KHRoN Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Wiem że zawsze powtarzam że dźwięku się nie ogląda etc. ale w tym przypadku ma to cel mocno edukacyjny Zobaczcie (sic!) co dzieje się jeśli użyty zostanie resampler kiepskiej jakości... http://src.infinitewave.ca/ ... a gdzie to może mieć zastosowanie? wszędzie tam gdzie DAC ma określoną jakość a my posiadamy materiał w innej rozdzielczości, wtedy zjademy się na łaskę i niełaskę wbudowanego "standardowego" resamplera. Mało, czasem ktoś może nieświadomie zrobić sobie "z blureja empetrójkę" używając przypadkowego resamplera (dokładnie ta sytuacja co na obrazkach na powyższej stronie) i... najśmieszniejsze jest to, że czasem ktoś nie usłyszy sieczki w dźwięku (!), albo skwituje to "bo to empetrójka a nie blurej" (!) co dodatkowo robi mit "musi być gęste" a to tylko byle jaki resampler... [dopisek] "tam gdzie dac ma stałą rozdzielczość" nie stałą jakość ofc [dopisek2] żeby było bardziej edukacjnie to jeszcze linki porównanie algorytmów http://leute.server.de/wilde/resample.html polyphase filter http://www.dsprelated.com/showarticle/22.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bywalec Swordfish_ Opublikowano 13 Lipca 2015 Bywalec Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Dzięki za linki. Ten pierwszy znam. Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na odpowiedź impulsową niektórych filtrów - np. SRC (ZOH) czy Amadeus Pro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Nie, nie analizowałem całości. Jednym okiem rzuciłem tylko na te, które kojarzę z nazwy... szczerze mówiąc nie byłbym w stanie tego przeanalizować bez zastanowienia (przypomnienia sobie cech filtrów ze studiów). Ale efekt tego typu zniekształceń jest często wprost słyszalny. Np. słynne już karty SB Live! które miały częstotliwość DAC-a 48kHz i bardzo słaby resampler, artefakty były - na niektórych kawałkach, nawet nie były to syntetyczne sample - po prostu słyszalne... więc wyobrażam sobie co może dziać się przy resamplingu "gęstego" formatu do "próbkowania jak dla mp3"... ... coś jak resampling "nearest neighbour" z najlepszego nawet zdjęcia zrobi dziwną karykaturę, niezależnie czy zdjęcie było lekko rozmyte (gęste ale bez detali piksel-do-piksela, typowy RAW) czy w pełni ostre (np. sztucznie wyostrzony RAW z dobrego aparatu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unic0rn Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 ciekawi mnie jaka jest jakosc resamplingu na roznych dzwiekowkach, w tym zintegrowanych. windows niby pozwala na ustawienie jakosci resamplingu - pytanie tylko, czy to oznacza jakosc software resampling windowsa dla czestotliwosci nieobslugiwanych przez driver, czy to raczej hint dla drivera. zaraz ludzie zaczna na pecetach resamplowac w locie wszystkie mp3 do 48khz i klocic sie o to co brzmi lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHRoN Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 noo... za moich czasów to był standard, w foobarze2000 ustawiało się "high quality" resampler do 48kHz, bo jeśli się go nie ustawiło to - tak jak pisałem - można było ze słuchu wyłapać pojedyncze kawałki, gdzie karta dźwiękowa wyraźnie przekłamywała także nie chciałbym tu wprowadzać paranoi ale zachęcam po prostu do obadania tematu we własnym tempie (najlepiej z jakimś odsłuchem włącznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bywalec Swordfish_ Opublikowano 13 Lipca 2015 Bywalec Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Tak, na starych SB (Live o ile mnie pamięć nie myli) z procesorem EMU 10K1, który był de facto procesorem projektowanym pod studio i dlatego miał wewnętrzną częstotliwość 48 KHz. Tam był resampling 44.1 -> 48 -> 44.1 Strasznie to mieliło wysokie tony i ogólnie robiło bardzo "syntetyczny", "plastykowy" dźwięk. Ja sobie przejrzałem pobieżnie te wykresy, ostatnio miałem kilka poważniejszych DACów na testy i także bawiłem się nimi w kontekście konwersji sygnału PCM 44.1/16 do Hi-Rez/DSD i mam dość ciekawe przemyślenia, zwłaszcza jeżeli chodzi o różne ustawienia w SoXie (F2K) oraz HQPlayerze i patrząc na te wykresy wcale mnie to nie dziwi. Ogólnie mogę powiedzieć, że np. taki Stereo 192 DSD zyskuje niesamowicie, jeżeli filtrację zrobi się po stronie playera w kompie ale to dużo bardziej szeroki temat, na pewno się tutaj i u siebie w tej kwestii wypowiem ale chce to zebrać jeszcze do kupy w całość. Wcale mnie nie dziwi, że niektóre firmy, np. Nagra robi w swoim DACu konwersję do DSD, podobnie jak np. nowy Lampizator występuje także w wersji DSD-only ale to jakby inny temat. W skrócie: jestem coraz bardziej pewien, że cały temat jest pogrzebany nie w modulatorze w kości ale właśnie w filtrze cyfrowym, i własnie chodzi o brak Pre-Ringing. Chord zwraca uwagę na odpowiedź impulsową i mogę tylko powiedzieć, że Hugo, którego miałem i którego recenzję niebawem wrzucę gra znakomicie. Ale wiadomo, FPGA i cała spuścizna dPA.EDIT: Dzięki za tego linka do DSPrelated - jest tam masa rzeczy, których szukałem. Możesz jeszcze coś ciekawego polecić? Chodzi mi głowie o re/up-sampling, algorytmy i filtrowanie w domenie cyfrowej (także, jeżeli chodzi o implementację od strony software'u). Btw. Jak oceniasz resampling w Windowsie? Zastanawiam się, czy jest w ogóle jakaś możliwość, żeby zrobić np. taki routing sygnału, że masz: przeglądarka -> bridge VST -> wyjście ASIO. Any ideas? (tak, chodzi mi o kombinowanie z sygnałem z serwisów streamingowych) Edytowane 13 Lipca 2015 przez Swordfish_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chickenek Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Ja mam każdy dźwięk z Windowsa - czy to gra, czy to przeglądarka, czy to film - puszczony już jako sygnał DSD do DAC'a. Jeszcze walcze z tematem i są pewne niedociągnięcia takiego rozwiązania, ale według mnie jest lepiej, jeżeli chodzi o jakość dźwięku. Do tego filtr cyfrowy w DAC'u ustawiony na 70kHz i w zasadzie taki setup daje u mnie najlepsze efekty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bywalec Swordfish_ Opublikowano 18 Września 2015 Bywalec Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 Ja mam każdy dźwięk z Windowsa - czy to gra, czy to przeglądarka, czy to film - puszczony już jako sygnał DSD do DAC'a. Jeszcze walcze z tematem i są pewne niedociągnięcia takiego rozwiązania, ale według mnie jest lepiej, jeżeli chodzi o jakość dźwięku. Do tego filtr cyfrowy w DAC'u ustawiony na 70kHz i w zasadzie taki setup daje u mnie najlepsze efekty. Wcale mnie to nie dziwi. Co rozumiesz poprzez "niedociągnięcia"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chickenek Opublikowano 20 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Programowo nie jest dopracowany taki streaming. Na niektórych aplikacjach potrafi krzaczyć, na niektórych nie chce zbytnio działać, ale to pojedyncze przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bywalec Swordfish_ Opublikowano 28 Września 2015 Bywalec Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Programowo nie jest dopracowany taki streaming. Na niektórych aplikacjach potrafi krzaczyć, na niektórych nie chce zbytnio działać, ale to pojedyncze przypadki. A konkretnie na czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.