Skocz do zawartości

E10 strzelanie - reklamacja po 10 dniach wchodzi w grę ?


Bochenek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak można zauważyć w temacie już minęło 10 dni, a ja mam zamiar reklamować SoundMagic E10 w związku z niezgodnością towaru z opisem.

Strzelanie/klikanie prawej słuchawki zauważyłem praktycznie po kupieniu słuchawek, ale moja naiwność wmówiła mi, że to minie.

Nie minęło i poszukałem co nieco o tym problemie i znalazłem parę tematów na tym forum, jednakże we wszystkich przypadkach użytkownicy oddawali w porę słuchawki.

Kupiłem je w Katowickim mp3store 27 sierpnia, czyli prawie 3 tygodnie temu razem z clipem+ 4gb.

 

Temat opisujący dokładnie ten sam problem: http://forum.mp3store.pl/topic/100994-sm-e10-strzelajaca-membrana/?hl=v1rooz

Przy okazji znalazłem to:

http://reklamacjatowaru.pl/poradnik/ustawa-z-dnia-27-lipca-2002-r-o-szczegolnych-warunkach-sprzedazy-konsumenckiej-oraz-o-zmianie-kodeksu-cywilnego-dz-u-z-dnia-5-wrzesnia-2002-r/

 

"Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania."

 

EDIT: Słuchawki były ciągle noszone w etui - to tak, żeby zapobiec postom sugerującym złe obchodzenie się z nimi.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Edytowane przez Bochenek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej sytuacji możesz napisać pismo że oczekujesz:

- wymiany na egzemplarz wolny od wad

- eliminację usterki

 

a sprzedawca ma 2 tygodnie na odpowiedź czy się zgadza

 

w pierwszym rzucie nie ma opcji "zwort pieniędzy", dopiero kiedy sprzedawca nie będzie w stanie zapewnić egzemplarza wolnego od wad albo wyeliminować usterki


BTW jeśli nie dostaniesz odpowiedzi, to sprzedawca się automatycznie zgadza (np. na wydanie nowego egzemplarza) i wtedy nie ma możliwości alternatywy, czyli np. naprawy istniejącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstąpienie od umowy przed upływem 10 dni (które przysługuje tylko przy zakupie produktu POZA lokalem przedsiębiorstwa) to zupełnie co innego niż reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową (której to podstawą jest cytowany przez ciebie przepis). Reklamacji dokonać można u sprzedawcy przed upływem 2 lat od daty zakupu, jednak nie później niż przed upływem 2 miesięcy od dnia stwierdzenia wady. Do tego do pół roku od dnia zakupu występuje domniemanie prawne, że wada towaru występowała już w momencie zakupu, czyli gdyby sprzedawca twierdził, że źle obchodziłeś się ze słuchawkami, to on musi ci to udowodnić. Po upływie pół roku role się odwracają i to w twoim obowiązku jest udowodnić, że wada występowała w produkcie już w dniu zakupu. Ważne jest jednak, że korzystając z reklamacji z ustawy możesz żądać jedynie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową (czyli usunięcia wady) lub wymiany towaru na pozbawiony wad (konsument sam wybiera). Odstąpienie od umowy w grę wchodzi tylko jeżeli pierwsza reklamacja okazała się bezskuteczna (tzn. sprzedawca ją uznał, słuchawki naprawił/wymienił, a problem wrócił), a wada jest istotna (tu polecam doczytać ustawę, bo nie chce mi się przytaczać całości).

 

Czyli w twojej obecnej sytuacji musiał być napisać sobie pisemko, w którym:

1) Piszesz, że chcesz zareklamować produkt.

2) Podajesz niezgodność towaru z umową jako podstawę prawną (ważne, bo inaczej sprzedawca może to wziąć na naprawę gwarancyjną, a tam są już zupełnie inne warunki).

3) Piszesz czy chcesz usunięcia wady, czy wymiany.

 

Takiego pisemka robisz sobie 2 kopie i jeden wysyłasz do sprzedawcy za potwierdzeniem odbioru albo idziesz z tym do sklepu i prosisz sprzedawcę o adnotację o przyjęciu zgłoszenia wraz z datą na twoim egzemplarzu. Sprzedawca ma 2 tygodnie (od czasu gdy zgłoszenie do niego dotrze) na ustosunkowanie się do tego. Jeżeli przed upływem tego terminu nie uzyskasz informacji, że sprzedawca odmawia reklamacji, to przyjmuje się, że ją uznał. Na samą naprawę ustawodawca nie wyznaczył już niestety żadnych konkretnych terminów, ale jeżeli minie np. miesiać czy 2 tygodnie od otrzymania od niego zgłoszenia (dlatego tak ważne jest wysłanie tego z zpo czy uzyskanie tej adnotacji z datą) to możesz zacząć się pisemnie upominać o wydanie towaru.

 

Gdybyś miał JAKIEKOLWIEK problemy z reklamacją, to należy się udać do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Znajdziesz go w swoim starostwie powiatowym i jego obowiązkiem jest ci pomóc. Problem jest tylko taki, że możliwości ma stosunkowo ograniczone, a robotą pewnie jest zawalony, więc cudów nie oczekuj, ale pisemko od niego na pewno wywrze większe wrażenie na przedsiębiorcy w razie czego.

 

Przepraszam, że się tak mocno rozpisałem, ale mam nadzieję, że napisane tutaj porady się przydadzą. Obecnie odrobinę w temacie siedzę, bo mam w biurze rzecznika konsumentów praktyki i chciałem całą procedurę wyjaśnić krok po kroku, żeby całość jak najskuteczniej załatwić. :)

Edytowane przez ArecaS
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Krótka piłka. W informacji dostarczanej do klienta wraz ze słuchawkami jest wzmianka o możliwości strzelania słuchawki?

Jeśli nie ma, to taki dźwięk uprawnia do powoływania się na ustawę.

 

To nie gwarancja producencka, gdzie wyegzekwowanie czegokolwiek graniczy w Polsce z cudem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności