Skocz do zawartości

neonlight

Bywalec
  • Postów

    2550
  • Dołączył

  • Wygrane w rankingu

    25

Ostatnia wygrana neonlight w dniu 15 Marca

Użytkownicy przyznają neonlight punkty reputacji!

Reputacja

4327 Excellent

Ogólne

  • Płeć
    Not Telling

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje neonlight

  1. Luźne pytanko mam, jest tutaj ktoś, kto robi edycję video w 4k z kamery - Lut'y, color grading itp. itd.? Zastanawiam się nad zakupem sprzętu, do komfortowej pracy z takim materiałem - oczywiście, im tańsze rozwiązanie tym lepiej.;)

    1. Pokaż poprzednie komentarze  18 więcej
    2. SlawekR

      SlawekR

      No właśnie, materiał przeskalowany z 4K do FHD wygląda po prostu lepiej, niż taki co był wyjściowo w FHD. Jest to pochodną faktu, że zazwyczaj jesteśmy w stanie wycisnąć lepszy bitrate w materiale wynikowym po przeskalowaniu. Nie wspominając już o większej elastyczności w kwestii kadrowania i bezstratnego zoomowania. Jak z materiału 4K wyciąć środek kadru w FHD, to nominalnie otrzymujemy odpowiednik powiększenia x2 i to bez straty jakości w ujęciu FHD. A jak mamy źródło FHD, to każdy crop będzie stratny w kwestii rozdzielczości.

    3. SlawekR

      SlawekR

      W mojej sytuacji na ten przykład, w zdjęciach podwodnych to tylko kamera "focus free", czyli któraś sportowa Gopro lub podobna. Kamera z zoomem optycznym, a co za tym idzie z autofocusem, pod wodą się nie sprawdza bo za mało światła i zbyt skomplikowana scena, mętna woda zaburza autofocus. Pozostaje kamera stałoogniskowa i z focusem na nieskończoność.  Mogę więc liczyć jedynie na cropa cyfrowego w razie czego.

    4. neonlight

      neonlight

      @Jackzor Z tego, co widziałem i słyszałem, to GH5 i ogólnie Panasonic'i mają lekko przymydlony/miękki (kinowy) obraz, bez znaczenia czy FHD, czy 4k. 

       

       

      Natomiast, obraz rejestrowany sprzętem profesjonalnym z najwyższej półki (Red, Arri, Ursa itp.) pokazuje, że jest spora różnica w wyrazistości pomiędzy FHD a 4k i oczywiście, przy dużych przekątnych takich powyżej 60", uwidacznia się to najbardziej.

       

      Pewnie, że amatorskie kamery nie wykorzystają pełnej jakości tak, jak to robią kamery profesjonalne, ale zejdźmy na ziemię, nie kupię kamery za kilkadziesiąt tysięcy, ani nie zabiorę jej na wakacje np. w góry. 😉 Wspomniany Canon C100, waga blisko 2kg (samo body!), a gdzie obiektyw i statyw/gimbal?! 😉

       

      I tak, jak wspomniał @SlawekR

      , że podczas edycji uzyskamy lepszy efekt, niż ze źródłowego FHD, ale nawet pomijając postprodukcję, to i tak obraz 4k ze sprzętu kompaktowego, da o wiele lepszą jakość, niż ten sam materiał kręcony amatorską kamerą FHD. ;)

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności