Skocz do zawartości

spark13

Bywalec
  • Postów

    408
  • Dołączył

Reputacja

543 Excellent

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    Hiby R2, nw-a35
  • słuchawki
    shp 9500,
  • chcę
    trafić 4 remisy w koszykówce

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje spark13

    1. Pokaż poprzednie komentarze  54 więcej
    2. bakus1233

      bakus1233

      A samoloty w przyszłości będą mogły być napędzane silnikiem elektrycznym? Miejsce na ogromną baterie jest.

    3. Rafacio

      Rafacio

      "W czasie wojny Niemcy, w niektórych ciężkich czołgach i wozach pancernych stosowali hybrydy, tzn takie niby. Silnik diesla służył wyłącznie do pędzenia prądnicy ładującej akumulatory, a już sam napęd wozu obsługiwały najczęściej dwa silniki elektryczne - dzięki takiemu rozwiązaniu korzystali z dobrodziejstw  silnika elektrycznego, a jednocześnie baterie nie musiały mieć dużej pojemności, mogły być nawet kwasowe." Z tego co wiem tak działają tzw. lokomotywy spalinowe będące de facto elektrycznymi. Tyle, że zamiast sieci trakcyjnej jest silnik elektryczny napędzający prądnicę dającą pra do właściwego silnika elektrycznego. Poza wymienionymi przez ciebie zaletami dochodzi jeszcze jedna. Silnik spalinowy pracuje w najkorzystniejszym ze względu na choćby sprawność zakresie obrotów.

    4. majkel

      majkel

      "Z tego co wiem tak działają tzw. lokomotywy spalinowe będące de facto elektrycznymi. " Dokładnie tak działają lokomotywy z silnikami diesla, te produkowane w Polsce od 50 lat co najmniej również. Zresztą wystarczy pomyśleć - jak na sprzęgle miałby ruszyć pociąg z silnika spalinowego, do którego są podpięte setki ton masy w wagonach lub cysternach? :) Słabo widzę żywotność sprzęgła i chyba duże by wyszło. Do tego wspomniany temat obrotów silnika spalinowego. Kolejki podmiejskie w Niemczech śmigające po górach, gdzie jest problem z infrastrukturą elektryczną, były autentycznie spalinowe i nawet słychać było w wagonie jak automat przerzuca biegi na dieslu, ale tu przy okazji można dać sprzęgło hydrokinetyczne, którego ruszanie z miejsca tak bardzo nie haracze, a i kolejka osobowa waży troszkę mniej od składu towarowego. ;)

    5. Pokaż następne komentarze  3 więcej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności