Skocz do zawartości
  • 0

Tryb gier w słuchawkach np. dousznych.


Saracen

Pytanie

Cześć. Czy włączenie tego trybu w słuchawkach sprawia, że np. w szybkich grach jak np. Cyberpunk 2077, lub podobne, opóźnienie jest niedostrzegalne, albo po prostu pomijalne? Przykładowo takie słuchawki jak OPPO Enco Air3 mają tylko kodek SBC I AAC oraz tzw. game mode. Czy brać takie słuchawki pod uwagę, czy szukać raczej tylko z kodekiem np. apt-x adaptive? Nie pytałbym, gdyby sklepy nie robiły problemu ze zwrotem, jednak uważają słuchawki douszne za przedmiot higieniczny i zwrotów nie przyjmują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Cześć. Czy włączenie tego trybu w słuchawkach sprawia, że np. w szybkich grach jak np. Cyberpunk 2077, lub podobne, opóźnienie jest niedostrzegalne, albo po prostu pomijalne? Przykładowo takie słuchawki jak OPPO Enco Air3 mają tylko kodek SBC I AAC oraz tzw. game mode. Czy brać takie słuchawki pod uwagę, czy szukać raczej tylko z kodekiem np. apt-x adaptive? Nie pytałbym, gdyby sklepy nie robiły problemu ze zwrotem, jednak uważają słuchawki douszne za przedmiot higieniczny i zwrotów nie przyjmują.
Tryb Gaming Mode może działać różnie. Najlepiej aptx LL.
Są takie słuchawki, odbiorniki bluetooth itd.
Oczywiście źródło musi również posiadać APTX LL

Wysłane z mojego NAM-LX9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Opóźnienie będzie zawsze, czy dostrzegalne dla Ciebie to zależy od Twoich wymagań.

 

Sporo zależy od źródła jak i konkretnych słuchawek, to kwestia nie tylko kodeków. Na zwykłym aptX może być ok, może być też tragicznie. Różne urządzenia, różne ustawienia bluetooth stack i rozmiar buforu audio.

 

Możesz szukać na youtube recenzji z testem game mode w danych słuchawkach, da to jakiś pogląd sytuacji i powinno być w miarę miarodajne. Po prostu weź pod uwagę, że mogą być różnice pomiędzy czyimiś pomiarami a wynikami u Ciebie, teoretycznie spore.

 

W najlepszym przypadku i tak raczej nie zejdziesz poniżej 3-4 klatek obrazu opóźnienia przy 60fps. Jeżeli to jest problem, idź w kabel. Są też słuchawki z dedykowanym transmiterem radiowym, który nie działa w oparciu o bluetooth, ale są to modele nauszne.

 

Jeżeli latency to priorytet, doki to wg mnie za duże ryzyko. Chwalone Moondrop Space Travel reklamują jako mające 55ms opóźnienia w game mode. Jedna klatka obrazu przy 60fps to 16.6ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja ciupię czasem na Switchu z słuchawkami Soundpeats True Air 2, i one mają game mode reklamowany że zbija opóźnienie do ~60ms. Jeśli tak jest to uważam że 60ms spokojnie wystarcza aby nie zauważać żadnego opóźnienia. A do gier jak Cyberpunk to już w ogóle wystarczające. Nawet myślę że do gier muzycznych wystarcza.

 

Kodeka AptX Adaptive ja osobiście nie lubię, np spotkałem się że jakość dźwięku spada przy dużej odległości od źródła, a ja np wolałbym aby zaczęło harczeć zamiast aby dźwięk brzmiał jak ****o...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Miały być douszne, a skończyło się tak, że kupiłem nauszne Creative Soundblaster Jam 2, bo adapter aptx Low Latency znalazłem w szafie. Opóźnienie nieodczuwalne dla mnie. To na początek mi wystarczy. Teraz rozejrzę się za dousznymi lub typu open air.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności