Skocz do zawartości

Czy wzmacniacz może zastąpić kartę dzwiękowa zewnętrzna (USB)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym się zapytać Was czy jest możliwość, żeby wzmacniacz ( przykładowo: Yamaha A-500 ) mógł skutecznie zastąpić kartę dźwiękową zewnętrzną ( Przykładowo: Creative Sound Blaster Live 24-bit). Ponieważ nie znam się w ogóle na tym czy takie coś jest możliwe? Jeśli tak to czy uda się to zrobić w 100%, czy będą musiał zaakceptować pewnie braki. Również chodzi mi o złącza.

 

Oczywiście wiem, że oprogramowania wzmacniacz nie zastąpi, chodzi mi raczej o poprawę jakości dźwięku. A gdy wzmacniacz nie zastąpi to może jakieś inne urządzenie w tym stylu?

 

 

P.S. Pytanie dość głupie, ale jestem zielony w tym temacie i proszę o wyrozumiałość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta dźwiękowa to przede wszystkim przetwornik cyfrowo-analogowy (DAC). Do tego pełni też rolę wzmacniacza słuchawkowego.

Poszukaj DACa pod USB. Przykładowo Beresford TC-7520, Zero DAC w wersji z modułem USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zadałem pytanie bo chodziło mi o zbicie ceny, ale niestety w tym przypadku jest na odwrót =).

 

Co chcesz osiągnąć ? Jeżeli podłączenie do kolumn to takie Microlab-y Solo mają wbudowany wzmacniacz.

Teoretycznie możesz je podłączyć do gniazda słuchawkowego w PC/laptopie (ale lepiej do wyjscia z karty)

 

To samo możesz zrobić z mp3/PC -> podłączyć line out (jak jest, jak nie to wyjscie słuchawkowe) do wejscia wzmacniacza (kabel minijack -> 2xRCA). Jakość może być kiepska, ale jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz osiągnąć ?

 

 

 

 

Chcę polepszyć jakość dźwięku z laptopa ( karta zintegrowana ). Do tego na przykład możliwość uwydatnienia basów itp.

 

To zacznij od źródła -> czyli jakaś karta muzyczna (najtansza wersja) lub DAC (droższa).