Skocz do zawartości

Gramofon na początek do 150-200zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś czas temu próbowałem uruchomić starą unitrę emanuel, niestety po kilku dniach działania gramofon popsuł się definitywnie. Naprawianie go mijałoby się z celem i postanowiłem kupić nowy. Jako że nie znam się na gramofonach proszę was o pomoc w wyborze. Posiadam wzmacniacz UHER a100. Zależy mi na używce najlepiej takiej przy której nic nie trzeba będzie zmieniać/naprawiać. nie czuje się pewnie w tej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą cenę nie warto, poza tym kupisz dwie lub nawet jedną dobrą płytę winylową i masz już koszt gramofonu. Ja się już czaje jakiś czas na gramofon, ale niestety pełno szrotów. Warto poczytać o: thorensach td160/318/320, lenco 75/78, akai ap-206 (tańszy ale już bardziej skomplikowany co nie jest zaletą), rega rp2, telefunken s500/600 (bardzo dobre gramofony chyba najlepsze z tych co podałem). Weź pod uwagę, że jeżeli kupisz sprzęt używany lub leżący jakiś czas to na wejściu może być do wymiany np: wkładka, igła, pasek. Kupując od handlarza który to wszystko zrobił najmniejszym kosztem i spolerował klapę płacisz 3x razy więcej niż gramofon jest wart:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę nie zgodzić się z przedmówcą. Na początek drogi w świat winylu wystarczy stosunkowo tani prosty gramofon. Brzmienie w największym stopniu determinuje wkładka i preamp.

Co ciekawe niedrogie używane urządzenia (do 400 pln) są lepsze niż współczesne za ponad tysiaka.

Tani gramofon pozwoli nie wyrzucić pieniędzy w błoto gdy okaże się analog dla kol. Radioaktywnego to ślepa uliczka. ( tu przyznaję racje co do cen płyt)

Umożliwia to jednak naukę obsługi gramofonu (bo to nie jest urządzenie bezobsługowe). Kalibracja wkładki, jej ew. wymiana, wymiana igły czy wymiana paska to podstawa i ogarnie to każda gospodyni domowa (a nawet informatyk ;) ...)