Arkusz Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Cześć! Mam pewien problem z firmą, w której kupiłem e-czytnik. Nie była to tania rzecz, bo kosztowała 700zł (więcej, niż paperwhite), ale miałem do wykorzystania punkty ze stacji Shell, które mogłem wymienić na kupon 300zł w tym sklepie. Zamówiłem sobie czytnik, zapłaciłem 400zł, dostałem e-czytnik - miał 5 dead pixeli. Wymieniono mi go - dostałem nówkę, która miała skazy na ekranie. Wymienili mi go ponownie - dzisiaj dostałem nowy e - czytnik. Nie dość, że ma skazę taką samą jak poprzedni, to cały ekran jest w dead pixelach (wygląda to jak kurz pod szkiełkiem). Jak mogę wymusić, żeby wreszcie dostarczono mi SPRAWNY sprzęt, za który zapłaciłem? Chciałem zrezygnować z zakupów u nich i kupić Kindla na allegro, ale powiedzieli mi, że oddadzą mi 400zł i bon na 300zł - tak, czy siak, będę go musiał u nich wykorzystać. Dla mnie to chore - jak kupię xboxa w empiku za 5 kart podarunkowych i zażądam zwrotu, bo towar jest niezgodny z umową, to dostanę 5 kuponów? Dzięki z góry za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd1210 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Chyba pozostaje Ci wymieniać go do skutku, aż będzie w końcu wszystko OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 średni mi się to uśmiecha - cała sytuacja trwa już ponad miesiąc, a czytnik by mi się przydał na studiach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd1210 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Nie widzę za bardzo innego wyjścia. W końcu się im to znudzi i się postarają. Na przetrzymanie musisz ich brać. Podarujesz tyle kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Nie podaruję, ale czy na pewno prawnie to jest ok., że dadzą mi 400zł i bony, a nie kasę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawish Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 no chyba jest ok skoro tak placiles.... nie wiem z jakiej racji mieliby ci oddac calosc gotowka? ewentualnie mogliby dorzucic drugi bon na 100zl np. jako bonus za problemy czy cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 jak kupię xboxa w empiku za 5 kart podarunkowych i zażądam zwrotu, bo towar jest niezgodny z umową, to dostanę 5 kuponów? a myślisz, że to taki prosty sposób na wymianę kart podarunkowych na kasę? Tak to wszyscy by tak robili... Firmy się zabezpieczają, żeby nie zmonetyzować takich kuponów a co za czytnik z taką kiepską kontrolą jakości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Kobo Arc. Mój tata ma Kobo Glo i jest świetny, a to niby upgrade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Kobo Arc. Mój tata ma Kobo Glo i jest świetny, a to niby upgrade... kiedy arc to IPS, a nie papier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Tfu, Aura, mój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avantu Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Powinieneś go zareklamować, nie odsyłać na gwarancje, chociaż nie wiem czy to nie za późno. Kiedy reklamujesz sprzęt masz prawo domagać się wymiany na nowy czytnik, nie naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hafis Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 @Avantu- przecież to robi, za każdym razem nówka trafiona sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Dokładnie. Tylko z każdym jest coś nie tak, więc podejrzewam, że mają jakąś wadliwą partię, albo po prostu kupili odrzuty produkcyjne i je wpychają ludziom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd1210 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Wszystko możliwe że tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panataki Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 chyba jedyną opcją jest odzyskanie kasy i za punkty kupienie jakiegoś innego produktu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceylon Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 jak kupię xboxa w empiku za 5 kart podarunkowych i zażądam zwrotu, bo towar jest niezgodny z umową, to dostanę 5 kuponów? a myślisz, że to taki prosty sposób na wymianę kart podarunkowych na kasę? Tak to wszyscy by tak robili... Firmy się zabezpieczają, żeby nie zmonetyzować takich kuponów a co za czytnik z taką kiepską kontrolą jakości? Jeśli dobrze pamiętam to w Decathlonie wymieniłem "przypadkiem" kiedyś w ten sposób kupony Sodexho na kasę. Ale tak nie powinno być. Ostatnio zdarzyło mi się zwracać kilka rzeczy w różnych sklepach i widzę, że dość mocno tego pilnują - jak płacisz gotówką to zwrot masz w gotówce, jak kartą to wraca na kartę itp. Nic im raczej nie zrobisz, dla formalności można by jeszcze napisać do Shella, ale wątpie, żeby ktokolwiek tam się tym przejął, tym bardziej, jeśli sklep ma dobrą opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Tak dla ścisłości - nie chciałem spieniężać tych bonów - kupiłem czytnik, bo Kobo mojego taty jest naprawdę fajne, a sam sporo czytam, z reguły po angielsku, a dostępność tych książek niekiedy jest znikoma. Zakupiłem też futerał do tego Kobo na ebay'u, cieszyłem się jak dziecko i... Mam dość po miesiącu wysyłania i odbierania paczek od kuriera. Chciałbym kupić coś sprawnego i nie w tym sklepie, dlatego pomyślałem, że jakoś może da się zwrócić kasę. Zostaje mi chyba tylko męczyć ich do skutku - może jak będą mieć 10 odpakowanych Kobo i 20 opłaconych kurierów - otrzymam sprawne urządzenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paatos Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 (edytowane) Po 3 nieudanych próbach chyba masz prawo do zwrotu swoich pieniędzy. Ja walczyłem ze znanym sklepem komputerowym, w końcu uznali mi reklamacje i zwrócili pieniądze. Nie licząc oczywiście straconego czasu, benzyny itd. Polecam przejście się do powiatowego rzecznika praw konsumentów i wspólne napisane pisma do sprzedawcy. Edytowane 3 Stycznia 2014 przez paatos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkusz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 paatos, ale oni chcą mi zwrócić kasę - tyle, że 400zł +bony do ponownego wykorzystania. A mnie to nie rajcuje, bo ani za 400zł nie kupię paperwhite, ani nie mam co zrobić z tymi 300zł... Chyba, że ktoś akurat chce coś kupić w redcoonie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paatos Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Wybacz, nie doczytałem - późna pora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackzor Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 w redcoonie? tyle przegrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chickenek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 (edytowane) Nie musi go wymieniać do skutku. Po prostu nie oddawaj go na gwarancje, tylko na niezgodność towaru z umową. Idąc w myśl tego przepisuj możesz odstąpić od umowy m.in. jeżeli naprawa lub wymiana naraża Cię na znaczne niedogodności, a takie wystąpiły. Postrasz Panów najmniej korzystną rzeczą dla sprzedawców to może potraktują Cię poważnie Albo jak po którejś z kolei wymianie dostaniesz w miarę sprawnego (dajmy na to jakieś ryski lub jeden bad pixel tylko) to wyczekaj tego momentu wtedy masz prawo żądać obniżenia ceny tego produktu (jako że próba napraw/wymian była nieudana), więc i tak wyjdziesz na swoje, bo dostaniesz praktycznie sprawne urządzonko i nieco kasy Edytowane 3 Stycznia 2014 przez Chickenek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 (edytowane) Stosujesz się do niezgodności towaru z umową - http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html#post258216 Zgłaszałeś wymianę towaru na nowy więc ok. Nie musisz żądać odstąpienia od umowy (Etap 3, kiedy Etap 1 zawiedzie), bo jak widać sami już chcą zwracać kasę (zwrot 400zł i bony jest jak najbardziej fair, znajdujesz się w punkcie początkowym przed zawarciem umowy, nie będą wypłacać punktacji z innej firmy) Albo otrzymujesz kolejną sztukę (napisz, że chcesz, żeby dokładnie sprawdzili towar przed wysłaniem), albo zabierasz te 400zł + bony Możesz się bawić jak wspomniano wyżej w obniżenie kosztów, ale to już niewdzięczne babranie i nie musisz być zadowolony. Edytowane 3 Stycznia 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrBrainwash Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Stosujesz się do niezgodności towaru z umową - http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html#post258216 Zgłaszałeś wymianę towaru na nowy więc ok. Nie musisz żądać odstąpienia od umowy (Etap 3, kiedy Etap 1 zawiedzie), bo jak widać sami już chcą zwracać kasę (zwrot 400zł i bony jest jak najbardziej fair, znajdujesz się w punkcie początkowym przed zawarciem umowy, nie będą wypłacać punktacji z innej firmy) Albo otrzymujesz kolejną sztukę (napisz, że chcesz, żeby dokładnie sprawdzili towar przed wysłaniem), albo zabierasz te 400zł + bony Możesz się bawić jak wspomniano wyżej w obniżenie kosztów, ale to już niewdzięczne babranie i nie musisz być zadowolony. Dla mnie to jest fair zagranie również. Co innego, jakbyś kupował towar z promocji i zwracali Ci w cenie jak z promocji (sam tak miałem i to było trochę chamskie, ale cóż począć), a tutaj dostajesz kasę i kupon, stan początkowy i nic nie tracisz. Kupon możesz odsprzedać, sprezentować, lub wykorzystać. W każdym wypadku jest na plus. Ja bym sobie chętnie wziął DT990pro po 300zł przecenie... ale mi pewnie kuponu nie sprezentujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xDrope Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś się do uokik-u. Tam zasięgniesz rady, a i przy ewentualnym miganiu się sklepu to i zainterweniują w Twoim imieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.