przynajmniej dwa akapity wywalone na stronie głównej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystał bym z europejskiego prawa. Rękojmia z tego co pamiętam działa 2 lata. Sprzęt popsuł mi się chwilę później niż 2 lata. Gwarancja na 3 lata tylko w przypadku, gdy wypełnię ankietkę na stronce lub podeślę listem moje dane jest co najmniej dziwna. W sumie to o nic mi już nie chodzi. Bezsensownie odradzam kupowanie przez horna, ponieważ wg. mnie postępuje nieuczciwie w stosunku do klienta, ale uczciwie w stosunku to swojej umowy gwarancyjnej.

 

Także odradzam HORN.pl Ich ceny na sprzęt denona, w tym Słuchawki są bezczelnie zawyżone. To co nakładają do ceny produktu nie można nazwać marżą, tylko złodziejstwem.

 

 

NuBreed///

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest chyba coś w rodzaju:

http://reklamacjatowaru.pl/Artykuly/niezgodnosc_towaru_z_umowa.html ale to ~ 2 lata.

 

W każdym razie chyba znalazłem co się popsuło i prawdopodobnie naprawa zamknie się w 50 - 70 zł. Nie wiem ile elektronik może sobie zaserwować za wymianę scalaka dip28 za 8zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mówiłem - już sobie przypomniałem co mi mówił rzecznik praw konsumenta jak kiedyś byłem u niego w tej sprawie - ujął to jakoś słowami "2 lata 'byłej rękojmi' ", w każdym razie jest to niezależne od gwarancji i przysługuje do każdego zakupu...

 

... tylko że sztuczka polega na tym, że trzeba wybrać jedno albo drugie (gwarancja albo niezgodność) - towaru oddanego na gwarancję nie da się oddać na podstawie niezgodności, więć trzeba wybrać to co ma lepsze warunki lub to co trwa dłużej

 

ja nie wiedziałem i skorzystałem z gwarancji, która była roczną gwarancją :(

 

inna sprawa że sklep mnie podpuścił i zamiast wysłać sprzęt do sklepu, wysłałem od razu do producenta ("bo my to i tak w ten sposób załatwiamy i będzie szybciej") :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Nubreed ale jak Ci nie pasuje cena, to nie kupuj.

W dobie internetu i UE możesz kupić np. w UK i nie będą raczej robili problemu z ew. reklamacją.

Jeśli odpowiednio wielu ludzi tak zrobi, to Horn, albo obniży ceny do ludzkiego poziomu, albo pójdzie z torbami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postępuje nieuczciwie w stosunku do klienta, ale uczciwie w stosunku to swojej umowy gwarancyjnej.

 

mylisz pojęcia - gwarancja leży całkowicie w gestii producenta/dystrybutora/sprzedawcy (w zależności kto ją wystawia), zaś rękojmia należy się jak psu buda (dwa lata)

 

co oznacza że w zapisie gwarancyjnym może znaleźć się COKOLWIEK, np. "jeśli sprzęt był używany w dni kiedy wypada pełnia księżyca, to gwarancja jest nieważna" :) jeśli się z tym nie zgadzasz, to nie kupujesz tego sprzętu tylko inny, którego warunki gwarancji jesteś w stanie zaakceptować

 

poza tym wytłuściłem co istotne:

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, których satysfakcja z użytkowania sprzętu kina domowego i stereo jest dla nas najwyższym priorytetem, Horn Distribution umożliwia otrzymanie gwarancji na dystrybuowane urządzenia do 2, 3 lub 5 lat.

Standardowa gwarancja, jaką oferują producenci sprzętu stereo lub kina domowego wynosi 1 rok od daty jego zakupu. Horn Distribution oferuje Klientom gwarancję i bezpłatny serwis gwarancyjny do 2, 3 lub 5 lat, w zależności od marki. Warunkiem otrzymania gwarancji jest zarejestrowanie sprzętu w ciągu 30 dni od daty jego zakupu.

 

nigdzie nie jest napisane że gwarancja 2/3/5 "należy się z urzędu", jest to po prostu prezent za sam fakt zarejestrowania się (np. celem sprawdzenia czy jesteś pierwszym właścicielem jak przyjdziesz upomnieć się o gwarancję za cztery i pół roku :) )

 

poza tym - jeśli nie zarejestrowałeś urządzenia - posiadasz gwarancję PRODUCENTA a nie gwarancję DYSTRYBUTORA (poza tym jest jeszcze - zupełnie niezależna od gwarancji - rękojmia u sprzedawcy, która jak mówisz się skończyła)

 

szkoda całej sytuacji, ale nie doczytałeś warunków (czytaj: czytaj to co jest napisane drobnym druczkiem, albo przynajmniej dwa akapity wywalone na stronie głównej)

 

 

 

 

Zapewne masz racje, ale oceniajac sprzedawce mozna sie kierowac nie tylko uczciwoscie tegoz w sensie prawnym, ale tez w sensie moralnym.

 

 

Za nieprzestrzeganie pierwszego mozna grozic sadem, dochodzic praw i rzecznika itp. za drugie mozna ostrzec innych potencjalnych klientow i tym sposobem wyeliminowac nierzetelnych sprzedawcow z rynku, bo jezeli stosuja takie sztuczki to ewidentnie nie zasluguja na istneinie. I popieram autora ze potepia takie zachwaonia publicznie o nich piszac.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt oddałem do naprawy, wyniesie około 100 zł. Zepsuł się scalak za 10zł, ale elektronik za dotknięcie lutownicą musi trochę zarobić :) Takie czasy, że teraz częściej wyrzuca się sprzęt niż naprawie. W każdym razie chciałem kupić jeszcze teraz nowy cd, tuner i gramofon denona (do zestawu) i natychmiast mi się odechciało. Kupię lepiej grające używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sto złotych to nie taki znowu majątek, jak pomyślisz że będzie musiał kupić tą część, pojechać po nią, rozkręcić, skręcić sprzęt i to wszystko zajmie mu przynajmniej pół dnia to raczej majątku na tym nie zrobi, na średnią krajową nawet mu nie wystarczy, więc tak strasznie drogi nie jest. To tylko kiedyś sprzęt krajowej produkcji psuł się często, padał oporniczek albo rozlewał się krajowy kondensatorek i fachowiec naprawiał to w 10 minut tym co miał w szufladzie i było po krzyku. A do tego częściej załatwiało się to za flaszkę niż płaciło. Swoją drogą to słyszałem tego denona w sklepie i w porównaniu z moim arcamem alpha8 to jednak dużo odstaje jakością brzmienia, a używane arcamy całkiem wysokie modele można dostać za nie za duże pieniądze, ogólnie marka znacznie bardziej dba o swoich klientów i nie rzucają słuchawką na wieść o tym że ich sprzęt się zepsuł, bardzo brzydko z ich strony że nie zaproponowali ci pomocy, nawet jeżeli miał by być odpłatna, czyżby sami uważali że sprzedają jednorazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Elektronik wziął 90 zł i założył nawet oryginalne selektory, nie zamienniki. Czyli bardzo, bardzo mało wziął :) Brzmieniowo ten denon średnio mi się podoba. Bardziej podchodził mi już mój stary Radmor. Dodatkowo słuchawki podłączone pod ten wzmacniacz brzmią totalnie fatalnie. Ale to był mój pierwszy sprzęt i wybierałem bez przesłuchania przez sklep internetowy :)

 

Do do denona, to jakoś specjanie ich nie pytałem o odpłatną naprawę. A i pan z drugiej stronie nie wydawał się specjalnie chętny do stawiania jakichkolwiek propozycji. Myślę, że ten temat jest już do zamknięcia.

Edytowane przez michallo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności