Skocz do zawartości

Rowery


Blue

Rekomendowane odpowiedzi

Tak lampka to kellys, fajny bo jasno świeci i oszczędnie ale sposób mocowania mógłby być lepszy smile.gif

 

Ja z reguły po szosie jeżdżę, w nocy kiedy jest te 20 stopni, nie ma wiatru i ruchu (uwielbiam to) raczej nie spadam poniżej 30km/h to ciężko mnie zatrzymać i zabrać rower, ale uważać trzeba zawsze wink.gif

 

Mnie jeszcze łańcuch nigdy nie pękł ale to też wynika ze sposobu jeżdżenia, na semislickach i z takim ciśnieniem w oponach jakie mam do lasu się raczej nie wyrywam, ale skuwacz, łatki, łyżki zawsze biorę. Też myślę o spd'kach...

 

 

Mam tylko fotkę licznika z ostatniego nocnego wypadu bo aż się zdziwiłem... (to chyba przy Kornie i chwilowych warunkach tak wyszło...) . Potem aparat umarł...

 

IMG_0015.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja póki co śmigam na czerwonym Arkusie, w którym już tylko rama i amortyzator pozostały z tego, co fabryka mu dała. Teraz odkładam pieniążki i zamierzam w końcu przesiąść się na coś poważniejszego, a mój wysłużony sprzęt zostawię sobie na zimę. :D

 

Również lubię jazdę w ciemnościach, ale bez odpowiedniego oświetlenia, które jednak sporo kosztuje (chociaż zastanawiam się nad czymś takim, jak bocialatarka), w tereny wymagające większej widoczności raczej się nie zapuszczam. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta latarka Kellys przy bocialatarce to zwykłe g... Miałem Kellysa, da przy tym po lesie do 15km/h jeździć. Teraz mam Cateyeke, nie pamiętam jaki model. I spoko ponad 20 jade po lasku. Ale bociek to hardcore. 35km/h w lesie i wszystko jak na tacy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image_url-133330-1289935408.jpg

 

kokpit po przeróbce

 

Co to za czerwony gadżet na klamkach?

To Chwyty LIZARD SKINS na klamki hamulcowe. Rewelacja jeżeli chodzi o przyczepność. Palce czy to w rękawicach, czy bez, po prostu się nie ślizgają// I jest ciepła [jeżeli zapomnisz rękawic :) ]

 

Jeżeli chodzi o Lampki, moja to Sigma QuadroX, 0,5W Dioda świeci całkiem dobrze. Jednak jeżeli ktoś potrzebuje coś co pozwoli mu jeździć avg 25-30km/h w lesie, to polecam Sigma PAVA. To jest prawdziwy halogen w cenie 170PLN, nie ma rywali.

 

Co do Oponek. SMART SAM to rewelacyjne uniwersalne oponki w teren i na asfalt, mało buczą na asfalcie, dobrze się toczą.. Jestem z nich zadowolony.

 

 

Tak lampka to kellys, fajny bo jasno świeci i oszczędnie ale sposób mocowania mógłby być lepszy smile.gif

 

Ja z reguły po szosie jeżdżę, w nocy kiedy jest te 20 stopni, nie ma wiatru i ruchu (uwielbiam to) raczej nie spadam poniżej 30km/h to ciężko mnie zatrzymać i zabrać rower, ale uważać trzeba zawsze wink.gif

 

Mnie jeszcze łańcuch nigdy nie pękł ale to też wynika ze sposobu jeżdżenia, na semislickach i z takim ciśnieniem w oponach jakie mam do lasu się raczej nie wyrywam, ale skuwacz, łatki, łyżki zawsze biorę. Też myślę o spd'kach...

 

 

Mam tylko fotkę licznika z ostatniego nocnego wypadu bo aż się zdziwiłem... (to chyba przy Kornie i chwilowych warunkach tak wyszło...) . Potem aparat umarł...

 

IMG_0015.jpg

 

Ja ostatnio po asfalcie 83,4km/h... z górki / było strasznie szybko....ale chyba licznik przekłamał.. choć nie powinien... [TRELOCK FC845]

 

 

 

 

Edytowane przez NuBreed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Używa ktoś RS Tora SL? W sumie fajne w niezłych cenach to chodzi można kupić za lekko ponad 400 tylko nie wiem czy bedzie dużo lepiej niż XCMv2 HLO. Z drugiej strony sam amor i 0,5kg mniej w rowerze, opony pewnie z drugie 0,5 kg bo stockowe mam takie pancerne że nie zdziwiłbym się jakby ważyły pod kilogram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

raidonów nie ma białych pod v-ki(a musi być biały) a poza tym dochodzi jeszcze 100 za pompkę a to już sporo

 

tak sobie mysle ze może by amorka sobie pod chuinkę sprawić ale tak do ok 400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Tora w swojej Konie. Amor w porządku i w zasadzie ani nie ma na co piać ani nie ma na co narzekać. Jest ustawienie odbicia, amorek chodzi płynnie i jest blokada skoku. Nie jest najlżejszy i nie nadaje się do katowania na hopach bo się rozpadnie ale do XC w lesie bardzo fajny. Co ciekawe amortyzator zmienia swoją wysokość wraz z ustawianiem twardy-miękki, w skrócie im bardziej miękki tym większy skok aż do około 120 paru mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

ważę w okolicach 75-80kg co do jazdy to:

60% szutrówki płaskie

20% asfalt po mieście

20% lasy ewentualnie jakieś górki XC

 

musi mieć piwoty i być biały, miło by było gdyby nie kosztował więcej niż 450 i ważył jak najmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

nie oczekuje cudów jezdzilem troche na magnusie brata tam jest manitou axel i działa nieporównywalnie lepiej niż mój suntour tylko że to chyba stary model już jest ale cenowo przypuszczam że właśnie w tych okolicach. Jakby taka tora pracowała porównywalnie to przy wadze 2150 byłbym zadowolony biorąc pod uwagę że mój xcm waży chyba 2700

 

 

co do sprężyna vs air to szczerze mówiąc chyba sprężyna bo pompka to kolejny nie mały wydatek, nie jeździłem nigdy na powietrznym nawet nie wiem czego sie spodziewać :)

 

skok myślę 80-100 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiej jazdy Tora będzie w porządku jeśli uda Ci się dorwać gdzieś w tej cenie tak jak mówisz białą z piwotami ;) Brat do niedawna miał już leciwego co prawda ale legendarnego skareba i jakiejś kolosalnej różnicy nie było między nimi. Skareb chodził płynniej i w zasadzie tyle jeśli chodzi o pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta latarka Kellys przy bocialatarce to zwykłe g... Miałem Kellysa,

 

Faktycznie na leśne podboje jej moc jest za mała, ale miałeś akurat ten model? Trochę diod już nakupowałem i ta, na nowym komplecie baterii (z 1,2V aku jest dużo słabiej) spisuje się nieźle.

Jakiś czas temu zdarzyło mi się jechać na takim sympatycznym asfalcie w lesie między dwiema wioskami, okolica 10km bez żadnego źródła światła, żywej duszy poza lisami na drodze nie było, światło księżyca przez drzewa nie dochodziło, i jadąc te 35 z RHL'em nie miałem większych problemów z orientacją w terenie. Swoją drogą piękne przeżycie.

 

Bocialarka to świetny patent, szkoda że tak szybko zjada bateryjki.

 

Ja ostatnio po asfalcie 83,4km/h... z górki / było strasznie szybko....ale chyba licznik przekłamał.. choć nie powinien... [TRELOCK FC845]

 

Opór powietrza musiał być straszny, powyżej 65 jest już naprawdę ciężko z jego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Dziańcie siedzi Rock Shox Dart 3.Ma regulację odbicia,dobicia i jeszcze twardości.Przy sporym przebiegu dalej ładnie pracuje.Dziwna sprawa bo naklejki są od Dart 2 tyle że w 2 brakuje mocowania do hebli tarczowych.

Znacie jakiś sklep w Wawie, gdzie można by było wycenić rower,ewentualnie oddać w rozliczeniu kupując nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używa ktoś RS Tora SL? W sumie fajne w niezłych cenach to chodzi można kupić za lekko ponad 400 tylko nie wiem czy bedzie dużo lepiej niż XCMv2 HLO. Z drugiej strony sam amor i 0,5kg mniej w rowerze, opony pewnie z drugie 0,5 kg bo stockowe mam takie pancerne że nie zdziwiłbym się jakby ważyły pod kilogram

Ja miałem okazje jezdzic , ogolnie to sprawny amortyzator dobry w stosunku cena/ jakość. uzywany na allegro jest po 329

niezly tez jest sakreb http://allegro.pl/manitou-skareb-super-80mm-jak-nowy-sid-reba-r7-i1341344042.html

 

z lepszych to polecałbym ReBE TEAM

manitou r7

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie Tore 318 air. Nie zgodzę się, że sprężyna jest lepszym rozwiązaniem. Jeżdżę dosyć agresywnie po lasach, kilka tysięcy km i powietrze trzyma cały czas równo. Amortyzator powietrzny ma tę zaletę, że można dostosować pod każdą masę i styl jazdy. Nieistotne jest, czy rowerzysta waży 50 czy 120 kg. Dodatkowo Tora ma golenie 32 mm, dzięki czemu jest bardzo sztywna. Praktycznie nieśmiertelny widelec, jak ktoś jeździ w miarę z głową ;].

Na minus jest niewątpliwie masa, około 2100 g z pivotami, dodatkowa manetka to pewnie kolejne ~80g. Przyznam się, że chętnie zmieniłbym na jakiś lżejszy Manitou czy nawet Reba, ale wersję z pivotami bardzo ciężko dostać (w przypadku Manitou ciężko dostać 100 mm), a nie mam ochoty zmieniać piast, hamulców, klamek i manetek (mam duale pod v).

Porównywać Tory do amortyzatoropodobnych wyrobów typu XCR/XCM czy Gila nie ma sensu. Dodatkowo zaznaczę, że jak Tora to tylko z tłumikiem motion control (wersja 318).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpisuje się pod axis'em, mam żywą legendę Kross'a A6 '08 z torą 318 air, liści i pasów nie wybierze (od tego są ręce na kierownicy) ale korzenie, kamienie i inne przeszkody jej nie straszne, w tym roku w lesie w jaworznie spadłem dosłownie z metrowej skarpy na przednie koło (ważę 70kg), z amora tylko zeszło trochę powietrza bo korek puścił, lagi schowały się 2cm ale dalej mozna było jechać i amor cały, inny sprężynowiec pokoju darta czy suntora pękł by przy takim uderzeniu. Tora to ciezki pancerny kloc do katowania w lesie w XC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać, że mam znajomych w jednym z serwisów rowerowych, sam kiedyś przez krótki czas w serwisie pracowałem. Jeżeli masa rowerzysty nie przekracza 65-70kg, na początku często proponowany jest właśnie air bądź oli-air. Ale nie wszystkim jednak pasuje inna charakterystyka ugięcia niż w sprężynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trekking-Cross

 

Kellys Neos 2010

cały osprzęt standart, w te wakacje może ~2k km przejechane ;p.

 

Większość jeżdżę po asfaltówkach/chodnikach/ścieżkach rowerowych, toteż nie wprowadzam zbyt wielu ulepszeń i zmian. Świetny rower, naprawdę go wszystkim szosowcom polecam : ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam obecnie crossa, wcześniej był mtb. Jakoś z wiekiem wolę przemieszczać się szybciej i dalej niż ekstremalniej, a do ich sposobu jazdy komponenty napęd. już z grupy deore są w zupełności wystarczające.

 

Marzy mi się jakiś Radon na 105-tkach na początek, ale koniecznie biały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderator

Po wielu miesiącach oszczędności wbijania zębów w ścianę w końcu kupiłem :) i muszę się oczywiście pochwalić

rozważałem zmianę całego roweru ale w sumie przywiązałem się do niego i teraz mój felcik dostał:

 

SR Suntour Raidon powietrzny - dostałem wyjątkowo białą sztukę z piwotami; raz że powietrzny, dwa że w stosunku do xcm v2 oszczędzę z 400g

Korba Shimano M590 - podobno niezła, waga 1kg z łożyskami

Łańcuch PC971 - chyba tłusty

kasetę PC970 - w końcu 9 biegów i ładna

Manetki M590 -

klamki M590 - moje stare FR5 są tak zniszczone że się do niczego nie nadają, a teraz jeździłem na klamkomanetkach 3x8

Pedałki M540

Oponki Schwalbe Rocket Ron - podobno szybko sie zjadają, ale cena dobra i waga 480g sprawdzimy ile są warte

 

 

jeszcze buciki i jestem gotowy do sezonu

 

A jak z waszymi przygotowaniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności