RAIN PL Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 UNDER CONSTRUCTION!!! Witam! W tutorialu tym postaram się jak najdokładniej opisać proces rejackingu. Za przykładowe modele posłużą mi słuchawki Vedia SRS-300 i wtyk typu kioskowo-metalowego za 1,50zł Opis będzie przedstawiony sprawdzoną metodą - jako lista kroków. Wszystko dla większej przejrzystości i zrozumiałości. Okej, przejdźmy do działania. Krok 1: Przygotowujemy narzędzia Co będzie nam potrzebne? Lista rzeczy nie jest zbyt długa, niezbędnymi narzędziami będą: - lutownica - cyna (niezbyt gruba, około 1mm grubości powinna być OK) - kalafonia (niekoniecznie, ale znacznie umila i ułatwia pracę ) - cążki (ostry scyzoryk też da radę) - nowy wtyk typu mini-jack (lub jack, w zależności co kto potrzebuje ) - padnięte słuchawki (rzecz oczywista) Zanim zaczniemy cokolwiek robić ze słuchawkami powinniśmy dobrze przygotować miejsce pracy i narzędzia. Przede wszystkim musimy zabezpieczyć blat stołu na którym będziemy pracować! Gruba gazeta lub niepotrzebna deska nada się w sam raz. Kolejnym krokiem, który musimy zrobić jest przygotowanie lutownicy. Wrednie posłużę się moim poprzednim tutorialem i skopiuję jego część "Pamiętajmy, że aby nasza naprawa przebiegła pomyślnie nasza lutownica musi mieć czysty grot i być odpowiednio rozgrzana. Jak to zrobić? To proste Zanim podłączymy naszą lutownicę do prądu owińmy czubek grota cyną z kalafonią. Gdy grot się rozgrzeje, cyna rozpuści się i jej nadmiar spłynie z grota razem z wszelkimi zanieczyszczeniami. Będziemy również wiedzieli, że lutownica jest odpowiednio rozgrzana. UWAGA!!!! Te czynności należy wykonywać z dala od naprawianych słuchawek, bo pryskająca cyna i kalafonia mogą przetopić izolację na kablu! Musimy też uważać na skórę rąk i oczy!!!" Krok 2: Usunięcie starego wtyku. Bierzemy cążki lub scyzora i odcinamy wtyk około centymetr od miejsca w którym się kończy Proste! Krok 3: Zdjęcie izolacji z przewodu. Ostrym narzędziem rozdwajamy końcówkę kabla i zdejmujemy izolację na długości około 1,5cm. Poprawne zdjęcie izolacji przy pomocy nożyka: dociskamy ostrze kciukiem do przewodu i przesuwamy "do siebie" ostrze noża. Krok 4: Zidentyfikowanie przewodu masy i sygnałowych. Pierwsza część którą musimy wykonać bezbłędnie. Jeśli się pomylimy przy tej czynności, cała naprawa może wyjść źle (zamienione kanały, brak dźwięku itp.). W większości kabli od słuchawek dousznych sprawa wygląda tak: kabel podzielony jest na dwie części, w każdej z nich są dwa przewody (masa [możemy ją potraktować jak minus słuchawki] i sygnał [plus sygnału]). Kabelki są na ogół różnokolorowe (i dodatkowo pokryte woskiem o odpowiednim kolorze!). Kabelki masy powinny mieć taki sam kolor, bo to wspólny "punkt". Kabelki sygnałowe mają na ogół kolory czerwony i zielony (czasem żółty, niebieski). Żeby zidentyfikować, który odpowiada za lewy kanał dźwięku możemy "śledzić" kabel od słuchawki aż do odciętego wtyku. Lepiej jednak posłużyć się multimetrem, jest to rozwiązanie pewniejsze i zajmujące mniej czasu. Metodę tę opiszę jutro. Krok 5: Stopienie woskowej izolacji. Po sprawdzeniu który przewód za co odpowiada, musimy pozbyć się woskowej otoczki, która ma zapobiegać zwarciom w ciasnej izolacji. Wszystkie przewody rozdzielamy i skręcamy (jeden kolor - jeden skręcony przewód). Teraz musimy przytrzymać tak przygotowany kabelek krótką chwilkę nad źródłem ognia (zapalniczka lub palnik od kuchenki). Gdy zobaczymy mały płomyczek, to znak że już musimy już oddalić końcówkę od źródła ognia. Pamiętaj! Ogrzewaj tylko jeden skręcony kabelek na raz! Krok 6: Cynowanie przewodów. Po stopieniu wosku wypadałoby pokryć warstewką cyny końcówki przewodów, aby łatwiej było je lutować. Aby to zrobić musimy najpierw umoczyć końcówkę grota w kalafonii. Następnie przykładamy drucik cyny do przewodu i podgrzewamy go lutownicą (robiąc na odwrót możemy przepalić przewód i sprawić, że wogóle nie będzie dawał się lutować). Krok 7: Lutowanie, czyli to co tygryski lubią najbardziej Pamiętajcie! Zanim zaczniecie cokolwiek lutować załóżcie osłonkę wtyku na kabel i koszulki termokurczliwe na przewody. Gdy byłem początkujący, wiele razy zdarzyło mi się zlutować słuchawki i zorientować się, że nie założyłem osłonki Wy nie popełnijcie tego błędu!!! Będzie was to kosztowało sporo bezsensownej pracy, żeby to poprawić Ten etap napiszę jutro, żeby uniknąć ewentualnych błędów wynikających ze zmęczenia. Fotki też jutro! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip369 Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 kiedy będzie jutro?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruno63 Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 kto to wie tu masz poradnik dawida http://chomikuj.pl/dawid-ss/Dokumenty/Pomoce+naukowe/Zmiana+wtyku+typu+jack,281607568.doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hakuri Opublikowano 26 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Dzięki wielkie poradnik Dawida bardzo przydatny na początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabgotho Opublikowano 13 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) Witam, zrobilem sobie recabling, ale wydaje mi sie ze cos musialem schrzanic. Dzwiek sluchawek jest wygluszony, szczegolnie wokal. Czym to moze byc spowodowane? Przebicie na masie na jacku? Sprawdzilem ciaglosc kanalow i wszystko sie zgadzalo. Lewy, prawy i masa nie przebijaly na inne. Czy trzeba zmierzyc tez impedancje? Sluchawki CAL, kabel canare, jack neutrik. (Nie wiem czy w dobrym miejscu zadalem pytanie) Edytowane 13 Lutego 2019 przez Fabgotho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.