Skocz do zawartości

DAC + poprawa sygnału z laptopa


theboss

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

 

temat dosyć złożony, ale postaram się go opisać w sposób zrozumiały.

 

Jestem miłośnikiem muzyki audio/video - tzn. muzyki tylko w audio i koncertów video - jak i filmów w ogóle.

W 'moim' małym mieszkaniu nie ma niestety miejsca na stacjonarny sprzęt stereo z odtwarzaczem Blu-Ray, więc kiedy chcę obejrzeć film/koncert, czy po prostu posłuchać muzyki na głośnikach, muszę każdorazowo podłączać laptopa pod TV i głośniki.

 

Telewizor mam LCD 40 cali, jakiejś marki rodem z Media Markt, ale przez zwykły kabel HDMI połączony z dekoderem odbiera bardzo czysty sygnał, więc zakładam, że TV ma możliwości. HD też posiada i to widać.

 

Głośniki mam Bowers & Wilkins MM-1, które pod goły telewizor są podłączone mini-jackiem, a kiedy podłączam laptopa pod TV, głośniki podłączam kablem USB do laptopa. Dzięki temu omijam kartę dźwiękową z komputera i uzyskuję zdecydowanie lepszy dźwięk.

 

O co mi właściwie chodzi? Zastanawiam się, czy jest możliwość poprawy sygnału obrazu z laptopa. Laptop to HP Pavilion dv6 15'.

Mógłbym kupić lepszy kabel HDMI, np. taki za 70-100zł, ale czy jest sens, kiedy płyty DVD i tak są odbierane z szajsowatego odtwarzacza komputerowego? Może gdybym miał dobry napęd Blu-Ray powyżej 1000zł, to pomysł miałby ręce i nogi, ale czy wycisnę cokolwiek z laptopa przez lepszy kabel? Może faktyczne lepiej odłożyć na dobry odtwarzacz Blu-Ray i przy okazji mieć już pierwszy komponent do zestawu z przyszłości? Tylko wtedy pozostaje kwestia oglądania/słuchania materiałów, których nie mam na płytach, więc, tak czy owak, laptop musiałby być podpinany czasami pod TV.

 

I jeszcze jedna sprawa, ponieważ nie chcę mnożyć wątków: interesuje mnie zakup jakiegoś DAC-a do polepszenia brzmienia słuchawek. Sprzęt będzie używany z ww. laptokiem. Słuchawki - aktualnie P7, ale niewykluczone, że będą się zmieniać.